Sprzedaż internetowa. Jak zapewnić bezpieczne płatności?
REKLAMA
REKLAMA
Marketplace – forma sprzedaży, która zwiększa udział w rynku
Na rynku nie brakuje światowych gigantów marketplace, a coraz tłoczniej zaczęło się także robić nad Wisłą. Szacuje się, że 100 największych tego typu platform na świecie stanowi już około 62 proc. globalnego sektora e-commerce. Potencjał tego modelu biznesowego rośnie więc w siłę i jest odpowiedzią na potrzeby rynku.
REKLAMA
Dostrzegają to sprzedawcy internetowi, którzy działając „pod parasolem” dużej i rozpoznawalnej marki mają szansę zostać dostrzeżeni przez większą liczbę klientów, z kolei dla tych, którzy dopiero startują w e-handlu, to świetna możliwość rozwijania swojego biznesu.
Marketplace – szansa na większy zasięg sprzedaży
– Korzystanie z marketplace daje sprzedawcom możliwość dotarcia do znacznie większej grupy odbiorców. Platformy te często przyciągają miliony użytkowników dziennie, co zwiększa szanse na zainteresowanie produktem i finalną sprzedaż. Ponadto, będąc obecnym na marketplace, sprzedający może skupić się na sprzedaży swoich produktów, zamiast martwić się o utrzymanie strony internetowej czy optymalizację pod kątem SEO – mówi Dawid Cichy, Head of Sales w Tpay.
Marketplace - bezpieczne płatności
REKLAMA
O sile marki i zaufaniu klientów decydują jednak nie tylko atrakcyjne cenowo oferty czy pozytywne doświadczenia zakupowe. Wielu sprzedających, zastanawia się nad kwestią bezpieczeństwa. I mają w tym absolutną rację – zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia danych zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, razem z potencjałem dla automatyzacji oraz solidnym wsparciem technologicznym, stanowi podstawę funkcjonowania marketplace. Aby spełnić wymogi bezpieczeństwa, właściciel marketplace musi zadbać o szereg procedur i narzędzi zabezpieczających każdą stronę biorącą udział w procesie zakupowym.
– Wśród klientów platform marketplace dużym zaufaniem cieszą się przelewy online oraz Pay-By-Link – są przetwarzane szybko, co przekłada się na sprawną realizację zamówienia. Za wygodę kupujący cenią również BLIKA oraz portfele elektroniczne, a ze względu na coraz większą popularność płatności odroczonych i ratalnych – wzrasta także zainteresowanie tymi formami płatności – podkreśla Dawid Cichy.
Marketplace – szerokie możliwości automatyzacji
Wykorzystując ciągle rozwijające się rozwiązania technologiczne, jakie oferują bramki płatnicze, marketplace mają możliwość efektywnie zarządzać transakcjami w ramach swojego biznesu. Automatyzowanie transakcji z poziomu koszyka zakupowego, zarządzanie zwrotami czy opcje anulowania transakcji przed finalizacją płatności przez klienta, to tylko niektóre z działań, w jakich operator płatności może wesprzeć marketplace.
Rozwiązania operatorów płatności dla marketplace zapewniają obsługę płatniczą platform e-commerce, które łączą ofertę wielu sprzedawców. Klient płaci za produkty kupione u kilku dostawców tylko raz, a proces rozdzielania transakcji pomiędzy poszczególne sklepy odbywa się automatycznie – dodaje Dawid Cichy.
REKLAMA
REKLAMA