REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować kampanię Google AdWords?

Kamil Rogala
W jaki sposób przygotować kampanię Google AdWords?
W jaki sposób przygotować kampanię Google AdWords?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie nie jest niczym zaskakującym, że Internet jest jedną z najlepszych, o ile nie najlepszą formą reklamy. Jednym ze sposobów reklamy w internecie jest skorzystanie z kampanii Google AdWords. Jeżeli już zdecydowaliśmy się wykorzystać narzędzie Adwords do reklamowania się w sieci Internet, z pewnością warto poświęcić temu więcej czasu i odpowiednio przygotować kampanię. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że zainwestowane w reklamę pieniądze przyniosą korzyści w przyszłości.

Zaplanowanie kampanii

Na samym początku powinniśmy odpowiednio zaplanować naszą kampanię. Jest to konieczne, jeśli chcemy osiągnąć pozytywne skutki reklamowanie się w Internecie. Musimy przede wszystkim dokładnie określić co chcemy reklamować i w jaki sposób. Dlatego też musimy ustalić cele i sposób działania. Zastanówmy się, jakie informacje o sobie, swoich produktach lub swojej stronie chcemy przekazać potencjalnym klientom, którzy zainteresują się naszą reklamą. Następnie powinniśmy obrać swój cel, czyli określić, jakiego oczekujemy efektu. Może to być liczba wejść na stronę, liczba zapytań lub kontaktów, liczba komentarzy etc. Następnym krokiem t określenie czasu, na jaki planujemy kampanie. Może to być kampania czasowa lub ciągła, a wszystko to zależy od potrzeb naszej firmy. 

REKLAMA

Zobacz również: Jakie są typy oprogramowania?

Wybór słów kluczowych

Kolejnym krokiem jest poszukanie słów kluczowych, na jakie chcielibyśmy się reklamować. Słowa kluczowe powinny być związane z naszym celem, powinny kojarzyć się z firmą i jej usługami. Google udostępnia narzędzia do analizy słów kluczowych. Możemy w nich znaleźć informacje na temat liczby zapytań danego słowa, wielkości konkurencji oraz trendach czasowych. Warto pamiętać, aby wybrane przez nas słowa kluczowe pokrywały się z informacjami udostępnianymi na naszej stronie. Na tej podstawie jest przyznawany wynik. W początkowej fazie kampanii warto eksperymentować ze słowami kluczowymi, jednak po jakimś czasie warto zdecydować się już na konkretne, przynoszące najwięcej korzyści słowa kluczowe.

Przygotowanie linków sponsorowanych

Kolejnym etapem jest przygotowanie linków sponsorowanych. Linki sponsorowane są tym, co zobaczą osoby, które wpiszą wybrane przez nas słowa kluczowe do wyszukiwarki. Link sponsorowany składa się z kilku części. Pierwszą jest oczywiście tytuł, czyli najbardziej promowana treść. Kolejną częścią jest opis, czyli do dwóch wierszy z dowolnym opisem. Ostatnimi częściami jest strona, czyli adres naszej domeny oraz strona docelowa, czyli adres wyświetlony po kliknięciu.
Pamiętajmy, że zawartość linku sponsorowanego ma wpływ na wynik jakości naszego słowa kluczowego. Im większe odniesienie się w reklamie do zawartości naszej strony i użytych słów kluczowych tym wyższy wynik jakości uzyskają.

Zobacz również: Jak często wysyłać newsletter?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Określenie stawek za słowa kluczowe

REKLAMA

Co kryje się pod określeniem stawek za słowa kluczowe? Otóż stawka za słowo kluczowe to kwota, którą jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie w naszą reklamę. Prościej mówiąc, stawka ta odpowiada za miejsce wyświetlania naszej reklamy w wyszukiwarce. Jeśli stawka jest wysoka, to pozwala ona na uzyskanie średniej pozycji 1-3, czyli jest wyświetlana nad wynikami organicznymi. Jeżeli stawka pozwala na wyświetlanie w pozycji 4-10, wtedy reklamy znajdą się po prawej stronie wyników organicznych.

Największy wpływ na wysokość naszej stawki, gwarantującej pokazanie się naszej reklamy, ma konkurencja, a konkretniej wysokość kwoty, jaką konkurenci są skłonni zapłacić za takie samo słowo jak nasze. Istnieje pewna zasada, a mianowicie im bardziej popularnego słowa chcemy użyć, tym większe będą potencjalne wydatki. W związku z tym, aby oszczędzić warto poszukać fraz składających się z kilku słów kluczowych. Warto również korzystać z dedykowanych narzędzi Google, które proponują słowa związane z wybraną przez nas frazą przewodnią.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

REKLAMA

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

REKLAMA