REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szybkość ładowania stron internetowych - ile powinna wynosić. Internauci nie chcą czekać

Szybkość ładowania stron internetowych. Internauci nie chcą czekać
Szybkość ładowania stron internetowych. Internauci nie chcą czekać
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Internauci nie chcą zbyt długo czekać na załadowanie się stron internetowych, gdy na jedno kliknięcie mają do dyspozycji inne strony WWW - sklepy, blogi czy serwisy informacyjne. Ogromne sumy tracą na tym każdego roku firmy obecne w internecie, które w większości nie są świadome skali problemu. A ta - jak pokazują badania - jest ogromna.

Szybkość ładowania się strony www jest bardzo ważna

83% internautów twierdzi, że szybkie ładowanie się odwiedzanych przez nich stron internetowych jest bardzo ważne - mówią wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu JakWybracHosting.pl. Polacy pytani w badaniu „Jak wolno ładująca się strona WWW sklepu czy firmy wpływa na Twoje zachowanie?” w ponad połowie (51%) deklarują, że są mniej skłonni do powrotu na daną witrynę w przeszłości. Co więcej, 45% jest mniej skłonnych do dokonania zakupu czy skorzystania z usług, a 39% mniej chętnie poleci wolno ładującą się stronę innym.

Pokazuje to jasno, jak istotne jest dbanie przez twórców i właścicieli stron internetowych o to, aby ich miejsce w internecie działało szybko i wydajnie. I jak duży wpływ na decyzje użytkowników i potencjalnych klientów ma bagatelizowanie tej kwestii.

REKLAMA

Gdy strona ładuje się wolno - biznes marnieje

REKLAMA

Wolno działająca strona internetowa to prawdziwy zabójca dla biznesu internetowego. No bo w końcu co z tego, że firma przeznacza budżety na reklamę, marketing i pozyskiwanie klientów, skoro część z nich nigdy nie zobaczy strony internetowej z ofertą przez kiepską wydajność i długi czas oczekiwania na załadowanie w całości.

Czas ładowania się strony ma ogromny wpływ na wiele aspektów obecności w internecie - od SEO (pozycjonowania), przez UX (User Experience - doświadczenia użytkownika), po konwersje na stronie (zakupy, zamówienia, kontakt itd.) czy współczynnik odrzuceń (jaki odsetek internautów porzuci stronę).

Walka o milisekundy

REKLAMA

Wiedzą o tym giganci internetowego e-handlu. Testy Amazon pokazały, że każde 100 ms (1/10 sekundy) kosztowało ich pomniejszenie przychodu firmy o 1% (w 2021 roku byłoby to 4,7 mld dolarów). Przypadku firmy Walmart skrócenie czasu ładowania o 1 sekundę przyniosło wzrost konwersji o 2 punkty procentowe. Badania Google z 2017 roku dowiodły, że ładowanie strony dłuższe o 0,5 sekundy powoduje spadek zakupów średnio o 20%.

„Właściciele i twórcy stron internetowych muszą też pamiętać, że na to, jak szybko załaduje się strona internetowa w przeglądarce, mają też wpływ niezależne czynniki takie jak prędkość i jakość połączenia internetowego czy sam sprzęt (komputer, smartfon) - mówi Mateusz Mazurek z serwisu Jak Wybrać Hosting? - Ważne, aby projektować strony w ten sposób, aby ładowały się szybko nie tylko na komputerach w topowych konfiguracjach i najnowszych smartfonach z łączem światłowodowym czy 5G, ale aby równie szybko ładowały się na starszych, budżetowych urządzeniach korzystających ze słabego łączą internetowego. Z nich również korzystają klienci”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile można czekać? Najlepiej mniej niż 5 sekund

Polacy zapytani o to, jak długo są w stanie czekać na stronę internetową, nim ją porzucą i zamkną okno przeglądarki, pokazali zdecydowany brak cierpliwości dla wolno ładujących się serwisów czy sklepów internetowych. 1/3 internautów nie będzie czekała na załadowanie się strony WWW dłużej niż 5 sekund. 26% badanych deklaruje, że jest skłonna poczekać do 10 sekund, aż strona pojawi się w przeglądarce.

Szybkość ładowania się strony decyduje o pozycji w wynikach wyszukiwania Google

Google w zestawie swoich wytycznych co do szybkości stron internetowych zwanym Core Web Vitals proponuje, aby największy element na stronie (LCP - Largest Contentful Paint) załadowany został w czasie poniżej 2,5 sekundy. Deklaruje też, że już od 2010 roku szybkość ładowania się strony jest jednym z czynników rankingowych, wpływających na pozycje strony wynikach wyszukiwania. A w czasach, gdy większość odwiedzin na stronach WWW odbywa się z poziomu urządzeń mobilnych, czynnik ten przybrał tylko na znaczeniu - nie tylko w oczach Google.

„Choć przepustowość używanego przeciętnego łącza internetowego rośnie z roku na rok, a wszyscy systematycznie wymieniamy telefony czy komputery na nowsze i szybsze, to niestety strony internetowe również stają się coraz cięższe i wolniejsze” - mówi Mateusz Mazurek. „Dla biznesu internetowego jednak każda milisekunda więcej czasu ładowania to konkretna finansowa strata. Warto więc zadbać o tę kwestię, odpowiednio projektując i optymalizując witrynę czy wybierając dla niej szybki hosting” - dodaje.

Badanie na zlecenie serwisu JakWybracHosting.pl wykonano przez SW Research techniką CAWI na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku od 16 lat (N=1011) w październiku 2022 roku.

Szczegółowe wyniki badania: https://jakwybrachosting.pl/badanie-szybkosc-stron-zachowanie/.

Źródło informacji: Jak Wybrać Hosting?, PAP MediaRoom

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA