REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozmieścić wybrane ikony w sklepie internetowym?

W przypadku kiedy sklep stawia na ikony, konieczne jest, aby były one podpisane, tak aby nie trzeba się było zastanawiać, co oznaczają.
W przypadku kiedy sklep stawia na ikony, konieczne jest, aby były one podpisane, tak aby nie trzeba się było zastanawiać, co oznaczają.

REKLAMA

REKLAMA

Koszyk, moje konto, pomoc – jedne z najważniejszych ikon pojawiających się w e-sklepach. W którym dokładnie miejscu należy je zamieścić? Przeczytaj.

Ikona lub łącze „koszyk”

Jak pokazuje wiele testów i badań, optymalnym miejscem na ikonę lub łącze przenoszące do koszyka jest prawy górny róg sklepu internetowego. Trudno powiedzieć, że jest to najlepsze miejsce na ikonę koszyka. Jedno jest pewne — jest to najczęściej wybierane miejsce na koszyk, a zatem zgodnie z teorią użyteczności najlepsze. Pisząc to, zdaję sobie sprawę, że dość dużo polskich sklepów internetowych łamie tę regułę prezentując łącze do koszyka w innych miejscach, np. po lewej stronie. Niemniej jednak odnośnik do koszyka w prawym górnym rogu świetnie zdaje egzamin zwłaszcza w połączeniu z innymi ikonami lub łączami narzędziowymi, o których za chwilę napiszę. Zanim do tego dojdziemy, warto odnotować, że rzeczą bardzo wskazaną jest prezentowanie odnośnika do koszyka na każdej podstronie sklepu, tak aby każdy odwiedzający mógł bez problemu do niego dotrzeć w każdym miejscu sklepu.

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

Ikona lub łącze „moje konto”

REKLAMA

Jest to drugi element, obok ikony koszyka, który powinien być umieszczony w prawym górnym rogu. Oprócz tego wiele sklepów internetowych wstawia na stronę główną formularz logowania zawierający zazwyczaj nazwę użytkownika lub e-mail oraz hasło. Moim zdaniem takie działania są niepotrzebne i blokują miejsce innym, ważniejszym częściom składającym się na sklep internetowy. Trzeba bowiem uświadomić sobie, że czynność logowania nie jest kluczowa w przypadku dokonywania zakupów. Co więcej, w modelu sklepu, który zaprezentuję w tej części książki, logowanie nie będzie odgrywać tak ważnej roli, jak ma to miejsce w przypadku wielu polskich sklepów internetowych.

Osoba, która chce dokonać zakupu w sieci, i tak prędzej czy później zaloguje się (jeśli konto już założyła). Szerzej o tym problemie piszę w rozdziale omawiającym system zamawiania w sklepie internetowym.

Polecamy: Jak napisać regulamin sklepu internetowego – uwagi ogólne

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ikona lub łącze „pomoc”

Łącze lub ikona pomoc razem z koszykiem i moje konto tworzą ikony narzędziowe. Dlatego najlepszym miejscem dla pomocy jest również prawy górny róg. Tutaj również niezmiernie ważne jest, aby łącze lub ikona znajdowały się na każdej podstronie. Pozwoli to użytkownikowi poczuć się pewniej i bezpieczniej. Będzie on mógł się do nich odwoływać w każdej chwili. Jak skonstruować dział „pomoc”, opisuję w dalszej części książki.

W przypadku kiedy sklep stawia na ikony, konieczne jest, aby były one podpisane, tak aby nie trzeba się było zastanawiać, co oznaczają.

Artykuł jest fragmentem książki Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy.Wydanie II. Autorstwa Wojciecha Kyciaka. Wydawnictwo Onepress.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA

Wyższe składki ZUS w 2025 roku [Kierowcy]

Znamy kwotę przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia na 2025 rok. Średnia krajowa wzrośnie o 850 zł. Oznacza to wyższe składki ZUS, a także wzrost kosztów zatrudnienia kierowców w transporcie międzynarodowym.

Zbiorowa mądrość. Współpraca między zespołami w Grupie Eurocash

Nie od dziś wiadomo, że praca zespołowa umożliwia wykorzystanie różnorodnych umiejętności i doświadczeń pracowników, a przez to sprzyja ich kreatywności – różne perspektywy i pomysły wzajemnie się napędzają, prowadząc do innowacyjnych rozwiązań. Wspólna praca buduje także zaangażowanie i motywację wśród pracowników, ponieważ czują się oni częścią większej całości. Dzięki wzajemnemu wsparciu i kontroli zmniejsza się ryzyko błędów, co z kolei przyczynia się do osiągania lepszych wyników firmy. Wie o tym Eurocash, a współpraca zespołowa stała się częścią strategii biznesowej Grupy.

REKLAMA