REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Organizery i kalendarze - recepta na słabą pamięć?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala

REKLAMA

REKLAMA

U osób aktywnych zarówno życiowo, jak i zawodowo, organizacja swojego czasu jest bardzo istotna. Ciągłe spotkania, mnóstwo rzeczy do zrobienia i załatwienia – lista zapisanych wydarzeń bardzo często jest niezwykle długa. Nawet pracownik biurowy, który przez kilka godzin dziennie nie opuszcza swego stanowiska pracy ma mnóstwo obowiązków. Nie sposób wszystkiego zapamiętać. Jeśli jednak choć jedna rzecz „wyleci z głowy”, skutki mogą być katastrofalne. Jak sobie z tym poradzić? Organizer i kalendarz będzie idealnym rozwiązaniem. Poznajmy najpopularniejsze rodzaje notatników i organizerów.

Notatnik tradycyjny czy elektroniczny? A może jako program komputerowy?

REKLAMA

REKLAMA

Osoby aktywne zawodowo muszę pamiętać o wielu rzeczach. Spotkania, konferencje, szkolenia, i wiele, wiele innych rzeczy do zrobienia, a wszystko to punktualnie o danej godzinie i danego dnia. Zapamiętanie wszystkiego jest praktycznie niemożliwe, dlatego też, aby usystematyzować swoją pracę i lepiej zarządzać posiadanym czasem wiele osób prowadzi notatki.

Istnieją niejako dwie "szkoły" prowadzenia zapisków i organizacji własnego czasu. W pierwszym z nich do zapisywania wykorzystuje się tradycyjny papier. W tym przypadku używane są różnego rodzaju kalendarze książkowe, notatniki, organizery, bruliony, dzienniczki, chusteczki i serwetki… oraz podobne rozwiązania. Oczywiście jak każda metoda, tak i ta posiada zarówno swoje wady jak również zalety. Prawdopodobnie największą z zalet jest poręczność i łatwość obsługi tego typu rozwiązań. Pisać i przekładać kartki potrafi każdy, tak samo nie powinno być problemu z odczytaniem zapisanych informacji. Notatniki i kalendarze występują w różnych formatach, podobnie zeszyty czy małe dzienniczki. Poważniejsze i bardziej eleganckie notatniki zmieszczą się do teczki lub aktówki, niewielkie kalendarze mogą zmieścić się w kieszeni. Notowanie w notatniku czy papierowym organizerze nie wymaga żadnego przygotowania czy też specjalnych instrukcji.

Zobacz również: Jak ustawić domyślne programy w systemie?

REKLAMA

Zgodnie ze starą szkołą - notatnik tradycyjny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tradycyjne notatniki mogą być wykorzystywane niemal wszędzie. Jak wiadomo, jedynym ograniczeniem korzystania z nich jest oświetlenie. Brak dostatecznego oświetlenia znacznie utrudnia korzystanie z nich. Co prawda nie jest to niemożliwe, jednak pisanie w całkowitych ciemnościach może sprawić, że późniejsze odczytanie w ten sposób naniesionych hieroglifów będzie wymagało porady grafologa. Może to stanowić ogromny problem w przypadku, gdy po ciemku zapisywaliśmy numer telefonu na przykład przyszłego pracodawcy.

Współczesne notatniki to nie tylko grube zeszyty w miękkich oprawach. Obecnie eleganckie notatniki mają bardzo estetyczny wygląd. Ich używanie nadaje ich posiadaczom pewnego szyku i klasy. Jedną z najbardziej docenianych zalet tradycyjnych organizerów jest ich cena. Oczywiście można znaleźć organizery, których cena jest bardzo wysoka, jednak rzadko kiedy za dobrej klasy organizer będzie trzeba zapłacić powyżej 150 złotych.

Zobacz również: Jak usunąć z komputera zbędne aplikacje?

Największą wadą tradycyjnych organizerów jest ich jednorazowość. Chcąc w sposób systematyczny i dokładny organizować swój czas, co roku konieczne jest kupowanie nowego organizera co łączy się z kolejnym wydatkiem. Pamiętajmy również, że korzystanie z notatników papierowych jest niemożliwe w niekorzystnych warunkach pogodowych takich jak deszcz czy śnieg. Poza tym pisanie na kilkunastostopniowym mrozie bywa mało komfortowe. Dlatego też, dla tych, którym tradycyjne organizery papierowe nie wystarczą, idealną alternatywą będą organizery elektroniczne oraz komputerowe, o których napiszemy w następnej części poradnika.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

REKLAMA

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

REKLAMA