REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozmieścić wybrane ikony w sklepie internetowym?

Subskrybuj nas na Youtube
W przypadku kiedy sklep stawia na ikony, konieczne jest, aby były one podpisane, tak aby nie trzeba się było zastanawiać, co oznaczają.
W przypadku kiedy sklep stawia na ikony, konieczne jest, aby były one podpisane, tak aby nie trzeba się było zastanawiać, co oznaczają.

REKLAMA

REKLAMA

Koszyk, moje konto, pomoc – jedne z najważniejszych ikon pojawiających się w e-sklepach. W którym dokładnie miejscu należy je zamieścić? Przeczytaj.

Ikona lub łącze „koszyk”

Jak pokazuje wiele testów i badań, optymalnym miejscem na ikonę lub łącze przenoszące do koszyka jest prawy górny róg sklepu internetowego. Trudno powiedzieć, że jest to najlepsze miejsce na ikonę koszyka. Jedno jest pewne — jest to najczęściej wybierane miejsce na koszyk, a zatem zgodnie z teorią użyteczności najlepsze. Pisząc to, zdaję sobie sprawę, że dość dużo polskich sklepów internetowych łamie tę regułę prezentując łącze do koszyka w innych miejscach, np. po lewej stronie. Niemniej jednak odnośnik do koszyka w prawym górnym rogu świetnie zdaje egzamin zwłaszcza w połączeniu z innymi ikonami lub łączami narzędziowymi, o których za chwilę napiszę. Zanim do tego dojdziemy, warto odnotować, że rzeczą bardzo wskazaną jest prezentowanie odnośnika do koszyka na każdej podstronie sklepu, tak aby każdy odwiedzający mógł bez problemu do niego dotrzeć w każdym miejscu sklepu.

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

Ikona lub łącze „moje konto”

REKLAMA

Jest to drugi element, obok ikony koszyka, który powinien być umieszczony w prawym górnym rogu. Oprócz tego wiele sklepów internetowych wstawia na stronę główną formularz logowania zawierający zazwyczaj nazwę użytkownika lub e-mail oraz hasło. Moim zdaniem takie działania są niepotrzebne i blokują miejsce innym, ważniejszym częściom składającym się na sklep internetowy. Trzeba bowiem uświadomić sobie, że czynność logowania nie jest kluczowa w przypadku dokonywania zakupów. Co więcej, w modelu sklepu, który zaprezentuję w tej części książki, logowanie nie będzie odgrywać tak ważnej roli, jak ma to miejsce w przypadku wielu polskich sklepów internetowych.

Osoba, która chce dokonać zakupu w sieci, i tak prędzej czy później zaloguje się (jeśli konto już założyła). Szerzej o tym problemie piszę w rozdziale omawiającym system zamawiania w sklepie internetowym.

Polecamy: Jak napisać regulamin sklepu internetowego – uwagi ogólne

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ikona lub łącze „pomoc”

Łącze lub ikona pomoc razem z koszykiem i moje konto tworzą ikony narzędziowe. Dlatego najlepszym miejscem dla pomocy jest również prawy górny róg. Tutaj również niezmiernie ważne jest, aby łącze lub ikona znajdowały się na każdej podstronie. Pozwoli to użytkownikowi poczuć się pewniej i bezpieczniej. Będzie on mógł się do nich odwoływać w każdej chwili. Jak skonstruować dział „pomoc”, opisuję w dalszej części książki.

W przypadku kiedy sklep stawia na ikony, konieczne jest, aby były one podpisane, tak aby nie trzeba się było zastanawiać, co oznaczają.

Artykuł jest fragmentem książki Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy.Wydanie II. Autorstwa Wojciecha Kyciaka. Wydawnictwo Onepress.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA