REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż internetowa. Jak zapewnić bezpieczne płatności?

Marketplace - wersja wirtualna
Marketplace - wersja wirtualna
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Marketplace to internetowe platformy zakupowe w formie współczesnych targowisk, które w jednym miejscu łączą sprzedawcę i klienta, temu drugiemu umożliwiając zakupy z różnych źródeł.

Marketplace – forma sprzedaży, która zwiększa udział w rynku 

Na rynku nie brakuje światowych gigantów marketplace, a coraz tłoczniej zaczęło się także robić nad Wisłą. Szacuje się, że 100 największych tego typu platform na świecie stanowi już około 62 proc.  globalnego sektora e-commerce. Potencjał tego modelu biznesowego rośnie więc w siłę i jest odpowiedzią na potrzeby rynku. 

REKLAMA

Dostrzegają to sprzedawcy internetowi, którzy działając „pod parasolem” dużej i rozpoznawalnej marki mają szansę zostać dostrzeżeni przez większą liczbę klientów, z kolei dla tych, którzy dopiero startują w e-handlu, to świetna możliwość rozwijania swojego biznesu.  

Marketplace – szansa na większy zasięg sprzedaży 

– Korzystanie z marketplace daje sprzedawcom możliwość dotarcia do znacznie większej grupy odbiorców. Platformy te często przyciągają miliony użytkowników dziennie, co zwiększa szanse na zainteresowanie produktem i finalną sprzedaż. Ponadto, będąc obecnym na marketplace, sprzedający może skupić się na sprzedaży swoich produktów, zamiast martwić się o utrzymanie strony internetowej czy optymalizację pod kątem SEO – mówi Dawid Cichy, Head of Sales w Tpay.

Marketplace - bezpieczne płatności 

REKLAMA

O sile marki i zaufaniu klientów decydują jednak nie tylko atrakcyjne cenowo oferty czy pozytywne doświadczenia zakupowe. Wielu sprzedających, zastanawia się nad kwestią bezpieczeństwa. I mają w tym absolutną rację – zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia danych zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, razem z potencjałem dla automatyzacji oraz solidnym wsparciem technologicznym, stanowi podstawę funkcjonowania marketplace. Aby spełnić wymogi bezpieczeństwa, właściciel marketplace musi zadbać o szereg procedur i narzędzi zabezpieczających każdą stronę biorącą udział w procesie zakupowym.

– Wśród klientów platform marketplace dużym zaufaniem cieszą się przelewy online oraz Pay-By-Link – są przetwarzane szybko, co przekłada się na sprawną realizację zamówienia. Za wygodę kupujący cenią również BLIKA oraz portfele elektroniczne, a ze względu na coraz większą popularność płatności odroczonych i ratalnych – wzrasta także zainteresowanie tymi formami płatności – podkreśla Dawid Cichy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marketplace – szerokie możliwości automatyzacji 

Wykorzystując ciągle rozwijające się rozwiązania technologiczne, jakie oferują bramki płatnicze, marketplace mają możliwość efektywnie zarządzać transakcjami w ramach swojego biznesu. Automatyzowanie transakcji z poziomu koszyka zakupowego, zarządzanie zwrotami czy opcje anulowania transakcji przed finalizacją płatności przez klienta, to tylko niektóre z działań, w jakich operator płatności może wesprzeć marketplace. 

Rozwiązania operatorów płatności dla marketplace zapewniają obsługę płatniczą platform e-commerce, które łączą ofertę wielu sprzedawców. Klient płaci za produkty kupione u kilku dostawców tylko raz, a proces rozdzielania transakcji pomiędzy poszczególne sklepy odbywa się automatycznie – dodaje Dawid Cichy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA