REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fuzja na startupowym szczycie. WhitePress® i Senuto łączą siły

Paweł Strykowski, WhitePress (od lewej), Damian Sałkowski, Senuto
Paweł Strykowski, WhitePress (od lewej), Damian Sałkowski, Senuto
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

WhitePress® i Senuto. Założony blisko dekadę temu polski startup, WhitePress stał się na przestrzeni lat wiodącą platformą content marketingową w Europie. We wrześniu spółka świętowała wejście z usługą na 27. i jednocześnie jeden z największych rynków na świecie – Brazylię. Z kolei dzisiaj ogłasza połączenie sił z Senuto, technologicznym liderem wśród platform SEO, w którego fundusze przez ostatnie kilka lat zainwestowały ponad 8 mln zł. Cel transakcji? Dla firmy WhitePress, którą w 2021 przejęła w całości globalna spółka AdTech RTB House – wdrożenie zaawansowanych technologii opartych o Big Data i AI i wzmocnienie oferty kierowanej za granicę. Dla Senuto – szybka ekspansja i rozwój na przetartym zagranicznym szlaku. O szczegółach nowej współpracy mówią założyciele MarTechów – Paweł Strykowski i Damian Sałkowski.

WhitePress® i Senuto

REKLAMA

Pierwsze rozmowy i negocjacje dotyczące transakcji rozpoczęły się w kwietniu bieżącego roku, a już w październiku Grupa WhitePress® stała się właścicielem 100 proc. udziałów Senuto, polskiej platformy do SEO i content marketingu. Połączenie zakłada zachowanie pełnej samodzielności i niezależności kupowanego podmiotu, dotychczasowego brandu oraz zespołu. W strukturze Zarządu Senuto pozostaje CEO, Damian Sałkowski, który jednocześnie będzie wspierał rozwój platformy WhitePress, z kolei założyciel startupu z Bielska-Białej, Paweł Strykowski zaangażuje się w rozwój Senuto.

REKLAMA

- Ta transakcja to dla nas nie tylko ważna inwestycja biznesowa, ale przede wszystkim ogromna szansa, by WhitePress w najbliższych latach stał się czymś więcej niż marketplace’em, a to za sprawą odpowiedniej technologii, AI, znajomości branży SEO i wiedzy specjalistów Senuto. Zakup dotyczy przede wszystkim narzędzi, które się bardzo dobrze uzupełniają – ten sam rynek, grupa docelowa i komplementarność usług. Dlatego zakładamy, że ta synergia i możliwość cross sellingu radykalnie zwiększy wartość obu firm. Szacujemy, że sama spółka na tej transakcji zyska 10 proc. pod względem przychodów, a na klientach aż 80 proc. Połączenie sił z Senuto nie tylko pozwoli nam umocnić pozycję lidera w obszarze automatyzacji content marketingu i działań SEO w Polsce, ale także za granicą. Na pewno pomoże w tym wymiana wzajemnego know how, ponieważ obie marki prężnie działają poza granicami kraju – mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

REKLAMA

- Jednym z największych celów, jaki stawiamy przed Senuto jest zbudowanie silnej międzynarodowej platformy wspierającej pozycjonerów w zakresie strategii SEO. Wiemy, że dzięki połączeniu sił z firmą WhitePress, która doskonale rozumie skalowanie zagraniczne i jest obecna ze swoją platformą już w 27 krajach na całym świecie – znacznie przyspieszymy osiągnięcie tego celu. Ponadto kluczowa w tej transakcji jest synergia produktowa, o której wspominał Paweł. Wierzymy, że nasza technologia jest w stanie udoskonalić usługę WhitePress, natomiast nasz partner uzupełni dotychczasową ofertę Senuto. Kompleksowość i integralność usług w branży marketingowej jest dzisiaj szczególnie ważna, ponieważ specjaliści stale szukają nowych i coraz to lepszych narzędzi, które można wzajemnie integrować. Wierzę, że dzięki tej decyzji stworzymy konkurencyjną ofertę na międzynarodowym rynku – dodaje Damian Sałkowski, CEO Senuto.

Według raportu MarTech Replacement Survey 2022 specjaliści branży marketingowej cały czas poszukują rozwiązań i produktów, które będą wyposażone w lepsze funkcjonalności i które będą miały szersze możliwości integracji.

- Nowoczesne platformy SEO oferują dzisiaj znacznie więcej niż tradycyjne śledzenie słów kluczowych i pozycji. Stają się komplementarnymi pakietami content marketingu do planowania oraz optymalizacji treści. I na odwrót – platformy do automatyzacji treści rozszerzają swoje usługi o inne funkcje przydatne specjalistom, by zwiększać swoją konkurencyjność. To jeden z trendów, który będzie się utrzymywał w branży i przez który również i WhitePress – wiodąca platforma do automatyzacji content marketingu zdecydowała się na poszerzenie swoich usług – dodaje Tomasz Domański, Head of International Growth.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Liderzy polskiego MarTechu

WhitePress to platforma typu marketplace, która wspomaga tworzenie i dystrybucję artykułów online. Platforma pozostaje wysoce skalowalna międzynarodowo. Swoim zasięgiem obejmuje 25 krajów europejskich oraz Turcję i Brazylię i umożliwia dostęp do ponad 50 000 wydawców. WhitePress należy do RTB House, globalnej spółki dostarczającej innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata. Łącznie zatrudnia 140 osób.

- Rok 2021 był dla nas szczególny pod względem ekspansji, ponieważ zaistnieliśmy w tym czasie na 9 kolejnych zagranicznych rynkach. W 2021 roku spółka odnotowała sprzedaż na poziomie blisko 54 mln zł, natomiast w tym roku prognozujemy obroty w wysokości ponad 78 mln zł. Co istotne, WhitePress rośnie ponad 100 proc. rok do roku na rynkach zagranicznych i bardzo możliwe, że w 2023 roku obrót spółki polskiej będzie już stanowił mniej niż połowę sprzedaży całej firmy – dodaje Paweł Strykowski.

Senuto jest firmą technologiczną i platformą Saas, założoną i rozwijaną w Polsce od 2016 roku. Wspomaga analizę wyników pozycjonowania wspiera pozycjonerów w zakresie strategii SEO oraz udostępnia moduł Content Suite automatyzujący tworzenie treści zgodnych z oczekiwaniami Google. Na co dzień z platformy korzysta 14 tys. użytkowników, a ich grono stale się powiększa.

- Do flagowych funkcji, jak analiza widoczności stron czy wyszukiwanie słów kluczowych, w 2022 roku dodaliśmy moduły do planowania i pisania treści zgodnych z zasadami SEO. Za pomocą pakietu tych narzędzi oraz autorskim algorytmom i wsparciu AI umożliwiamy klientom realizację procesu: planuj, pisz, monitoruj. To sprawia, że Senuto jest unikatowe na tle konkurencyjnych narzędzi i doskonale wpisuje się w politykę produktową WhitePress – mówi Damian Sałkowski.

W 2022 roku spółka osiągnie przychód w wysokości 6 mln zł, co daje wzrost na poziomie 40 proc. rok do roku. W planach na 2023 rok spółka ma szybką ekspansją zagraniczną i dalszy rozwój narzędzi wspomagających proces planowania i tworzenia treści.

Branża potrzebuje zintegrowanych technologii

W planach na najbliższe miesiące jest mocna integracja obu firm w zakresie narzędzi, dostępu do analityki, wszystkich danych oraz procesu monetyzacji platform. Senuto wesprze WhitePress w zakresie wdrożenia zaawansowanych technologii opartych o Big Data i AI. Kolejnym etapem realizowanym w 2023 roku będzie wprowadzanie usług Senuto na kilkanaście europejskich rynków.

WhitePress & Senuto dostarczą technologię, która oszczędzi czas i pieniądze

W planach na najbliższy czas jest mocna integracja obu usług. Celem spółek jest dostarczenie rozwiązania, które przy użyciu danych i sztucznej inteligencji pozwoli efektywniej wykorzystywać budżety i łatwiej planować działania SEO. W dużym stopniu osoba przeprowadzająca kampanie będzie mogła ograniczyć swoją funkcję do funkcji kontrolnej, pozostała pracę wykonają algorytmy. Całe rozwiązanie ma być przystępne cenowo i umożliwić użytkownikom ograniczenie liczby wykorzystywanych w procesie SEO narzędzi. Spółki już w tym roku wykonają pierwsze działania w tym kierunku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

Finansowanie ze środków UE. Z jakich programów mogą korzystać przedsiębiorcy z MŚP?

Z jakich programów finansowania może skorzystać przedsiębiorca w 2024 roku? Unia Europejska kontynuuje swoje zaangażowanie we wsparcie przedsiębiorców z MŚP. Stawia na różnorodne programy i ułatwienia, które mają na celu stymulowanie innowacyjności, wzrostu gospodarczego oraz konkurencyjności firm w UE.

Od 12 czerwca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?

12 czerwca w pięciu salonach Empik w całej Polsce rozpoczyna się pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie opiera się na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

REKLAMA

Będzie zakaz nowych licencji na transport międzynarodowy, zablokuje zakładanie jednoosobowych firm

Planowany przez Ministerstwo Infrastruktury pomysł zakazu wydawania licencji dla transportu międzynarodowego może okazać się dużym problemem dla polskich przewoźników. To praktycznie zakaz zakładanie nowych jednoosobowych firm. Ponadto blokada zakupu nowych ciężarówek.

Mikrofirmy budowlane mogą się pożegnać z kredytami?

Przeterminowane zaległości firm budowlanych to już ponad półtora miliarda złotych. Większość zadłużonych przedsiębiorców to mikrofirmy. Prognozowana poprawa płynności wcale nie oznacza, że firmy mogą liczyć na kredyty bankowe.

Rewolucja w handlu internetowym. Szczegółowe dane trafią do skarbówki

Szczegółowe informacje o transakcjach internetowych, w tym wynajmu mieszkań, będą przekazywane do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo, konta na platformach takich jak Allegro, OLX czy Vinted mogą zostać zablokowane, a wypłaty wstrzymane - informuje "Gazeta Wyborcza".

Połowa konsumentów deklaruje, że wybierze firmę wspierającą odpowiedzialny rozwój zamiast tej, która nie podejmuje takich działań

Inwestowanie ESG (Environmental, Social, Governance), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu może być odpowiedzią na pościg za wynikami. Celem działalności firm powinno być dziś nie tylko osiąganie dobrych wyników finansowych, widocznych w raportach kwartalnych, ale także budowanie otoczenia społecznego, ochrona środowiska czy wspieranie ważnych inicjatyw. To istotne dla wielu inwestorów instytucjonalnych, jak również detalicznych, którzy wybierają inwestycje online mające na uwadze środowisko i otoczenie społeczne.

REKLAMA

Co robią małe firmy gdy kontrahent nie płaci. Zaległe płatności sięgnęły już 10 miliardów złotych

Ponad połowa firm wysyła wezwania do zapłaty, 47 proc. negocjuje z dłużnikiem, a co 5. zleca odzyskanie należności kancelarii prawnej – tak najczęściej postępują małe i średnie przedsiębiorstwa, kiedy kontrahent im nie płaci.

Dlaczego duże, międzynarodowe firmy opuszczają Polskę?

Levis Strauss czy Beko - dlaczego duże, międzynarodowe firmy opuszczają Polskę? Przyjrzyjmy się przyczynom i skutkom. Jak należy reagować na tego typu odejścia z polskiego rynku?

REKLAMA