REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część II
Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część II

REKLAMA

REKLAMA

Po uruchomieniu pierwszej kampanii AdWords warto przyjrzeć się elementom odpowiedzialnym za efektywność. Nieumiejętne sterowanie kampanią może doprowadzić do efektów zgoła odmiennych od tych zamierzonych. Dlatego też warto poznać najważniejsze pojecia i techniki związanie z kampaniami Google AdWords.

Wartość wskaźnika CTR

Wskaźnik CTR to nic innego, jak stosunek liczby kliknięć w reklamę do ilości jej wyświetleń. Wartość ta wyrażana jest w procentach. Warto zaznaczyć, że CTR jest liczony zarówno dla pojedynczego słowa, jak i dla całej kampanii adwords. Można zaobserwować pewną prawidłowość. Po wprowadzeniu słów do kampanii, dostają one zazwyczaj wynik jakości pomiędzy 5 a 7 i w zależności od historycznego CTR, wskaźnik jakości rośnie w górę lub w dół. Praktycznie rzecz biorąc nie ma możliwości otrzymania 10 bez wysokiego CTR. Jest to niezależne od optymalizacji słów, strony czy treści linku sponsorowanego.

REKLAMA

REKLAMA

Wynik najczęściej waha się pomiędzy wartościami 0,5% do 5% dla kampanii kierowanej na wyszukiwarkę. Oczywiście zależy to w dużym stopniu od wykorzystanych słów kluczowych oraz rodzaju reklamowanego produktu lub usługi. Warto jednak pamiętać, że w momencie spadku wyniku poniżej 0,5% warto podjąć odpowiednie działania optymalizacyjne. Warto również testować odmienne wersje słów kluczowych w połączeniu z różnymi tekstami linków sponsorowanych. Rachunek jest prosty: im wyższy jest wynik CTR, tym kampania jest lepiej oceniana, a w związku z tym stawka za pierwszą pozycję na dane słowo jest niższa.

Zobacz również: Czy warto reklamować się na facebooku?

Dopasowanie słów kluczowych

Jeśli borykamy się z niskim wskaźnikiem CTR dla danego słowa kluczowego warto sprawdzić sposób dopasowania słowa kluczowego. W kampanii Adwords istnieją trzy różne rodzaje dopasowań. Jednym z nich jest dopasowanie przybliżone. Wyświetla ono wszystkie słowa powiązane z wybranym słowem, synonimy, rozbudowane wersje oraz odmiany przez przypadki. Kolejnym rodzajem dopasowań, jest dopasowanie do wyrażenia, które wyświetla frazy zawierające w sobie wprowadzone słowo lub ciąg słów. Ostatnim rodzajem jest dopasowanie ścisłe, które wyświetla tylko wybrane słowo lub frazę.

REKLAMA

Pamiętajmy, że im mniej rygorystyczne dopasowanie zastosujemy, tym więcej wyświetleń spowoduje dane słowo. Nie oznacza to jednak, że są to słowa, które odzwierciedlają oferowany produkt lub usługę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Średnia pozycja słowa kluczowego

Średnia pozycja słowa kluczowego to współczynnik informujący nas, na którym miejscu pojawia się link sponsorowany w wynikach wyszukiwania. Średnia pozycja na miejscach od 1 do 3 powoduje, że reklama wyświetla się w boksie znajdującym się nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Pozycje między miejscem 4 a 10 natomiast umieszczają reklamę po prawej stronie wyników. Na koszt, który musimy zapłacić za uzyskanie określonej pozycji, wpływają dwa, wspomniane wcześniej współczynniki, czyli wynik jakości oraz wskaźnik CTR.

Zobacz również: Newsletter – co napisać, żeby nie odstraszyć potencjalnego klienta?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

REKLAMA

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

REKLAMA

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

REKLAMA