REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fuzja na startupowym szczycie. WhitePress® i Senuto łączą siły

Paweł Strykowski, WhitePress (od lewej), Damian Sałkowski, Senuto
Paweł Strykowski, WhitePress (od lewej), Damian Sałkowski, Senuto
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

WhitePress® i Senuto. Założony blisko dekadę temu polski startup, WhitePress stał się na przestrzeni lat wiodącą platformą content marketingową w Europie. We wrześniu spółka świętowała wejście z usługą na 27. i jednocześnie jeden z największych rynków na świecie – Brazylię. Z kolei dzisiaj ogłasza połączenie sił z Senuto, technologicznym liderem wśród platform SEO, w którego fundusze przez ostatnie kilka lat zainwestowały ponad 8 mln zł. Cel transakcji? Dla firmy WhitePress, którą w 2021 przejęła w całości globalna spółka AdTech RTB House – wdrożenie zaawansowanych technologii opartych o Big Data i AI i wzmocnienie oferty kierowanej za granicę. Dla Senuto – szybka ekspansja i rozwój na przetartym zagranicznym szlaku. O szczegółach nowej współpracy mówią założyciele MarTechów – Paweł Strykowski i Damian Sałkowski.

WhitePress® i Senuto

REKLAMA

Pierwsze rozmowy i negocjacje dotyczące transakcji rozpoczęły się w kwietniu bieżącego roku, a już w październiku Grupa WhitePress® stała się właścicielem 100 proc. udziałów Senuto, polskiej platformy do SEO i content marketingu. Połączenie zakłada zachowanie pełnej samodzielności i niezależności kupowanego podmiotu, dotychczasowego brandu oraz zespołu. W strukturze Zarządu Senuto pozostaje CEO, Damian Sałkowski, który jednocześnie będzie wspierał rozwój platformy WhitePress, z kolei założyciel startupu z Bielska-Białej, Paweł Strykowski zaangażuje się w rozwój Senuto.

REKLAMA

- Ta transakcja to dla nas nie tylko ważna inwestycja biznesowa, ale przede wszystkim ogromna szansa, by WhitePress w najbliższych latach stał się czymś więcej niż marketplace’em, a to za sprawą odpowiedniej technologii, AI, znajomości branży SEO i wiedzy specjalistów Senuto. Zakup dotyczy przede wszystkim narzędzi, które się bardzo dobrze uzupełniają – ten sam rynek, grupa docelowa i komplementarność usług. Dlatego zakładamy, że ta synergia i możliwość cross sellingu radykalnie zwiększy wartość obu firm. Szacujemy, że sama spółka na tej transakcji zyska 10 proc. pod względem przychodów, a na klientach aż 80 proc. Połączenie sił z Senuto nie tylko pozwoli nam umocnić pozycję lidera w obszarze automatyzacji content marketingu i działań SEO w Polsce, ale także za granicą. Na pewno pomoże w tym wymiana wzajemnego know how, ponieważ obie marki prężnie działają poza granicami kraju – mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

REKLAMA

- Jednym z największych celów, jaki stawiamy przed Senuto jest zbudowanie silnej międzynarodowej platformy wspierającej pozycjonerów w zakresie strategii SEO. Wiemy, że dzięki połączeniu sił z firmą WhitePress, która doskonale rozumie skalowanie zagraniczne i jest obecna ze swoją platformą już w 27 krajach na całym świecie – znacznie przyspieszymy osiągnięcie tego celu. Ponadto kluczowa w tej transakcji jest synergia produktowa, o której wspominał Paweł. Wierzymy, że nasza technologia jest w stanie udoskonalić usługę WhitePress, natomiast nasz partner uzupełni dotychczasową ofertę Senuto. Kompleksowość i integralność usług w branży marketingowej jest dzisiaj szczególnie ważna, ponieważ specjaliści stale szukają nowych i coraz to lepszych narzędzi, które można wzajemnie integrować. Wierzę, że dzięki tej decyzji stworzymy konkurencyjną ofertę na międzynarodowym rynku – dodaje Damian Sałkowski, CEO Senuto.

Według raportu MarTech Replacement Survey 2022 specjaliści branży marketingowej cały czas poszukują rozwiązań i produktów, które będą wyposażone w lepsze funkcjonalności i które będą miały szersze możliwości integracji.

- Nowoczesne platformy SEO oferują dzisiaj znacznie więcej niż tradycyjne śledzenie słów kluczowych i pozycji. Stają się komplementarnymi pakietami content marketingu do planowania oraz optymalizacji treści. I na odwrót – platformy do automatyzacji treści rozszerzają swoje usługi o inne funkcje przydatne specjalistom, by zwiększać swoją konkurencyjność. To jeden z trendów, który będzie się utrzymywał w branży i przez który również i WhitePress – wiodąca platforma do automatyzacji content marketingu zdecydowała się na poszerzenie swoich usług – dodaje Tomasz Domański, Head of International Growth.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Liderzy polskiego MarTechu

WhitePress to platforma typu marketplace, która wspomaga tworzenie i dystrybucję artykułów online. Platforma pozostaje wysoce skalowalna międzynarodowo. Swoim zasięgiem obejmuje 25 krajów europejskich oraz Turcję i Brazylię i umożliwia dostęp do ponad 50 000 wydawców. WhitePress należy do RTB House, globalnej spółki dostarczającej innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata. Łącznie zatrudnia 140 osób.

- Rok 2021 był dla nas szczególny pod względem ekspansji, ponieważ zaistnieliśmy w tym czasie na 9 kolejnych zagranicznych rynkach. W 2021 roku spółka odnotowała sprzedaż na poziomie blisko 54 mln zł, natomiast w tym roku prognozujemy obroty w wysokości ponad 78 mln zł. Co istotne, WhitePress rośnie ponad 100 proc. rok do roku na rynkach zagranicznych i bardzo możliwe, że w 2023 roku obrót spółki polskiej będzie już stanowił mniej niż połowę sprzedaży całej firmy – dodaje Paweł Strykowski.

Senuto jest firmą technologiczną i platformą Saas, założoną i rozwijaną w Polsce od 2016 roku. Wspomaga analizę wyników pozycjonowania wspiera pozycjonerów w zakresie strategii SEO oraz udostępnia moduł Content Suite automatyzujący tworzenie treści zgodnych z oczekiwaniami Google. Na co dzień z platformy korzysta 14 tys. użytkowników, a ich grono stale się powiększa.

- Do flagowych funkcji, jak analiza widoczności stron czy wyszukiwanie słów kluczowych, w 2022 roku dodaliśmy moduły do planowania i pisania treści zgodnych z zasadami SEO. Za pomocą pakietu tych narzędzi oraz autorskim algorytmom i wsparciu AI umożliwiamy klientom realizację procesu: planuj, pisz, monitoruj. To sprawia, że Senuto jest unikatowe na tle konkurencyjnych narzędzi i doskonale wpisuje się w politykę produktową WhitePress – mówi Damian Sałkowski.

W 2022 roku spółka osiągnie przychód w wysokości 6 mln zł, co daje wzrost na poziomie 40 proc. rok do roku. W planach na 2023 rok spółka ma szybką ekspansją zagraniczną i dalszy rozwój narzędzi wspomagających proces planowania i tworzenia treści.

Branża potrzebuje zintegrowanych technologii

W planach na najbliższe miesiące jest mocna integracja obu firm w zakresie narzędzi, dostępu do analityki, wszystkich danych oraz procesu monetyzacji platform. Senuto wesprze WhitePress w zakresie wdrożenia zaawansowanych technologii opartych o Big Data i AI. Kolejnym etapem realizowanym w 2023 roku będzie wprowadzanie usług Senuto na kilkanaście europejskich rynków.

WhitePress & Senuto dostarczą technologię, która oszczędzi czas i pieniądze

W planach na najbliższy czas jest mocna integracja obu usług. Celem spółek jest dostarczenie rozwiązania, które przy użyciu danych i sztucznej inteligencji pozwoli efektywniej wykorzystywać budżety i łatwiej planować działania SEO. W dużym stopniu osoba przeprowadzająca kampanie będzie mogła ograniczyć swoją funkcję do funkcji kontrolnej, pozostała pracę wykonają algorytmy. Całe rozwiązanie ma być przystępne cenowo i umożliwić użytkownikom ograniczenie liczby wykorzystywanych w procesie SEO narzędzi. Spółki już w tym roku wykonają pierwsze działania w tym kierunku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA