REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Handel fałszywymi opiniami w internecie [RAPORT]

Firmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre e-sklepy sięgają po nieuczciwe praktyki. Jak wynika z najnowszych danych TrustMate, blisko dwa tysięcy sklepów online w Polsce kupuje fikcyjne recenzje. Proceder ma miejsce, pomimo że kary za takie praktyki sięgają do 10% obrotu e-sklepów. Czy problem narasta? Jak można się przed nim bronić?

Generator wideo od TikToka (TikTok Symphony AI). Jak wykorzystać w firmie? Cyfrowe awatary - Twój ulubiony twórca będzie mówił po polsku?

TikTok chce ugruntować swoją pozycję w świecie reklam w mediach społecznościowych. Proponuje markom, aby wykorzystywały cyfrowe awatary mówiące w wielu językach. Po to, aby ich przekaz był jeszcze bardziej dopasowany do klientów w poszczególnych regionach. Ma być taniej niż w przypadku zatrudniania influencerów czy aktorów z konkretnych krajów. 

Bezpieczeństwo w Internecie i rewolucja dla przedsiębiorców działających w sieci. Nowość: akt o usługach cyfrowych (DSA) już w mocy

Bezpieczeństwo w Internecie to w dzisiejszych czasach podstawa. W Unii Europejskiej obowiązuje nowy akt o usługach cyfrowych (Digital Services Act, DSA). Również w Polsce będą obowiązywały nowe przepisy. To bardzo ważne, ponieważ wiele osób zastanawia się: jak zachowywać się bezpiecznie w Internecie? Jak chronić swoje bezpieczeństwo w sieci? Jakie są zagrożenia w Internecie? Jak chronić się przed zagrożeniami w Internecie? Przepisy będą dotyczyły przedsiębiorców jak i osób fizycznych. Nowe przepisy mają poprawić bezpieczeństwo użytkowników w sieci, wspierać walkę z nielegalnymi treściami w Internecie, uregulować zagadnienia dot. moderowania treści. Nie będzie już tak łatwo manipulować użytkownikami, "śledzić ich" działań w sieci, profilować, wysyłać tzw. ciasteczek (pliki cookie). Będzie większa ochrona przed pedofilią. To będzie prawdziwa rewolucja dla przedsiębiorców działających w Internecie. Akt o usługach cyfrowych stosuje się od dnia 17 lutego 2024 r.

Akt o Usługach Cyfrowych oznacza nowe obowiązki dla wielu firm branży internetowej

Czym jest Akt o Usługach Cyfrowych i kogo dotyczy? W jaki sposób firmy działające w Europie będą musiały zadbać o większe bezpieczeństwo swoich platform? Prezentujemy najważniejsze informacje.

REKLAMA

Trendy w marketingu 2024. Wiesz, czym jest hiperpersonalizacja?

Jakich trendów w marketingu można się spodziewać w 2024 roku? Rok temu bardzo znacząca okazała się sztuczna inteligencja, z pewnością wciąż będzie obecna. A co jeszcze nas czeka?  

W 2026 r. prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu

Plan na 2026 r. zakłada, że w każdym województwie będziemy mieli prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu - zapowiedział minister cyfryzacji Janusz Cieszyński. Dodał, że w lipcu ruszy konkurs, który wyłoni firmy mające zrealizować szerokopasmowe inwestycje.

Internet wszystkiego. Czym jest ta innowacyjna technologia?

Rozwój mikroprocesorów odmienił nasze życie na wiele sposobów. Ogromna liczba współczesnych produktów korzysta dziś z tych urządzeń po to, by łączyć się z Internetem. Od inteligentnych lodówek, które informują o tym, kiedy należy kupić mleko, po samochody, które automatycznie aktualizują swoje oprogramowanie.

Szybkość ładowania stron internetowych - ile powinna wynosić. Internauci nie chcą czekać

Internauci nie chcą zbyt długo czekać na załadowanie się stron internetowych, gdy na jedno kliknięcie mają do dyspozycji inne strony WWW - sklepy, blogi czy serwisy informacyjne. Ogromne sumy tracą na tym każdego roku firmy obecne w internecie, które w większości nie są świadome skali problemu. A ta - jak pokazują badania - jest ogromna.

REKLAMA

Afiliacja – co to jest i jak zacząć?

Afiliacja jest formą niestandardowej reklamy – rozdrobnionej i na mniejszą skalę. Pisanie bloga o tematyce sportowej połączone z umieszczaniem linków do odżywek dla sportowców to przykład zarabiania na branży PR z własnej inicjatywy.

Fuzja na startupowym szczycie. WhitePress® i Senuto łączą siły

WhitePress® i Senuto. Założony blisko dekadę temu polski startup, WhitePress stał się na przestrzeni lat wiodącą platformą content marketingową w Europie. We wrześniu spółka świętowała wejście z usługą na 27. i jednocześnie jeden z największych rynków na świecie – Brazylię. Z kolei dzisiaj ogłasza połączenie sił z Senuto, technologicznym liderem wśród platform SEO, w którego fundusze przez ostatnie kilka lat zainwestowały ponad 8 mln zł. Cel transakcji? Dla firmy WhitePress, którą w 2021 przejęła w całości globalna spółka AdTech RTB House – wdrożenie zaawansowanych technologii opartych o Big Data i AI i wzmocnienie oferty kierowanej za granicę. Dla Senuto – szybka ekspansja i rozwój na przetartym zagranicznym szlaku. O szczegółach nowej współpracy mówią założyciele MarTechów – Paweł Strykowski i Damian Sałkowski.

Doradca internetowy – zakres obowiązków nowej specjalizacji biznesowej

W 2022 r. z usług 1000 doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP.

3 mln gospodarstw domowych wciąż bez szybkiego Internetu

Polacy najchętniej kupują usługi u małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych. Ich udział w rynku stacjonarnych usług dostępu do Internetu nieustannie rośnie i na koniec 2021 r. osiągnął rekordowe 38%. W czasie pandemii, w latach 2020-2021, na 900 tys. sprzedanych usług aż 530 tys. (59%) stanowiły te oferowane przez mniejszych dostawców.

Trendy SEO 2022

Jakie trendy w SEO dominują w 2022 roku? Branża SEO wykonuje właśnie big step w kierunku... użytkownika. I choć dla jednostki ten krok może być dzisiaj jeszcze niepozorny i niezauważalny, to w obszarze SEO wywołał niemałe zamieszanie i często gruntowne transformacje w strategiach na ten rok. Zmiany nie skupiają się już tylko na podnoszeniu wartości strony w myśl „zapunktowania” u robotów Google. Idziemy o krok dalej. Punktem wyjścia jest dzisiaj użytkownik, jego wrażenia, intencja, potrzeby oraz ich kontekst. Dlatego, gdy WhitePress na konferencji SEO & Content Camp organizowanej w połowie roku zapytał specjalistów o kluczowe elementy na kolejne 5 lat, wskazywali oni przede wszystkim na trzy z nich: smart content, smart link building i oczywiście – AI. To co łączyło odpowiedzi to m.in. aspekt behawioralny tych działań. Jak się zmienia branża SEO w tym obszarze i na jakie jeszcze elementy zwrócili uwagę specjaliści?

Życie bez „ciasteczek” (cookies) i zmiana polityki prywatności w internecie - skutki dla reklamodawców

Nadchodzące lata będą przełomowe jeśli chodzi o wykorzystywanie najszerszych baz danych osobowych w marketingu. Do tej pory branża marketingowa była rozpieszczana praktycznie nieograniczonym dostępem do nich. Aż 41% marketerów uważa, że największym wyzwaniem w 2021 roku była dbałość o wysokiej jakości dane do targetowania i analizy. Aktualnie giganci tacy jak Apple, Facebook czy Google bardzo mocno zaostrzają politykę prywatności. Reklamodawcy już poszukują nowych rozwiązań, dzięki którym kampanie w internecie – bardziej anonimowym i udostępniającym ograniczoną ilość wrażliwych danych – wciąż będą skuteczne. Jak wpłynie to na branżę oraz klientów?

Internet Rzeczy. Rewolucja, która w Polsce jest nowością

Przedmioty połączone cyfrowo. Internet Rzeczy to technologia, od której w biznesie nie ma już odwrotu. Skoro tak, to dlaczego zaledwie 29 proc. firm w UE wykorzystuje IoT? Polska nie zaskakuje — znajdujemy się w ogonie wspólnoty. Nowe dane Eurostatu pokazują, jak wygląda wykorzystanie tej technologii w UE.

Kiedy twórca powinien pamiętać o wpisie do rejestru KRRiT?

Twórcy zarabiający na YouTubie czy TikToku muszą pamiętać o obowiązkowym wpisie do rejestru KRRiT. Za niedopełnienie grożą kary.

Rekordowe wyniki serwisów Grupy DGP Infor

W styczniu 2022 r. serwisy Grupy DGP Infor pobiły swoje dotychczasowe rekordy w liczbie realnych użytkowników i odsłon – wynika z najnowszego badania Mediapanel. Liczba realnych użytkowników serwisów DGP Infor wyniosła prawie 12 mln, co dało nam awans z 23. na 16. miejsce wśród największych wydawców internetowych w Polsce.

Dostęp do Internetu posiada 92,4 proc. gospodarstw domowych

W 2021 roku dostęp do Internetu posiadało 92,4 proc. gospodarstw domowych, o 2 pkt. proc. więcej rdr - podał GUS.

Czy eventy online są kluczem do sukcesu MŚP?

W eventach online swój klucz do sukcesu znalazły małe i średnie przedsiębiorstwa, które dostrzegły w nich szereg niespotykanych dotąd biznesowych korzyści. Czy w post-covidowej rzeczywistości powrócą one do wydarzeń w pełni stacjonarnych?

Rośnie poziom sprzedaży online

Już niemal 70 proc. Polaków kupuje online. Co trzeci z nas zamawia w ten sposób książki, a co czwarty posiłki z restauracji. Ile wydajemy na zakupy w sieci?

Czy sztuczna inteligencja w firmie jest obiektywna?

Myśli do tyłu, a działa do przodu – tak w dużym skrócie pracuje sztuczna inteligencja. Ocenia zdolność kredytową, szereguje pacjentów na szczepienie, a także prześwietla kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną. A przy tym wszystkim, jest tworem nieożywionym, więc wydaje się obiektywna. Czy na pewno?

Serwisy internetowe do przechowywania i udostępniania wideo nie odpowiadają za ochronę praw autorskich

Ochrona praw autorskich w internecie. Przed Trybunałem Sprawiedliwosci UE zakończyło się niedawno postępowanie dot. zakresu odpowiedzialności operatorów platform, na których są udostępniane lub przechowywane treści naruszające prawa autorskie. Zgodnie z wyrokiem z 22 czerwca 2021 roku – operatorzy Ci nie ponoszą odpowiedzialności za naruszenie prawa autorskich, jeżeli spełnią określone warunki.

Czy warto inwestować w platformy do internetowych zbiórek?

Crowdfunding inwestycyjny czekają spore zmiany. Już nie milion euro, a docelowo aż pięć będzie można zebrać na rozwój swojego startupu z wykorzystaniem internetowych platform. Jak wygląda rynek crowdfundingu?

Prasa czy online. Które media lepiej sprawdzają się w pozycjonowaniu eksperckim?

Czy jeszcze warto pojawiać się na łamach tradycyjnych magazynów? A może lepszą inwestycją będzie pozycjonowanie w tytułach internetowych? Wbrew powszechnym opiniom prawidłowa odpowiedź nie jest aż tak jednoznaczna.

Ile przetwarzamy danych cyfrowych? [MAPA]

Firmy wciąż toną w papierze, wytwarzając sterty papierowych dokumentów. Jednak nie tylko fizyczne dane gromadzimy w nadwyżkach, to samo tyczy się danych cyfrowych. Jak zarządzać danymi przy tak gwałtownym ich wzroście?

Czy kryptowaluty odbudują swoją pozycję?

Choć wartość najpopularniejszej kryptowaluty – Bitcoina – nadal się waha, w czerwcu ponownie udało jej się przekroczyć 40 000 dolarów. To dużo więcej niż jeszcze w połowie maja, kiedy ceny spadły z niemal 50 000 dolarów do 32 000 dolarów.

Firmy zaczynają deceniać reklamę internetową

Reklama internetowa była bazą sukcesu przedsiębiorców w trudnym dla wielu pandemiczny czasie. Jak zmienił się model reklamy internetowej?

Sektor ubezpieczeniowy podwaja wydatki na cyberbezpieczeństwo

Przyśpieszona transformacja cyfrowa sektora zmieniła priorytety branży w zakresie inwestycji technologicznych. Najważniejsze z nich to cyberbezpieczeństwo i migracja do chmury.

Rafał Pikuła: Na fake newsach można dobrze zarobić [PODCAST]

Fake newsy to nie jest nowość w świecie informacji. Istnieją od zawsze, tylko teraz zwiększyła się skala tego zjawiska – wyjaśnia Rafał Pikuła. Zapraszamy do słuchania podcastu.

Rynek konsumenta. Kto kupuje zdalnie, a kto stacjonarnie?

Zakupy przez internet zyskały przez pandemię. W wyniku kolejnych obostrzeń nakładanych na branżę i wielu tygodni niemal całkowitego zakazu handlu drogą stacjonarną dla wielu sklepów handel internetowy był jedynym kanałem dystrybucji.

Dlaczego ciągłość IT jest numerem 1 dla firm?

Zdolność firm do szybkiego odtworzenia środowiska pracy w wyniku awarii lub cyberataku jest dziś wystawiana na bardzo trudną próbę. Bardzo wiele biznes „zawdzięcza” tutaj pandemii i powszechnemu przejściu na pracę zdalną.

Backup w firmie - dlaczego jest taki ważny?

Backup w firmie powinien być obowiązkowy. Przypadkowo usunięty dokument, złośliwe oprogramowanie lub uszkodzenie sprzętu – przyczyn utraty danych może być co najmniej kilka. W każdym przypadku konsekwencje są jednak takie same. Jak można ich uniknąć?

Czy pracownik na home office naraża firmę na cyberataki?

Blisko 80% organizacji doświadczyło cyberataków z powodu zwiększonej liczby pracowników pracujących z domu podczas pandemii. Niestety specjaliści ds. bezpieczeństwa bagatelizują prawdopodobieństwo wystąpienia istotnych incydentów.

Jak zaplanować launch produktu lub usługi?

Wakacyjne nowości w ofercie firmy - w jaki sposób wprowadzić je skutecznie na rynek? O czym warto pamiętać? A z czego lepiej zrezygnować?

Jakie mechanizmy zakupowe sprawdzą się w sklepie internetowym?

Pandemia zafundowała skok technologiczny sklepom internetowym. Jakie mechanizmy zakupowe warto zastosować, aby nadążyć za oczekiwaniami klientów?

Czy usługi zdalnej weryfikacji są niezawodne i wydajne?

W momencie powstania, usługi weryfikacji tożsamości polegały głównie na analizie fotokopii dokumentu i automatycznej kontroli w celu potwierdzenia jego autentyczności. Co się zmieniło przez lata i jak ten proces dziś wygląda?

Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]

Czy rozwiązania do identyfikacji tożsamości cyfrowej zmieniają sieć w lepsze miejsce? Anna Worwa uważa, że takie rozwiązania są absolutnym must-have dla wielu firm na rynku, szczególnie w dobie pandemii. Zapraszamy do słuchania podcastu

ZPP: Akt o rynkach cyfrowych może pogorszyć jakość usług dla przedsiębiorstw

Skutki wprowadzenia aktu o rynkach cyfrowych mogą być dotkliwe dla europejskich przedsiębiorców i konsumentów, którzy korzystają z usług cyfrowych. Wskutek zakazu ograniczone zostaną bowiem możliwości geolokalizacji, a tym samym lokalne firmy nie posiadające strony internetowej stracą widoczność i potencjalnych klientów.

Dzień Matki 2021 – zakupowe preferencje Polaków

Dzień Matki 2021. Jak wynika z badania „Dzień Matki – zakupowe preferencje” – ponad 6 na 10 respondentów regularnie kupuje prezenty z tej okazji. Blisko 70 proc. Polaków do zakupu używa telefonu.

Jak ustawić bezpieczne hasło na komputerze firmowym?

Bezpieczne hasło i ochrona danych to podstawa każdej firmy. Tymczasem oszuści wykorzystują zaawansowane narzędzia IT do masowego łamania haseł dostępów do usług internetowych i w ten sposób pozyskują ogromne wolumeny danych do dokonywania przestępstw.

Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]

Czy każde konto na IG, FB może być kontem sukcesu? Jak odnieść sukces w mediach społecznościowych? Czy każdy influencer musi sprzedawać? Zapraszamy do posłuchania podcastu.

Ile i jak streamerzy zarabiają na transmisjach?

Podobnie jak na całym świecie, w Polsce rynek live streamingu rozkwitał w ostatnich latach. Szczególne wzrosty mogliśmy zauważyć w zeszłym roku, gdy zamknięci w domach, szukaliśmy kontaktu z otoczeniem. Jak bardzo rynek ewoluował?

Co to jest phishing? Jak nie dać się okraść?

Phishing. Oszuści łapią się różnych sposobów, by wyłudzić nasze dane i pieniądze. Podszywają się pod firmy kurierskie, energetyczne, portale ogłoszeniowe, a nawet Policję. Wysyłają maile i SMSy.

Fałszywe sklepy w internecie. Na co uważać?

Fałszywe sklepy powstają w internecie jak grzyby po deszczu. W ostatnim roku już niemal 4 na 10 Polaków miało styczność z tego typu sytuacją. Według badanych, oszuści głównie oferują elektronikę oraz ubrania.

6 zasad bezpiecznej sprzedaży online

Sprzedaż online rządzi się swoimi prawami. Jakie informacje i zgody umieścić na stronie www sklepu internetowego? Jak zdobyć zaufanie klienta w handlu elektronicznym?

Nawyki zakupowe: kim jest sympatyk transgranicznych zakupów?

Transgraniczne zakupy to głównie domena młodych pokoleń, ale okazuje się, że starsi użytkownicy sieci również przekonują się do tej formy zakupów.

Jak zmienia się zaangażowanie uczestników Instagrama?

Jakie posty na Instagramie były najpopularniejsze? Jak wielkość profilu wpływała na zasięgi? Jaki content najbardziej angażował odbiorców?

Czy e-sklepy zapłacą dodatkowy podatek?

W przestrzeni publicznej pojawił się ostatnio pomysł objęcia e-handlu dodatkowym podatkiem, który płacą już tradycyjne duże sklepy. Jednak eksperci mają sporo obaw co do słuszności tego rozwiązania.

Wdrożenie nowej bramki płatniczej może być proste dzięki pomocy banku

Szybkość działania i elastyczność to nie jedyne korzyści, jakie daje bramka płatnicza Paynow. To także pełne wsparcie techniczne – i to na każdym etapie jej użytkowania.

Rynek ocenia serwisy sprzętu elektronicznego

Kontakt z serwisami elektroniki jest oceniany podobnie pozytywnie zarówno przez klientów (84,8% pozytywnych ocen), jak i sprzedawców (81,4%). Na co jednak narzekają klienci? Jak właściciele serwisów mogą poprawić jakość usług?

REKLAMA