REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Klienci lubią być inspirowani nietuzinkowym przekazem i chcą eksperymentować z produktami, które dotychczas nie były im znane
Klienci lubią być inspirowani nietuzinkowym przekazem i chcą eksperymentować z produktami, które dotychczas nie były im znane
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

Chodzi przy tym nie tylko o szybkość i wygodę samej transakcji, ale informacje o produkcie czy marce, która za nim stoi. W sumie stawia więc to przed kupcami operującymi w realu podwójne zadania.

REKLAMA

Klientów już nie zadowala zwykła reklama

REKLAMA

Aż 71 proc. konsumentów na całym świecie deklaruje, że obecnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych równie często lub nawet częściej niż przed pandemią – tak wynika z najnowszych badań . Co trzecia osoba jest zdania, że angażujące treści cyfrowe i spersonalizowane doświadczenia mają największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jak zatem przyciągnąć klientów? Kluczową rolę w procesie zakupowym odgrywa reklama i przekaz generowany przez markę.

Choć pandemia już dawno za nami – nadal wiele firm mierzy się z jej skutkami, wpłynęła ona bowiem na postrzeganie świata przez konsumentów, a także na ich decyzje zakupowe. Po pierwotnym „boomie” na zakupy online obecnie coraz więcej klientów wraca do sklepów stacjonarnych, głównie w celu robienia zakupów spożywczo-chemicznych. Dlaczego?

45 proc. konsumentów wskazuje, że docenia fakt, iż zakupy może odebrać od razu po ich zrealizowaniu – nie musi czekać na kuriera i dostawę. Drugim elementem istotnym dla konsumentów jest to, iż mogą zainspirować się w sklepie stacjonarnym i poszukać nowych produktów, które są reklamowane.

Klient szuka inspiracji i lubi być zaskakiwany

Jak dotrzeć do klientów za pomocą reklamy w sklepie? 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Reklama odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym – co potwierdzają ww. badania. Konsumenci lubią być inspirowani nietuzinkowym przekazem i chcą eksperymentować z produktami, które dotychczas nie były im znane. Istotne jest, by sklepy dobierały odpowiedni przekaz reklamowy i zaciekawiły swoich odbiorców. 

Jak podkreśla Robert Dąbrowski, CEO Recevent, reklama w sklepie to nie tylko komunikat informacyjny, to przede wszystkim pierwsze wrażenie, jak klient odbiera dany produkt. Odpowiednio skonstruowane treści reklamowe mają moc nie tylko informowania o produktach czy promocjach, ale także budowania relacji z klientem.

– Poprzez trafne treści, marka może wzbudzać zainteresowanie, budować zaufanie, a nawet inspirować do zakupu. To nie tylko kwestia przekazu, lecz także sposobu, w jaki prezentuje swoje wartości, dba o estetykę i komunikuje się z otoczeniem – mówi ekspert.

Dlatego właściwe dobieranie treści reklamowych staje się kluczowym elementem strategii biznesowej, który nie tylko wpływa na wyniki sprzedażowe, ale także kształtuje postrzeganie marki i buduje lojalność klientów.

Marka musi nadążać za trendami

A jaki powinien być przekaz marki? Coraz więcej konsumentów wymaga, by firmy działały w sposób zrównoważony i z poszanowaniem środowiska naturalnego.
Fakt, że dwie trzecie (66%) z kupujący oceniają zrównoważone praktyki i sprzedaż zrównoważonych produktów jako jeden z kluczowych elementów to ważny sygnał dla firm. 

 – Obserwujemy bardzo silny trend w kierunku zrównoważonego rozwoju. Obecnie sklepy reklamują nie tylko swoje produkty i nie tylko mówią o promocjach. Coraz częściej pokazują to, w jaki sposób dbają o środowisko naturalne, prezentują klientom akcje ekologiczne, w jakich biorą udział, a tym samym wyróżniają się na tle konkurencji – dodaje Robert Dąbrowski. 

Co jeszcze jest istotne dla osób, które robią zakupy stacjonarnie? Konsumenci zwracają uwagę na to, czy dany sklep korzysta z odnawialnych źródeł energii, czy oszczędza ją, a także jakie rodzaje opakowań dostępne są w sklepie, np. czy do pakowania warzyw można skorzystać z papierowych woreczków zamiast plastikowych torebek.
Dotarcie do współczesnego klienta wymaga dokładnego przeanalizowania rynku i odpowiedniego doboru reklamy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA