REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – menu i tagline

Subskrybuj nas na Youtube
Prawie wszystkie sklepy internetowe menu umieszczają albo po lewej stronie, albo w poziomie pod logo, na szerokości całego ekranu.
Prawie wszystkie sklepy internetowe menu umieszczają albo po lewej stronie, albo w poziomie pod logo, na szerokości całego ekranu.

REKLAMA

REKLAMA

Menu oraz tagline – jedne z najważniejszych elementów pojawiających się w e-sklepach. W którym dokładnie miejscu należy je zamieścić? Przeczytaj.

Co to za sklep? (tagline)

Specjaliści od użyteczności na czele z chyba najbardziej znaną osobistością w tej dziedzinie Jakobem Nielsenem — są zdania, że każdy serwis powinien w kilku słowach określić, czego dotyczy. Ów opis to tzw. tagline, który sprawdzi się doskonale także w przypadku sklepów internetowych. Przyjęło się, że najodpowiedniejszym miejscem na tagline jest linia zaraz pod logotypem. Warto zatem zaznaczyć, jakim asortymentem handlujemy. Będzie to ogromne ułatwienie dla osób, które przeglądanie oferty rozpoczną od pojedynczej strony danego produktu (np. trafiając do nas za pośrednictwem wyszukiwarki). Musimy przecież wziąć pod uwagę, że niejednokrotnie nazwa serwisu nie informuje o tematyce, na której się skupiamy w swoim sklepie. Ponadto wiele sklepów oferuje asortyment z różnych branż. Przykładem tagline może być wszystko dla domu (dla sklepu z szerokim asortymentem) lub drogeria internetowa (dla sklepu z węższym zakresem towarów).

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

Menu

REKLAMA

Prawie wszystkie sklepy internetowe menu umieszczają albo po lewej stronie, albo w poziomie pod logo, na szerokości całego ekranu. Wybór jednej lub drugiej opcji powinien być uzależniony od ilości głównych kategorii produktów w sklepie. W sytuacji kiedy głównych kategorii jest niewiele, doskonale sprawdzi się menu poziome. Z kolei w przypadkach kiedy kategorii jest kilkanaście i więcej, zdecydowanie lepszym pomysłem będzie postawienie na menu po lewej stronie.

Często zdarzają się sklepy, które mają kilka najważniejszych kategorii z produktami, a do każdej jest przyporządkowane kilkanaście podkategorii. W takim przypadku projektanci mają dwa rozwiązania — główne menu poziome i menu po lewej stronie dla podkategorii lub menu zarazem z kategoriami i podkategoriami po lewej stronie.

Wyszukiwarka

W przypadku wyszukiwarki nie ma już jednoznacznej odpowiedzi, w którym miejscu należałoby ją umieścić. Jest to element, który występuje często w różnych miejscach. Co nie znaczy oczywiście, że wyszukiwarki nie mają swoich „ulubionych” stref. Według anglojęzycznego serwisu Webdesignpractices.com, który m.in. zajmuje się studiami nad rozmieszczeniem elementów w sklepach internetowych, wyszukiwarki najczęściej umieszcza po lewej stronie, pod logotypem, lub w górnej części ekranu, na prawo od logotypu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak napisać regulamin sklepu internetowego – uwagi ogólne

Jeden z najpopularniejszych polskich sklepów internetowych — Merlin.pl — wyszukiwarkę na stronie głównej umieścił po lewej stronie, pod logotypem i menu. Nie jest to bez znaczenia, biorąc pod uwagę, że wielu potencjalnych klientów dokonywało kiedyś zakupów lub chociaż tylko odwiedzało Merlin.pl.

Artykuł jest fragmentem książki Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy.Wydanie II. Autorstwa Wojciecha Kyciaka. Wydawnictwo Onepress.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA