REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są największe błędy popełniane podczas tworzenie newsletter'a?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Największe błędy popełniane podczas tworzenie newsletter'a
Największe błędy popełniane podczas tworzenie newsletter'a

REKLAMA

REKLAMA

Odkąd Internet stał się równie ważnym jak telewizja czy radio środkiem przekazu na świecie, firmy zaczęły kampanie reklamowe w Internecie na dużą skalę. Newsletter jest elektroniczną formą ulotki lub wizytówki firmy.Poznajmy najpopularniejsze błędy popełniane podczas tworzenia newslettera.

Mówiąc o błędach, jakie są popełniane przez twórców, z całą pewnością należy wspomnieć o wyglądzie newslettera, gdyż to właśnie w tej materii popełniane są największe błędy. Rzecz jasna nie wygląd jest najważniejszy, ale to właśnie na wygląd składa się najwięcej składników i to właśnie wygląd i ogólne wrażenie decyduje o tym, czy newsletter jest dobry czy też nie. Najbardziej rzucającym się w oczy błędem jest chaos panujący w wiadomości. W tym przypadku kluczową rolę odgrywa plan i rozmieszczenie wiadomości. Ponadto brak jakiegokolwiek pogrupowania tematycznego czy też różnice w wielkości wiadomości (lead) to bardzo poważne niedociągnięcia. Jest to niezwykle irytujące w oczach czytelnika. Taki bałagan uniemożliwia skupienie się na jednej wiadomości. 

REKLAMA

Zobacz również: Jak zachować bezpieczeństwo w sieci? - Skrócone adresy URL

REKLAMA

Kolejnym „gwoździem do trumny” takiego newslettera może być przemieszanie treści wiadomości z różnymi reklamami nie związanymi z branżą.Oczywiście, wielu wydawców ratuje swój budżet reklamami, jednak ich nieprzemyślane rozmieszczenie nie tylko na stronie, ale i w newsletterze może przynieść negatywne skutki. Wyobraźmy sobie, że czytamy newsletter z branży komputerowej. W połowie wiadomości o najnowszym laptopie widnieje reklama kremu na zmarszczki… Oczywiście nie chodzi o kompletne usunięcie reklam z newsletterów, ale o przemyślane ich rozmieszczanie, które nie będzie utrudniać czytanie wiadomości przez internautę.

Kolejną rzeczą, jakiej należy unikać to nadmierne używanie różnych rodzajów, rozmiarów i kolorów czcionek. O ile z punktu widzenia twórcy, takie rozwiązanie może wydawać się atrakcyjne, o tyle w oczach czytelnika może być kompletnie chaotyczne i rozpraszające. Naturalnie taka kwestia jak długość wiadomości, która nie powinna przekraczać dwóch długości ekranu czyli około 1600-2000 pikseli nie powinna umknąć uwadze twórcy. Dłuższe wiadomości często są ignorowane przez czytelników. 

Zobacz również: Fałszywi znajomi na portalach społecznościowych – jak nie dać się oszukać?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przypomnijmy, newsletter powinien być KRÓTKĄ wiadomością zawierającą tylko najważniejsze informacje i skróty do dłuższych artykułów, a nie kopią wszystkich informacji zawartych na stronie głównej serwisu.

Jeśli w miarę rozwoju strony internetowej, decydujemy się na dodawanie nowych funkcjonalności do newslettera, należy pamiętać, aby styl nowych wiadomości bądź funkcji nie odbiegał znacząco od reszty, w innym przypadku, po kilkunastu zmianach newsletter będzie wyglądał jak kolorowa sałatka, jednak w przypadku newslettera, będzie to raczej ciężkostrawne dla czytelnika. Jeśli już musimy coś zmieniać, zmieniajmy albo całość, albo zadbajmy żeby nowości były w tym samym stylu co stałe już funkcje.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA