REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są największe błędy popełniane podczas tworzenie newsletter'a?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Największe błędy popełniane podczas tworzenie newsletter'a
Największe błędy popełniane podczas tworzenie newsletter'a

REKLAMA

REKLAMA

Odkąd Internet stał się równie ważnym jak telewizja czy radio środkiem przekazu na świecie, firmy zaczęły kampanie reklamowe w Internecie na dużą skalę. Newsletter jest elektroniczną formą ulotki lub wizytówki firmy.Poznajmy najpopularniejsze błędy popełniane podczas tworzenia newslettera.

Mówiąc o błędach, jakie są popełniane przez twórców, z całą pewnością należy wspomnieć o wyglądzie newslettera, gdyż to właśnie w tej materii popełniane są największe błędy. Rzecz jasna nie wygląd jest najważniejszy, ale to właśnie na wygląd składa się najwięcej składników i to właśnie wygląd i ogólne wrażenie decyduje o tym, czy newsletter jest dobry czy też nie. Najbardziej rzucającym się w oczy błędem jest chaos panujący w wiadomości. W tym przypadku kluczową rolę odgrywa plan i rozmieszczenie wiadomości. Ponadto brak jakiegokolwiek pogrupowania tematycznego czy też różnice w wielkości wiadomości (lead) to bardzo poważne niedociągnięcia. Jest to niezwykle irytujące w oczach czytelnika. Taki bałagan uniemożliwia skupienie się na jednej wiadomości. 

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Jak zachować bezpieczeństwo w sieci? - Skrócone adresy URL

Kolejnym „gwoździem do trumny” takiego newslettera może być przemieszanie treści wiadomości z różnymi reklamami nie związanymi z branżą.Oczywiście, wielu wydawców ratuje swój budżet reklamami, jednak ich nieprzemyślane rozmieszczenie nie tylko na stronie, ale i w newsletterze może przynieść negatywne skutki. Wyobraźmy sobie, że czytamy newsletter z branży komputerowej. W połowie wiadomości o najnowszym laptopie widnieje reklama kremu na zmarszczki… Oczywiście nie chodzi o kompletne usunięcie reklam z newsletterów, ale o przemyślane ich rozmieszczanie, które nie będzie utrudniać czytanie wiadomości przez internautę.

Kolejną rzeczą, jakiej należy unikać to nadmierne używanie różnych rodzajów, rozmiarów i kolorów czcionek. O ile z punktu widzenia twórcy, takie rozwiązanie może wydawać się atrakcyjne, o tyle w oczach czytelnika może być kompletnie chaotyczne i rozpraszające. Naturalnie taka kwestia jak długość wiadomości, która nie powinna przekraczać dwóch długości ekranu czyli około 1600-2000 pikseli nie powinna umknąć uwadze twórcy. Dłuższe wiadomości często są ignorowane przez czytelników. 

REKLAMA

Zobacz również: Fałszywi znajomi na portalach społecznościowych – jak nie dać się oszukać?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przypomnijmy, newsletter powinien być KRÓTKĄ wiadomością zawierającą tylko najważniejsze informacje i skróty do dłuższych artykułów, a nie kopią wszystkich informacji zawartych na stronie głównej serwisu.

Jeśli w miarę rozwoju strony internetowej, decydujemy się na dodawanie nowych funkcjonalności do newslettera, należy pamiętać, aby styl nowych wiadomości bądź funkcji nie odbiegał znacząco od reszty, w innym przypadku, po kilkunastu zmianach newsletter będzie wyglądał jak kolorowa sałatka, jednak w przypadku newslettera, będzie to raczej ciężkostrawne dla czytelnika. Jeśli już musimy coś zmieniać, zmieniajmy albo całość, albo zadbajmy żeby nowości były w tym samym stylu co stałe już funkcje.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA