Kategorie

Działalność gospodarcza, E-commerce

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W czasie epidemii COVID-19 bezkontaktowy e-handel stał się zarówno najwygodniejszą, jak i najbezpieczniejszą metodą dokonywania zakupów. Przesyłkę można odebrać w paczkomatach zdalnie, z wykorzystaniem aplikacji w smartfonie, bez konieczności dotykania panelu sterującego. Bezpieczna i niewymagająca wychodzenia z domu jest również dostawa kurierem. Jak wynika z badania Nielsena „Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów”, 31 proc. Polaków przyznaje, że zwiększyło swoją aktywność zakupową w kanale online w kategorii produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. – Obserwujemy rosnącą z dnia na dzień liczbę przesyłek – zarówno krajowych, jak i zagranicznych – obsługiwanych w ramach naszej sieci. Skala wolumenu jest porównywalna do wyników grudniowych, kiedy w szczycie paczkowym obsługujemy nawet o 100 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach roku – mówi Tomasz Kowalewski, kierownik terminala w DHL Parcel.
Kto stoi w miejscu, ten cofa się w rozwoju. Dzisiejsza szybko zmieniająca się rzeczywistość wymusza stałe podążanie do przodu. Podobnie jest z działalnością biznesową. Jeśli firma nie śledzi rynkowych sygnałów i nie reaguje na dynamikę zmian, może trafić w ślepy zaułek. Przeprowadzanie transformacji organizacyjnej to jednak niełatwe zadanie. Sprawdź, jak to zrobić, aby odnieść sukces.
E-commerce. Prowadzenie e-firmy nie tylko wiążę się z ponoszeniem niższych kosztów niż w przypadku tradycyjnych przedsiębiorstw. Pozwala przenieść na kupującego niektóre obowiązki sprzedawcy.
E-commerce. Już tylko nieliczne sklepy stacjonarne nie są obecne w internecie. Eksperci wyjaśniają od czego zacząć prowadzenie działalności gospodarczej w internecie?
Pomimo wiszącego w powietrzu kryzysu i zaciskaniu pasa przez państwo, Polacy planują wydać na świąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku. Kupujący częściej skorzystają też ze sklepów za pośrednictwem internetu.
Prowadzenie firmy, której usługi są ściśle związane z Internetem i ogólnie pojętym IT może przybrać zróżnicowane formy od domen internetowych, przez hosting, strony www i sklepy internetowe, aż po marketing internetowy, backup online czy e-fax. Jak prowadzenie takiej działalności wygląda od kuchni? Przeczytaj.
Wybór usług hostingowych nie jest prosty. VPS, hosting współdzielony, czy dedykowany? Przeczytaj opinię eksperta na temat wad i zalet hostingu dedykowanego.
Serwer to usługa, która coraz powszechniej jest wykorzystywana, zarówno przez firmy, jak i osoby prywatne. Jest on bowiem niezbędny, aby strona WWW mogła funkcjonować. Stwarza także wiele innych możliwości, może być np. platformą wymiany plików lub miejscem archiwizacji firmowej korespondencji elektronicznej.
Firmy coraz częściej rejestrują domeny. Dzieje się tak ponieważ domena kieruje odbiorcę do firmowego serwisu WWW, na którym klient może zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa. Jednak często zdarza się, że firmy poprzestają na rejestracji jednej domeny, co może skutkować poważnymi konsekwencjami w przyszłości.
Domena odgrywa duże znaczenie w promocji firmy. Przekonanie, że dzięki dobrej promocji każdy adres można uczynić popularnym, przyniosło wielu przedsiębiorstwom straty sprzedażowe oraz wizerunkowe. Co warto wiedzieć, aby tego uniknąć?
Założenie sklepu internetowego to wieloetapowy, złożony proces polegający min. na wyborze i wdrożeniu odpowiedniej technologii umożliwiającej sprzedaż, zakupie domeny i hostingu oraz ustaleniu kanałów dystrybucji. Jednak nawet to wszystko nie wystarczy, by móc w pełni funkcjonować. Do pełni szczęścia brakuje nam jeszcze znalezienie odpowiedniej niszy, dzięki której nasz sklep będzie w stanie generować zyski.
Awaria systemu informatycznego może być równa prawdziwemu kataklizmowi dla kondycji przedsiębiorstwa. Brak kontaktu z klientem, brak zamówień, strata przychodów. Jak sobie poradzić w takiej sytuacji?
W dobie nowoczesnych technologii na czele z Internetem posiadanie przez firmę własnej strony internetowej stało się już nie tyle dodatkiem, co raczej koniecznością. Ile kosztuje jej założenie? Przeczytaj poradę eksperta.
Internet jako najdynamiczniej rozwijające się zjawisko w przeciągu ostatnich kilkunastu lat doprowadził do wykreowania się szeregu różnych innowacji w praktycznie każdej dziedzinie ludzkiego życia. Począwszy od możliwości swobodnej komunikacji w każdym zakątku świata, czy zrewolucjonizowanie systemu wymiany handlowej, Internet niewątpliwie w dużej mierze przyczynił się także do zapoczątkowania wielu technik promocyjnych kreując tym samym nowe rozdziały w nauce marketingu.
Kończysz studia, ale nie zamierzasz pracować w czyjejś firmie? Chcesz założyć własną firmę, ale nie posiadasz wystarczających funduszy? Wejdź w e-biznes.
Telefonia internetowa to nie tylko realizowanie i odbieranie połączeń, ale całe spektrum ciekawych zastosowań. Lista usług VoIP, które mogą usprawnić funkcjonowanie biura, jest bardzo długa. Firmy coraz chętniej po nie sięgają, dostosowując ich liczbę i zakres do swoich bieżących potrzeb.
Właściwe obsłużenie klienta, zapewnienie sprawnego call center i szybkiej reakcji na zgłaszane problemy jest kluczem do zatrzymania klienta- bez nich, sfrustrowany, może zwrócić się do naszej konkurencji. Jak zapewnić odpowiedni poziom tych usług?
O ponad 40% mniej niż dotychczas mają otrzymywać przedsiębiorcy starający się o dotacje na e-biznes. Co więcej, szanse na największe pieniądze mają tylko… najmłodsi właściciele firm – ci, którzy nie zdmuchnęli jeszcze 27. świeczek na urodzinowym torcie.
W walce o klienta firmy korzystają z każdej możliwej formy promocji towarów i usług. Wraz z rozwojem technologii internetowych przedsiębiorcy opanowali sieć jako sposób dotarcia do szerszej grupy nabywców.
Rok temu ponad 3 mln umów na kredyty i pożyczki zostały zawarte przy udziale przedsiębiorstw pośrednictwa kredytowego. W procesie pozyskania klientów dla większości firm najbardziej pomocny był Internet.