Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część II
REKLAMA
REKLAMA
Wartość wskaźnika CTR
REKLAMA
Wskaźnik CTR to nic innego, jak stosunek liczby kliknięć w reklamę do ilości jej wyświetleń. Wartość ta wyrażana jest w procentach. Warto zaznaczyć, że CTR jest liczony zarówno dla pojedynczego słowa, jak i dla całej kampanii adwords. Można zaobserwować pewną prawidłowość. Po wprowadzeniu słów do kampanii, dostają one zazwyczaj wynik jakości pomiędzy 5 a 7 i w zależności od historycznego CTR, wskaźnik jakości rośnie w górę lub w dół. Praktycznie rzecz biorąc nie ma możliwości otrzymania 10 bez wysokiego CTR. Jest to niezależne od optymalizacji słów, strony czy treści linku sponsorowanego.
REKLAMA
Wynik najczęściej waha się pomiędzy wartościami 0,5% do 5% dla kampanii kierowanej na wyszukiwarkę. Oczywiście zależy to w dużym stopniu od wykorzystanych słów kluczowych oraz rodzaju reklamowanego produktu lub usługi. Warto jednak pamiętać, że w momencie spadku wyniku poniżej 0,5% warto podjąć odpowiednie działania optymalizacyjne. Warto również testować odmienne wersje słów kluczowych w połączeniu z różnymi tekstami linków sponsorowanych. Rachunek jest prosty: im wyższy jest wynik CTR, tym kampania jest lepiej oceniana, a w związku z tym stawka za pierwszą pozycję na dane słowo jest niższa.
Zobacz również: Czy warto reklamować się na facebooku?
Dopasowanie słów kluczowych
Jeśli borykamy się z niskim wskaźnikiem CTR dla danego słowa kluczowego warto sprawdzić sposób dopasowania słowa kluczowego. W kampanii Adwords istnieją trzy różne rodzaje dopasowań. Jednym z nich jest dopasowanie przybliżone. Wyświetla ono wszystkie słowa powiązane z wybranym słowem, synonimy, rozbudowane wersje oraz odmiany przez przypadki. Kolejnym rodzajem dopasowań, jest dopasowanie do wyrażenia, które wyświetla frazy zawierające w sobie wprowadzone słowo lub ciąg słów. Ostatnim rodzajem jest dopasowanie ścisłe, które wyświetla tylko wybrane słowo lub frazę.
Pamiętajmy, że im mniej rygorystyczne dopasowanie zastosujemy, tym więcej wyświetleń spowoduje dane słowo. Nie oznacza to jednak, że są to słowa, które odzwierciedlają oferowany produkt lub usługę.
Średnia pozycja słowa kluczowego
Średnia pozycja słowa kluczowego to współczynnik informujący nas, na którym miejscu pojawia się link sponsorowany w wynikach wyszukiwania. Średnia pozycja na miejscach od 1 do 3 powoduje, że reklama wyświetla się w boksie znajdującym się nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Pozycje między miejscem 4 a 10 natomiast umieszczają reklamę po prawej stronie wyników. Na koszt, który musimy zapłacić za uzyskanie określonej pozycji, wpływają dwa, wspomniane wcześniej współczynniki, czyli wynik jakości oraz wskaźnik CTR.
Zobacz również: Newsletter – co napisać, żeby nie odstraszyć potencjalnego klienta?
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA