REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czym jest aromarketing

Katarzyna Gara
Czym jest aromarketing
Czym jest aromarketing

REKLAMA

REKLAMA

Wzrok, słuch i smak to zmysły powszechnie wykorzystywane przez marketingowców. Do świadomości klienta można jednak dotrzeć w nieco inny sposób – poprzez zapach. Potrzebna jest do tego wiedza o znaczeniu zmysłu powonienia dla człowieka. Zajmuje się tym aromarketing czyli nowoczesne narzędzie marketingowe.

Spójny obraz firmy

Do tej pory, aby dotrzeć do świadomości klienta wykorzystywano jedynie dwa zmysły, wzrok i słuch. Już dawno udowodniono, że wywoływanie odpowiednich stanów emocjonalnych wpływa na decyzje handlowe nabywców produktu. Dziś coraz więcej firm stawia na zapach i do swojej strategii marketingowej włącza aromarketing. Aby uzyskać jeden spójny obraz danej marki potrzebna jest kombinacja obrazu, dźwięku i zapachu.

REKLAMA

Silne działanie

Większość marek, które istnieją na polskim rynku niewiele się od siebie różni. Ciężko przyciągnąć klienta jeśli na rynku istnieje całe mnóstwo bardzo podobnych produktów. Niedawno przeprowadzone badania dowiodły, że aż na 75 % naszych emocji wpływa zapach. Działa on na człowieka bardzo silnie, przywołuje konkretne skojarzenia. Z tego właśnie powodu zmysł powonienia zaczął być wykorzystywany w strategiach marketingowych najbardziej znanych marek.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Nowa strategia marketingowa

REKLAMA

Aromarketing stał się nadzieją na pozyskiwanie nowych klientów. Ta nowa strategia marketingowa polega na przykład na aromatyzowaniu pomieszczeń firmy. Aby zachęcić do kupna danego produktu zapach powinien być odpowiednio dobrany. Branża aromarketingowa zajmuje się starannym dostosowaniem zapachu do całościowej komunikacji marketingowej firmy. Odpowiednio pobudzony zmysł powonienia może wywierać pozytywny wpływ na emocje.

Emocje zaś w największym stopniu wpływają na nasze zachowanie. Przyjemny zapach zachęca do dłuższego przebywania w firmie co może w znaczący sposób wpływać na nasze decyzje zakupowe. Skłania także do rychłego powrotu do aromatyzowanego pomieszczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozytywny wizerunek i zwiększenie zysku

Stosownie dobrany zapach ma również wpływ na wizerunek firmy. Świadczy o jej prestiżu, a także jakości produktów i świadczonych usług. Unikatowość zapachu buduje siłę danej marki. Celem każdego przedsiębiorstwa jest zwiększenie obrotów i zysków. Aromarketing pozwala na jego lepszą realizację, a zarazem uprzyjemnia atmosferę pracy. Umiejętne oddziaływanie na emocje, za pomocą zapachów staje się przynoszącym zyski narzędziem marketingowym.

Polecamy: Reklama w Internecie

Korzystaj zanim skorzystają inni

REKLAMA

Aby skutecznie walczyć z konkurencją należy wykorzystywać wszelkie dostępne środki. Aromarketing wydaje się w tym wypadku bardzo przydatny. Odpowiednio wykorzystany niewątpliwie przyniesie firmie pozytywne efekty. Doświadczenia z przeszłości uczą, że warto stawiać na innowacyjność.

Opisywane nowe narzędzie marketingowe już dzisiaj staje się coraz bardziej popularne, a w przyszłości będzie najprawdopodobniej powszechnie wykorzystywane. Lepiej więc wyprzedzić konkurencję i czerpać profity z aromarketingu już teraz.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prowadzisz e-commerce? Pozbądź się poniedziałkowego chaosu i poznaj Weekendowe Nadania!
Uniknij poniedziałkowego chaosu w magazynie! Weekendowe Nadania to innowacyjne rozwiązanie, które usprawni logistykę Twojego e-commerce. Dowiedz się, jak szybciej realizować zamówienia, zwiększyć satysfakcję klientów i zyskać przewagę nad konkurencją. Sprawdź, jak to działa!
Nastroje w branży rolnej - znowu w dół. [Raport] Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Nastroje w branży rolnej - znowu w dół. [Raport] Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych. Rolnicy wziąć ograniczają swoje inwestycje. Zmalał odsetek przedsiębiorców, którzy przewidują poprawę koniunktury w branży

Indeks Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki [odczyt II]: firmy nieprzygotowane na redukcję śladu węglowego, choć odczuwane wsparcie ze strony państwa rośnie

W pierwszym półroczu 2024 r. dekarbonizacja i ochrona środowiska miały rosnące znaczenie w działalności przedsiębiorstw – to wniosek z drugiego odczytu Indeksu Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki. Drugi odczyt wskaźnika wskazuje wartość 61 pkt., gdzie 50 pkt. to wynik neutralny, powyżej 50 - pozytywny, a poniżej 50 - negatywny –  i w stosunku do pierwszego odczytu za rok 2023 nie uległ on zmianie. W drugiej odsłonie Indeksu wzięto pod uwagę odpowiedzi udzielone przez 111 polskich przedsiębiorstw. 

Czy ozusowanie umów rzeczywiście wyeliminuje patologię na rynku pracy?

Z umów zlecenie i umów o dzieło korzysta ponad 2.3 miliona Polaków. Bywa, że pracownicy są zachęcani do korzystania z takich umów "udających" umowy o pracę. Z danych Ministerstwa Pracy wynika jednak, że zaledwie około 2 proc. osób, czyli około 7 tys. twórców pracuje na umowach o dzieło traktując to jako główną formę zarobkowania, reszta dorabia do umowy o pracę. 

REKLAMA

W tych miejscach najłatwiej prowadzi się biznes

Raje biznesowe dla przedsiębiorców. Oto lista najprzyjaźniejszych miejsc na świecie do prowadzenia biznesu. Gdzie znalazła się Polska? 

Przeszło 1,8 tys. fikcyjnych faktur na ponad 213 mln zł. KAS rozbiła grupę przestępczą wyłudzającą VAT

Przeszło 1,8 tys. fikcyjnych faktur na ponad 213 mln zł. Podkarpacka Krajowa Administracja Skarbowa rozbiła grupę przestępczą działającą w branży motoryzacyjnej wyłudzającą VAT. Zatrzymano 14 osób. Podejrzanym grozi do 15 lat pozbawienia wolności.

Konferencja Zaprojektuj swój biznes – wyzwania, rozwój i strategia

Konferencja Zaprojektuj swój biznes – wyzwania, rozwój i strategia odbędzie się w dniach 6-7 listopada 2024 r. Organizatorem konferencji jest Kancelaria Podatkowa Skłodowscy, a patronat objął Business Centre Club.

Od 1 marca 2025 r. droższe papierosy. Będzie nowa, wyższa akcyza na wyroby tytoniowe, nowatorskie oraz płyn do papierosów elektronicznych. Sejm jest za

Od 1 marca 2025 r. droższe papierosy. Będzie nowa, wyższa akcyza na wyroby tytoniowe, nowatorskie oraz płyn do papierosów elektronicznych. Sejm jest za Teraz nowymi, wyższymi stawkami akcyzy m.in. na wyroby tytoniowe i płyny do papierosów elektronicznych zajmie się Senat.

REKLAMA

Karty sportowe w kategorii benefitowej

Skuteczna strategia benefitowa opiera się na zrozumieniu potrzeb pracowników i dostosowaniu oferty do ich oczekiwań. Karty sportowe, takie jak FitProfit i FitSport, są doskonałym narzędziem motywacyjnym, które oferuje szeroki dostęp do różnorodnych obiektów sportowo-rekreacyjnych. Pracownicy, którzy mają możliwość korzystania z takich kart, mogą wybierać formy aktywności najlepiej dopasowane do swoich preferencji. Dzięki temu regularna aktywność fizyczna staje się dla nich przyjemnością, a nie obowiązkiem, co z kolei przekłada się na ich lepsze zdrowie i samopoczucie. 

4 godziny 17 minut ze Szczecina do stolicy. Zachodniopomorscy przedsiębiorcy liczą, że Pendolino sprowadzi lepszą koniunkturę na lokalne rynki

Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka poinformował, że już od 14 grudnia do regularnego rozkładu jazdy w relacji Szczecin-Warszawa dołączy długo oczekiwane w Szczecinie Pendolino. Skróci czas przejazdu w obie strony o niespełna godzinę, czy to dużo?

REKLAMA