REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Środki unijne na wsparcie elektronicznego biznesu - działanie 8.2 POIG

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 8.2 POIG
Działanie 8.2 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Zaciśnij współpracę ze swoimi klientami poprzez wykorzystanie technologii informatyczno-komunikacyjnych w swoim przedsiębiorstwie. Wsparcie tego typu działań oferuje Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Mowa tu o działaniu 8.2 POIG, które skierowane jest do przedsiębiorców zainteresowanych wdrażaniem przedsięwzięć biznesowych prowadzonych w formie elektronicznej. Wsparcie mają szanse otrzymać projekty dotyczące wdrażania technologii informatyczno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwach i tworzenia usług elektronicznych dla przedsiębiorstw oraz między przedsiębiorstwami (tzw. Business-to-Business-B2B).

REKLAMA

Business-to-Business to relacja usługowa oraz klasa systemów teleinformatycznych przeznaczonych do automatycznej komunikacji handlowej (wymiany danych) oraz koordynacji działań między przedsiębiorcami, stanowiące niezbędne ogniwo procesów biznesowych tych przedsiębiorców, dotyczące różnego rodzaju współpracy między tymi przedsiębiorcami, w tym również w modelu wirtualnego przedsiębiorstwa, z zastosowaniem e-usług.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Kto może otrzymać dotację?

REKLAMA

W ramach działania 8.2 POIG o dofinansowanie mogą ubiegać się mikro-, mali lub średni przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą i posiadający siedzibę na terytorium Polski (w przypadku osoby fizycznej – miejsce zamieszkania na terenie Polski).

Wymagane jest aby przedsiębiorca ubiegający się o dofinansowanie współpracował na podstawie zawartych umów o współpracy z co najmniej dwoma innymi przedsiębiorcami i planował rozpoczęcie lub rozwój współpracy w oparciu o rozwiązania elektroniczne, w tym w szczególności przez dostosowanie własnych systemów informatycznych do systemów informatycznych przedsiębiorców, z którymi współpracują, w celu umożliwienia automatyzacji wymiany informacji między systemami informatycznymi współpracujących przedsiębiorców. Wymagana umowa o współpracy powinna określać warunki i zakres współpracy w odniesieniu do realizowanych wspólnie procesów biznesowych oraz wzajemne prawa i obowiązki przedsiębiorców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na co można otrzymać dotację?

Przykładowy projekt powinien obejmować wdrożenie nowych lub integrację istniejących systemów informatycznych, a także wdrożenie nowych systemów mających na celu umożliwienie automatyzacji wymiany informacji pomiędzy systemami informatycznymi współpracujących przedsiębiorców.

Do wydatków poniesionych przez przedsiębiorcę w związku z realizacją projektu, które mogą zostać uznane za kwalifikowane zaliczamy w szczególności:

  • koszty nabycia wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji,know-how, nieopatentowanej wiedzy technicznej, w szczególności oprogramowania niezbędnego do wdrożenia rozwiązania elektronicznego typu B2B,
  • koszty zakupu nowych środków trwałych z wyjątkiem nieruchomości,
  • koszty zakupu analiz przygotowawczych oraz usług doradczych o charakterze informatycznym, technicznym, wdrożeniowym, prawnym i innych usług eksperckich związanych z projektem,
  • koszty zakupu szkoleń specjalistycznych niezbędnych do wdrożenia rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B dla osób zaangażowanych w realizację projektu objętego wsparciem, do wysokości nieprzekraczającej 10 % całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

Minimalna wartość wsparcia w ramach działania 8.2 PO IG wynosi 20 tys. zł, maksymalna nie może przekroczyć 2 mln zł. Poziom dofinansowania na część inwestycyjną wynosi od 40% do 70% w zależności od lokalizacji projektu i wielkości przedsiębiorstwa, na wydatki szkoleniowe do 45% dla mikro i małych i 35% dla średnich przedsiębiorstw oraz na wydatki związane z zakupem usług doradczych - do 50%. Ponadto przewiduje się dofinansowania wynagrodzeń i działania informacyjne w wysokości do 85% (pomoc de minimis).

Polecamy:  Dotacje dla wiejskich mikroprzedsiębiorców

Firma X prowadząca działalność internetową zamierza pozyskać środki na stworzenie platformy współpracy B2B. Celem stworzenia takiej platformy jest automatyzacja wymiany informacji pomiędzy firmą X a jej partnerami. Pozwoli to na samodzielne zarządzanie przez partnerów firmy ceną i dostępnością oferowanych produktów na rynku detalicznym. Po zapoznaniu się z dokumentacją, w szczególności regulaminem, kryteriami wyboru projektów, wzorem wniosku o dofinansowanie projektu oraz instrukcją, przedsiębiorca wypełnił wniosek o dofinansowanie w Generatorze Wniosków dostępnym na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wniosek wydrukował, podpisał i wraz z wersją elektroniczną (zapisaną na nośniku elektronicznym) oraz kompletem wymaganych załączników dostarczył do Regionalnej Instytucji Finansującej. Po dokonanej ocenie wniosku, w terminie do 4 miesięcy zostanie poinformowany o zatwierdzeniu wniosku do dofinansowania lub jego odrzuceniu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA