REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-konsumenci kupują więcej, szukają okazji cenowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Handel w sieci rośnie ale konsumenci kupują ostrożnie
Handel w sieci rośnie ale konsumenci kupują ostrożnie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza połowa tego roku przyniosła rdr. wzrost sprzedaży (+ 15 proc.) oraz liczby transakcji (+ 33 proc.) w sklepach internetowych. Jednocześnie okres ten przyniósł spadek średniej wartości koszyka zakupowego.

E-zakupy standardem, niższą ceną można wygrać 

REKLAMA

W tym roku już drugi miesiąc z rzędu wskaźnik cen dóbr konsumpcyjnych pozostał bez zmian względem poprzedniego miesiąca, a także drugi raz z rzędu inflacja CPI okazała się nieco niższa od oczekiwań większości ekonomistów. Mimo to od dłuższego czasu umacniają się zachowania zakupowe konsumentów, bez wątpienia związane z poszukiwaniem niższych cen, takie jak chociażby zakupy online. Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, kiedykolwiek zakupu w sieci dokonało 100 proc. polskich internautów (+ 13 p.p. rdr.), a już co trzeci konsument częściej kupuje w sieci z powodu inflacji.

REKLAMA

Pierwsze sześć miesięcy tego roku upłynęło pod znakiem wzmożonej aktywności polskich e-konsumentów. Odnotowano odpowiednio 15 proc. i 33 proc. wzrostu sprzedaży i liczby transakcji w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 r. Pierwsza połowa roku przyniosła jednak spadek w średniej wartości koszyków zakupowych o 13 proc. 

Rosną wymagania e-klientów na e-zakupach 

- Wzrost sprzedaży i liczby transakcji w handlu internetowym, przy jednoczesnym spadku średniej wartości koszyków zakupowych pokazuje, że Polacy coraz częściej korzystają z możliwości zakupów online, jednak wykazują się większą oszczędnością. Oprócz efektywniejszego zarządzania finansami, polscy klienci mają również większą świadomość swoich oczekiwań oraz potrzebę tworzenia pozytywnych doświadczeń zakupowych poprzez przywiązywanie większej wagi do dopasowanego do ich oczekiwań procesu zakupowego oraz procesu płatności – mówi Dawid Cichy, Head of Sales w Tpay. 

Jakie produkty najlepiej sprzedają się w sieci? 

REKLAMA

W porównaniu z ubiegłym rokiem, w minionym półroczu z największej sprzedaży mogły cieszyć się takie branże jak poligrafia, wydawnictwa i księgarnie (+ 195 proc.), biżuteria i rękodzieło (+ 137 proc.) oraz rozrywka (+ 72 proc.). Te dwa ostatnie wymienione sektory to również te, które przodowały pod względem liczby transakcji i zanotowały przyrost odpowiednio o 167 proc. oraz 104 proc. Podium zamknęły sklepy i usługi sportowe (+ 59 proc.). Większych zakupów konsumenci dokonywali w branży reklamy i mediów oraz usług turystycznych – tutaj średnia wartość koszyków zakupowych podniosła się odpowiednio o 47 proc. oraz 31 proc. 

Nie zabrakło jednak spadków: o 28 proc. spadła sprzedaż artykułów dziecięcych, o 15 proc. liczba transakcji w branży reklamy i mediów, a przy średniej wartości koszyków zakupowych największe spadki dotknęły sektory: moda i akcesoria (- 13 proc.), transport (- 24 proc.) oraz budownictwo i narzędzia specjalistyczne (- 12 proc.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Tpay

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA