REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy upadłość firmy w Polsce oznacza jej upadłość w całej UE?

Dnia 21 stycznia 2010 roku Europejski Trybunał Sprawiedliwości (dalej „ETS”) po raz kolejny zajął się sprawą mającą bezpośredni związek z Polską i wydał wyrok w sprawie dotyczącej polskiej spółki i zajęcia jej środków finansowych przez niemiecki sąd, po orzeczeniu przez sąd polski jej upadłości.

Parkowanie samochodów służbowych w pobliżu miejsc zamieszkania pracowników

Pracownicy naszej spółki wykorzystują samochody będące jej własnością do celów służbowych. Ze względu na brak możliwości zapewnienia bezpieczeństwa parkowanych samochodów służbowych w siedzibie spółki, zostały wyznaczone inne miejsca ich parkowania. Miejsca parkowania spółka wyznaczyła na parkingach w pobliżu miejsca zamieszkania pracowników korzystających z tych samochodów. A w przypadku, gdy było to możliwe, wprost w miejscu zamieszkania pracownika (garaż będący własnością pracownika).

Jak rozliczać korzystanie przez pracownika z samochodu służbowego do celów prywatnych

Prezentujemy zasady rozliczania korzystania przez pracownika z samochodu służbowego, które zostały uznane przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 4 stycznia 2010 r. (nr IPPP3/443-957/09-4/SM) za prawidłowe w świetle obowiązujących przepisów podatkowych.

Osobisty PR

Kto chce w dzisiejszych czasach osiągnąć sukces (i go utrzymać), nie może zrezygnować z efektywnego, osobistego PR-u. Ukazanie się w pozytywnym świetle sprawia jednak trudności wielu ludziom. Jedni nie lubią o sobie mówić, lecz w głębi ducha mają nadzieję, że ktoś zauważy ich zasługi. Inni mówią o sobie aż nazbyt chętnie, jednakże nie udaje im się przekonać do siebie swojego rozmówcy. Dobry PR jest czymś innym.

REKLAMA

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – postanowienia końcowe

W końcowej części regulaminu powinny znaleźć się zapisy dotyczące min. momentu jego wejścia w życie, czasu obowiązywania, sposobu wprowadzenia ewentualnych zmian oraz kwestii rozstrzygania sporów, które mogą powstać na gruncie stosunku łączącego przedsiębiorcę z konsumentem.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – ochrona prywatności i danych osobowych

Dane osobowe użytkowników Internetu stały się „towarem” o dużym znaczeniu ekonomicznym. Przedsiębiorcy coraz częściej przetwarzają dane w celach marketingowych. W związku z tym powstaje szczególna potrzeba ochrony danych konsumentów dokonujących zakupów w sieci. W regulaminie sklepu internetowego powinny znaleźć się podstawowe informacje formalno-prawne dotyczące min. tego przez kogo (adres siedziby i pełna nazwa przedsiębiorcy) i w jakim celu dane będą przetwarzane, informacji na temat prawa dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, dobrowolności albo obowiązku podania danych oraz tego czy dane będą udostępniane innym podmiotom.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – odstąpienie od umowy i zwrot towaru (reklamacje)

Przepisy dotyczące umów zawieranych na odległość charakteryzują się wzmożoną ochroną praw konsumenta. Konsumentowi, który nie może przed zawarciem umowy zapoznać się z kupowanym towarem przyznane są specjalne uprawnienia. Po pierwsze, może on odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Po drugie ma on prawo do zwrotu towaru gdy jest on niezgodny z umową. Przedsiębiorca powinien poinformować konsumenta o tych prawach. Poniżej opisano na czym one polegają i jak przedsiębiorca powinien dać wyraz ich poszanowania redagując postanowienia regulaminu.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – wykonanie umowy

W pierwszych dwóch artykułach opisano sposób redakcji postanowień ogólnych oraz zawarcia umowy w regulaminie sklepu internetowego. Następnym z poruszonych zagadnień powinno być wykonanie umowy, poprzez które należy rozumieć spełnienie świadczeń obu stron w celu zaspokojenia ich interesów. W trakcie zawarcia umowy po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek przyjęcia zapłaty i dostarczenia towaru, a po stronie kupującego zapłacenie za towar a następnie jego odebranie. Sposób dokonania tych czynności powinien być jasno i precyzyjnie uregulowany.

REKLAMA

Stosowny strój od stóp do głów

Elegancki garnitur dla mężczyzn i kostium dla kobiet obowiązuje w większości branż jako odpowiedni strój biznesowy. Kolorystycznie dobrana, jasna koszula z naturalnego włókna lub odpowiednia bluzka dopełniają całości. Mężczyźni nie powinni nosić jasnych krawatów do ciemnych koszul, ponieważ często nie wygląda to zbyt poważnie. To samo dotyczy kolorowej muchy. Zasady ubierania się mężczyzn sukcesu zawodowego wciąż są na ogół bardziej konserwatywne, niż można by sądzić.

Stosowne ubranie w każdej sytuacji

„Wygląd zewnętrzny człowieka to strona tytułowa jego wnętrza” – mówi przysłowie perskie. Zadbany wygląd ma decydujące znaczenie dla powodzenia w życiu zawodowym i prywatnym. W ciągu trzech pierwszych minut najsilniej skupia się na nas uwaga rozmówcy i to pierwsze wrażenie jest właśnie wizualne. Aż do 90% tego, co właściwie chcemy powiedzieć, wyrażamy mimiką, gestem i językiem naszego ciała. Dlatego nasz wygląd jest często kartą wstępu do pewnych kręgów.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego – zawarcie umowy

Regulamin sklepu internetowego oprócz tego, że spełnia funkcję informacyjną zawiera również postanowienia, które są treścią umowy zawieranej pomiędzy przedsiębiorcą prowadzącym sklep internetowy a konsumentem. Regulamin to nic innego jak umowa regulująca sposób korzystania z serwisu oraz zawarcia i wykonania umowy. Konsument kupując przedmiot lub korzystający z usługi „podpisuje” się pod regulaminem i tym samym godzi się na warunki w nim zawarte.

Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Przejście na outsourcing księgowy dla wielu firm wiąże się ze zmianą organizacji pracy, przepływu dokumentów i sposobów komunikacji z księgowym. Dlatego też bardzo ważna rzeczą jest aby na samym początku współpracy ustalić dokładne reguły współpracy które pozwolą w przyszłości uniknąć tak zwanych „niedomówień” i aby Pracownicy firmy oddającej księgi rachunkowe nie odczuli zmiany.

Działalność gospodarcza - od czego zacząć?

Zacznijmy od wyboru rodzaju działalności, którą będziemy w przyszłości prowadzić, a także następnie wyboru formy prawnej tej działalności. Jest to istotne z tego względu, że przed rozpoczęciem wykonywania działalności gospodarczej należy zgłosić jej wpis do właściwego rejestru, a niektóre rodzaje działalności można prowadzić jedynie w określonej formie. Natomiast, przy wyborze rodzaju działalności należy również przeanalizować ewentualną konieczność uzyskania zezwolenia, czy też koncesji.

Ile możesz zyskać dzięki dofinansowaniu z UE?

Głównym celem ubiegania się o uzyskanie pozytywnej oceny wniosku o dofinansowanie każdego projektu unijnego jest oczywiście pozyskanie wsparcia finansowego na realizację projektu, o dofinansowanie którego się staramy.

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się skąd wziąć na nią pieniądze?

Planowanie firmy zaczynamy najczęściej od wyszukania możliwych źródeł sfinansowania naszej przyszłej działalności. Osoba, która dopiero planuje rozpocząć działalność gospodarczą i nie ma w tym celu wystarczających środków własnych, może je pozyskać nie tylko przez zaciągnięcie kredytu bankowego, ale także przez pozyskanie dotacji unijnych z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, czy też dotacji przyznawanych przez urzędy pracy.

Zasady zawieszania działalności gospodarczej

Jeżeli chcesz zawiesić na jakiś czas swoją działalność gospodarczą – koniecznie przeczytaj o najnowszych zmianach w przepisach dotyczących tej kwestii.

Wizerunek firmy w internecie

Nie tylko kandydaci poszukujący pracy powinni dbać o to, jak są postrzegani w internecie. Kiedy zapraszasz na rozmowę rekrutacyjną kandydata, kiedy rozpoczynasz współpracę z kimś nowym, bardzo często ta osoba szuka informacji o Twojej firmie w internecie. Zastanów się, co przeczyta o Tobie?

Ryczałt sposobem rozliczenia wydatków na samochód pracownika

Firmy mogą wykorzystywać w prowadzonej działalności samochody, które nie stanowią ich środków trwałych. Dotyczy to również samochodów pracowników. Przepisy określają warunki i limity wydatków na niefirmowe samochody, które przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów podatkowych oraz zasady zwrotu poniesionych kosztów pracownikom.

Sprowadzone auto nie zawsze podlega badaniom technicznym

Od dnia 22 września 2009 roku zaczęła obowiązywać nowelizacja kodeksu drogowego, dzięki której auto sprowadzone z zagranicy, nie będzie musiało ponownie przechodzić badań technicznych. Pod warunkiem, że sprowadzone auto będzie posiadało dotychczas ważne badania w kraju po którym uprzednio się poruszało. Obowiązek tak zwanej pierwszej rejestracji po sprowadzeniu samochodu nie będzie już konieczny.

Antidotum na niższy VAT od firmowych aut

Przedsiębiorcy drżą na myśl o tym, że wkrótce nie będzie już można odliczać pełnego, 100-proc. VAT od aut z popularną kratką. Ale nie wszystko stracone
– na otarcie łez mają bowiem… możliwość podwójnego odliczenia VAT w wysokości 60 procent.

Odzyskiwanie przeterminowanych należności firmy

„Mamy kłopoty z terminową spłatą zobowiązań, bo nasi klienci mają kłopoty z zapłatą należności wobec nas”. Jak często tak mówimy albo myślimy? Jeśli tak jest, to co robimy by mieć mniej okazji by tak było?

Polacy chętnie inwestują w pizzerie i fast foody

W 2009 roku marki gastronomiczne rozwijające się poprzez franczyzę wzbogaciły się o ponad 300 lokali, których uruchomienie pochłonęło ok. 90 mln zł – wynika z raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.

Rynek outsourcingu samochodów służbowych

Mijający 2009 r. był jednym z najgorszych okresów w branży outsourcingu aut firmowych w Polsce. Rynek ten wzrósł tylko o 5,3 procent rok do roku. W efekcie na koniec 2009 roku w outsourcowanych flotach służbowych jeździło 130,5 tysiąca aut. W sumie prawie 14 tysięcy firm w Polsce korzystało z outsourcingu, czyli z full service leasingu i usług pokrewnych.

Wpłata początkowa

"Interesuje mnie kupno pojazdu przy jak najmniejszej wpłacie początkowej" - jest to jedno z najczęstszych zdań wypowiadanych przez przedsiębiorców planujących zakup auta na firmę.

Racjonalizacja gospodarowania zapasami - przyczyny tworzenia i wielkość zapasów

Skumulowanie nieprawidłowych zapasów towarowych może zagrażać dalszemu funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Tyle teoria, czasami materializująca się w praktyce. A jaka jest praktyka?

GPS w samochodzie – prywatność zagrożona?

Standardem stało się instalowanie w samochodach służbowych nadajników GPS celem kontrolowania położenia samochodu i czasu, jaki pracownik spędza w jednym miejscu. Czy zbieranie takich danych jest jednak całkowicie nieograniczone i legalne?

Kompendium wiedzy o logistyce. Wydanie IV

Logistykę pogardliwie określa się jako „sztukę przenoszenia rzeczy z miejsca na miejsce”. Logistyka nie ma takiego blasku sławy jak reklama czy strategia. Jej menedżerowie nie udzielają wywiadów w prasie biznesowej. Jednak bez logistyki żadna firma nie urosłaby powyżej kilkunastu – w porywach do kilkudziesięciu – klientów. Odpowiada ona za transport do klienta, jak również za przepływ w firmie surowców i półproduktów oraz za dostarczanie surowców w najbardziej odpowiednim dla produkcji czasie.

Strategiczna karta wyników firm usługowych


Teorie zarządzania takie jak strategiczna karta wyników pomagają menedżerom opracować, wdrażać i kontrolować nowe inicjatywy nastawione na przynoszenie oszczędności finansowych. W firmach sprzedających produkty takie podejście sprawdza się nieźle, ponieważ produkt łatwo zmierzyć, zważyć, ocenić jego jakość. W firmach sprzedających niematerialne usługi jest z tym gorzej – dlatego trzeba podejść do tematu inaczej. I o tym jest ta książka, która przyda się każdemu kto planuje oferować usługi.

Własna firma jak założyć i poprowadzić – 2011

Książka - w formie przewodnika - adresowana jest do osób planujących rozpocząć działalność gospodarczą na własny rachunek. W sposób przystępny, praktyczny i kompleksowy wskazuje: jaką formę prawną wybrać, jakie płacić podatki, jak wywiązać się z obowiązków wobec ZUS i innych instytucji. To tylko niektóre wątpliwości, z jakimi musi zmierzyć się początkujący przedsiębiorca.Publikacja systematyzuje prawa i obowiązki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej rozproszone w wielu aktach prawnych. Wskazuje te, w jaki sposób można skorzystać z nowej możliwości zawieszenia działalności gospodarczej.W książce skupiono się na przedsiębiorstwach niewielkich rozmiarów z uwagi na ich popularność wśród przyszłych przedsiębiorców oraz proste zasady i niewielkie koszty funkcjonowania. Opracowanie zawiera wskaźniki i stawki aktualne na 2011 r.

Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą

Przedsiębiorcy i kandydaci na przedsiębiorców często podchodzą do książek z tej dziedziny z ogromną rezerwą. Uważają je za przedumane, za oderwane od rzeczywistości. Są one jednak wielką pomocą dla przedsiębiorcy. Dzięki informacjom w nich – książkach – zawartych mogą oni – przedsiębiorcy – zawczasu przewidzieć trudności i przygotować się na nie. Książki to pomoc, nie przeszkoda. Zwłaszcza takie jak ta, które przekazują nie tylko podają wiedzę fachową, ale też pokazują ją na przykładach firm.

Karta podatkowa 2011

Książka "Karta Podatkowa" kierowana jest do drobnych przedsiębiorców, którzy prowadzą jednoosobowo działalność gospodarczą, bądź też w formie spółki cywilnej. Przedstawiono w niej zagadnienia związane z opłacaniem zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej.W niniejszym opracowaniu znajdą Państwo informację na temat wyboru najkorzystniejszej formy opodatkowania, zasad opodatkowania kartą podatkową oraz innych obowiązków związanych z rozliczaniem się z Urzędem Skarbowym w tej formie. Szczególny nacisk położony został na omówienie zagadnień dotyczących warunków opodatkowania kartą podatkową, ustalenia jej wysokości, a także na obowiązki jakie z tego tytułu wynikają dla podatnika.

Zasady podatku i ewidencji VAT w 2010r.

Opracowanie w sposób praktyczny przedstawia podstawowe zagadnienia związane z rozliczaniem podatku od towarów i usług. Poradnik jest wprowadzeniem w podstawowe definicje i pojęcia podatku VAT - co ułatwia posługiwanie się ustawą i innymi aktami prawnymi dotyczącymi tego podatku, stanowi także uzupełnienie części praktycznej opracowania.  Tekst podzielony został na dwie zasadnicze części. Osobno zostały przedstawione zagadnienia dotyczące rozliczania podatku VAT w obrocie krajowym, a osobno problemy dotykające podatników dokonujących transakcji wewnątrzwspólnotowych. Zagadnienia zostały przestawione także w formie praktycznych przykładów.

E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie

Internet jest nie tylko rewolucyjnym medium, pierwszym o naprawdę masowym zasięgu działania. Stanowi on przede wszystkim fascynujący alternatywny świat. Działa jak magnes, co roku przyciągając nowych użytkowników. Niczym używka, wciąż odnotowuje wydłużenie czasu kontaktu z odbiorcą. I last but not least -- Internet to niekończący się pasaż handlowy, wymarzone miejsce spotkań podaży i popytu.

Fundacje Stowarzyszenia. Funkcjonowanie i opodatkowanie

Niniejsze opracowanie stanowi omówienie - pod kątem prawnym, podatkowym i rachunkowym - problematyki funcjonowania fundacji oraz stowarzyszeń. Są to formy prawne organizacji pozarządowych, które zdecydowanie najczęściej występują w obrocie społeczno - gospodarczym. Przede wszystkim przedstawiono tu podstawowe zasady i procedury zakładania fundacji i stowarzyszeń wraz ze wskazaniem praktycznych elementów przedmiotowej tematyki, w tym określenie możliwości fundacji i stowarzyszeń w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej.
Załączone zostały przykładowe wzory podstawowych dokumentów i aktów wewnętrznych wykorzystywanych w fundacjach i stowarzyszeniach.
W związku z faktem, że przedmiotowa publikacja nie stanowi wyczerpującego omówienia rzeczonej problematyki, wskazano również podstawowe źródła prawa regulujące wskazaną tematykę.

Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów 2010

„Zasady prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów” wydawane są regularnie już od 20 lat. Pierwsze wydanie tej publikacji ukazało się w 1990 roku i od tego czasu sprzedano łącznie 200.000 egzemplarzy. Świadczy to o nieustającej przydatności tej pozycji książkowej, która cieszy się ogromnym powodzeniem wśród rzeszy przedsiębiorców ale nie tylko, bo także pośród doradców podatkowych i księgowych, w całej Polsce. Coroczna aktualizacja „Zasad…”, uwzględniająca zmiany w przepisach podatkowych sprawia, że książka ta zawsze stanowi pomocne narzędzie w prowadzeniu działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach ogólnych. Jej walorem jest też praktyczne ujęcie problemów, które obrazowane są dodatkowo przykładami. Jej wartość użytkową i merytoryczną oraz funkcjonalny charakter potwierdza popularność niniejszej publikacji.

Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm

Wyobraź sobie, że znajdujesz się w wielkim gmachu pełnym ludzi. Wyraźnie słyszysz każdy szept: możesz podsłuchiwać, kogo zechcesz. Możesz otworzyć usta i powiedzieć coś w taki sposób, żeby każdy adresat usłyszał to jako głos kierowany wyłącznie do niego. Taką halą jest cały internet, a uchem, które pozwala Ci wychwytywać głosy, jest Twój blog internetowy. Załóż własny blog. Dowiedz się, co myślą klienci. Nawiąż z nimi bezpośredni kontakt i rozpowszechniaj pocztą pantoflową plotki o swojej ofercie. Blog to dziennik internetowy. Zawiera wpisy zwane postami, poukładane chronologicznie. Każdy może je czytać. Każdy może dodać swój post i wyrazić w nim własną opinię. Więcej: z łatwością można założyć swój własny dziennik internetowy. To bardzo proste: jeśli potrafisz wysłać e-mail, potrafisz też założyć blog. Przekonaj się, dlaczego świat oszalał na punkcie tego medium.

Zasady amortyzacji samochodów osobowych

W przypadku nabycia przez podatnika samochodu osobowego, który wprowadzony zostanie do ewidencji środków trwałych, wydatki poniesione na jego nabycie nie stanowią kosztu uzyskania przychodów, a samochód jako środek trwały podlega amortyzacji.

Używanie samochodu prywatnego w działalności gospodarczej

Zgodnie z przepisami ustaw o podatkach dochodowych, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem tzw. wydatków niepotrącalnych (niestanowiących kosztów uzyskania przychodów).

Na jakie oszczędności może liczyć firma wdrażając SaaS

Oprogramowanie jako usługa (ang. Software as a Service – w skrócie SaaS, zwane także Software on Demand) jest coraz powszechniej stosowanym rozwiązaniem. Nie wszyscy wiedzą, że nie jest ono jednakowo użyteczne dla wszystkich przedsiębiorstw i branż.

Samochód jako środek trwały w działalności gospodarczej

Podmiot prowadzący działalność gospodarczą, bez względu na to czy jest to osoba fizyczna, osoba prawna czy też jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej może – w zależności od podejmowanych decyzji biznesowych – albo zoptymalizować swoje rozliczenia podatkowe, albo wprost przeciwnie. Na tym właśnie gruncie niezwykle aktualnym, w każdym czasie, tematem jest kwestia związana z użytkowaniem samochodu w prowadzonej działalności.

Kradzież samochodu firmowego – konsekwencje podatkowe

Kradzież samochodu firmowego zaliczanego do środków trwałych podatnika oprócz dotkliwych konsekwencji praktycznych ma również określone skutki podatkowe. W szczególności rozważyć należy, w jaki sposób podatnik winien potraktować niezamortyzowaną na dzień kradzieży wartość samochodu?

O dobry wizerunek firmy powinni dbać wszyscy

Czy dbanie o dobre imię firmy jest zobowiązaniem nałożonym tylko na członków zarządu, czy również na inne osoby na stanowiskach kierowniczych i pozostałych pracowników?

Mniejsze dotacje na e-biznes

O ponad 40% mniej niż dotychczas mają otrzymywać przedsiębiorcy starający się o dotacje na e-biznes. Co więcej, szanse na największe pieniądze mają tylko… najmłodsi właściciele firm – ci, którzy nie zdmuchnęli jeszcze 27. świeczek na urodzinowym torcie.

Odpowiedzialność przewoźnika za opóźnienie w doręczeniu przesyłki

Co zrobić, kiedy przewoźnik spóźni się z dostarczeniem przesyłki i spowoduje w ten sposób szkodę u nadawcy? Możliwości dochodzenia odszkodowania w takim przypadku są teoretycznie ograniczone do kwoty równej podwójnej wysokości przewoźnego. To z reguły dużo mniej, niż szkoda faktycznie poniesiona.

Likwidacja szkody komunikacyjnej przedsiębiorcy przez zakład ubezpieczeń

Wielu przedsiębiorców boryka się z problemami dotyczącymi wypłaty odszkodowania z tytułu szkód komunikacyjnych. Powszechne jest przekonanie, że kwoty odszkodowań są zaniżone i nie odzwierciedlają rzeczywistej wartości szkody. W praktyce droga do satysfakcjonującego odszkodowania może być długa i skomplikowana.

Plan życia zawodowego

O ile wcześniejsze etapy Twojego życia – kolejne etapy edukacji miały swój początek i raczej rychły koniec, o tyle życie zawodowe wydaj się nie mieć końca. Założenia dotyczące świadczeń emerytalnych są takie, że każda zdrowa osoba będzie aktywna zawodowo przez blisko 40 lat.

Umiejętności przywódcze

Może wcale nie szykujesz się do zajęcia stanowiska kierowniczego, ale mimo wszystko powinieneś zwrócić uwagę na rozwijanie swoich umiejętności przywódczych.

Luz kontrolowany

W zależności od polityki firmy i jej wizerunku na zewnątrz pracownicy są zobowiązani do stosowania się do określonych zasad w zakresie stroju służbowego. Jeśli przychodząc na rozmowę kwalifikacyjną lub po raz pierwszy do pracy widzisz pracowników ubranych w garnitury i garsonki to sprawa jest jasna – powinieneś ubierać się podobnie. Co zrobić jeśli ubiór pracowników wskazuje, że w firmie panuje dowolność w zakresie stroju?

Jak zarządzać wynagrodzeniami w 2010 roku?

Rok 2009 był trudnym okresem dla polskich przedsiębiorstw. Duża presja związana z pogarszaniem się wyników finansowych spowodowała, że przedsiębiorcy zaczęli bardzo dokładnie i ostrożnie planować kolejne kroki i decyzje. Sytuacja ta dotyczy praktycznie wszystkich obszarów biznesu, także polityki wynagrodzeń. Przedstawiamy rady konsultantów firmy Sedlak & Sedlak, które mogą okazać się pomocne w zarządzaniu wynagrodzeniami w 2010 roku.

Czego unikać w wypowiedziach ustnych? - grzeczność języka

W tej chwili albo nie ma wielu osób dobrze wychowanych, albo dobre wychowanie dopuszcza wulgaryzmy. Język z każdym dniem staje się coraz bardziej nasycony przekleństwami w wykonaniu przedstawicieli niemal wszystkich środowisk.

REKLAMA