REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Organizery i kalendarze - recepta na słabą pamięć?

Kamil Rogala

REKLAMA

REKLAMA

U osób aktywnych zarówno życiowo, jak i zawodowo, organizacja swojego czasu jest bardzo istotna. Ciągłe spotkania, mnóstwo rzeczy do zrobienia i załatwienia – lista zapisanych wydarzeń bardzo często jest niezwykle długa. Nawet pracownik biurowy, który przez kilka godzin dziennie nie opuszcza swego stanowiska pracy ma mnóstwo obowiązków. Nie sposób wszystkiego zapamiętać. Jeśli jednak choć jedna rzecz „wyleci z głowy”, skutki mogą być katastrofalne. Jak sobie z tym poradzić? Organizer i kalendarz będzie idealnym rozwiązaniem. Poznajmy najpopularniejsze rodzaje notatników i organizerów.

Notatnik tradycyjny czy elektroniczny? A może jako program komputerowy?

REKLAMA

REKLAMA

Osoby aktywne zawodowo muszę pamiętać o wielu rzeczach. Spotkania, konferencje, szkolenia, i wiele, wiele innych rzeczy do zrobienia, a wszystko to punktualnie o danej godzinie i danego dnia. Zapamiętanie wszystkiego jest praktycznie niemożliwe, dlatego też, aby usystematyzować swoją pracę i lepiej zarządzać posiadanym czasem wiele osób prowadzi notatki.

Istnieją niejako dwie "szkoły" prowadzenia zapisków i organizacji własnego czasu. W pierwszym z nich do zapisywania wykorzystuje się tradycyjny papier. W tym przypadku używane są różnego rodzaju kalendarze książkowe, notatniki, organizery, bruliony, dzienniczki, chusteczki i serwetki… oraz podobne rozwiązania. Oczywiście jak każda metoda, tak i ta posiada zarówno swoje wady jak również zalety. Prawdopodobnie największą z zalet jest poręczność i łatwość obsługi tego typu rozwiązań. Pisać i przekładać kartki potrafi każdy, tak samo nie powinno być problemu z odczytaniem zapisanych informacji. Notatniki i kalendarze występują w różnych formatach, podobnie zeszyty czy małe dzienniczki. Poważniejsze i bardziej eleganckie notatniki zmieszczą się do teczki lub aktówki, niewielkie kalendarze mogą zmieścić się w kieszeni. Notowanie w notatniku czy papierowym organizerze nie wymaga żadnego przygotowania czy też specjalnych instrukcji.

Zobacz również: Jak ustawić domyślne programy w systemie?

Zgodnie ze starą szkołą - notatnik tradycyjny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Tradycyjne notatniki mogą być wykorzystywane niemal wszędzie. Jak wiadomo, jedynym ograniczeniem korzystania z nich jest oświetlenie. Brak dostatecznego oświetlenia znacznie utrudnia korzystanie z nich. Co prawda nie jest to niemożliwe, jednak pisanie w całkowitych ciemnościach może sprawić, że późniejsze odczytanie w ten sposób naniesionych hieroglifów będzie wymagało porady grafologa. Może to stanowić ogromny problem w przypadku, gdy po ciemku zapisywaliśmy numer telefonu na przykład przyszłego pracodawcy.

Współczesne notatniki to nie tylko grube zeszyty w miękkich oprawach. Obecnie eleganckie notatniki mają bardzo estetyczny wygląd. Ich używanie nadaje ich posiadaczom pewnego szyku i klasy. Jedną z najbardziej docenianych zalet tradycyjnych organizerów jest ich cena. Oczywiście można znaleźć organizery, których cena jest bardzo wysoka, jednak rzadko kiedy za dobrej klasy organizer będzie trzeba zapłacić powyżej 150 złotych.

Zobacz również: Jak usunąć z komputera zbędne aplikacje?

Największą wadą tradycyjnych organizerów jest ich jednorazowość. Chcąc w sposób systematyczny i dokładny organizować swój czas, co roku konieczne jest kupowanie nowego organizera co łączy się z kolejnym wydatkiem. Pamiętajmy również, że korzystanie z notatników papierowych jest niemożliwe w niekorzystnych warunkach pogodowych takich jak deszcz czy śnieg. Poza tym pisanie na kilkunastostopniowym mrozie bywa mało komfortowe. Dlatego też, dla tych, którym tradycyjne organizery papierowe nie wystarczą, idealną alternatywą będą organizery elektroniczne oraz komputerowe, o których napiszemy w następnej części poradnika.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA