REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy eventy online są kluczem do sukcesu MŚP?

Michał Ratajczak. Bartosz Szuryga, cofounderzy start-upu Gridaly twierdzą, że do tradycyjnych wydarzeń już nie powrócimy.
Michał Ratajczak. Bartosz Szuryga, cofounderzy start-upu Gridaly twierdzą, że do tradycyjnych wydarzeń już nie powrócimy.

REKLAMA

REKLAMA

W eventach online swój klucz do sukcesu znalazły małe i średnie przedsiębiorstwa, które dostrzegły w nich szereg niespotykanych dotąd biznesowych korzyści. Czy w post-covidowej rzeczywistości powrócą one do wydarzeń w pełni stacjonarnych?

Eventy online górą nad tradycyjnymi

REKLAMA

Wydarzenia online na dobre zagościły w naszym życiu. Lwia część kongresów naukowych, konferencji dydaktycznych, szkoleń i targów wystawienniczych przeniosła się do sieci... i radzi sobie w niej całkiem nieźle. Twórcy start-upu Gridaly, który stworzyli wirtualną przestrzeń konferencyjno-targową, stanowczo twierdzą, że do tradycyjnych wydarzeń już nie powrócimy.

REKLAMA

Organizatorzy wydarzeń o charakterze konferencyjnym dobrze wiedzą, że znane nazwiska przyciągają większą publiczność, jednak zaproszenie prelegenta z zagranicy (a zwłaszcza z innego kontynentu) to spore wyzwanie logistyczne. Przede wszystkim, trzeba wziąć pod uwagę przetransportowanie takiej osoby do miejsca wydarzenia i z powrotem, co często wiąże się nie tylko z wysokimi kosztami, ale też zmianą strefy czasowej, sporymi odległościami i zmęczeniem podróżą. Poza tym, taki wyjazd ogranicza dostępność prelegenta na inne wystąpienia, które mogłyby się odbywać, gdyby akurat nie podróżował.

- Dla dużych graczy na rynku, czynniki te mogą wydawać się błahostkami, jednak dla małych i średnich biznesów, które nie dysponują sporym budżetem, stanowią one sporą barierę. Zorganizowanie konferencji w formule online lub hybrydowej na naszej platformie jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ pozwala zminimalizować koszta logistyczne i zwiększa szansę na znalezienie dogodnego dla prelegenta terminu wystąpienia - mówi Michał Ratajczak, founder start-upu Gridaly.

Co zyskują uczestnicy wydarzeń online?

REKLAMA

Pandemia pokazała, że możemy skutecznie zdobywać wiedzę i dzielić się nią z innymi, bez wychodzenia z domu, o czym świadczy spory wzrost popularności webinarów i warsztatów online. Organizatorzy takich wydarzeń zyskali również nowe narzędzie, w postaci zapisu materiałów wideo, które po zakończeniu można umieścić na platformie. Uczestnicy eventu mogą w dowolnym momencie powrócić do interesujących ich treści, a organizatorzy - odpłatnie udostępniać je kolejnym zainteresowanym (np. jako materiały VOD).

- Firmy, które decydują się na organizację konferencji czy też warsztatów w formie online lub hybrydowej na platformie Gridaly, docierają do szerszego grona odbiorców: tych, którzy i tak wcześniej uczestniczyli w wydarzeniach, tych, którzy z racji niewielkiego budżetu nie mogli sobie na to pozwolić, a teraz wybierają uczestnictwo online, i tych, którzy po prostu wykupują dostęp do materiałów z wydarzenia po jego zakończeniu. Większy zasięg przekłada się na zwiększenie zysków firmy oraz zmianę charakteru jej działalności z lokalnego na bardziej globalny - przyznaje Michał Rajatczak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyrównane szanse małych i średnich firm

W przypadku małych i średnich marek, rozgłos, duży zasięg i dotarcie do grupy docelowej są często kluczowe dla ich przetrwania, a w dalszej perspektywie do generowania przychodów. Do tej pory mali gracze mieli utrudnione zadanie, gdyż zaprezentowanie własnego brandu na dużym stacjonarnym wydarzeniu wiązało się ze sporym wydatkiem za przestrzeń ekspozycyjną, a często też tańsze pakiety oznaczały mniejszą przestrzeń lub jej gorsze umiejscowienie. Teraz, w dobie eventów online i hybrydowych, szanse są o wiele bardziej wyrównane i nawet małe i średnie biznesy mogą liczyć na dobrą ekspozycję.

- Na naszej platformie Gridaly każdy wystawca może dowolnie obrandować i customizować swoje stoisko, a już jedna zaangażowana osoba wystarczy, aby nim zarządzać i nawiązywać relacje z uczestnikami wydarzenia. Z kolei ci, którym zależy na lepszej widoczności, mogą wykupić dodatkowe pakiety, które wyróżnią ich w przestrzeni wystawienniczej - wyjaśnia Bartosz Szuryga, founder start-upu Gridaly.

Pandemia wykształciła nowe trendy i zdigitalizowała wiele obszarów działalności, w tym rynek eventowy. Czynniki finansowe, optymalizacja kosztów, szczególnie logistyki oraz zwiększenie zasięgu wydarzeń dzięki formule online sprawiają, że trudno wyobrazić sobie powrót do wydarzeń w całości prowadzonych w tradycyjnej formule.

- Eventy w 100% offline to już przeszłość, a ich organizacja przez firmy, niezależnie od ich rozmiaru, to nieefektywne zarządzanie budżetem, na który po wybuchu pandemii szczególnie w tej branży zaczęto znowu zwracać uwagę - dodaje Szuryga.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA