REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – menu i tagline

Prawie wszystkie sklepy internetowe menu umieszczają albo po lewej stronie, albo w poziomie pod logo, na szerokości całego ekranu.
Prawie wszystkie sklepy internetowe menu umieszczają albo po lewej stronie, albo w poziomie pod logo, na szerokości całego ekranu.

REKLAMA

REKLAMA

Menu oraz tagline – jedne z najważniejszych elementów pojawiających się w e-sklepach. W którym dokładnie miejscu należy je zamieścić? Przeczytaj.

Co to za sklep? (tagline)

Specjaliści od użyteczności na czele z chyba najbardziej znaną osobistością w tej dziedzinie Jakobem Nielsenem — są zdania, że każdy serwis powinien w kilku słowach określić, czego dotyczy. Ów opis to tzw. tagline, który sprawdzi się doskonale także w przypadku sklepów internetowych. Przyjęło się, że najodpowiedniejszym miejscem na tagline jest linia zaraz pod logotypem. Warto zatem zaznaczyć, jakim asortymentem handlujemy. Będzie to ogromne ułatwienie dla osób, które przeglądanie oferty rozpoczną od pojedynczej strony danego produktu (np. trafiając do nas za pośrednictwem wyszukiwarki). Musimy przecież wziąć pod uwagę, że niejednokrotnie nazwa serwisu nie informuje o tematyce, na której się skupiamy w swoim sklepie. Ponadto wiele sklepów oferuje asortyment z różnych branż. Przykładem tagline może być wszystko dla domu (dla sklepu z szerokim asortymentem) lub drogeria internetowa (dla sklepu z węższym zakresem towarów).

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

Menu

REKLAMA

Prawie wszystkie sklepy internetowe menu umieszczają albo po lewej stronie, albo w poziomie pod logo, na szerokości całego ekranu. Wybór jednej lub drugiej opcji powinien być uzależniony od ilości głównych kategorii produktów w sklepie. W sytuacji kiedy głównych kategorii jest niewiele, doskonale sprawdzi się menu poziome. Z kolei w przypadkach kiedy kategorii jest kilkanaście i więcej, zdecydowanie lepszym pomysłem będzie postawienie na menu po lewej stronie.

Często zdarzają się sklepy, które mają kilka najważniejszych kategorii z produktami, a do każdej jest przyporządkowane kilkanaście podkategorii. W takim przypadku projektanci mają dwa rozwiązania — główne menu poziome i menu po lewej stronie dla podkategorii lub menu zarazem z kategoriami i podkategoriami po lewej stronie.

Wyszukiwarka

W przypadku wyszukiwarki nie ma już jednoznacznej odpowiedzi, w którym miejscu należałoby ją umieścić. Jest to element, który występuje często w różnych miejscach. Co nie znaczy oczywiście, że wyszukiwarki nie mają swoich „ulubionych” stref. Według anglojęzycznego serwisu Webdesignpractices.com, który m.in. zajmuje się studiami nad rozmieszczeniem elementów w sklepach internetowych, wyszukiwarki najczęściej umieszcza po lewej stronie, pod logotypem, lub w górnej części ekranu, na prawo od logotypu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak napisać regulamin sklepu internetowego – uwagi ogólne

Jeden z najpopularniejszych polskich sklepów internetowych — Merlin.pl — wyszukiwarkę na stronie głównej umieścił po lewej stronie, pod logotypem i menu. Nie jest to bez znaczenia, biorąc pod uwagę, że wielu potencjalnych klientów dokonywało kiedyś zakupów lub chociaż tylko odwiedzało Merlin.pl.

Artykuł jest fragmentem książki Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy.Wydanie II. Autorstwa Wojciecha Kyciaka. Wydawnictwo Onepress.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA