REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy można powołać przedstawicielstwo na rynku czeskim

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pradze
Czy można powołać przedstawicielstwo na rynku czeskim
Czy można powołać przedstawicielstwo na rynku czeskim

REKLAMA

REKLAMA

Zastanawiasz się nad utworzeniem przedstawicielstwa osoby zagranicznej w Czechach? Uważaj, ponieważ przepisy czeskie zdecydowanie różnią się od polskich. Przeczytaj jak skutecznie powołać przedstawicielstwo w kraju naszych południowych sąsiadów.

W odróżnieniu od prawodawstwa polskiego, w przepisach prawnych Republiki Czeskiej nie ma odrębnej regulacji przedstawicielstw osób zagranicznych. Nie istnieje też odrębny rejestr, do którego takie formy prawne byłyby zapisywane.

REKLAMA

REKLAMA

Nie oznacza to, że nie ma możliwości powołania przedstawicielstwa na rynku czeskim. Jego ewentualną rejestrację należy rozpatrywać w ramach dostępnych źródeł prawa, jako jednostkę organizacyjną zagranicznej osoby prawnej prowadzącą działalność gospodarczą (Kodeks handlowy, ustawa o prowadzeniu działalności gospodarczej) lub w ramach prawa podatkowego oraz odpowiednich umów międzynarodowych, w przypadku gdyby czynności wykonywane przez przedstawicielstwo nie były związane z działalnością gospodarczą.

W celu określenia statusu przedstawicielstwa osoby zagranicznej, które nie prowadzi działalności gospodarczej (czynności reprezentacyjne, promocyjno-reklamowe itp.), należy sięgnąć do odpowiedniej umowy międzynarodowej. W przypadku Polski ma tu zastosowanie Umowa między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Czeskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku sporządzona w Warszawie dnia 24 czerwca1993 r. (Dz.U. z 1994 r. Nr 47, poz. 189).

Przedstawicielstwo osoby zagranicznej, prowadzące działalność gospodarczą i wymagające rejestracji (wpisu do ewidencji działalności gospodarczej) na terytorium RCz, zgodnie z przepisami tego kraju (Kodeks handlowy oraz ustawa o działalności gospodarczej), nazwano w umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania „zakładem” (stala provozovna). Inne formy działalności, nie noszące znamion „zakładu”, w świetle ww. przepisów nie wymagają rejestracji.

Polecamy: serwis Firma za granicą

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fakt, że spółka mająca siedzibę w Polsce kontroluje lub jest kontrolowana przez spółkę, która ma siedzibę w Czechach, albo która prowadzi działalność w Czechach (przez posiadany tam zakład albo w inny sposób), nie wystarcza, aby jakąkolwiek z tych spółek uważać za zakład drugiej spółki.

Polecamy: Jak tymczasowo świadczyć usługi w Czechach

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA