REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obsługa zleceń ekspresowych realizowanych przez firmę

Obsługa zleceń ekspresowych realizowanych przez firmę
Obsługa zleceń ekspresowych realizowanych przez firmę
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Niejednokrotnie o czymś zapomnimy lub musimy coś zrobić na ostatnią chwilę, wówczas przydają się firmy, które oferują opcję szybkiego wykonania danego zlecenia. Jak wygląda praca w firmie oferującej niestandardowe, ekspresowe usługi?

REKLAMA

Zaufanie to podstawa efektywnej współpracy pomiędzy dostawcami usług a ich klientami. Buduje się je dzięki skutecznej realizacji zleceń. Kierownicy projektów opracowują wspólnie z klientami harmonogramy pracy. Następnie zespół, który zajmuje się danym zadaniem, wykonuje je w określonym terminie z zachowaniem najwyższej możliwej jakości. Klienci natomiast terminowo regulują płatności za wykonane usługi i w efekcie wzajemne zaufanie ugruntowuje się. Tak wygląda standardowa praca wielu usługodawców.

REKLAMA

Co natomiast dzieje się w sytuacji, w której w wyniku nieprzewidzianych okoliczności klient potrzebuje usługi na już? Przede wszystkim warto uświadomić sobie, że takich sytuacji nie da się uniknąć. Choć czasem można zmieścić dodatkowe czynności w ustalonym harmonogramie bez podejmowania nadzwyczajnych środków, równie często trzeba zmienić tryb realizacji zadania na pilny. Stąd właśnie biorą się powszechnie stosowane i konieczne dopłaty za ekspres. Stawki naliczane w takich przypadkach można określić zwrotem „opłaty za niedogodności”. Rekompensują one dostawcy usług czas i wysiłek związane z koniecznością przeorganizowania harmonogramów i zmiany planów, czasem nawet całego zespołu. Dopłaty za ekspres nie oznaczają, że usługodawca wykorzystuje szansę, aby wyjątkowo dużo zarobić kosztem klienta znajdującego się w sytuacji bez wyjścia. Dostawcy usług próbują po prostu pokryć dodatkowo poniesione koszty.

Jak prawidłowo tworzyć harmonogramy czasu pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Co więcej – zlecenie wykonywane w trybie ekspresowym zazwyczaj przerywa realizację innych zaplanowanych zadań oraz angażuje zasoby (na przykład programy komputerowe), które powinny być dostępne na potrzeby pozostałych klientów. Oznacza to, że struktury niezbędne do sprawnej i uporządkowanej obsługi zleceń zostają w przypadku zleceń ekspresowych całkowicie przeorganizowane. Usługodawca przechodzi w nadzwyczajny tryb pracy.

Jak wygląda tryb ekspresowy w agencji tłumaczeń? – Realizacja każdego zlecenia to proces składający się z wielu elementów. Jeśli klient zleci nam tłumaczenie z języka angielskiego na chiński o objętości 15 000 słów z terminem realizacji na następny dzień, nie można tego porównać z żądaniem, aby zwiększyć liczbę pracowników do zapakowania większej niż standardowo liczby pudełek – mówi Łukasz Słowikowski, Marketing Manager z agencji tłumaczeń i szkoły językowej Skrivanek Sp. z o.o. – Agencja tłumaczeń musi zlecić poszczególnym wykonawcom przetłumaczenie ponadstandardowej liczby słów (za normalną dzienną średnią uważa się 1500–2000 słów). Ekspresowe tempo pracy oznacza dla tłumaczy dodatkowy stres, a czasem pracę w nietypowych porach (weekendy, noc). W sytuacji, w której nie wiadomo ile osób będzie potrzebnych do terminowej realizacji zlecenia (ponieważ klient na etapie zlecania nie zna jeszcze końcowej objętości zlecenia), agencja może być zmuszona do zapewnienia dyżuru specjalistów i tłumaczy, którym będzie zobowiązana zapłacić za dostępność. Ponadto zlecenia tłumaczeniowe wymagają realizacji określonych czynności zawsze w tej samej kolejności.

Kiedy i jak wynagradzać pracowników za przestój w pracy

Warto dodać, że zlecenia ekspresowe nie powinny być na porządku dziennym. Jeśli w danej firmie często pojawiają się zamówienia z terminem na wczoraj, które nie zostały zlecone odpowiednio wcześniej, warto przyjrzeć się wewnętrznej organizacji pracy. Może wówczas okazać się, że na przykład wyznaczenie własnym działom bezwzględnie obowiązujących i wczesnych terminów przygotowania produktu/usługi pozwoli zaoszczędzić wielu kłopotów i obniżyć koszty.

Klienci powinni pamiętać, że we wszystkich branżach pracownicy wykonujący pracę ekstra otrzymują wynagrodzenie za godziny nadliczbowe. Jeśli więc oczekują, że ich współpraca z usługodawcą będzie opierać się na zaufaniu, muszą być przygotowani na dodatkowe opłaty z tytułu skróconych terminów realizacji.

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem (PDF)

Autopromocja
Skrivanek sp. z o.o.
Skrivanek sp. z o.o. jest jedną z największych firm tłumaczeniowych i szkół językowych w Europie Środkowej i Wschodniej.

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

REKLAMA

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

REKLAMA