REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czym jest aromarketing

Katarzyna Gara
Czym jest aromarketing
Czym jest aromarketing

REKLAMA

REKLAMA

Wzrok, słuch i smak to zmysły powszechnie wykorzystywane przez marketingowców. Do świadomości klienta można jednak dotrzeć w nieco inny sposób – poprzez zapach. Potrzebna jest do tego wiedza o znaczeniu zmysłu powonienia dla człowieka. Zajmuje się tym aromarketing czyli nowoczesne narzędzie marketingowe.

Spójny obraz firmy

Do tej pory, aby dotrzeć do świadomości klienta wykorzystywano jedynie dwa zmysły, wzrok i słuch. Już dawno udowodniono, że wywoływanie odpowiednich stanów emocjonalnych wpływa na decyzje handlowe nabywców produktu. Dziś coraz więcej firm stawia na zapach i do swojej strategii marketingowej włącza aromarketing. Aby uzyskać jeden spójny obraz danej marki potrzebna jest kombinacja obrazu, dźwięku i zapachu.

REKLAMA

Silne działanie

Większość marek, które istnieją na polskim rynku niewiele się od siebie różni. Ciężko przyciągnąć klienta jeśli na rynku istnieje całe mnóstwo bardzo podobnych produktów. Niedawno przeprowadzone badania dowiodły, że aż na 75 % naszych emocji wpływa zapach. Działa on na człowieka bardzo silnie, przywołuje konkretne skojarzenia. Z tego właśnie powodu zmysł powonienia zaczął być wykorzystywany w strategiach marketingowych najbardziej znanych marek.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Nowa strategia marketingowa

REKLAMA

Aromarketing stał się nadzieją na pozyskiwanie nowych klientów. Ta nowa strategia marketingowa polega na przykład na aromatyzowaniu pomieszczeń firmy. Aby zachęcić do kupna danego produktu zapach powinien być odpowiednio dobrany. Branża aromarketingowa zajmuje się starannym dostosowaniem zapachu do całościowej komunikacji marketingowej firmy. Odpowiednio pobudzony zmysł powonienia może wywierać pozytywny wpływ na emocje.

Emocje zaś w największym stopniu wpływają na nasze zachowanie. Przyjemny zapach zachęca do dłuższego przebywania w firmie co może w znaczący sposób wpływać na nasze decyzje zakupowe. Skłania także do rychłego powrotu do aromatyzowanego pomieszczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozytywny wizerunek i zwiększenie zysku

Stosownie dobrany zapach ma również wpływ na wizerunek firmy. Świadczy o jej prestiżu, a także jakości produktów i świadczonych usług. Unikatowość zapachu buduje siłę danej marki. Celem każdego przedsiębiorstwa jest zwiększenie obrotów i zysków. Aromarketing pozwala na jego lepszą realizację, a zarazem uprzyjemnia atmosferę pracy. Umiejętne oddziaływanie na emocje, za pomocą zapachów staje się przynoszącym zyski narzędziem marketingowym.

Polecamy: Reklama w Internecie

Korzystaj zanim skorzystają inni

REKLAMA

Aby skutecznie walczyć z konkurencją należy wykorzystywać wszelkie dostępne środki. Aromarketing wydaje się w tym wypadku bardzo przydatny. Odpowiednio wykorzystany niewątpliwie przyniesie firmie pozytywne efekty. Doświadczenia z przeszłości uczą, że warto stawiać na innowacyjność.

Opisywane nowe narzędzie marketingowe już dzisiaj staje się coraz bardziej popularne, a w przyszłości będzie najprawdopodobniej powszechnie wykorzystywane. Lepiej więc wyprzedzić konkurencję i czerpać profity z aromarketingu już teraz.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA