REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – newsletter i prezentacja towaru

Subskrybuj nas na Youtube
Każdy sklep powinien również wygospodarować miejsce na stronie głównej, które zawierać będzie odnośniki do najważniejszych informacji dotyczących płatności, kosztów i sposobów wysyłki czy czasu realizacji zamówień.
Każdy sklep powinien również wygospodarować miejsce na stronie głównej, które zawierać będzie odnośniki do najważniejszych informacji dotyczących płatności, kosztów i sposobów wysyłki czy czasu realizacji zamówień.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter i prezentacja towaru mogą odgrywać w e-sklepie role różnej wagi w zależności od miejsca ich rozmieszczenia. Które jest najwłaściwsze?

Prezentacja towaru

Pisałem już o tym, że na korzystny wygląd sklepu internetowego duży wpływ ma sposób zaprezentowania poszczególnych towarów. Co więcej, wielu projektantów na prezentacji towarów buduje image sklepu internetowego. Dlatego też ważne jest, aby wygospodarować odpowiednio dużo miejsca, aby pokazać w ciekawej formie potencjalnym klientom, co mamy im do zaoferowania. Gdzie to zrobić? Takich miejsc jest kilka, jednak najważniejszym z nich jest obszar na środku strony, pomiędzy lewą a prawą częścią, pod górną strefą z logotypem i ikonami narzędziowymi. Ten obszar sklepu zazwyczaj dzieli się jeszcze na takie działy jak np. „nowości” lub „promocje”. Oprócz tego wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na eksponowanie asortymentu również w innych miejscach na stronie głównej. Zazwyczaj wykorzystują miejsce po lewej lub po prawej stronie, z tym że tam możliwości prezentacji są o wiele bardziej ograniczone. Mimo to warto zastanowić się nad taką dodatkową formą promocji własnych towarów.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Jak rozmieścić wybrane ikony w sklepie internetowym?

Newsletter

Newsletter jest z kolei elementem, który zazwyczaj trzeba dopasowywać do całej układanki. Należy jednak wziąć pod uwagę to, że im lepiej będzie umiejscowiony, tym okaże się bardziej skuteczny. Gdzie go zatem umieścić w sklepie? Jedną z możliwością jest prawa kolumna, szczególnie dla sklepów, które mają długie menu po lewej stronie. Na prawej kolumnie powinniśmy umiejscowić go możliwie wysoko. Drugą możliwością jest lewa strona, pod lub nad menu nawigacyjnym, w zależności od tego, jakie jest ono długie. Pamiętajmy, że im lepiej umiejscowimy newsletter, tym będzie skuteczniejszy.

Ważne informacje

Każdy sklep powinien również wygospodarować miejsce na stronie głównej, które zawierać będzie odnośniki do najważniejszych informacji dotyczących płatności, kosztów i sposobów wysyłki czy czasu realizacji zamówień. Które miejsce będzie zatem najlepsze? Osobiście proponuję prawą kolumnę sklepu. Dlaczego akurat prawą? Zakładając, że lewą przeznaczamy na menu z kategoriami produktów, prawa kolumna wydaje się bardziej odpowiednia.

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A zatem — utoniemy w szarzyźnie?

Tyle o podstawowych elementach. Tworząc sklep, w którym wszystkie części umieszczone są według standardowych wskazówek i zaleceń, można obawiać się, że będzie on kolejnym nudnym i szarym miejscem w internecie. Moim zdaniem na to, czy tak będzie, nie mają wpływu powyższe standardy.

Powinniśmy skupić się na tym, aby zachowując najważniejsze zalecenia, nie utonąć w szarzyźnie. Jak to zrobić? Od innych mogą odróżnić nas grafika, dobrze dobrane kolory, jakość prezentacji asortymentu, ale również to, co będziemy mieć do powiedzenia naszym odwiedzającym.

Artykuł jest fragmentem książki Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy.Wydanie II. Autorstwa Wojciecha Kyciaka. Wydawnictwo Onepress.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA