REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować kampanię Google AdWords?

Kamil Rogala
W jaki sposób przygotować kampanię Google AdWords?
W jaki sposób przygotować kampanię Google AdWords?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie nie jest niczym zaskakującym, że Internet jest jedną z najlepszych, o ile nie najlepszą formą reklamy. Jednym ze sposobów reklamy w internecie jest skorzystanie z kampanii Google AdWords. Jeżeli już zdecydowaliśmy się wykorzystać narzędzie Adwords do reklamowania się w sieci Internet, z pewnością warto poświęcić temu więcej czasu i odpowiednio przygotować kampanię. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że zainwestowane w reklamę pieniądze przyniosą korzyści w przyszłości.

Zaplanowanie kampanii

Na samym początku powinniśmy odpowiednio zaplanować naszą kampanię. Jest to konieczne, jeśli chcemy osiągnąć pozytywne skutki reklamowanie się w Internecie. Musimy przede wszystkim dokładnie określić co chcemy reklamować i w jaki sposób. Dlatego też musimy ustalić cele i sposób działania. Zastanówmy się, jakie informacje o sobie, swoich produktach lub swojej stronie chcemy przekazać potencjalnym klientom, którzy zainteresują się naszą reklamą. Następnie powinniśmy obrać swój cel, czyli określić, jakiego oczekujemy efektu. Może to być liczba wejść na stronę, liczba zapytań lub kontaktów, liczba komentarzy etc. Następnym krokiem t określenie czasu, na jaki planujemy kampanie. Może to być kampania czasowa lub ciągła, a wszystko to zależy od potrzeb naszej firmy. 

REKLAMA

Zobacz również: Jakie są typy oprogramowania?

Wybór słów kluczowych

Kolejnym krokiem jest poszukanie słów kluczowych, na jakie chcielibyśmy się reklamować. Słowa kluczowe powinny być związane z naszym celem, powinny kojarzyć się z firmą i jej usługami. Google udostępnia narzędzia do analizy słów kluczowych. Możemy w nich znaleźć informacje na temat liczby zapytań danego słowa, wielkości konkurencji oraz trendach czasowych. Warto pamiętać, aby wybrane przez nas słowa kluczowe pokrywały się z informacjami udostępnianymi na naszej stronie. Na tej podstawie jest przyznawany wynik. W początkowej fazie kampanii warto eksperymentować ze słowami kluczowymi, jednak po jakimś czasie warto zdecydować się już na konkretne, przynoszące najwięcej korzyści słowa kluczowe.

Przygotowanie linków sponsorowanych

Kolejnym etapem jest przygotowanie linków sponsorowanych. Linki sponsorowane są tym, co zobaczą osoby, które wpiszą wybrane przez nas słowa kluczowe do wyszukiwarki. Link sponsorowany składa się z kilku części. Pierwszą jest oczywiście tytuł, czyli najbardziej promowana treść. Kolejną częścią jest opis, czyli do dwóch wierszy z dowolnym opisem. Ostatnimi częściami jest strona, czyli adres naszej domeny oraz strona docelowa, czyli adres wyświetlony po kliknięciu.
Pamiętajmy, że zawartość linku sponsorowanego ma wpływ na wynik jakości naszego słowa kluczowego. Im większe odniesienie się w reklamie do zawartości naszej strony i użytych słów kluczowych tym wyższy wynik jakości uzyskają.

Zobacz również: Jak często wysyłać newsletter?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Określenie stawek za słowa kluczowe

REKLAMA

Co kryje się pod określeniem stawek za słowa kluczowe? Otóż stawka za słowo kluczowe to kwota, którą jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie w naszą reklamę. Prościej mówiąc, stawka ta odpowiada za miejsce wyświetlania naszej reklamy w wyszukiwarce. Jeśli stawka jest wysoka, to pozwala ona na uzyskanie średniej pozycji 1-3, czyli jest wyświetlana nad wynikami organicznymi. Jeżeli stawka pozwala na wyświetlanie w pozycji 4-10, wtedy reklamy znajdą się po prawej stronie wyników organicznych.

Największy wpływ na wysokość naszej stawki, gwarantującej pokazanie się naszej reklamy, ma konkurencja, a konkretniej wysokość kwoty, jaką konkurenci są skłonni zapłacić za takie samo słowo jak nasze. Istnieje pewna zasada, a mianowicie im bardziej popularnego słowa chcemy użyć, tym większe będą potencjalne wydatki. W związku z tym, aby oszczędzić warto poszukać fraz składających się z kilku słów kluczowych. Warto również korzystać z dedykowanych narzędzi Google, które proponują słowa związane z wybraną przez nas frazą przewodnią.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wakacje składkowe dla małych przedsiębiorców. Nowa wersja projektu ustawy z rocznym limitem wydatków

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii opublikowało nową wersję projektu ustawy o tzw. wakacjach składkowych. Obniżono w nim szacunek kosztu rozwiązania dla finansów publicznych w 10 lat do 20,4 mld zł z niemal 25 mld zł.

    Model pracy w firmie: work-life balance czy work-life integration? Pracować by żyć, czy żyć, by pracować?

    Zacierają się granice między życiem prywatnym i zawodowym. Jednak dla większości pracowników życie osobiste jest ważniejsze niż zawodowe. Pracodawcy powinni wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania swoich pracowników i w zależności od tego wybierać model pracy w firmie.

    Jak handel wykorzystuje nowe technologie

    Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

    Komisja Europejska wydała wstępną pozytywną ocenę pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy

    Mamy dobrą wiadomość: jest formalna zgoda KE ws. akceptacji pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy, jak też warunku związanego z Kartą Praw Podstawowych UE - poinformowała w czwartek minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

    REKLAMA

    Ukrainie trzeba pomagać, ale import produktów rolnych do Unii Europejskiej nie może mieć takiej formy jak obecnie

    Po wybuchu wojny doszło do załamania wymiany handlowej Ukrainy. Obecnie głównym kierunkiem ukraińskiej sprzedaży zagranicznej jest Unia Europejska. Otwarcie UE na ukraiński import produktów rolnych nie może mieć takiej formy jak obecnie. Rolnicy polscy i z innych krajów unijnych nie wytrzymają konkurencji.

    Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

    Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

    Ponad 20 mln zł z tytułu niezapłaconych podatków. Rozbita została zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową

    Zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową została rozbita. Śledczy szacują straty Skarbu Państwa na ponad 20 mln zł.

    Co to jest działalność badawczo-rozwojowa? W teorii i praktyce

    Działalność badawczo-rozwojową definiuje m.in. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. oraz Podręcznik Frascati. Zgodnie z definicją działalność badawczo-rozwojowa to twórcza praca podejmowana w sposób celowy i systematyczny, mająca na celu zwiększenie zasobów wiedzy oraz tworzenie nowych zastosowań dla istniejącej wiedzy. Działalność B+R zawsze ukierunkowana jest na nowe odkrycia, oparte na oryginalnych koncepcjach lub hipotezach. Nie ma pewności co do ostatecznego wyniku, ale jest ona planowana i budżetowana, a jej celem jest osiągnięcie wyników, które mogłyby być swobodnie przenoszone lub sprzedawane na rynku. Co to oznacza w praktyce? 

    REKLAMA

    Każdy projekt finansowany z UE musi uwzględniać zasady horyzontalne. O jakie zasady chodzi?

    Polityka horyzontalna Unii Europejskiej, która powinna być uwzględniona w każdym projekcie dofinansowanym z Funduszy Europejskich, to równe szanse i niedyskryminacja, równość kobiet i mężczyzn, zrównoważony rozwój oraz zasada „nie czyń poważnych szkód”. Ponadto, beneficjenci są zobligowani do przestrzegania Karty Praw Podstawowych UE oraz spełnienia horyzontalnego warunku podstawowego w zakresie wdrażania postanowień Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych.

    Polskie bizneswoman systematycznie przejmują kierowanie firmami z branży hotelarskiej i gastronomicznej

    Już prawie co czwarta firma działająca w branży HoReCa – hotele, restauracje, catering, ma szefową a nie szefa. W firmach mających jednego właściciela ten odsetek jest nawet wyższy i wynosi 48 procent. Biznesy zarządzane przez kobiety z tej branży należą do prowadzonych najlepiej.

    REKLAMA