REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak tymczasowo świadczyć usługi w Czechach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pradze
Jak tymczasowo świadczyć usługi w Czechach
Jak tymczasowo świadczyć usługi w Czechach

REKLAMA

REKLAMA

Zajmujesz się drobną wytwórczością? A może planujesz szybko zarobić sprzedając produkty w Czechach? Jeżeli zamieszkujesz w państwie członkowskim UE i planujesz na krótko otworzyć biznes w Republice Czeskiej, zastanów się. Możesz skorzystać z prawa do tymczasowego świadczenia usług.

Osoba, która ma siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium innego państwa członkowskiego UE, a która tymczasowo lub okazjonalnie zamierza świadczyć usługi w Republice Czeskiej, obejmujące czynności (działalności) regulowane określone w ustawie Nr 455/1991 Sb. o działalności gospodarczej, na podstawie art. 7 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2005/36/WE, jest uprawniona do wykonywania tych czynności bez konieczności rejestrowania działalności gospodarczej, uzyskiwania koncesji, czy występowania o uznanie kwalifikacji zawodowych.

REKLAMA

REKLAMA

To czy wykonywana działalność ma charakter tymczasowy i okazjonalny, ocenia się na podstawie okresu jej trwania (częstotliwości, regularności oraz ciągłości).

Polecamy: Co zrobić, aby firma tymczasowo świadczyła usługi w Czechach

Osoba fizyczna, która zamierza tymczasowo i okazjonalnie świadczyć usługi na terenie RCz w ramach działalności rzemieślniczych, wiązanych lub koncesjonowanych, o których mowa w Ustawie Nr 455/1991 Sb. o działalności gospodarczej, ma obowiązek przed rozpoczęciem świadczenia tych usług złożyć pisemne zawiadomienie w Ministerstwie Przemysłu i Handlu Republiki Czeskiej (MPO). Formularze zawiadomienia odstępne są na stronie: http://www.mpo.cz/dokument50168.html

REKLAMA

Do zawiadomienia o tymczasowym świadczeniu usług należy załączyć:
• dowód tożsamości potwierdzający obywatelstwo ew. dokument potwierdzający status osoby, zamierzającej świadczyć usługę (np. członek rodziny obywatela RP),
• zaświadczenie potwierdzające, że usługodawca wykonuje dany zawód lub działalność w innym państwie członkowskim UE oraz, że w chwili składania zaświadczenia nie jest objęty zakazem (nawet tymczasowym) wykonywania tego zawodu lub działalności,
• dokument potwierdzający kwalifikacje zawodowe,
• dokument potwierdzający wykonywanie danej działalności regulowanej przez co najmniej dwa lata w okresie ostatnich dziesięciu lat albo dokument nabycia kwalifikacji w zakresie działalności regulowanej, która w państwie siedziby usługodawcy nie jest regulowana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wypełniany i podpisany formularz zawiadomienia wraz z uwierzytelnionymi kopiami ww. dokumentów oraz ich tłumaczeniami na jęz. czeski należy złożyć lub przesłać na adres Ministerstwa Przemysłu i Handlu Republiki Czeskiej www.mpo.cz.

Polecamy: serwis Firma za granicą

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA