REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – newsletter i prezentacja towaru

Subskrybuj nas na Youtube
Każdy sklep powinien również wygospodarować miejsce na stronie głównej, które zawierać będzie odnośniki do najważniejszych informacji dotyczących płatności, kosztów i sposobów wysyłki czy czasu realizacji zamówień.
Każdy sklep powinien również wygospodarować miejsce na stronie głównej, które zawierać będzie odnośniki do najważniejszych informacji dotyczących płatności, kosztów i sposobów wysyłki czy czasu realizacji zamówień.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter i prezentacja towaru mogą odgrywać w e-sklepie role różnej wagi w zależności od miejsca ich rozmieszczenia. Które jest najwłaściwsze?

Prezentacja towaru

Pisałem już o tym, że na korzystny wygląd sklepu internetowego duży wpływ ma sposób zaprezentowania poszczególnych towarów. Co więcej, wielu projektantów na prezentacji towarów buduje image sklepu internetowego. Dlatego też ważne jest, aby wygospodarować odpowiednio dużo miejsca, aby pokazać w ciekawej formie potencjalnym klientom, co mamy im do zaoferowania. Gdzie to zrobić? Takich miejsc jest kilka, jednak najważniejszym z nich jest obszar na środku strony, pomiędzy lewą a prawą częścią, pod górną strefą z logotypem i ikonami narzędziowymi. Ten obszar sklepu zazwyczaj dzieli się jeszcze na takie działy jak np. „nowości” lub „promocje”. Oprócz tego wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na eksponowanie asortymentu również w innych miejscach na stronie głównej. Zazwyczaj wykorzystują miejsce po lewej lub po prawej stronie, z tym że tam możliwości prezentacji są o wiele bardziej ograniczone. Mimo to warto zastanowić się nad taką dodatkową formą promocji własnych towarów.

REKLAMA

Polecamy: Jak rozmieścić wybrane ikony w sklepie internetowym?

Newsletter

Newsletter jest z kolei elementem, który zazwyczaj trzeba dopasowywać do całej układanki. Należy jednak wziąć pod uwagę to, że im lepiej będzie umiejscowiony, tym okaże się bardziej skuteczny. Gdzie go zatem umieścić w sklepie? Jedną z możliwością jest prawa kolumna, szczególnie dla sklepów, które mają długie menu po lewej stronie. Na prawej kolumnie powinniśmy umiejscowić go możliwie wysoko. Drugą możliwością jest lewa strona, pod lub nad menu nawigacyjnym, w zależności od tego, jakie jest ono długie. Pamiętajmy, że im lepiej umiejscowimy newsletter, tym będzie skuteczniejszy.

Ważne informacje

Każdy sklep powinien również wygospodarować miejsce na stronie głównej, które zawierać będzie odnośniki do najważniejszych informacji dotyczących płatności, kosztów i sposobów wysyłki czy czasu realizacji zamówień. Które miejsce będzie zatem najlepsze? Osobiście proponuję prawą kolumnę sklepu. Dlaczego akurat prawą? Zakładając, że lewą przeznaczamy na menu z kategoriami produktów, prawa kolumna wydaje się bardziej odpowiednia.

Polecamy: serwis E-firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A zatem — utoniemy w szarzyźnie?

REKLAMA

Tyle o podstawowych elementach. Tworząc sklep, w którym wszystkie części umieszczone są według standardowych wskazówek i zaleceń, można obawiać się, że będzie on kolejnym nudnym i szarym miejscem w internecie. Moim zdaniem na to, czy tak będzie, nie mają wpływu powyższe standardy.

Powinniśmy skupić się na tym, aby zachowując najważniejsze zalecenia, nie utonąć w szarzyźnie. Jak to zrobić? Od innych mogą odróżnić nas grafika, dobrze dobrane kolory, jakość prezentacji asortymentu, ale również to, co będziemy mieć do powiedzenia naszym odwiedzającym.

Artykuł jest fragmentem książki Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy.Wydanie II. Autorstwa Wojciecha Kyciaka. Wydawnictwo Onepress.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA