REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować kampanię Google AdWords?

Kamil Rogala
W jaki sposób przygotować kampanię Google AdWords?
W jaki sposób przygotować kampanię Google AdWords?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie nie jest niczym zaskakującym, że Internet jest jedną z najlepszych, o ile nie najlepszą formą reklamy. Jednym ze sposobów reklamy w internecie jest skorzystanie z kampanii Google AdWords. Jeżeli już zdecydowaliśmy się wykorzystać narzędzie Adwords do reklamowania się w sieci Internet, z pewnością warto poświęcić temu więcej czasu i odpowiednio przygotować kampanię. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że zainwestowane w reklamę pieniądze przyniosą korzyści w przyszłości.

Zaplanowanie kampanii

Na samym początku powinniśmy odpowiednio zaplanować naszą kampanię. Jest to konieczne, jeśli chcemy osiągnąć pozytywne skutki reklamowanie się w Internecie. Musimy przede wszystkim dokładnie określić co chcemy reklamować i w jaki sposób. Dlatego też musimy ustalić cele i sposób działania. Zastanówmy się, jakie informacje o sobie, swoich produktach lub swojej stronie chcemy przekazać potencjalnym klientom, którzy zainteresują się naszą reklamą. Następnie powinniśmy obrać swój cel, czyli określić, jakiego oczekujemy efektu. Może to być liczba wejść na stronę, liczba zapytań lub kontaktów, liczba komentarzy etc. Następnym krokiem t określenie czasu, na jaki planujemy kampanie. Może to być kampania czasowa lub ciągła, a wszystko to zależy od potrzeb naszej firmy. 

REKLAMA

Zobacz również: Jakie są typy oprogramowania?

Wybór słów kluczowych

Kolejnym krokiem jest poszukanie słów kluczowych, na jakie chcielibyśmy się reklamować. Słowa kluczowe powinny być związane z naszym celem, powinny kojarzyć się z firmą i jej usługami. Google udostępnia narzędzia do analizy słów kluczowych. Możemy w nich znaleźć informacje na temat liczby zapytań danego słowa, wielkości konkurencji oraz trendach czasowych. Warto pamiętać, aby wybrane przez nas słowa kluczowe pokrywały się z informacjami udostępnianymi na naszej stronie. Na tej podstawie jest przyznawany wynik. W początkowej fazie kampanii warto eksperymentować ze słowami kluczowymi, jednak po jakimś czasie warto zdecydować się już na konkretne, przynoszące najwięcej korzyści słowa kluczowe.

Przygotowanie linków sponsorowanych

Kolejnym etapem jest przygotowanie linków sponsorowanych. Linki sponsorowane są tym, co zobaczą osoby, które wpiszą wybrane przez nas słowa kluczowe do wyszukiwarki. Link sponsorowany składa się z kilku części. Pierwszą jest oczywiście tytuł, czyli najbardziej promowana treść. Kolejną częścią jest opis, czyli do dwóch wierszy z dowolnym opisem. Ostatnimi częściami jest strona, czyli adres naszej domeny oraz strona docelowa, czyli adres wyświetlony po kliknięciu.
Pamiętajmy, że zawartość linku sponsorowanego ma wpływ na wynik jakości naszego słowa kluczowego. Im większe odniesienie się w reklamie do zawartości naszej strony i użytych słów kluczowych tym wyższy wynik jakości uzyskają.

Zobacz również: Jak często wysyłać newsletter?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Określenie stawek za słowa kluczowe

REKLAMA

Co kryje się pod określeniem stawek za słowa kluczowe? Otóż stawka za słowo kluczowe to kwota, którą jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie w naszą reklamę. Prościej mówiąc, stawka ta odpowiada za miejsce wyświetlania naszej reklamy w wyszukiwarce. Jeśli stawka jest wysoka, to pozwala ona na uzyskanie średniej pozycji 1-3, czyli jest wyświetlana nad wynikami organicznymi. Jeżeli stawka pozwala na wyświetlanie w pozycji 4-10, wtedy reklamy znajdą się po prawej stronie wyników organicznych.

Największy wpływ na wysokość naszej stawki, gwarantującej pokazanie się naszej reklamy, ma konkurencja, a konkretniej wysokość kwoty, jaką konkurenci są skłonni zapłacić za takie samo słowo jak nasze. Istnieje pewna zasada, a mianowicie im bardziej popularnego słowa chcemy użyć, tym większe będą potencjalne wydatki. W związku z tym, aby oszczędzić warto poszukać fraz składających się z kilku słów kluczowych. Warto również korzystać z dedykowanych narzędzi Google, które proponują słowa związane z wybraną przez nas frazą przewodnią.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

Firmy zbyt beztrosko podchodzą do cyberkryminalistów?

Firmy lekkomyślnie podchodzą do kwestii cyberbezpieczeństwa? Z raportu „State of Enterprise Cyber Risk in the Age of AI 2024” wynika. że co dziesiąta firma nigdy nie przeprowadziła audytu swoich systemów, a połowa sprawdza zabezpieczenia raz w tygodniu lub rzadziej. A aż 65 proc. firm działa na podstawie przestarzałych, co najmniej dwuletnich, planów. 

ZPP chce zmian w akcyzie na wyroby tytoniowe i e-papierosy

Przedsiębiorcy są zaskoczeni nieoczekiwaną zmianą przepisów podatkowych dotyczących akcyzy na wyroby tytoniowe. Przedstawiciele Związku Przedsiębiorców i Pracodawców alarmują, że zmiany wprowadzane są w niewłaściwy sposób. Mają swoje propozycje. 

Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów

16 października w godzinach 10:00-12:00 zapraszamy na debatę „Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów”.

REKLAMA

MRiRW: Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r.

Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r. W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowane zostały projekty rozporządzeń określających stawki poszczególnych płatności bezpośrednich podstawowych oraz ekoschematów obszarowych (bez ekoschematu Dobrostan zwierząt).

Liderzy Eksportu nagrodzeni podczas Gali PAIH Forum Biznesu

Najlepsi polscy eksporterzy wyłonieni. Za nami rozdanie nagród Lidera Eksportu PAIH. Wyróżnienia w czterech kategoriach były kluczowymi punktami gali, która zakończyła pierwszy dzień trwającego PAIH Forum Biznesu.

PAIH Forum Biznesu 2024 wystartowało!

Rozpoczęło się wyjątkowe spotkanie przedsiębiorców, reprezentantów regionów i instytucji rozwoju, czyli PAIH Forum Biznesu 2024. Na wydarzenie zarejestrowało się łącznie niemal 5000 osób, a już pierwszy dzień imprezy zgromadził na PGE Narodowym setki firm z sektora MŚP, dziesiątki przedstawicieli świata polityki i nauki oraz licznych ekspertów PAIH i innych instytucji otoczenia biznesu. Warszawa stała się właśnie centrum polskiej przedsiębiorczości.

Emigracja zarobkowa. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści?

Emigracja zarobkowa na świecie. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści? W tym roku na podium znalazła się Australia, wyprzedzając dotychczasowego lidera – Kanadę. A gdzie można znaleźć najwięcej specjalistów z Polski? 

REKLAMA

Jak ulga na ekspansję wspiera przedsiębiorców w zdobywaniu nowych rynków?

Ulga na ekspansję, która weszła w życie 1 stycznia 2022 roku. Jej celem jest wspieranie przedsiębiorców w zwiększaniu przychodów ze sprzedaży produktów, szczególnie poprzez rozszerzenie działalności na nowe rynki. Mimo że ulga na ekspansję pozwala zaoszczędzić do 190 tys. złotych rocznie, w praktyce okazała się mało popularna – w 2022 roku skorzystało z niej jedynie 224 podatników CIT. To pokazuje, że pomimo potencjalnie dużych korzyści, ulga wciąż nie cieszy się szerokim zainteresowaniem wśród przedsiębiorców.

Fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną? Ekspertka krytycznie o planach Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów planuje zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych od 2025 r. Zdaniem ekspertki dr Anny Marii Panasiuk proponowane przez resort finansów zmiany idą za daleko, a ich wprowadzenie może doprowadzić do tego, że fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną.

REKLAMA