REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-konsumenci kupują więcej, szukają okazji cenowych

Handel w sieci rośnie ale konsumenci kupują ostrożnie
Handel w sieci rośnie ale konsumenci kupują ostrożnie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza połowa tego roku przyniosła rdr. wzrost sprzedaży (+ 15 proc.) oraz liczby transakcji (+ 33 proc.) w sklepach internetowych. Jednocześnie okres ten przyniósł spadek średniej wartości koszyka zakupowego.

E-zakupy standardem, niższą ceną można wygrać 

REKLAMA

W tym roku już drugi miesiąc z rzędu wskaźnik cen dóbr konsumpcyjnych pozostał bez zmian względem poprzedniego miesiąca, a także drugi raz z rzędu inflacja CPI okazała się nieco niższa od oczekiwań większości ekonomistów. Mimo to od dłuższego czasu umacniają się zachowania zakupowe konsumentów, bez wątpienia związane z poszukiwaniem niższych cen, takie jak chociażby zakupy online. Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, kiedykolwiek zakupu w sieci dokonało 100 proc. polskich internautów (+ 13 p.p. rdr.), a już co trzeci konsument częściej kupuje w sieci z powodu inflacji.

REKLAMA

Pierwsze sześć miesięcy tego roku upłynęło pod znakiem wzmożonej aktywności polskich e-konsumentów. Odnotowano odpowiednio 15 proc. i 33 proc. wzrostu sprzedaży i liczby transakcji w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 r. Pierwsza połowa roku przyniosła jednak spadek w średniej wartości koszyków zakupowych o 13 proc. 

Rosną wymagania e-klientów na e-zakupach 

- Wzrost sprzedaży i liczby transakcji w handlu internetowym, przy jednoczesnym spadku średniej wartości koszyków zakupowych pokazuje, że Polacy coraz częściej korzystają z możliwości zakupów online, jednak wykazują się większą oszczędnością. Oprócz efektywniejszego zarządzania finansami, polscy klienci mają również większą świadomość swoich oczekiwań oraz potrzebę tworzenia pozytywnych doświadczeń zakupowych poprzez przywiązywanie większej wagi do dopasowanego do ich oczekiwań procesu zakupowego oraz procesu płatności – mówi Dawid Cichy, Head of Sales w Tpay. 

Jakie produkty najlepiej sprzedają się w sieci? 

REKLAMA

W porównaniu z ubiegłym rokiem, w minionym półroczu z największej sprzedaży mogły cieszyć się takie branże jak poligrafia, wydawnictwa i księgarnie (+ 195 proc.), biżuteria i rękodzieło (+ 137 proc.) oraz rozrywka (+ 72 proc.). Te dwa ostatnie wymienione sektory to również te, które przodowały pod względem liczby transakcji i zanotowały przyrost odpowiednio o 167 proc. oraz 104 proc. Podium zamknęły sklepy i usługi sportowe (+ 59 proc.). Większych zakupów konsumenci dokonywali w branży reklamy i mediów oraz usług turystycznych – tutaj średnia wartość koszyków zakupowych podniosła się odpowiednio o 47 proc. oraz 31 proc. 

Nie zabrakło jednak spadków: o 28 proc. spadła sprzedaż artykułów dziecięcych, o 15 proc. liczba transakcji w branży reklamy i mediów, a przy średniej wartości koszyków zakupowych największe spadki dotknęły sektory: moda i akcesoria (- 13 proc.), transport (- 24 proc.) oraz budownictwo i narzędzia specjalistyczne (- 12 proc.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Tpay

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
TOP 5 trendów w fakturowaniu w 2025 roku

Rok 2025 w obszarze fakturowania to istotne zmiany, związane z cyfryzacją i nowymi regulacjami. Prognozy wskazują, że rynek e-fakturowania w Europie wzrośnie o 6,13 miliarda USD do 2028 roku, z rocznym tempem wzrostu wynoszącym prawie 20%. Wraz z rozwojem technologii, te zmiany będą miały kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw. Przedstawiamy pięć nadchodzących zmian, które warto uwzględnić, by utrzymać konkurencyjność i zgodność z przepisami w 2025 roku.

Producenci miodów pitnych apelują o zmiany

Miód pitny jest jednym z najstarszych napojów alkoholowych, kojarzy się z polską kulturą czasów szlacheckich. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa apeluje o stosowne zmiany dla producentów miodów pitnych. Czy w Polsce może być boom na miody pitne na podobieństwo tego w USA? 

Wykaz podmiotów podlegających ochronie: 17 spółek strategicznych dla Polski

TVN oraz Polsat dołączą do wykazu firm strategicznych Polski – zapowiedział premier Donald Tusk. Obecnie wykaz ten obejmuje 17 spółek działających w branżach zajmujących się m.in. energetyką, paliwami czy dostawą usług telekomunikacyjnych.

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w związku z GSPR [komentarz ekspercki]

Firmy stoją przed kolejnym wyzwaniem. Od 13 grudnia 2024 roku unijne rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Oznacza to surowsze kontrole i wysokie kary. Czy polskie firmy są na to gotowe? 

REKLAMA

Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

REKLAMA