REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Życie bez „ciasteczek” (cookies) i zmiana polityki prywatności w internecie - skutki dla reklamodawców

Subskrybuj nas na Youtube
Życie bez „ciasteczek” (cookies) i zmiana polityki prywatności w internecie - skutki dla reklamodawców
Życie bez „ciasteczek” (cookies) i zmiana polityki prywatności w internecie - skutki dla reklamodawców
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Nadchodzące lata będą przełomowe jeśli chodzi o wykorzystywanie najszerszych baz danych osobowych w marketingu. Do tej pory branża marketingowa była rozpieszczana praktycznie nieograniczonym dostępem do nich. Aż 41% marketerów uważa, że największym wyzwaniem w 2021 roku była dbałość o wysokiej jakości dane do targetowania i analizy. Aktualnie giganci tacy jak Apple, Facebook czy Google bardzo mocno zaostrzają politykę prywatności. Reklamodawcy już poszukują nowych rozwiązań, dzięki którym kampanie w internecie – bardziej anonimowym i udostępniającym ograniczoną ilość wrażliwych danych – wciąż będą skuteczne. Jak wpłynie to na branżę oraz klientów?

„Nie” dla plików 3rd-Party Cookies

REKLAMA

Pliki cookie, na podstawie dotychczasowego zachowania i historii wyszukiwania, tworzą internetowy profil użytkownika. To rozwiązanie idealnie umożliwiające działania reklamowe i analityczne. Dzięki temu reklamy są wyświetlane i dostosowywane do użytkownika na podstawie zebranych danych.

REKLAMA

Większość danych wykorzystywanych obecnie w reklamie to dane 3rd-Party. Brytyjskie Biuro ICO (Information Commissioner’s Office) jest przeciwne każdemu rozwiązaniu, które replikuje pliki cookies. Wszystko wskazuje na to, że będą dążyć do zmiany rozwiązań technologicznych, zamiast odkrywania na nowo sposobu, w jakim firmy działają i podchodzą do danych użytkowników. Z kolei branża marketingu internetowego przyzwyczaiła się już do bardzo szczegółowych pomiarów i analiz. Agencje i reklamodawcy są świadomi nadchodzących zmian i przygotowują się na moment, w którym stracą dostęp do 3rd-Party Cookies. Marketerzy powinni być w gotowości i już przynajmniej testować skuteczność różnych rozwiązań, aby móc porównać wyniki.

Niektórzy jednak nadal nie postrzegają braku dostępu do plików Cookies jako problemu – tak jakby sytuacja stała się rzeczywista dopiero, gdy Chrome w końcu usunie możliwość korzystania z nich. A przecież już dzisiaj około 50% przeglądarek nie akceptuje plików 3rd-Party Cookies. Dodatkowo mamy pewność, że eskalacja nastąpi wraz z ostateczną decyzją największej przeglądarki na rynku.

Firmy takie jak Grupa Sample dzięki przynależności do Blis Global już teraz są w stanie precyzyjnie targetować konsumentów bez udziału 3rd-Party Cookies. Od lat rozwijają technologię skutecznie weryfikującą sposób, w jaki przemieszcza się odbiorca reklamy, gdzie aktualnie przebywa, z jakich aplikacji korzysta, gdzie mieszka, gdzie pracuje czy dokąd jeździ na wakacje. Pozwala to na egzekucję kampanii również poza środowiskiem mobile i na łączenie danych z największych na świecie platform zarządzania danymi (DNP).

Nowe zasady dostępu do danych

REKLAMA

Kiedy Apple wprowadziło nowe zasady udzielania zgody do ekosystemu aplikacji i iOS zaobserwowaliśmy, że tylko około 20% konsumentów zdecydowało się na udostępnianie danych tym sposobem. Może to być dobrą wskazówką do zrozumienia potencjału innych rozwiązań, takich jak UID (Universal ID).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Branża musi jednak zastanowić się, w jaki sposób powinna komunikować problem, aby konsumenci zrozumieli, dlaczego i do czego wykorzystywane są ich dane. Potencjał wartości po udzieleniu zgody nadal nie jest jasny dla konsumenta. Niektóre z nowych rozwiązań bazują na powiązanym ze zgodą identyfikatorze, do stworzenia którego konieczne jest wykorzystanie adresu email, adresu fizycznego lub innych jednoznacznych danych osobowych umożliwiających identyfikowanie i śledzenie internautów. Dla przykładu, Sample poprzez Blis korzysta z informacji zebranych przez dużych i certyfikowanych partnerów. Nie ma dostępu do rekordów indywidualnych użytkowników, a wykorzystuje zanonimizowane dane dotyczące danego obszaru czy lokalizacji. Klienci nie muszą więc obawiać się pretensji konsumentów o naruszenie prywatności. Należy tu także pamiętać, że pomimo chęci jak największej ochrony danych osobowych, konsumenci wciąż oczekują personalizacji w komunikacji z nimi.

Braku dostępu do 3rd-Party Cookies

Safari i użytkownicy iOS mają najwyższy dochód rozporządzalny, a reklamodawcom już teraz brakuje właściwej analizy ich zachowań. Trudno będzie zarówno kierować reklamy do właściwych konsumentów, jak i mierzyć kampanie metodami, do jakich branża jest przyzwyczajona. Z problemem tym już musimy sobie radzić. Chodzi o zmianę myślenia o reklamie, stosowanie nowych rozwiązań oraz akceptację nowej rzeczywistości reklamowej. Paradoksalnie jednak aktualna zmiana może prowadzić do stworzenia i rozwoju wielu kreatywnych i ciekawych narzędzi, co docelowo rozwinie rynek reklamy internetowej.

Autor: Piotr Kazimierczuk, członek zarządu Grupy Sample

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA