Jak nazwać firmę lub serwis www?
REKLAMA
REKLAMA
Zanim przejdziemy do szczegółów nazywania firmy lub serwisu WWW, trzeba zauważyć, że nazwa firmy, nazwa serwisu i domena mogą być zupełnie innymi nazwami. Zwłaszcza w przypadku działalności internetowej nieograniczonej do jednego projektu nazwa firmy odmienna od nazwy serwisu często ułatwia życie.
REKLAMA
Jeżeli Twój podstawowy serwis nazywa się MojaNazwa.pl i tak samo nazywa się Twoja firma, to kolejne projekty pod tą samą marką mogą wprowadzać w błąd lub nawet przeszkadzać w budowaniu zaufania — zwłaszcza jeśli oferta Twojego podstawowego serwisu jest mniej poważna od oferty kolejnego.
Al Ries: „Dopóki nazwa nie jest właściwa, żadne działanie marketingowe nie zapewni sukcesu”.
W internecie nazwa firmy często traci na ważności i pojawia się wyłącznie na fakturach. To jednak w żadnym razie nie oznacza, że na ważności traci znaczenie marki. Po prostu naszą marką staje się serwis WWW.
Polecamy: Jakie korzyści płyną z e - biznesu?
REKLAMA
Kiedy nazwa domeny może być inna niż nazwa serwisu? Kiedy ta druga jest zbyt długa, aby mogła była skuteczną domeną. Czasami warto pozostać przy pełnej nazwie serwisu choćby ze względu na wyszukiwarki. Podam przykład. Domeną serwisu CzasNaE-Biznes jest cneb.pl (swoją drogą to zła domena) — jest ona krótka i stosunkowo łatwa do zapamiętania, natomiast sama nazwa serwisu jest opisowa i wartościowa z punktu widzenia wyszukiwarek.
Al Ries: „Najważniejsza decyzja, jaką przyjdzie ci podjąć w procesie tworzenia marki, dotyczy nazwy twojego produktu lub usługi. Albowiem na dłuższą metę marka to nic więcej jak tylko nazwa”.
Nazwę, z którą klienci będą mieli kontakt, musisz wybierać bardzo uważnie. Nazwa, zwłaszcza w internecie, odpowiada bowiem w dużej mierze za pierwsze wrażenie, jakie zrobimy na kliencie. A pierwsze wrażenie może być tylko jedno. Byle jaka, niechlujna lub niewłaściwa nazwa sprawia, że klient ma takie samo wrażenie na temat firmy i jej produktów. Jeśli ktoś bowiem nie dba o swoją nazwę, dlaczego miałbym uwierzyć, że będzie dbał o mnie?
Polecamy: Czy warto prowadzić biznes w sieci?
Artykuł jest fragmentem książki „Czas na e-biznes” autorstwa Piotra Majewskiego. Wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.