REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są największe błędy popełniane podczas tworzenie newsletter'a?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Największe błędy popełniane podczas tworzenie newsletter'a
Największe błędy popełniane podczas tworzenie newsletter'a

REKLAMA

REKLAMA

Odkąd Internet stał się równie ważnym jak telewizja czy radio środkiem przekazu na świecie, firmy zaczęły kampanie reklamowe w Internecie na dużą skalę. Newsletter jest elektroniczną formą ulotki lub wizytówki firmy.Poznajmy najpopularniejsze błędy popełniane podczas tworzenia newslettera.

Mówiąc o błędach, jakie są popełniane przez twórców, z całą pewnością należy wspomnieć o wyglądzie newslettera, gdyż to właśnie w tej materii popełniane są największe błędy. Rzecz jasna nie wygląd jest najważniejszy, ale to właśnie na wygląd składa się najwięcej składników i to właśnie wygląd i ogólne wrażenie decyduje o tym, czy newsletter jest dobry czy też nie. Najbardziej rzucającym się w oczy błędem jest chaos panujący w wiadomości. W tym przypadku kluczową rolę odgrywa plan i rozmieszczenie wiadomości. Ponadto brak jakiegokolwiek pogrupowania tematycznego czy też różnice w wielkości wiadomości (lead) to bardzo poważne niedociągnięcia. Jest to niezwykle irytujące w oczach czytelnika. Taki bałagan uniemożliwia skupienie się na jednej wiadomości. 

REKLAMA

Zobacz również: Jak zachować bezpieczeństwo w sieci? - Skrócone adresy URL

REKLAMA

Kolejnym „gwoździem do trumny” takiego newslettera może być przemieszanie treści wiadomości z różnymi reklamami nie związanymi z branżą.Oczywiście, wielu wydawców ratuje swój budżet reklamami, jednak ich nieprzemyślane rozmieszczenie nie tylko na stronie, ale i w newsletterze może przynieść negatywne skutki. Wyobraźmy sobie, że czytamy newsletter z branży komputerowej. W połowie wiadomości o najnowszym laptopie widnieje reklama kremu na zmarszczki… Oczywiście nie chodzi o kompletne usunięcie reklam z newsletterów, ale o przemyślane ich rozmieszczanie, które nie będzie utrudniać czytanie wiadomości przez internautę.

Kolejną rzeczą, jakiej należy unikać to nadmierne używanie różnych rodzajów, rozmiarów i kolorów czcionek. O ile z punktu widzenia twórcy, takie rozwiązanie może wydawać się atrakcyjne, o tyle w oczach czytelnika może być kompletnie chaotyczne i rozpraszające. Naturalnie taka kwestia jak długość wiadomości, która nie powinna przekraczać dwóch długości ekranu czyli około 1600-2000 pikseli nie powinna umknąć uwadze twórcy. Dłuższe wiadomości często są ignorowane przez czytelników. 

Zobacz również: Fałszywi znajomi na portalach społecznościowych – jak nie dać się oszukać?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przypomnijmy, newsletter powinien być KRÓTKĄ wiadomością zawierającą tylko najważniejsze informacje i skróty do dłuższych artykułów, a nie kopią wszystkich informacji zawartych na stronie głównej serwisu.

Jeśli w miarę rozwoju strony internetowej, decydujemy się na dodawanie nowych funkcjonalności do newslettera, należy pamiętać, aby styl nowych wiadomości bądź funkcji nie odbiegał znacząco od reszty, w innym przypadku, po kilkunastu zmianach newsletter będzie wyglądał jak kolorowa sałatka, jednak w przypadku newslettera, będzie to raczej ciężkostrawne dla czytelnika. Jeśli już musimy coś zmieniać, zmieniajmy albo całość, albo zadbajmy żeby nowości były w tym samym stylu co stałe już funkcje.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA