Jaki powinien być idealny e-sklep?
REKLAMA
REKLAMA
Pytania na początek
Początek podejmowania prac nad e-sklepem wiąże się z udzieleniem odpowiedzi na kilka pytań. Jakie zaoferuję formy płatności? Jakie możliwości powinien mieć wirtualny koszyk? Czy udostępniać wszystkie możliwe formy wysyłki? Jakie narzędzia warto wykorzystać do promocji sklepu? Czy zamieszczać mechanizmy społecznościowe, np. komentarze i oceny? Solidne przygotowanie umożliwi uniknięcie niemiłych niespodzianek po uruchomieniu e-biznesu.
REKLAMA
Dobry sklep to taki, który może zagwarantować efektywną sprzedaż dzięki ciekawej prezentacji oferty oraz doskonałej obsługi klienta. Dobry sklep powinien również umożliwiać zbadanie zachowań konsumentów oraz analizowanie wyników sprzedaży. Warto skłonić się ku rozwiązaniom działającym model SaaS (czyli oprogramowanie w roli usługi).
W takim przypadku za dodawanie oryginalnych funkcji i utrzymywanie strony w zgodzie z najnowszymi kierunkami w e-commerce odpowiedzialność ponosi nie klient, a dostawca usługi.
Polecamy: Jak założyć własną firmę?
Specjalista i reklama
REKLAMA
W idealnym e-sklepie klient powinien odczuć obecność specjalisty, który udzieli pomocy technicznej oraz poprowadzić przez proces zakupów i doradzi. Warto skorzystać z siły roboczej i zatrudnić pracownika (jeżeli sklepu nie można prowadzić samodzielnie).
Zanim jeszcze pierwsi klienci otworzą drzwi wirtualnego sklepu, powinno się pomyśleć o skutecznej - tańszej bądź droższej - reklamie. Przydatnym i popularnym narzędziem promocyjnym jest obecność w sieciowych porównywarkach cen i wyszukiwarce Google.
Polecamy: Kredyt dla przedsiębiorcy - krok po kroku
Według badań przeprowadzonych przez Nielsen’a z 2008 roku, dla Internauty szukającego produktu najważniejsze są:
- informacje z wyszukiwarki internetowej;
- osobiste rekomendacje (np. od znajomych);
- znany sklep, z którego korzysta regularnie.
Autor: Artur Pajkert, Ogicom
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.