REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czym jest aromarketing

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Gara
Czym jest aromarketing
Czym jest aromarketing

REKLAMA

REKLAMA

Wzrok, słuch i smak to zmysły powszechnie wykorzystywane przez marketingowców. Do świadomości klienta można jednak dotrzeć w nieco inny sposób – poprzez zapach. Potrzebna jest do tego wiedza o znaczeniu zmysłu powonienia dla człowieka. Zajmuje się tym aromarketing czyli nowoczesne narzędzie marketingowe.

Spójny obraz firmy

Do tej pory, aby dotrzeć do świadomości klienta wykorzystywano jedynie dwa zmysły, wzrok i słuch. Już dawno udowodniono, że wywoływanie odpowiednich stanów emocjonalnych wpływa na decyzje handlowe nabywców produktu. Dziś coraz więcej firm stawia na zapach i do swojej strategii marketingowej włącza aromarketing. Aby uzyskać jeden spójny obraz danej marki potrzebna jest kombinacja obrazu, dźwięku i zapachu.

REKLAMA

REKLAMA

Silne działanie

Większość marek, które istnieją na polskim rynku niewiele się od siebie różni. Ciężko przyciągnąć klienta jeśli na rynku istnieje całe mnóstwo bardzo podobnych produktów. Niedawno przeprowadzone badania dowiodły, że aż na 75 % naszych emocji wpływa zapach. Działa on na człowieka bardzo silnie, przywołuje konkretne skojarzenia. Z tego właśnie powodu zmysł powonienia zaczął być wykorzystywany w strategiach marketingowych najbardziej znanych marek.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Nowa strategia marketingowa

Aromarketing stał się nadzieją na pozyskiwanie nowych klientów. Ta nowa strategia marketingowa polega na przykład na aromatyzowaniu pomieszczeń firmy. Aby zachęcić do kupna danego produktu zapach powinien być odpowiednio dobrany. Branża aromarketingowa zajmuje się starannym dostosowaniem zapachu do całościowej komunikacji marketingowej firmy. Odpowiednio pobudzony zmysł powonienia może wywierać pozytywny wpływ na emocje.

REKLAMA

Emocje zaś w największym stopniu wpływają na nasze zachowanie. Przyjemny zapach zachęca do dłuższego przebywania w firmie co może w znaczący sposób wpływać na nasze decyzje zakupowe. Skłania także do rychłego powrotu do aromatyzowanego pomieszczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozytywny wizerunek i zwiększenie zysku

Stosownie dobrany zapach ma również wpływ na wizerunek firmy. Świadczy o jej prestiżu, a także jakości produktów i świadczonych usług. Unikatowość zapachu buduje siłę danej marki. Celem każdego przedsiębiorstwa jest zwiększenie obrotów i zysków. Aromarketing pozwala na jego lepszą realizację, a zarazem uprzyjemnia atmosferę pracy. Umiejętne oddziaływanie na emocje, za pomocą zapachów staje się przynoszącym zyski narzędziem marketingowym.

Polecamy: Reklama w Internecie

Korzystaj zanim skorzystają inni

Aby skutecznie walczyć z konkurencją należy wykorzystywać wszelkie dostępne środki. Aromarketing wydaje się w tym wypadku bardzo przydatny. Odpowiednio wykorzystany niewątpliwie przyniesie firmie pozytywne efekty. Doświadczenia z przeszłości uczą, że warto stawiać na innowacyjność.

Opisywane nowe narzędzie marketingowe już dzisiaj staje się coraz bardziej popularne, a w przyszłości będzie najprawdopodobniej powszechnie wykorzystywane. Lepiej więc wyprzedzić konkurencję i czerpać profity z aromarketingu już teraz.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA