REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak otrzymać dofinansowanie z UE na innowacyjny produkt? Działanie 4.1 POIG – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 4.1 POIG
Działanie 4.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Rezultaty badań przeprowadzonych w działaniu 1.4 POIG (patrz część I) mogą zostać wdrożone w postaci innowacyjnego produktu, usługi lub procesu w ramach działania 4.1 POIG.

Po przedłożeniu sprawozdania dotyczącego zakończenia realizacji etapu przygotowawczego oraz analiz ekonomicznych i badań rynku przedsiębiorca będzie mógł otrzymać dofinansowanie na realizację rzeczową projektu.

REKLAMA

Kto może ubiegać się o dotację?

W ramach działania 4.1 POIG dotację ze środków UE mogą uzyskać mikro, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa prowadzące działalność i posiadające swoją siedzibę na terenie Polski.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Na co można otrzymać dotację?

W ramach działania 4.1. dotacja może zostać przyznana na pokrycie kosztów związanych z przygotowaniem do wdrożenia oraz wdrożeniem wyników badań i prac rozwojowych z etapu I. Do wydatków kwalifikujących się do wsparcia zaliczamy m.in. koszty związane z nabyciem/wytworzeniem środków trwałych, które są efektem wdrożenia rezultatów prac z etapu I, wartości materialnych i prawnych na potrzeby realizacji projektu, zakupu usług doradczych związanych z inwestycją (dotyczy MŚP) jak również np. koszty poniesione na najem lub dzierżawę gruntów, budynków i budowli do dnia zakończenia realizacji projektu.

Polecamy: serwis Mała Firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W ramach działania 4.1. wysokość wsparcia unijnego na wydatki inwestycyjne (np. zakup środków trwałych) związanych z wdrożeniem rezultatów badań wynosi: dla mikro- i małych przedsiębiorstw od 50% do 70% w zależności od lokalizacji projektu, dla średnich przedsiębiorstw od 40% do 60% oraz w przypadku dużych przedsiębiorstw od 30% do 50% (zgodnie z Mapą pomocy regionalnej na lata 2007-2013). W ramach tego działania przedsiębiorca może otrzymać dofinansowanie na usługi doradcze, przy czym intensywność pomocy nie może przekroczyć 50%. Na wdrożenie projektu można uzyskać maksymalną kwotę 20 mln zł.

Firma X w ramach projektu badawczego prowadzonego na etapie przygotowawczym zleciła zewnętrznej jednostce badawczej opracowanie innowacyjnego algorytmu dzięki któremu mapy w nawigacjach satelitarnych będą bardziej dokładne i aktualne. Koszty związane z zakupem badań zostały zrefundowane w działaniu 1.4. W ramach działania 4.1. po spełnieniu określonych warunków przedsiębiorca będzie mógł otrzymać zwrot kosztów poniesionych na przygotowanie do wdrożenia oraz wdrożeniem wyników tych badań w celu wprowadzenia na rynek innowacyjnego oprogramowania.

Polecamy: Środki unijne na rozwój e-biznesu - Działanie 8.1 POIG

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA