REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część II
Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część II

REKLAMA

REKLAMA

Po uruchomieniu pierwszej kampanii AdWords warto przyjrzeć się elementom odpowiedzialnym za efektywność. Nieumiejętne sterowanie kampanią może doprowadzić do efektów zgoła odmiennych od tych zamierzonych. Dlatego też warto poznać najważniejsze pojecia i techniki związanie z kampaniami Google AdWords.

Wartość wskaźnika CTR

REKLAMA

Wskaźnik CTR to nic innego, jak stosunek liczby kliknięć w reklamę do ilości jej wyświetleń. Wartość ta wyrażana jest w procentach. Warto zaznaczyć, że CTR jest liczony zarówno dla pojedynczego słowa, jak i dla całej kampanii adwords. Można zaobserwować pewną prawidłowość. Po wprowadzeniu słów do kampanii, dostają one zazwyczaj wynik jakości pomiędzy 5 a 7 i w zależności od historycznego CTR, wskaźnik jakości rośnie w górę lub w dół. Praktycznie rzecz biorąc nie ma możliwości otrzymania 10 bez wysokiego CTR. Jest to niezależne od optymalizacji słów, strony czy treści linku sponsorowanego.

REKLAMA

Wynik najczęściej waha się pomiędzy wartościami 0,5% do 5% dla kampanii kierowanej na wyszukiwarkę. Oczywiście zależy to w dużym stopniu od wykorzystanych słów kluczowych oraz rodzaju reklamowanego produktu lub usługi. Warto jednak pamiętać, że w momencie spadku wyniku poniżej 0,5% warto podjąć odpowiednie działania optymalizacyjne. Warto również testować odmienne wersje słów kluczowych w połączeniu z różnymi tekstami linków sponsorowanych. Rachunek jest prosty: im wyższy jest wynik CTR, tym kampania jest lepiej oceniana, a w związku z tym stawka za pierwszą pozycję na dane słowo jest niższa.

Zobacz również: Czy warto reklamować się na facebooku?

Dopasowanie słów kluczowych

Jeśli borykamy się z niskim wskaźnikiem CTR dla danego słowa kluczowego warto sprawdzić sposób dopasowania słowa kluczowego. W kampanii Adwords istnieją trzy różne rodzaje dopasowań. Jednym z nich jest dopasowanie przybliżone. Wyświetla ono wszystkie słowa powiązane z wybranym słowem, synonimy, rozbudowane wersje oraz odmiany przez przypadki. Kolejnym rodzajem dopasowań, jest dopasowanie do wyrażenia, które wyświetla frazy zawierające w sobie wprowadzone słowo lub ciąg słów. Ostatnim rodzajem jest dopasowanie ścisłe, które wyświetla tylko wybrane słowo lub frazę.

Pamiętajmy, że im mniej rygorystyczne dopasowanie zastosujemy, tym więcej wyświetleń spowoduje dane słowo. Nie oznacza to jednak, że są to słowa, które odzwierciedlają oferowany produkt lub usługę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Średnia pozycja słowa kluczowego

Średnia pozycja słowa kluczowego to współczynnik informujący nas, na którym miejscu pojawia się link sponsorowany w wynikach wyszukiwania. Średnia pozycja na miejscach od 1 do 3 powoduje, że reklama wyświetla się w boksie znajdującym się nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Pozycje między miejscem 4 a 10 natomiast umieszczają reklamę po prawej stronie wyników. Na koszt, który musimy zapłacić za uzyskanie określonej pozycji, wpływają dwa, wspomniane wcześniej współczynniki, czyli wynik jakości oraz wskaźnik CTR.

Zobacz również: Newsletter – co napisać, żeby nie odstraszyć potencjalnego klienta?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA