Ile i jak streamerzy zarabiają na transmisjach?
REKLAMA
REKLAMA
Streaming rośnie w siłę
Portal STREAMERZY.PL wraz z inSTREAMLY opublikował coroczne Badanie rynku live streamingu 2020. Znajdziemy w nim szczegółowe statystyki dotyczące streamerów i ich widzów, oraz opinie eksperckie, a także case study kampanii streamingowych.
REKLAMA
Jak wynika z raportu scena streamingowa w Polsce nabiera niebywałego rozpędu, dodatkowo przyspieszonego przez pandemię COVID-19 i towarzyszące jej obostrzenia. W porównaniu z rokiem 2019 liczba polskich kanałów streamingowych powyżej 10k subskrybentów zwiększyła się o niemal 41,4% (z 389 w roku 20219 do 550 w roku 2020).
YouTube na pierwszym miejscu
Streaming oraz Internet skutecznie zastępują odbiorcom z Generacji Z klasyczne media. Aż 61,4% widzów platform streamingowych deklaruje, że nie ogląda telewizji wcale a 26,2% ogląda mniej niż 1 godzinę dziennie, przeznaczając ten czas na gry (30,1%), oglądanie streamów (32,4%) i YouTube’a (23,2%).
Ile można zarobić?
Dzięki upowszechnieniu technologii transmitowania obrazu i dźwięku, streaming staje się również w Polsce realną ścieżką kariery, choć nadal zdecydowana większość twórców to pasjonaci. Z odpowiedzi udzielonych przez streamerów wynika, że 73,4% z nich streamuje z czystej pasji. Ich rozwój wspierają natomiast sami widzowie. Datki od widzów dla 41,1% internetowych twórców to główne źródło dochodu ze streamów.
REKLAMA
Wysoce zaangażowana społeczność, jaką tworzą streamerzy oraz ich widzowie stanowi doskonałą przestrzeń dla innowacyjnych marek, które decydują się na współpracę ze streamerami. W raporcie znajdziemy case study kampanii takich brandów jak adidas, BLIK czy też Sprite x Cyberpunk 2077 oraz opinie ekspertów i streamerów dające pogląd na potencjał jaki niesie ze sobą rozwój live streamingu.
- Czas, który użytkownik spędza na live’ach, stale się wydłuża, a ten kontakt wymaga skupienia i zaangażowania. Co za tym idzie, platformy streamingowe to doskonałe medium do budowania widocznej kampanii zasięgowej czy optymalizacji kontaktu z komunikatem pod kątem pełnych obejrzeń - podsumowuje Olga Długołęcka, p.o. Communication Lead, MediaCom Warszawa
Wydawcy raportu:
STREAMERZY.PL - to portal, który monitoruje, analizuje i od lat dostarcza dokładne statystyki na temat polskiego live-streamingu.
inSTREAMLY - to platforma, stworzona w 2019 roku przez zespół profesjonalistów, która dostarcza technologię łączącą marki ze streamerami.
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.