REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak często wysyłać newsletter?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Wysyłanie newsletter'a
Wysyłanie newsletter'a

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie newsletter jest jedną z najpopularniejszych form promocji wykorzystywaną przez wiele firm działających w Internecie. Należy jednak pamiętać, że newsletter to nie tylko promocja, to również informacja, której oczekują zapisujący się do list mailingowych subskrybenci. Niestety wiele firm o tym zapomina, umieszczając w newsletterze krzykliwe informacje znane z billboardów lub witryn sklepów. W takim przypadku, newsletter przeradza się w zwykły spam, na który nikt dziś nie zwraca uwagi. Pamiętajmy, że newsletter to nie tylko reklama, to również wizytówka naszej firmy i forma kontaktu z klientem. Dowiedzmy się, jak często powinniśmy wysyłać newsletter do subskrybentów?

REKLAMA

O tym jak często zamierzamy wysyłać newsletter zależy przede wszystkim od tego, w jakiej branży funkcjonuje dana strona internetowa. Jeśli jest to serwis informacyjny, najlepszym i chyba oczywistym rozwiązaniem będzie wysyłanie newslettera raz, a nawet kilka razy dziennie z najświeższymi informacjami. Wysyłanie wiadomości pod koniec tygodnia ze zbiorem aktualności z każdego dnia będzie pomysłem, delikatnie mówiąc, raczej niedorzecznym. Wyobraźmy sobie, że otrzymujemy newsletter pod koniec tygodnia z informacją, że w poniedziałek na stacjach benzynowych były rekordowo niskie ceny paliwa… Po co komu taka informacja po tygodniu?

REKLAMA

Jeśli prowadzimy na przykład sklep internetowy, najlepszym rozwiązaniem jest, gdy newsletter jest wysyłany przy każdej aktualizacji cen, w przypadku wyprzedaży lub w momencie większej dostawy nowych produktów. W przypadku, gdy jest to dość duży sklep, niektórych klientów może nie interesować na przykład dostawa nowych akumulatorów do laptopów. W takim przypadku warto podzielić newslettery tematycznie i tak, na przykład jeden klient będzie otrzymywał najnowsze informacje na temat procesorów, inny na temat kart graficznych, a jeszcze inny na temat głośników etc.

Zobacz również: Jak uchronić się przed internetowym szpiegowaniem?

O ile zbyt częste wysyłanie wiadomości o wszystkich, nawet mało istotnych zmianach i nowych wydarzeniach może zmęczyć internautę, to zbyt rzadkie wysyłanie wielkiego zbioru informacji może sprawić, że czytelnik o nas zapomni lub zignoruje zbyt długą wiadomość. Dlatego bardzo ważne jest, aby znaleźć idealny środek, jeśli chodzi o częstotliwość wysyłania newslettera.

Nie zapominajmy o ochronie danych osobowych!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy, że listy mailingowe dla newsletterów, to również zbiór danych osobowych. Za taki zbiór odpowiada administrator danej strony internetowej, na rzecz której, taka lista istnieje. Należy więc pamiętać, że zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, nieautoryzowane ujawnienie lub odsprzedanie takiej listy drugiej osobie lub firmie, bez zgody osób, których adresy widnieją na tej liście jest karalne. W związku z powyższym, administrator jest odpowiedzialny za poufność i bezpieczeństwo takiej bazy danych.

Zobacz również: Jak wyłączyć asystenta zgodności programów w systemie Windows 7?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

REKLAMA

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA