REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaki powinien być idealny e-sklep?

W idealnym e-sklepie klient powinien odczuć obecność specjalisty, który udzieli pomocy technicznej oraz poprowadzić przez proces zakupów i doradzi.
W idealnym e-sklepie klient powinien odczuć obecność specjalisty, który udzieli pomocy technicznej oraz poprowadzić przez proces zakupów i doradzi.

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce w okresie ostatnich dwóch lat powstało niespodziewanie wiele sklepów internetowych. Ile z nich można określić mianem wzorcowych, idealnych? Niewiele. Dowiedz się jakie cechy powinien mieć perfekcyjny e-sklep.

Pytania na początek

Początek podejmowania prac nad e-sklepem wiąże się z udzieleniem odpowiedzi na kilka pytań. Jakie zaoferuję formy płatności? Jakie możliwości powinien mieć wirtualny koszyk? Czy udostępniać wszystkie możliwe formy wysyłki? Jakie narzędzia warto wykorzystać do promocji sklepu? Czy zamieszczać mechanizmy społecznościowe, np. komentarze i oceny? Solidne przygotowanie umożliwi uniknięcie niemiłych niespodzianek po uruchomieniu e-biznesu.

REKLAMA

Dobry sklep to taki, który może zagwarantować efektywną sprzedaż dzięki ciekawej prezentacji oferty oraz doskonałej obsługi klienta. Dobry sklep powinien również umożliwiać zbadanie zachowań konsumentów oraz analizowanie wyników sprzedaży. Warto skłonić się ku rozwiązaniom działającym model SaaS (czyli oprogramowanie w roli usługi).

W takim przypadku za dodawanie oryginalnych funkcji i utrzymywanie strony w zgodzie z najnowszymi kierunkami w e-commerce odpowiedzialność ponosi nie klient, a dostawca usługi. 

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Specjalista i reklama

REKLAMA

W idealnym e-sklepie klient powinien odczuć obecność specjalisty, który udzieli pomocy technicznej oraz poprowadzić przez proces zakupów i doradzi. Warto skorzystać z siły roboczej i zatrudnić pracownika (jeżeli sklepu nie można prowadzić samodzielnie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zanim jeszcze pierwsi klienci otworzą drzwi wirtualnego sklepu, powinno się pomyśleć o skutecznej - tańszej bądź droższej - reklamie. Przydatnym i popularnym narzędziem promocyjnym jest obecność w sieciowych porównywarkach cen i wyszukiwarce Google. 

Polecamy: Kredyt dla przedsiębiorcy - krok po kroku

Według badań przeprowadzonych przez Nielsen’a z 2008 roku, dla Internauty szukającego produktu najważniejsze są:

- informacje z wyszukiwarki internetowej;
- osobiste rekomendacje (np. od znajomych);
- znany sklep, z którego korzysta regularnie.

Autor: Artur Pajkert, Ogicom

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA