REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obsługa zleceń ekspresowych realizowanych przez firmę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Obsługa zleceń ekspresowych realizowanych przez firmę
Obsługa zleceń ekspresowych realizowanych przez firmę
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Niejednokrotnie o czymś zapomnimy lub musimy coś zrobić na ostatnią chwilę, wówczas przydają się firmy, które oferują opcję szybkiego wykonania danego zlecenia. Jak wygląda praca w firmie oferującej niestandardowe, ekspresowe usługi?

REKLAMA

Zaufanie to podstawa efektywnej współpracy pomiędzy dostawcami usług a ich klientami. Buduje się je dzięki skutecznej realizacji zleceń. Kierownicy projektów opracowują wspólnie z klientami harmonogramy pracy. Następnie zespół, który zajmuje się danym zadaniem, wykonuje je w określonym terminie z zachowaniem najwyższej możliwej jakości. Klienci natomiast terminowo regulują płatności za wykonane usługi i w efekcie wzajemne zaufanie ugruntowuje się. Tak wygląda standardowa praca wielu usługodawców.

REKLAMA

Co natomiast dzieje się w sytuacji, w której w wyniku nieprzewidzianych okoliczności klient potrzebuje usługi na już? Przede wszystkim warto uświadomić sobie, że takich sytuacji nie da się uniknąć. Choć czasem można zmieścić dodatkowe czynności w ustalonym harmonogramie bez podejmowania nadzwyczajnych środków, równie często trzeba zmienić tryb realizacji zadania na pilny. Stąd właśnie biorą się powszechnie stosowane i konieczne dopłaty za ekspres. Stawki naliczane w takich przypadkach można określić zwrotem „opłaty za niedogodności”. Rekompensują one dostawcy usług czas i wysiłek związane z koniecznością przeorganizowania harmonogramów i zmiany planów, czasem nawet całego zespołu. Dopłaty za ekspres nie oznaczają, że usługodawca wykorzystuje szansę, aby wyjątkowo dużo zarobić kosztem klienta znajdującego się w sytuacji bez wyjścia. Dostawcy usług próbują po prostu pokryć dodatkowo poniesione koszty.

Jak prawidłowo tworzyć harmonogramy czasu pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Co więcej – zlecenie wykonywane w trybie ekspresowym zazwyczaj przerywa realizację innych zaplanowanych zadań oraz angażuje zasoby (na przykład programy komputerowe), które powinny być dostępne na potrzeby pozostałych klientów. Oznacza to, że struktury niezbędne do sprawnej i uporządkowanej obsługi zleceń zostają w przypadku zleceń ekspresowych całkowicie przeorganizowane. Usługodawca przechodzi w nadzwyczajny tryb pracy.

Jak wygląda tryb ekspresowy w agencji tłumaczeń? – Realizacja każdego zlecenia to proces składający się z wielu elementów. Jeśli klient zleci nam tłumaczenie z języka angielskiego na chiński o objętości 15 000 słów z terminem realizacji na następny dzień, nie można tego porównać z żądaniem, aby zwiększyć liczbę pracowników do zapakowania większej niż standardowo liczby pudełek – mówi Łukasz Słowikowski, Marketing Manager z agencji tłumaczeń i szkoły językowej Skrivanek Sp. z o.o. – Agencja tłumaczeń musi zlecić poszczególnym wykonawcom przetłumaczenie ponadstandardowej liczby słów (za normalną dzienną średnią uważa się 1500–2000 słów). Ekspresowe tempo pracy oznacza dla tłumaczy dodatkowy stres, a czasem pracę w nietypowych porach (weekendy, noc). W sytuacji, w której nie wiadomo ile osób będzie potrzebnych do terminowej realizacji zlecenia (ponieważ klient na etapie zlecania nie zna jeszcze końcowej objętości zlecenia), agencja może być zmuszona do zapewnienia dyżuru specjalistów i tłumaczy, którym będzie zobowiązana zapłacić za dostępność. Ponadto zlecenia tłumaczeniowe wymagają realizacji określonych czynności zawsze w tej samej kolejności.

Kiedy i jak wynagradzać pracowników za przestój w pracy

Warto dodać, że zlecenia ekspresowe nie powinny być na porządku dziennym. Jeśli w danej firmie często pojawiają się zamówienia z terminem na wczoraj, które nie zostały zlecone odpowiednio wcześniej, warto przyjrzeć się wewnętrznej organizacji pracy. Może wówczas okazać się, że na przykład wyznaczenie własnym działom bezwzględnie obowiązujących i wczesnych terminów przygotowania produktu/usługi pozwoli zaoszczędzić wielu kłopotów i obniżyć koszty.

Klienci powinni pamiętać, że we wszystkich branżach pracownicy wykonujący pracę ekstra otrzymują wynagrodzenie za godziny nadliczbowe. Jeśli więc oczekują, że ich współpraca z usługodawcą będzie opierać się na zaufaniu, muszą być przygotowani na dodatkowe opłaty z tytułu skróconych terminów realizacji.

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem (PDF)

Skrivanek sp. z o.o.
Skrivanek sp. z o.o. jest jedną z największych firm tłumaczeniowych i szkół językowych w Europie Środkowej i Wschodniej.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA