REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozmieścić wybrane ikony w sklepie internetowym?

Subskrybuj nas na Youtube
W przypadku kiedy sklep stawia na ikony, konieczne jest, aby były one podpisane, tak aby nie trzeba się było zastanawiać, co oznaczają.
W przypadku kiedy sklep stawia na ikony, konieczne jest, aby były one podpisane, tak aby nie trzeba się było zastanawiać, co oznaczają.

REKLAMA

REKLAMA

Koszyk, moje konto, pomoc – jedne z najważniejszych ikon pojawiających się w e-sklepach. W którym dokładnie miejscu należy je zamieścić? Przeczytaj.

Ikona lub łącze „koszyk”

Jak pokazuje wiele testów i badań, optymalnym miejscem na ikonę lub łącze przenoszące do koszyka jest prawy górny róg sklepu internetowego. Trudno powiedzieć, że jest to najlepsze miejsce na ikonę koszyka. Jedno jest pewne — jest to najczęściej wybierane miejsce na koszyk, a zatem zgodnie z teorią użyteczności najlepsze. Pisząc to, zdaję sobie sprawę, że dość dużo polskich sklepów internetowych łamie tę regułę prezentując łącze do koszyka w innych miejscach, np. po lewej stronie. Niemniej jednak odnośnik do koszyka w prawym górnym rogu świetnie zdaje egzamin zwłaszcza w połączeniu z innymi ikonami lub łączami narzędziowymi, o których za chwilę napiszę. Zanim do tego dojdziemy, warto odnotować, że rzeczą bardzo wskazaną jest prezentowanie odnośnika do koszyka na każdej podstronie sklepu, tak aby każdy odwiedzający mógł bez problemu do niego dotrzeć w każdym miejscu sklepu.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

Ikona lub łącze „moje konto”

Jest to drugi element, obok ikony koszyka, który powinien być umieszczony w prawym górnym rogu. Oprócz tego wiele sklepów internetowych wstawia na stronę główną formularz logowania zawierający zazwyczaj nazwę użytkownika lub e-mail oraz hasło. Moim zdaniem takie działania są niepotrzebne i blokują miejsce innym, ważniejszym częściom składającym się na sklep internetowy. Trzeba bowiem uświadomić sobie, że czynność logowania nie jest kluczowa w przypadku dokonywania zakupów. Co więcej, w modelu sklepu, który zaprezentuję w tej części książki, logowanie nie będzie odgrywać tak ważnej roli, jak ma to miejsce w przypadku wielu polskich sklepów internetowych.

Osoba, która chce dokonać zakupu w sieci, i tak prędzej czy później zaloguje się (jeśli konto już założyła). Szerzej o tym problemie piszę w rozdziale omawiającym system zamawiania w sklepie internetowym.

REKLAMA

Polecamy: Jak napisać regulamin sklepu internetowego – uwagi ogólne

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ikona lub łącze „pomoc”

Łącze lub ikona pomoc razem z koszykiem i moje konto tworzą ikony narzędziowe. Dlatego najlepszym miejscem dla pomocy jest również prawy górny róg. Tutaj również niezmiernie ważne jest, aby łącze lub ikona znajdowały się na każdej podstronie. Pozwoli to użytkownikowi poczuć się pewniej i bezpieczniej. Będzie on mógł się do nich odwoływać w każdej chwili. Jak skonstruować dział „pomoc”, opisuję w dalszej części książki.

W przypadku kiedy sklep stawia na ikony, konieczne jest, aby były one podpisane, tak aby nie trzeba się było zastanawiać, co oznaczają.

Artykuł jest fragmentem książki Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy.Wydanie II. Autorstwa Wojciecha Kyciaka. Wydawnictwo Onepress.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA