REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część II
Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część II

REKLAMA

REKLAMA

Po uruchomieniu pierwszej kampanii AdWords warto przyjrzeć się elementom odpowiedzialnym za efektywność. Nieumiejętne sterowanie kampanią może doprowadzić do efektów zgoła odmiennych od tych zamierzonych. Dlatego też warto poznać najważniejsze pojecia i techniki związanie z kampaniami Google AdWords.

Wartość wskaźnika CTR

REKLAMA

Wskaźnik CTR to nic innego, jak stosunek liczby kliknięć w reklamę do ilości jej wyświetleń. Wartość ta wyrażana jest w procentach. Warto zaznaczyć, że CTR jest liczony zarówno dla pojedynczego słowa, jak i dla całej kampanii adwords. Można zaobserwować pewną prawidłowość. Po wprowadzeniu słów do kampanii, dostają one zazwyczaj wynik jakości pomiędzy 5 a 7 i w zależności od historycznego CTR, wskaźnik jakości rośnie w górę lub w dół. Praktycznie rzecz biorąc nie ma możliwości otrzymania 10 bez wysokiego CTR. Jest to niezależne od optymalizacji słów, strony czy treści linku sponsorowanego.

REKLAMA

Wynik najczęściej waha się pomiędzy wartościami 0,5% do 5% dla kampanii kierowanej na wyszukiwarkę. Oczywiście zależy to w dużym stopniu od wykorzystanych słów kluczowych oraz rodzaju reklamowanego produktu lub usługi. Warto jednak pamiętać, że w momencie spadku wyniku poniżej 0,5% warto podjąć odpowiednie działania optymalizacyjne. Warto również testować odmienne wersje słów kluczowych w połączeniu z różnymi tekstami linków sponsorowanych. Rachunek jest prosty: im wyższy jest wynik CTR, tym kampania jest lepiej oceniana, a w związku z tym stawka za pierwszą pozycję na dane słowo jest niższa.

Zobacz również: Czy warto reklamować się na facebooku?

Dopasowanie słów kluczowych

Jeśli borykamy się z niskim wskaźnikiem CTR dla danego słowa kluczowego warto sprawdzić sposób dopasowania słowa kluczowego. W kampanii Adwords istnieją trzy różne rodzaje dopasowań. Jednym z nich jest dopasowanie przybliżone. Wyświetla ono wszystkie słowa powiązane z wybranym słowem, synonimy, rozbudowane wersje oraz odmiany przez przypadki. Kolejnym rodzajem dopasowań, jest dopasowanie do wyrażenia, które wyświetla frazy zawierające w sobie wprowadzone słowo lub ciąg słów. Ostatnim rodzajem jest dopasowanie ścisłe, które wyświetla tylko wybrane słowo lub frazę.

Pamiętajmy, że im mniej rygorystyczne dopasowanie zastosujemy, tym więcej wyświetleń spowoduje dane słowo. Nie oznacza to jednak, że są to słowa, które odzwierciedlają oferowany produkt lub usługę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Średnia pozycja słowa kluczowego

Średnia pozycja słowa kluczowego to współczynnik informujący nas, na którym miejscu pojawia się link sponsorowany w wynikach wyszukiwania. Średnia pozycja na miejscach od 1 do 3 powoduje, że reklama wyświetla się w boksie znajdującym się nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Pozycje między miejscem 4 a 10 natomiast umieszczają reklamę po prawej stronie wyników. Na koszt, który musimy zapłacić za uzyskanie określonej pozycji, wpływają dwa, wspomniane wcześniej współczynniki, czyli wynik jakości oraz wskaźnik CTR.

Zobacz również: Newsletter – co napisać, żeby nie odstraszyć potencjalnego klienta?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

REKLAMA

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

REKLAMA

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

REKLAMA