REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część I

Kamil Rogala
Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część I
Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część I

REKLAMA

REKLAMA

Gdy już obraliśmy wszystkie cele i dopilnowaliśmy wszystkich aspektów związanych z przygotowaniem, z pewnością uruchomiliśmy pierwszą kampanię Adwords. Start był pomyślny, wprowadzone słowa kluczowe spowodowały wyświetlenie pierwszych reklam i kliknięcia klientów. Mimo dobrego początku i pozytywnych prognoz na przyszłość, warto przyjrzeć się elementom odpowiedzialnym za efektywność.

Priorytetowym celem większości kampanii Adwords jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Im więcej klientów tym większe prawdopodobieństwo, że część z nich dokona zakupu lub zamówi usługę. Warto więc systematycznie śledzić kilka elementów jednocześnie optymalizując całą strategię reklamy. Pozwoli to nie tylko obniżyć koszt jednego kliknięcia, ale też spowodować znaczny wzrost ilości kliknięć.

REKLAMA

Zobacz również: Narzędzie zapamiętujące pracę receptą na pomyłki i błędy systemu?

Wynik jakości słowa kluczowego

Pierwszym elementem, który warto sprawdzić jest wynik jakości słów kluczowych użytych w kampanii Adwords. Wskaźnik określany jest za pomocą skali od 1 do 10, gdzie 10 oznacza ocenę najlepszą. Co oznaczają poszczególne oceny? W przypadku, kiedy uzyskamy wynik pomiędzy 1 a 4, oznacza to, że źle dobraliśmy słowa kluczowe. Ocena w przedziale od 5 do 7 oznacza, że wszystko jest w porządku, zaś ocena w przedziale między 8 a 10 to świetny wynik i nie powinniśmy na razie niczego zmieniać.

Zobacz również: Jak często wysyłać newsletter?

REKLAMA

Dodatkową informacją może być trafność słowa kluczowego względem strony docelowej, czyli tej, do której prowadzi link sponsorowany oraz dopasowania słowa do treści reklamy. To dzięki optymalizacji tych elementów, czyli wprowadzeniu zmian na stronie lub treści użytych w linku sponsorowanym, możemy bardzo szybko i skutecznie wpływać na wynik jakości słowa kluczowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak to wygląda w praktyce? Im niższy wynik, a konkretniej ocena w skali od 1 do 10, tym bardziej prawdopodobne, że link nie będzie wyświetlony. Natomiast im wynik będzie wyższy, tym mniej zapłacimy za jego kliknięcie dzięki mechanizmowi inteligentnego ustalania stawek Adwords.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

Udostępnianie i wymiana informacji gospodarczych - zmiana przepisów jeszcze w 2024 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

W dniu 9 lipca 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, przedłożony przez Ministra Rozwoju i Technologii. Rząd chce uprościć przepisy, które dotyczą udostępniania oraz wymiany informacji i danych gospodarczych. Proponowane zmiany obejmują też pracę biur informacji gospodarczej. Co się zmieni i od kiedy?

REKLAMA

Branża IT pracuje na rzecz zrównoważonego rozwoju [WYWIAD]

Sektor data center i chmury - jak pogodzić cyfrową transformację z drogą do zrównoważonego rozwoju? Czym w praktyce jest unijny pakiet ustaw Fit for 55 i co będą musiały zrobić przedsiębiorstwa, żeby się dostosować do zmian? Rozmawiamy z Wojciechem Stramskim, Prezesem Zarządu Beyond.pl, dostawcy usług data center, chmury i Managed Services i pierwszego w Polsce operatora zasilającego swoje obiekty w 100% energią odnawialną. 

Cyfryzacja dwóch prędkości. Jak się digitalizują polskie firmy?

Analizy rynkowe wskazują na istnienie wśród polskich przedsiębiorstw zjawiska „cyfryzacji dwóch prędkości”. Implementacja elementarnych cyfrowych narzędzi, jak podpis elektroniczny czy cyfrowa pieczęć, może stać się pierwszym krokiem w kierunku zniwelowania różnic względem liderów.

REKLAMA