REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, E-commerce

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak wpisać osobę zagraniczną do rejestru handlowego

Nabycie prawa do prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Czech jest równoważne w odniesieniu do osób zagranicznych z koniecznością wpisu do Rejestru handlowego. Co należy zrobić, aby uzyskać wpis?

Jak uzyskać zwrot podatku VAT – firma w Republice Czeskiej

Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą w Czechach posiadając status osoby zagranicznej, to posiadasz prawo uzyskania zwrotu podatku VAT. Co zrobić, aby go otrzymać?

Czy można powołać przedstawicielstwo na rynku czeskim

Zastanawiasz się nad utworzeniem przedstawicielstwa osoby zagranicznej w Czechach? Uważaj, ponieważ przepisy czeskie zdecydowanie różnią się od polskich. Przeczytaj jak skutecznie powołać przedstawicielstwo w kraju naszych południowych sąsiadów.

Jak utworzyć oddział osoby zagranicznej w Czechach

Decydując się na prowadzenie działalności gospodarczej w Czechach przez swoją jednostkę organizacyjną (organizační složka), czyli zakładu lub oddziału, przedsiębiorca musi stosować czeskie, a nie polskie, regulacje. Co to za przepisy?

REKLAMA

Kiedy przedstawicielstwo polskiej firmy w Czechach jest zakładem

Jeżeli jako przedsiębiorca skorzystałeś z możliwości prowadzenia działalności w Republice Czeskiej jako osoba zagraniczna, to powinieneś dla celów podatkowych ustalić, czy prowadzisz działalność za pośrednictwem zakładu lub oddziału. Jak to zrobić?

Jak tymczasowo świadczyć usługi w Czechach

Zajmujesz się drobną wytwórczością? A może planujesz szybko zarobić sprzedając produkty w Czechach? Jeżeli zamieszkujesz w państwie członkowskim UE i planujesz na krótko otworzyć biznes w Republice Czeskiej, zastanów się. Możesz skorzystać z prawa do tymczasowego świadczenia usług.

Co zrobić, aby firma tymczasowo świadczyła usługi w Czechach

Planując na krótko otworzyć biznes w Republice Czeskiej, zastanów się. Masz prawo do tymczasowego świadczenia usług, ale musisz rozpoczęciu działalności powiadomić właściwe ministerstwo.

Jak założyć spółkę prawa handlowego – firma w Czechach

Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga wyboru formy prawnej prowadzenia firmy. Jakie możliwości daje czeskie prawo? Przeczytaj.

REKLAMA

Jak założyć spółkę jawną – firma w Czechach

Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga wyboru formy prawnej prowadzenia firmy. Jeżeli planujesz założyć spółkę jawną powinieneś zapoznać się z zasadami jej tworzenia i funkcjonowania. Poniżej znajdziesz niezbędne informacje.

Jak założyć firmę w Czechach – spółka komandytowa

Zakładanie działalności gospodarczej w Republice Czeskiej może przybrać formę spółki komandytowej. Jakimi prawami rządzi się komandytariusz, a jakimi komplementariusze? Przeczytaj.

Jak założyć spółkę z o.o. w Czechach

Najprostszą formą działalności z grupy spółek kapitałowych jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Przepisy czeskie pozwalają na utworzenie jej nawet przez pięćdziesięciu wspólników. Jak założyć spółkę z o.o. w Czechach?

Jak rozpocząć działalność w Czechach – spółka akcyjna

Jeżeli podjąłeś decyzję o założeniu firmy w Republice Czeskiej, to kolejnym krokiem będzie wybór formy prawnej działalności gospodarczej. Czy warto zakładać spółkę akcyjną? Przeczytaj.

Czym jest aromarketing

Wzrok, słuch i smak to zmysły powszechnie wykorzystywane przez marketingowców. Do świadomości klienta można jednak dotrzeć w nieco inny sposób – poprzez zapach. Potrzebna jest do tego wiedza o znaczeniu zmysłu powonienia dla człowieka. Zajmuje się tym aromarketing czyli nowoczesne narzędzie marketingowe.

Kiedy stosować stawkę 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów?

Kwestia 0% stawki podatku VAT przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów wydaje się być rozstrzygnięta. Dotychczasowe wątpliwości wyjaśniła uchwała NSA w składzie 7 sędziów. Stosowanie stawki będzie ułatwione.

Jak często wysyłać newsletter?

Obecnie newsletter jest jedną z najpopularniejszych form promocji wykorzystywaną przez wiele firm działających w Internecie. Należy jednak pamiętać, że newsletter to nie tylko promocja, to również informacja, której oczekują zapisujący się do list mailingowych subskrybenci. Niestety wiele firm o tym zapomina, umieszczając w newsletterze krzykliwe informacje znane z billboardów lub witryn sklepów. W takim przypadku, newsletter przeradza się w zwykły spam, na który nikt dziś nie zwraca uwagi. Pamiętajmy, że newsletter to nie tylko reklama, to również wizytówka naszej firmy i forma kontaktu z klientem. Dowiedzmy się, jak często powinniśmy wysyłać newsletter do subskrybentów?

Jakie są największe błędy popełniane podczas tworzenie newsletter'a?

Odkąd Internet stał się równie ważnym jak telewizja czy radio środkiem przekazu na świecie, firmy zaczęły kampanie reklamowe w Internecie na dużą skalę. Newsletter jest elektroniczną formą ulotki lub wizytówki firmy.Poznajmy najpopularniejsze błędy popełniane podczas tworzenia newslettera.

Jak powinien wyglądać dobry newsletter?

Oczywiście w dużej mierze na wygład newslettera wpływa sama treść i jej położenie. Obecnie niemile widzianymi są newslettery „suche”, to znaczy takie, które zawierają w sobie jedynie treść. O ile takie rozwiązanie było korzystne parę lat temu, dziś wydaje się już nieco sztampowe i nudne.

Jaki powinien być idealny e-sklep?

W Polsce w okresie ostatnich dwóch lat powstało niespodziewanie wiele sklepów internetowych. Ile z nich można określić mianem wzorcowych, idealnych? Niewiele. Dowiedz się jakie cechy powinien mieć perfekcyjny e-sklep.

Jakie obowiązki ma sprzedawca internetowy?

E-handel zyskuje na popularności z każdym miesiącem. Zawarcie umowy z konsumentem obciąża sprzedawcę internetowego obowiązkami, z których ten może nie zdawać sobie sprawy. Co musi zrobić e-sprzedawca, gdy dokonamy zakupów?

Organizer i kalendarz, jako program komputerowy?

Dla niektórych, czasy, w których rolę organizera pełnił notes i kalendarz papierowy już dawno odeszły do lamusa. Obecnie, na naszych domowych komputerach oraz laptopach, możemy zainstalować bardzo rozbudowane organizery i szczegółowe kalendarze. Zacznijmy od organizerów.

Organizery elektroniczne następcami zwykłych notatników?

Kalendarze komputerowe i organizery to wbrew pozorom bardzo potężne narzędzia, które potrafią ułatwić pracę zarówno studentowi, jak i prezesowi dużego przedsiębiorstwa. Od organizerów papierowych do programów komputerowych oferujących funkcje organizera, a wszystko to, po to, by jak najlepiej zorganizować czas. Poznajmy największe zalety organizera elektronicznego.

Organizery i kalendarze - recepta na słabą pamięć?

U osób aktywnych zarówno życiowo, jak i zawodowo, organizacja swojego czasu jest bardzo istotna. Ciągłe spotkania, mnóstwo rzeczy do zrobienia i załatwienia – lista zapisanych wydarzeń bardzo często jest niezwykle długa. Nawet pracownik biurowy, który przez kilka godzin dziennie nie opuszcza swego stanowiska pracy ma mnóstwo obowiązków. Nie sposób wszystkiego zapamiętać. Jeśli jednak choć jedna rzecz „wyleci z głowy”, skutki mogą być katastrofalne. Jak sobie z tym poradzić? Organizer i kalendarz będzie idealnym rozwiązaniem. Poznajmy najpopularniejsze rodzaje notatników i organizerów.

Narzędzie zapamiętujące pracę receptą na pomyłki i błędy systemu?

Praca w biurze czy firmie obecnie w 99% opiera się na komputerze. Wyobraźmy sobie taki scenariusz: przychodzimy, jak co dzień do pracy, uruchamiamy komputer i zaczynamy nasze obowiązki. Otwieramy dziesiątki stron, okienek z arkuszami kalkulacyjnymi i tekstowymi. Zostawiamy na chwilę komputer i idziemy do ekspresu po kawę. Po powrocie widzimy, że system dopiero, co się uruchomił po chwilowej awarii. Cała praca poszła na marne, a nasz dzień już jest zepsuty. Jak uniknąć takich niespodzianek?

Jak ustawić domyślne programy w systemie?

Po instalacji nowych programów bardzo często zdarza się, że stają się one domyślnymi programami dla niektórych typów plików. Niekiedy dzieje się tak bez naszej wiedzy, czasami przez naszą nieuwagę. Nie jest to wielki problem, ale jeśli chcemy otworzyć zdjęcia produktów np. na jakiejś prezentacji lub pokazie, to zamiast otworzyć się błyskawicznie w domyślnej przeglądarce zdjęć, otwierają się w ostatnio zainstalowanym programie do obróbki grafiki, który notabene otwiera się całą wieczność. Jest to denerwujące i mało funkcjonalne. Jak to rozwiązać?

Jak poradzić sobie z blokującymi system sterownikami?

Bardzo często komputer firmowy to prawdziwy kombajn z wieloma akcesoriami i dodatkowymi urządzeniami. Drukarki, skanery, karty telewizyjne, muzyczne, graficzne, sieciowe etc. Można tak wymieniać bardzo długo. Dopóki wszystko działa prawidłowo, nie ma się o co martwić, ale jeśli któryś ze sterowników zaczyna odmawiać posłuszeństwa zaczyna się prawdziwa loteria. Czasami takie sterowniki znacznie spowalniają lub całkowicie blokują uruchamianie systemu Windows. Jak sobie z tym poradzić?

Jak usunąć z komputera zbędne aplikacje?

Z pewnością wiele osób pomyśli, że najprostszym sposobem jest użycie panelu sterowania i opcji usuwania programów. Owszem, opcja ta jest najprostsza, ale mało efektywna. Po odinstalowaniu jakiegokolwiek programu w systemie zostają różne pliki, które magazynują się zwalniając jednocześnie system. W komputerze biurowym, w którym bardzo często instalowane i usuwane są programy może to doprowadzić do bardzo szybkiego „zniszczenia” systemu. Jak sobie z tym poradzić?

Kredyt dla przedsiębiorcy - krok po kroku

Twoja firma prężnie się rozwija, potrzebujesz wsparcia finansowego? Istnieje kilka uniwersalnych zasad, których bankowcy będą się sztywno trzymać, niezależnie od przeznaczenia kredytu. Stosując się do nich, zwiększysz swoje szanse na otrzymanie pożyczki przynajmniej dwukrotnie!

Jak przypisać dowolne funkcje dowolnym klawiszom?

Zdarza się, że w niektórych klawiaturach, a w szczególności w laptopach prawy klawisz Alt jest na tyle mały, że osoby z większymi dłońmi mają problem i trafiają omyłkowo w klawisz obok. Zdarza się również tak, że szczególnie w firmowych komputerach ilość aplikacji jest zatrważająca, a włączanie wszystkiego za pomocą skrótów powoduje pomyłki. Na szczęście istnieje rozwiązanie takich problemów. Dzięki odpowiedniej aplikacji możemy przypisać dowolne funkcje dowolnym klawiszom lub nawet wyłączyć niektóre klawisze na klawiaturze.

Jak uchronić się przed internetowym szpiegowaniem?

Już wiele się mówiło o niebezpieczeństwach czyhających w Internecie. Obecnie Internet to wielki świat, do którego przeniosły się takie dziedziny codziennego życia, jak rozrywka, zakupy czy życie towarzyskie. Korzystając z tych przywilejów każdy użytkownik pozostawia po sobie bardzo wiele cyfrowych śladów i wzmianek o swoich preferencjach. Nawet takie z pozoru błahe informacje, jak ulubione tytuły książek i filmów, ulubiony gatunek muzyki czy wykonawca, ludzie, z którymi się kontaktujesz, przedmioty, które kupujesz, i wiele innych szczegółów z naszego życia mogą być prawdziwą kopalnią złota dla speców od reklamy a co gorsze, dla internetowych oszustów. Jak w Internecie zachować czujność i bezpieczeństwo?

Czym zastąpić systemowy Notatnik?

Notatnik to przez wiele osób bardzo niedoceniane narzędzie. Wbrew pozorom ten systemowy gadżet pozwala szybko przejrzeć pliki tekstowe, edytować je czy nawet przygotowywać do druku. Największą zaletą prostego notatnika jest szybkość działania i niezawodność. Notatnik uruchomi się na każdym komputerze bez względu na parametry. Niestety faktem jest, że funkcjonalność tego systemowego narzędzia jest delikatnie mówiąc skromna. Dlatego też warto zastąpić systemowy notatnik innym, nieco bardziej zaawansowanym programem.

Czy czeka nas koniec Internetu? Rozwiązaniem może być modernizacja!

Każdy użytkownik Internetu doskonale się, że jego komputer ma swego rodzaju wizytówkę, czyli adres IP. Jak wiadomo, adresy te są wykorzystywane do komunikacji pomiędzy poszczególnymi maszynami. Adresy IP to niemal fundamenty, elementy tworzące siatkę, jaką jest Internet. Niestety już niedługo, liczba wykorzystywanych adresów stosowanego obecnie protokółu IPv4 może zostać wyczerpana. Rozwiązaniem jest wdrażany nowe rozwiązanie IPv6. Niestety modernizacje przeprowadzane są w ślimaczym tempie. Co może nam grozić za kilka miesięcy?

Jak korzystać z Internetu bez myszki?

Urządzenia, nawet te najprostsze czasami się psują. Co zrobić, gdy w firmie zepsuje się tak proste akcesorium komputerowe jak myszka? Zazwyczaj wpadamy w panikę, bo przecież nie możemy sprawdzić poczty czy najnowszych informacji w sieci. Poza tym korzystanie z klawiatury to znacznie szybszy i po krótkim treningu, wygodniejszy sposób na przeglądanie witryn WWW. Szczególnie dzięki przemyślanym rozwiązaniom zawartym w przeglądarce Firefox, taki sposób przeglądania jest prosty do opanowania nawet dla początkujących.

Jakie należności może pokryć zabezpieczenie należytego wykonania umowy?

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy spotyka się w obrocie stosunkowo często. Czy można je wykorzystać do pokrycia roszczeń wynikających z niewykonania lub nienależytego wykonania zamówienia? Można. Przeczytaj jak to zrobić.

Na co zwrócić uwagę wybierając konto bankowe dla firmy w Anglii

Jeżeli podjąłeś decyzję o rozpoczęciu prowadzenia działalności gospodarczej w Anglii, możesz stanąć przed koniecznością otwarcia rachunku bankowego dla firm. Ten artykuł prezentuje najważniejsze cechy ofert na jakie należy zwrócić uwagę przy wyborze firmowego konta bankowego.

W jaki sposób ocenia się podobieństwo wzorów przemysłowych?

Uzyskanie prawa z rejestracji wzoru przemysłowego umożliwiającego swobodne i wyłączne korzystanie z tego wzoru w działalności gospodarczej, nie gwarantuje, że konkurenci powstrzymają się od jego naśladowania lub nawet nieświadomie wprowadzą do sprzedaży produkt o identycznym wyglądzie zewnętrznym.

Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy?

"Chcę mieć baner reklamowy. Poinformować ludzi, o tym co robimy. Działamy i jesteśmy z tego dumni." Jeżeli prowadzisz firmę lub organizację pozarządową – fundację lub stowarzyszenie, powyższe słowa muszą być ci bliskie. Dlatego też zapraszam cię do rozważenia możliwości skorzystania z tej wiecznie młodej formy komunikacji, jaką jest drukowany baner reklamowy.

Jak zastrzec tajemnicę przedsiębiorstwa?

Tajemnicę przedsiębiorstwa stanowią nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Kiedy określona informacja staje się tajemnica przedsiębiorstwa?

Co stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa?

Jednym z czynników decydujących tym, że dane przedsiębiorstwo osiągnie spektakularny sukces jest posiadanie specjalistycznych informacji, które nie są znane powszechnie. Aby strzec tajemnicy swojej firmy przedsiębiorca powinien podjąć niezbędne działania aby informacje te zostały poufne. Co może stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa?

Jak wybrać konto bankowe w brytyjskim banku

Wybór konta bankowego dla małych firm w brytyjskim banku jest ważnym etapem w procesie uruchamiania działalności. Należy rozważyć kilka kluczowych kwestii - takich jak koszty transakcji i pożyczki, jakie bank oferuje i typ relacji jaki chcesz nawiązać z bankiem. Oto kilka sugestii, które pomogą Ci zdecydować, który bank będzie najlepiej odpowiadał Twoim potrzebom.

Kto może uzyskać status wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia

Status Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego może uzyskać podmiot, który zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2010 r., Nr 114, poz. 759) – ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożył ofertę lub zawarł umowę w sprawie zamówienia publicznego.

Kto nie może być wykonawcą w postępowaniu o udzielenie zamówienia

Status wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego może uzyskać podmiot, który zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2010 r., Nr 114, poz. 759) – ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożył ofertę lub zawarł umowę w sprawie zamówienia publicznego. Kto nie kwalifikuje się do uzyskania tego statusu?

Dom spokojnej starości – pomysł

Nie da się ukryć, że jesteśmy coraz starszym społeczeństwem. Już prawie nie spotyka się wielopokoleniowych rodzin, gdzie seniorzy byli traktowani z szacunkiem, zajmowali się wnukami i chętnie słuchano ich opowieści.

Dom spokojnej starości – lokal, lokalizacja

Znalezienie odpowiedniej lokalizacji dla domu seniora to nie lada wyzwanie. By dom seniora był przyjazny dla jego mieszkańców, nie powinien przede wszystkim znajdować się w centrum miasta.

Dom spokojnej starości – pozwolenia

Dom seniora może prowadzić każda osoba fizyczna na zasadach działalności gospodarczej, po spełnieniu określonych wymogów.

Jak zareklamować dom spokojnej starości

Stosunkowo mała jeszcze konkurencja na rynku powoduje, że szczególna reklama nawet na początku nie będzie potrzebna. Niemniej warto pomyśleć o kilku podstawowych działaniach, które spowodują że potencjalni klienci dowiedzą się o fakcie powstania nowego domu.

Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowej

Każda kampania ma jeden cel. Musi przykuć uwagę potencjalnego konsumenta oraz nakłonić go do zakupienia konkretnego produktu czy usługi. Tu najważniejsza jest skuteczność, która przekłada się bezpośrednio na nominały w portfelu. Jak poprowadzić kampanię by przyniosła pożądane efekty?

Fotoradar i samochód firmowy – kto płaci mandat

Za wykroczenia drogowe pracownika nie odpowiada pracodawca. Co więcej, w razie potrzeby, pod groźbą kary grzywny, musi on wskazać winnego.

Na co zwracać uwagę podczas wypożyczania sprzętu do firmy?

Obecnie sprzęt komputerowy i różnego rodzaju elektronika jest praktycznie niezbędna do organizacji różnorodnych prezentacji, przyjęć, wykładów, konkursów czy promocji. Niestety jak wiadomo sprzęt komputerowy, projektory i ekrany LCD czy też plazmowe są zazwyczaj bardzo drogie, a kupno całego sprzętu wyłącznie na jedną prezentację mija się raczej z celem, głównie ze względów finansowych. Wypożyczając sprzęt komputerowy czy biurowy należy mieć na uwadze kilka aspektów.

Firma – wszystko co warto wiedzieć o elemencie identyfikującym przedsiębiorcę

W obrocie gospodarczym funkcjonuje obecnie wiele podmiotów. Oprócz osób fizycznych mamy często do czynienia z innymi podmiotami posiadającymi nazwy, które można uznać za odpowiednik imienia i nazwiska osoby fizycznej. Jeżeli dany podmiot zdecyduje się prowadzić działalność gospodarczą, staje się przedsiębiorcą, czyli podmiotem prowadzącym we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową. W takiej sytuacji konieczne jest obranie przez niego firmy.

Wypożyczanie sprzętu biurowego - co można wynająć i czy to się opłaca?

Wynająć można teoretycznie wszystko, jednak skupmy się na najważniejszych sprzętach biurowych oraz do zastosowań biznesowych. Wynajem sprzętu biurowego jest również dobrą alternatywą dla firm, które dopiero wchodzą na rynek i nie mają wystarczających środków na starcie, aby zakupić drogą drukarkę laserową, kolorowe ksero, faxy czy skanery.

REKLAMA