REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż internetowa. Jak zapewnić bezpieczne płatności?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marketplace - wersja wirtualna
Marketplace - wersja wirtualna
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Marketplace to internetowe platformy zakupowe w formie współczesnych targowisk, które w jednym miejscu łączą sprzedawcę i klienta, temu drugiemu umożliwiając zakupy z różnych źródeł.

Marketplace – forma sprzedaży, która zwiększa udział w rynku 

Na rynku nie brakuje światowych gigantów marketplace, a coraz tłoczniej zaczęło się także robić nad Wisłą. Szacuje się, że 100 największych tego typu platform na świecie stanowi już około 62 proc.  globalnego sektora e-commerce. Potencjał tego modelu biznesowego rośnie więc w siłę i jest odpowiedzią na potrzeby rynku. 

REKLAMA

REKLAMA

Dostrzegają to sprzedawcy internetowi, którzy działając „pod parasolem” dużej i rozpoznawalnej marki mają szansę zostać dostrzeżeni przez większą liczbę klientów, z kolei dla tych, którzy dopiero startują w e-handlu, to świetna możliwość rozwijania swojego biznesu.  

Marketplace – szansa na większy zasięg sprzedaży 

– Korzystanie z marketplace daje sprzedawcom możliwość dotarcia do znacznie większej grupy odbiorców. Platformy te często przyciągają miliony użytkowników dziennie, co zwiększa szanse na zainteresowanie produktem i finalną sprzedaż. Ponadto, będąc obecnym na marketplace, sprzedający może skupić się na sprzedaży swoich produktów, zamiast martwić się o utrzymanie strony internetowej czy optymalizację pod kątem SEO – mówi Dawid Cichy, Head of Sales w Tpay.

Marketplace - bezpieczne płatności 

O sile marki i zaufaniu klientów decydują jednak nie tylko atrakcyjne cenowo oferty czy pozytywne doświadczenia zakupowe. Wielu sprzedających, zastanawia się nad kwestią bezpieczeństwa. I mają w tym absolutną rację – zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia danych zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, razem z potencjałem dla automatyzacji oraz solidnym wsparciem technologicznym, stanowi podstawę funkcjonowania marketplace. Aby spełnić wymogi bezpieczeństwa, właściciel marketplace musi zadbać o szereg procedur i narzędzi zabezpieczających każdą stronę biorącą udział w procesie zakupowym.

REKLAMA

– Wśród klientów platform marketplace dużym zaufaniem cieszą się przelewy online oraz Pay-By-Link – są przetwarzane szybko, co przekłada się na sprawną realizację zamówienia. Za wygodę kupujący cenią również BLIKA oraz portfele elektroniczne, a ze względu na coraz większą popularność płatności odroczonych i ratalnych – wzrasta także zainteresowanie tymi formami płatności – podkreśla Dawid Cichy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marketplace – szerokie możliwości automatyzacji 

Wykorzystując ciągle rozwijające się rozwiązania technologiczne, jakie oferują bramki płatnicze, marketplace mają możliwość efektywnie zarządzać transakcjami w ramach swojego biznesu. Automatyzowanie transakcji z poziomu koszyka zakupowego, zarządzanie zwrotami czy opcje anulowania transakcji przed finalizacją płatności przez klienta, to tylko niektóre z działań, w jakich operator płatności może wesprzeć marketplace. 

Rozwiązania operatorów płatności dla marketplace zapewniają obsługę płatniczą platform e-commerce, które łączą ofertę wielu sprzedawców. Klient płaci za produkty kupione u kilku dostawców tylko raz, a proces rozdzielania transakcji pomiędzy poszczególne sklepy odbywa się automatycznie – dodaje Dawid Cichy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA