REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Kampania reklamowa, Komunikacja z klientem

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak przekazywać złe wiadomości?

Telefon nie jest najwdzięczniejszym narzędziem do przekazywania jakichkolwiek niedobrych informacji, ale zdarzają się sytuację, gdy nie ma innego wyjścia.

Jak pomóc zagubionemu interesantowi?

Osobną grupę „trudnych” interesantów stanowi grupa, która co prawda dokładnie wie, co chce osiągnąć, ale zupełnie nie wie, do kogo zwrócić się ze swoim problemem. Najczęściej nie znają ani nazwiska kompetentnej osoby, ani nawet nazwy działu.

Jak postępować z natrętami?

Istnieją typy ludzi bardzo inwazyjnych, roszczeniowych, którzy wręcz żądają załatwienia dla nich jakiejś sprawy „na już”, „natychmiast”. Ataki tzw. osób trudnych, natrętnych są w pracy sekretarki nieuniknione.

Jak selekcjonować interesantów?

Jednym z ważniejszych zadań sekretarki, czy asystentki jest selekcjonowanie interesantów, którzy domagają się rozmowy z szefem. Często również sami pracodawcy proszą je o drobne kłamstewka dotyczące ich obecności w pracy, czy dostępności.

REKLAMA

Jak interpretować słowa rozmówcy?

Rozmowa telefoniczna ma ten zasadniczy minus, że nie widzimy naszego rozmówcy, a tym samym trudniej jest nam odczytać jego rzeczywiste intencje, które w kontakcie „na żywo” ujawniają się dzięki mowie ciała.

Jakie są zasady odbierania telefonu?

Sposób, w jaki odnosimy się do rozmówcy, buduje nie tylko nasz wizerunek w jego oczach. To, jak jesteśmy postrzegani przekłada się na postrzeganie firmy. Dlatego szczególnie sekretarka musi starać się być jak najlepszą wizytówką swojej firmy.

Jak zareklamować firmę za pomocą strony internetowej

Posiadanie strony internetowej jest obecnie standardem, który pozwala na pozyskiwanie klientów niezależnie od klasycznych kanałów sprzedażowych. Istotne jest przy tym użycie właściwej struktury witryny oraz odpowiednia jej promocja.

Co powinna zawierać broszura firmowa

Broszury firmowe są nieodłącznym narzędziem budowania wizerunku firmy. Prawidłowo skonstruowane pozwalają na poprawę rozpoznawalności firmy na rynku oraz wzrost wyników sprzedażowych.

REKLAMA

Jakie powinny być broszury, ulotki i foldery firmowe

Każda firma w celu skutecznego reklamowania świadczonych usług lub sprzedawanych produktów powinna przygotować odpowiednie broszury, ulotki i foldery firmowe.

Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy

Wizualny system identyfikacji firmy jest złożony z wielu elementów składowych. Mimo małego znaczenia poszczególnych z nich, tylko w całości pozwalają na jego skuteczne funkcjonowanie.

Jak rozwijać wizerunek firmy

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Wizerunek firmy odgrywa istotną rolę w jej funkcjonowaniu i postrzeganiu na zewnątrz. Brak uwzględnienia przez przedsiębiorcę systemu identyfikacji wizualnej może spowodować ograniczenie prowadzonej działalności.  

Znaczenie marki w branży budowlanej

Branża budowlana to sektor, który wbrew kryzysu ma olbrzymi potencjał. Jednak brak świadomości budowania własnej marki sprawia, że polskim firmom bardzo ciężko przebić się z ofertą. Jak zatem zdobyć swojego klienta?

Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Budowanie wizerunku firmy jest istotnym elementem w procesie rozpoczynania prowadzenia działalności gospodarczej. Wizerunek odgrywa dużą rolę z marketingowego punktu widzenia.

Korporacyjna etykieta w praktyce

Nawet gdy, poznamy już dobrze zasady rządzące firmową kurtuazją, wciąż powinniśmy być przygotowani do spotkania się z nietypową sytuacją, która może nas zaskoczyć.

Jak zaadresować list do odbiorców zagranicznych?

Pismo wysyłane poza granice kraju, oprócz miejscowości powinno mieć napisaną nazwę kraju.

Temat i struktura pisma

Jeśli piszesz pismo, od Ciebie zależy w jaki sposób naświetlisz i przedstawisz dany temat. Aby osiągnąć cel, możesz tak sformułować pismo, iż odbiorca przyjmie przekazany punkt widzenia za własny.

Uprzejmość w pismach

Przygotowując pismo należy pamiętać, że ma ono przynieść pewien efekt stąd w każdym dokumencie powinny być używane zwroty grzecznościowe, np. Szanowni Państwo czy Z poważaniem.

Cechy potrzebne do wykonywania zawodu sekretarki

Możemy podzielić cechy potrzebne do wykonywania pracy sekretarki na dwie grupy: pierwsza to kwalifikacje zawodowe a druga kwalifikacje osobiste.

Profesjonalny sekretariat

Zakres czynności sporządza się na podstawie regulaminu organizacyjnego, z którego dowiadujemy się jakie są obowiązki pracowników obejmujących poszczególne stanowiska w firmie.

Rozmowa telefoniczna w biurze

Jednym z podstawowych narzędzi pracy asystenta biura jest telefon. Szacuje się, że pierwsze 20 sekund rozmowy decydują o tym, czy rozmówca odbierze dany kontakt pozytywnie. Eksperci radzą, że jeżeli w tym krótkim czasie nie przypadniesz do gustu rozmówcy, przepadłeś.

Wystąpienia publiczne

Często musząc zabrać głos podczas spotkań, narad, czy prezentacji odczuwamy tremę. Co zrobić aby wypaść przekonująco, na osobę kompetentną? Trema paraliżuje, masz ściśnięte gardło, drżą ręce i serce.

Rozmowy telefoniczne

Rozmowa telefoniczna różni się od rozmowy bezpośredniej przede wszystkim brakiem kontaktu wizualnego, osoba rozmawiająca nie widzi reakcji mimicznych, zwłaszcza oczu i ust swojego rozmówcy. W związku z tym coraz większą wagę przywiązuje się do tego aby pracownik był uprzejmy w rozmowie przez telefon. Ma to istotne znaczenie przy tworzeniu wizerunku firmy.

Koszt kampanii reklamowej

Podstawowym źródłem informacji o kosztach reklamy są biura reklamy gazet i czasopism. Udostępniają każdemu zainteresowanemu cenniki, w których są wyszczególnione ceny w zależności od powierzchni i umiejscowienia reklamy w publikacji.

Reklama na biletach


Reklama na biletach komunikacji publicznej również może być atrakcyjna. Oczywiście odbiorcami reklamy są tylko pasażerowie (inaczej niż w przypadku reklamy z tyłu autobusu). Jeżeli należą do Twojego rynku docelowego, dlaczego miałbyś rezygnować z tej możliwości?

Reklama na autobusach


Reklama na autobusach ma wiele korzyści, zwłaszcza jeżeli chodzi o teren, na którym chcesz przeprowadzić kampanię - istnieje możliwość wyboru konkretnych miast i miejscowości. Ale to nie wszystko - treść reklamowa może być umieszczona wewnątrz lub na zewnątrz autobusu w różnych konfiguracjach, można też wybrać rodzaj autobusu (np. niskopodłogowy), jak również konkretny numer linii autobusowej. I co najważniejsze, ta forma reklamy jest dostępna również dla małych firm.

Skuteczność reklamy

Aby reklama odniosła skutek musisz kierować się pewnymi zasadami. Przeprowadzono badania, aby odkryć, w jaki sposób ludzie czytają treści reklam.

Wsparcie ze strony firm consultingowych

Usystematyzowanie działań, wskazanie odpowiednich kierunków rozwoju i organizowanie kanałów sprzedaży to zaledwie kilka działań, z powodu których firmy decydują się na współpracę z doradcami biznesowymi.

Styl elektronicznego listu handlowego

Mail jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każdą wychodzącą wiadomość należy starannie przygotować.

Efektywna komunikacja mailowa

Poczta elektroniczna oprócz celów informacyjnych jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym i efektywnym narzędziem zdobywania klienta.

Gdzie się reklamować

Ten sam środek przekazu jednemu przedsiębiorcy może zapewnić sukces a innemu porażkę. Wybór środka przekazu jest równie ważny jak komunikat, który chcemy przekazać.

Cele kampanii reklamowej

Zanim rozpoczniesz kampanię reklamową zastanów się czy Twoje cele są mierzalne i konkretne. Jeśli dobrze je wyznaczyłeś, będą Cię dodatkowo motywowały do sukcesu w trakcie jej przeprowadzania.

Założenia kampanii reklamowej

Duże firmy nie wydawałyby na reklamę milionów, gdyby nie miały z tego pożytku. Pamiętaj jednak, że duże firmy mają doskonałych ekspertów, którym płacą wysokie honoraria za usługi doradcze. Wiele małych przedsiębiorstw traci pieniądze na reklamę niskiej jakości, skierowaną do niewłaściwego odbiorcy w niewłaściwym czasie, albo inwestuje środki w nieefektywny sponsoring. Postaraj się nie należeć do tej grupy przedsiębiorców.

Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

„Marketing i promocja? To nie dla mnie. Mam stałych klientów, działam lokalnie i tego typu fanaberie nie są mi do niczego potrzebne”. Takie podejście często reprezentują właściciele małych firm.

Nieformalna korespondencja po angielsku

Angielski, jako język uniwersalny coraz częściej zaczyna pojawiać się w naszym życiu prywatnym. Za pomocą krótkich wiadomości kontaktujemy się ze znajomymi, wysyłamy podziękowania za miłe towarzystwo na przyjęciu, przesyłamy pozdrowienia, przekazujemy komuś obiecane informacje.

Przekazywanie informacji za pomocą e-maila

Dobrze skonstruowany e-mail powinien przykuć uwagę odbiorcy i zapewnić mu szybkie zapoznanie się z istotnymi informacjami. Warto więc przypomnieć o zasadzie odwróconej piramidy i dlaczego tak ważne jest jej przestrzeganie.

Korespondencja z odbiorcą zagranicznym

Dostęp do internetu pozwala obecnie na szybki kontakt z osobami znajdującymi się w każdym zakątku świata. Mimo że wysłanie wiadomości tekstowej nie stanowi już w zasadzie żadnego problemu, często jednak zapominamy o podstawowych zasadach, których należy przestrzegać przygotowując informację dla odbiorcy zagranicznego.

Złożenie zamówienia

Po przyjęciu oferty biznesowej jest kolej na złożenie zamówienia. Na tym etapie korespondencja z kontrahentem jest uproszczona. Nierzadko korzysta się z gotowych formularzy zamówień dołączanych do wysyłanej oferty.

Trafny temat wiadomości przyciągnie uwagę odbiorcy

Przygotowując maila warto pamiętać, że pracownicy firmy czy urzędu, do którego jest on adresowany w danym momencie otrzymują dziesiątki maili. Logiczne jest, że odbiorca jako pierwszą przeczyta tę wiadomość, która najbardziej przyciągnie jego uwagę.

Od czego zacząć wiadomość elektroniczną?

Jednym z największych problemów, który pojawia się podczas redagowania maila jest sformułowanie pierwszego zdania. Jak zatem zacząć treść oficjalnego e-maila?

Zawiadomienie o otwarciu akredytywy handlowej

Otwarcie akredytywy następuje w momencie otrzymania zawiadomienia o gotowości towaru do wysyłki. Możliwe jest to po wystąpieniu dostawcy towaru z wnioskiem do banku.

Sposoby tłumaczenia korepondencji obcojęzycznej

Tłumaczenie umów wymagających dokładnej analizy językowej jest kłopotliwe. W takich przypadkach pojawia się konieczność skorzystania z profesjonalnej pomocy językowej.

Oferta świadczonych usług

Oferta świadczonych usług jest podobna do oferty towarowej. Jej głównymi częściami są wstęp, część zasadnicza, zakończenie i podpis.

Ogólne zapytanie ofertowe

Ogólne zapytanie ofertowe jest to propozycja dla dostawców, którzy są zapraszani do wzięcia udziału w procesie składania ofert, mającego na celu dostarczenie konkretnego produktu lub usługi.

E-mail czy rozmowa

Niezależnie od sposobu, w jaki korzysta się z poczty elektronicznej, nie powinno się wysyłać e-maila, jeśli bardziej adekwatna forma przekazu informacji okaże się rozmowa przez telefon lub osobiste spotkanie.

Gdy postanowimy napisać maila

Wydawać by się mogło, że najważniejsza w e-mailu jest treść wiadomości. W rzeczywistości przed przystąpieniem do jej napisania konieczne jest jeszcze podjecie pewnych czynności przygotowawczych. Przede wszystkim należy zastanowić się, czy na pewno poczta elektroniczna będzie najlepsza formą przekazu danej informacji.

Zaproszenia biznesowe

Myśląc o promowaniu marki i zwiększeniu obrotów firmy przedsiębiorca powinien pamiętać także o organizacji spotkań integracyjnych czy eventów. Takie okazje wymagają m.in. zredagowania odpowiednich zaproszeń.

Kiedy można posłużyć się sms-em?

Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że korespondencja wewnątrz firmy najczęściej odbywa się za pomocą poczty elektronicznej. Jednak w pewnych sytuacjach wysyłamy też sms-y.

Jak zdobyć zaufanie klienta wysyłając ofertę e-mailem?

Korzystając z sieci możemy dotrzeć do nieograniczonej liczby potencjalnych partnerów firmy. Jest to jednak dopiero pierwszy krok w budowaniu sieci odbiorców. Aby zwiększyć grono swoich klientów warto jest poświęcić uwagę na dokładne przygotowanie oferty biznesowej.

Komunikację e-mailową wspomoże Skype

W przypadku gdy klient Twojej firmy woli komunikować się za pomocą sieci do utrzymania ciągłego kontaktu nie wystarczą same e-maile. Warto jest zatem korzystać z takich narzędzi jak Skype czy Gadu-Gadu.

REKLAMA