REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro, Praca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy ekwiwalent za używanie przez pracownika własnych materiałów biurowych jest zwolniony z podatku

Pracownicy wodociągów zużywają przy pracy „w terenie” własne materiały eksploatacyjne i narzędzia (papier do drukarek, toner, tusz do pieczątek, drukarka, skaner, długopisy). Czy ekwiwalent wypłacany pracownikowi z tego tytułu może być zwolniony z opodatkowania?

Obsługa zleceń ekspresowych realizowanych przez firmę

Niejednokrotnie o czymś zapomnimy lub musimy coś zrobić na ostatnią chwilę, wówczas przydają się firmy, które oferują opcję szybkiego wykonania danego zlecenia. Jak wygląda praca w firmie oferującej niestandardowe, ekspresowe usługi?

Jak ustalać wynagrodzenie za zwolnienie na poszukiwanie pracy?

W okresie co najmniej 2-tygodniowego wypowiedzenia dokonanego przez pracodawcę ma on obowiązek udzielić pracownikowi dni na poszukiwanie nowej pracy. W tym celu, na wniosek pracownika, udziela mu 2 lub 3 dni wolnych (w przypadku 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia). W tym czasie zatrudniony zachowuje prawo do normalnego wynagrodzenia. Jednak za niewykorzystane dni zwolnienia nie przysługuje mu ekwiwalent pieniężny.

Zasady przyznawania i rozliczania premii

Pracodawcy borykają się w praktyce z problem dotyczącym charakteru oraz zasad przyznawania i rozliczania świadczeń wypłacanych pracownikom w ramach tzw. premii (premii pracowniczych).

REKLAMA

Pracodawca Roku rusza z wiosenną rekrutacją

Wystartowała wiosenna rekrutacja do firmy doradczej EY. Na kandydatów czekają miejsca pracy w audycie, doradztwie biznesowym, transakcyjnym, prawnym i podatkowym. Łącznie w tym roku zatrudnienie znajdzie 200 osób.

Umowy terminowe tylko do 33 miesięcy

Weszły w życie nowe zasady zawierania umów terminowych o pracę. Łączny okres zatrudnienia na umowy terminowe między tymi samymi stronami nie może być dłuższy niż 33 miesiące.

Raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”

Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl

Pracownicy tymczasowi w małych firmach

Małe firmy coraz częściej korzystają z pracowników tymczasowych. Dla firmy oznacza to, że nie musi prowadzić działu kadr oraz poświęcać czasy na wybór pracownika - uważa ekspert.

REKLAMA

Pomoc w godzeniu życia zawodowego z rodzinnym - Prezydent podpisał ustawę

5 sierpnia 2015 r. Prezydent podpisał ustawę o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw, której głównym celem jest wprowadzenie rozwiązań mających ułatwić godzenie życia rodzinnego z życiem zawodowym. Zmiany dotyczą urlopów dla rodziców, m.in. urlop ojcowski będzie można wykorzystać do ukończenia przez dziecko 24 miesiąca życia, a nie - jak obecnie - w pierwszym roku życia. Ustawa wejdzie w życie 2 stycznia 2016 r.

Utrzymuje się wysoki poziom zatrudnienia w firmach

Z danych przedstawionych przez GUS wynika, że zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wciąż rośnie, a w listopadzie wzrosło o 0,1 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Jak ustalić harmonogram czasu pracy na 2015 r.

Pracodawca ustalając harmonogramy czasu pracy na następny rok powinien przede wszystkim określić wymiary czasu pracy pracowników obowiązujące w danym okresie rozliczeniowym. W 2015 r. występują dwa świąteczne dni, wypadające w sobotę. Pracodawca powinien zatem liczyć się z obniżeniem wymiaru czasu pracy każdego pracownika o co najmniej 8 godzin.

Dlaczego trudno znaleźć pracę po studiach?

Większość młodych ludzi uznaje ukończenie studiów wyższych za furtkę prowadzącą do wysokich zarobków i godnego zatrudnienia. Z powodu wielości kierunków oferowanych przez uczelnie, brak zajęć praktycznych i doświadczenia powoduje, że młodzi absolwenci nie są w stanie znaleźć pracy. Jakie elementy wpływają jeszcze na brak zatrudnienia?

Jak właściwie szukać pracy?

Proces szukania pracy jest często długotrwały i wyczerpujący dla poszukujących zatrudnienia. Składa się on z kilku etapów i często działa demotywująco. Niekiedy dochodzi do sytuacji, gdy kandydat jest na tyle zrezygnowany, że podejmuje się zatrudnienia nie w swojej branży. Warto zatem, aby już na początku odpowiednio dobrać swoje kwalifikacje i umiejętności do proponowanych ofert pracy.

Open space w miejscu pracy, czy jest korzystny dla pracownika?

Open space to nic innego jak otwarta przestrzeń biurowa, która nie dzieli się na zamknięte pomieszczenia. Z jednej strony pomaga i ułatwia integrację całego zespołu, z drugiej zaś nie zawsze korzystnie wpływa na zdrowie i samopoczucie pracowników. Jakie są korzyści i wady open space?

Nowe miejsca pracy w polskim handlu

Przed polskim handlem czas rozwoju. Powstaną nowe miejsca pracy oraz wzrośnie wynagrodzenie. Pojawią się nowe sklepy, zarówno te wielkopowierzchniowe jak i mniejsze – ocenia dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. To dobra wiadomość dla polskiej gospodarki, bowiem powstaje tam 2/3 PKB. W sklepach oraz w ich otoczeniu pracuje dziś 3,6 mln osób, czyli 1/4 wszystkich zatrudnionych.

Jak korzystnie wynająć biuro?

Przedsiębiorca, który zamierza wynająć powierzchnię biurową powinien przede wszystkim ustalić zasady korzystania z biura, wysokość i termin płatności czynszu za najem. Może dodatkowo zastrzec sobie prawo do całodobowego korzystania z lokalu.

Jak skutecznie motywować pracowników?

Finansowe nagradzanie pracowników za efektywną pracę motywuje pracowników do pracy w celu otrzymywania kolejnych premii. Warto jednak, aby pracodawca pomyślał o motywacji pozamaterialnej. Jak skutecznie motywować pracowników, aby osiągali lepsze wyniki pracy?

Spółka cywilna może być pracodawcą także dla wspólnika

Spółka cywilna jest umową zawartą między wspólnikami dla osiągnięcia określonego, wspólnego im celu gospodarczego. Wspólnicy jednak nie muszą być jedynie przedsiębiorcami działając w ramach tej spółki – mogą być jednocześnie przez nią zatrudnieni w ramach stosunku pracy.

Kiedy kara porządkowa ulega zatarciu?

Karę porządkową nakłada pracodawca na pracownika za różnego rodzaju przewinienia związane z wykonywaniem pracy. Kara ta jednak nie stygmatyzuje pracownika do końca okresu jego aktywności zawodowej, pracownik może także próbować polemizować z pracodawcą.

Czy wypadek na imprezie firmowej jest wypadkiem przy pracy?

Sam fakt, że pracownik uległ wypadkowi na imprezie integracyjnej, nie przesądza o zakwalifikowaniu takiego zdarzenia jako wypadku przy pracy.

Czy można zawrzeć dwie umowy o pracę z jednym pracownikiem?

Kodeks pracy nie przewiduje takiego rozwiązania, lecz jednocześnie wprost go nie zabrania. Sąd Najwyższy uznał za dopuszczalne zawieranie przez jednego pracodawcę dwóch umów o pracę z jednym pracownikiem, lecz pod kilkoma warunkami.

Czym jest akordowy system wynagradzania pracowników?

Przy obliczaniu wynagrodzenia pracowników najczęściej bierze się pod uwagę przepracowany czas pracy. Pracodawca może jednak zastosować tzw. akordowy system wynagradzania, odnosząc się do konkretnie wykonanej pracy w danej jednostce czasu. Jego zastosowanie wiąże się z wprowadzeniem norm pracy.

Sporządzenie rozkładu czasu pracy przez pracodawcę

Pracodawca ma obowiązek ustalenia rozkładu czasu pracy w ramach systemu czasu pracy, którym objęci są pracownicy z uwzględnieniem przyjętego okresu rozliczeniowego i wymaganych okresów odpoczynku dobowego i tygodniowego. Jakie ograniczenia obowiązują pracodawcę przy sporządzaniu rozkładu czasu pracy?

Praca tymczasowa pod lupą

Pracodawcy, przedstawiciele agencji tymczasowych, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Kancelaria Prezydenta oraz Główny Inspektor Pracy chcą zorganizować spotkanie przy tzw. okrągłym stole celem przygotowania propozycji zmian w zatrudnieniu tymczasowym.

Nowa umowa projektowa

Indywidualny czas pracy, umowy na okres trwania projektu, jednolity system emerytalny dla wszystkich grup zawodowych - takie rekomendacje przygotowane przez ekspertów pracodawców zawarto w raporcie "Konkurencyjna Polska: jak awansować w światowej lidze gospodarczej?".

Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?

Oferta pracy, podobnie jak inne oferty powinna przede wszystkim przyciągać wzrok tak, aby trafić do konkretnej grupy docelowej. W treści powinna zawierać wymagania wobec kandydatów czy opis stanowiska. Idealna oferta pracy to taka, która przy okazji zaoszczędzi czas i pieniądze pracodawcy przy jej tworzeniu.

Korzyści z zatrudnienia na praktykę absolwencką

Przedsiębiorcy coraz chętniej szukają osób do pracy z jednoczesnym zmniejszeniem kosztów zatrudnienia. Najczęściej poszukują praktykantów bądź absolwentów. Umowa absolwencka pozwana zdobyć pracownika, bez konieczności wypłacania mu wynagrodzenia, a absolwentowi pozwala znaleźć niezbędne doświadczenie. Dla obu stron umowa ta jest korzystna.

UE chce ograniczyć biurokarację i pomóc w tworzeniu miejsc pracy

Komisja Europejska przedstawiła propozycję ograniczenia biurokracji stwarzając warunki wzrostu gospodarczego. Wskazane działania obejmuje program sprawności, który również pomoże w tworzeniu nowych miejsc pracy.

Polacy chętniej szukają pracy przez media społecznościowe

Mimo, iż bezrobocie spada to wciąż brakuje wystarczającej liczby miejsc pracy. Na rynku najchętniej poszukiwani są specjaliści w zakresie informatyki, nauk ścisłych czy inżynierowie. Osoby bezrobotne coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych. Zyskują na tym również firmy, które w ten sposób przeprowadzają proces rekrutacji.

Biurokracja ogranicza rozwój przedsiębiorstw

Nadmierna biurokracja jest największym hamulcem rozwoju dla przedsiębiorców – wynika z badania IBR 2013. Jest to większy problem niż niepewność gospodarcza czy koszty finansowania inwestycji. Firmy szacują, że ich przychody byłyby 5-10 proc. wyższe, gdyby nie musieli się zmagać z problemami biurokratycznymi. W rezultacie podniosłoby to ich przychody o 200 mld zł.

Pozorne oszczędności w biurze

W czasach spowolnienia gospodarczego wiele firm szuka różnych sposobów na ograniczenie kosztów. Jednym z nich jest kupowanie zamienników urządzeń i eksploatacyjnych materiałów biurowych. Rynek oferuje wiele takich wyrobów, ale ich jakość może być wątpliwa.

Jak odpowiadać na pytanie o powody zmiany pracy?

Wybierając się na spotkanie rekrutacyjne należy być przygotowanym na wszystko, wliczając w to również pytania o powody poszukiwania nowej pracy. Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, jak dyplomatycznie poradzić sobie z tym tematem.

Wolny zawód a działalność gospodarcza

Do działalności gospodarczej zalicza się również działalność zawodową. Oznacza to, że przedsiębiorcami są również osoby wykonujące wolne zawody.

Kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego

Nieustanie obserwuje się rozwój rynku informacji. Można zauważyć ten rozwój poprzez powstawanie licznych portali tematycznych i specjalistycznych. Równocześnie rozbudowano serwisy firmowe (szczególnie firm ogólnokrajowych i międzynarodowych) w zakresie informacji dla klientów, informacji o firmie, jej polityce i produktach. Na rynek wydawniczy wprowadzono magazyny i biuletyny instytucji i firm badawczych.

Przeprowadzka biura – jak to zrobić sprawnie i szybko

Przeprowadzka biura jest z reguły sporą operacją zarówno dla właścicieli, jak i pracowników firmy. Wybór odpowiedniego terminu i firmy przeprowadzkowej, poinformowanie kontrahentów o zmianie adresu, przystosowanie nowego miejsca do potrzeb przedsiębiorstwa, przechowanie dokumentów i sprzętów biurowych - to tylko kilka z wielu spraw, o które należy zadbać w takiej sytuacji.

Nadgorliwość w pracy często się nie opłaca

Wiele osób z różnych względów bierze na siebie zbyt wiele obowiązków służbowych. Regularnie zostają po godzinach, biorą pracę do domu. Często wysiłek takich osób nie jest doceniany przez przełożonych. Dlaczego? Najwidoczniej starają się… za bardzo i nie są asertywni.

Ciasne biuro zmniejsza kreatywność

Prawie 80% innowacji powstaje podczas pracy w grupie lub dzięki indywidualnej komunikacji pracowników i niesformalizowanym rozmowom w biurowej kuchni, restauracji czy punkcie ksero. Jednak 40% pracowników przez większość czasu jaki spędzają w biurze wciąż pracuje jedynie przy swoim biurku. Firmy, które chcą być innowacyjne i kreatywne, powinny zadbać o odpowiednią przestrzeń do pracy.

Ustawienia systemowe w biznesie receptą na problemy Twojej firmy

Częste rotacje pracowników, kryzys finansowy, czy konflikty między pracodawcą a podwładnymi to rzeczywistość niemal każdej firmy. Zwykle też, mimo stosowania wielu rozwiązań, problemy te trwają, powodując koszty i psując atmosferę miejsca pracy. Odpowiedzią na te sytuacje i inne, zdawałoby się nierozwiązywalne kłopoty w firmie jest metoda ustawień systemowych w biznesie Berta Hellingera.

Otwarta przestrzeń – zamknięcie możliwości?

Jeszcze kilka lat temu określenie „otwarta przestrzeń” kojarzyło nam się tylko z wiosną, zielenią, oddechem po ciężkim dniu, słowem: z samymi pozytywami. Dziś hasło to niesie zgoła inne konotacje.

Biura podróży padają jak muchy

Upadłość Sky Club to prawdopodobnie nie ostatnie bankructwo biur podróży w tym roku. W ostatnim miesiącu w Krajowym Rejestrze Długów przybyło 7 zadłużonych organizatorów wycieczek. Jest ich już prawie pół tysiąca.

Po co dbać o porządek w biurze, skoro jest sprzątaczka?

Wszyscy chcemy mieć porządek w miejscu pracy. Ponad 93% pracowników deklaruje, że ceni sobie świeże i pachnące rano biuro. Z drugiej strony 58% ankietowanych przyznaje, że wychodząc z pracy zostawia za sobą bałagan, którym ma zając się sprzątaczka. 48% mówi otwarcie, że na jego biurku panuje bałagan. Po sobie sprząta jedynie 13% pracowników, a 73% nie wyobraża sobie sytuacji, w której musi chwycić za szmatę i samemu zadbać o czystość wokół biurka. 72% twierdzi, że od tego w firmie jest sprzątaczka. Tak wynika z sondy przeprowadzonej przez Zakłady Usługowe EZT S.A. wśród pracowników polskich firm.

Odwlekanie zadań, czyli prokrastynacja

Oczywiste jest, że nie każdy identycznie rozpoczyna dzień w pracy. Są tacy, którzy mogą od razu, szybko i z werwą zabrać się za robotę. Natomiast inni potrzebują nawet połowy dnia na „rozruch”. Zachowanie osób z tej drugiej grupy jest często odbierane jako… lenistwo. Od pewnego czasu wiadomo jednak, że nie można zawsze postrzegać takiego zachowania jako braku pracowitości.

Praca zdalna – niezależność i swoboda czy nieustanny obowiązek?

Praca zdalna jest formą wykonywania powierzonych zadań poza siedzibą firmy. Jest to telepraca, której zasady w postaci np. poświęconych godzin dzienne, regulujemy sami, a fakt używania do niej technik elektronicznych powoduje, że możemy spełniać swoje obowiązki we własnym domu, mając kontakt z przełożonym jedynie poprzez e-maile, skype’a czy też telefonicznie.

Jaka powinna być temperatura w pomieszczeniach pracy?

W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18 st. C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Można jednak przyjąć, że dla tego rodzaju pomieszczeń dopuszczalna jest temperatura nieprzekraczająca 30 st. C.

Zarządzanie kadrami

Jeśli od co najmniej dwóch lat nie trafił ci w ręce podobny tytuł, to ta książka odświeży i uporządkuje ci wiedzę o zarządzaniu kadrami. Jest to wydanie aktualne, z wiedzą godną roku 2010. Autorzy są pracownikami naukowymi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – jest to zatem gwarancja rzetelności i jakości w doborze materiałów.

Którego dostawcę prądu wybrać dla firmy, żeby zamiast 12 faktur rocznie płacić 11?

Dzięki zmianie dostawcy prądu przedsiębiorstwo, które zużywa rocznie 40 Gwh, może zyskać kilkaset tysięcy złotych. W przypadku większych firm mowa tu o oszczędnościach nawet rzędu kilku milionów złotych. Zarówno mali, jak i duzi mają szansę wyjść na plus. Z wyliczeń ekspertów wynika, że opłaty za prąd można zredukować o równowartość co najmniej miesięcznej faktury w skali roku.

Jak zainteresować adresata pisma?

Od osoby piszącej pismo zależy, czy adresat, do którego jest ono skierowane, będzie chciał je przeczytać. Nawet jeżeli musi to zrobić, nie znaczy to w cale, że pismo będzie miało pożądany przez nas ciąg dalszy. To, czy adresat pisma zastosuje się do jego treści zależy od utrzymania równowagi pomiędzy tym, co „musi” zrobić, a tym, co sam „chce”.

Zwiększenie skuteczności własnego wystąpienia

Każde publiczne wystąpienie wymaga wcześniejszego przygotowania, improwizacje zazwyczaj nie dają efektów, wręcz przeciwnie – łatwiej o upokorzenie i zawstydzenie autora z powodu nieznajomości tematu.

Miejsce pracy asystenta lub asystentki

Dobra organizacja miejsca pracy asystenta/asystentki ma znaczenie nie tylko dla ich komfortu i wygody, ale również dla ich przełożonego, innych pracowników, a przede wszystkim interesantów.

Napisanie długiego dokumentu to już nie problem

Napisanie krótkiej notatki, opinii, czy jakiegokolwiek dokumentu nieprzekraczającego jednej strony raczej nie stanowi dla nikogo problemu. Schody zaczynają się, gdy przygotowywana przez nas praca obejmuje wiele złożonych problemów, które powinny być przedstawione odbiorcy w kompleksowy i czytelny sposób.

REKLAMA