REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obsługa zleceń ekspresowych realizowanych przez firmę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Obsługa zleceń ekspresowych realizowanych przez firmę
Obsługa zleceń ekspresowych realizowanych przez firmę
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Niejednokrotnie o czymś zapomnimy lub musimy coś zrobić na ostatnią chwilę, wówczas przydają się firmy, które oferują opcję szybkiego wykonania danego zlecenia. Jak wygląda praca w firmie oferującej niestandardowe, ekspresowe usługi?

Zaufanie to podstawa efektywnej współpracy pomiędzy dostawcami usług a ich klientami. Buduje się je dzięki skutecznej realizacji zleceń. Kierownicy projektów opracowują wspólnie z klientami harmonogramy pracy. Następnie zespół, który zajmuje się danym zadaniem, wykonuje je w określonym terminie z zachowaniem najwyższej możliwej jakości. Klienci natomiast terminowo regulują płatności za wykonane usługi i w efekcie wzajemne zaufanie ugruntowuje się. Tak wygląda standardowa praca wielu usługodawców.

REKLAMA

REKLAMA

Co natomiast dzieje się w sytuacji, w której w wyniku nieprzewidzianych okoliczności klient potrzebuje usługi na już? Przede wszystkim warto uświadomić sobie, że takich sytuacji nie da się uniknąć. Choć czasem można zmieścić dodatkowe czynności w ustalonym harmonogramie bez podejmowania nadzwyczajnych środków, równie często trzeba zmienić tryb realizacji zadania na pilny. Stąd właśnie biorą się powszechnie stosowane i konieczne dopłaty za ekspres. Stawki naliczane w takich przypadkach można określić zwrotem „opłaty za niedogodności”. Rekompensują one dostawcy usług czas i wysiłek związane z koniecznością przeorganizowania harmonogramów i zmiany planów, czasem nawet całego zespołu. Dopłaty za ekspres nie oznaczają, że usługodawca wykorzystuje szansę, aby wyjątkowo dużo zarobić kosztem klienta znajdującego się w sytuacji bez wyjścia. Dostawcy usług próbują po prostu pokryć dodatkowo poniesione koszty.

Jak prawidłowo tworzyć harmonogramy czasu pracy

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co więcej – zlecenie wykonywane w trybie ekspresowym zazwyczaj przerywa realizację innych zaplanowanych zadań oraz angażuje zasoby (na przykład programy komputerowe), które powinny być dostępne na potrzeby pozostałych klientów. Oznacza to, że struktury niezbędne do sprawnej i uporządkowanej obsługi zleceń zostają w przypadku zleceń ekspresowych całkowicie przeorganizowane. Usługodawca przechodzi w nadzwyczajny tryb pracy.

Jak wygląda tryb ekspresowy w agencji tłumaczeń? – Realizacja każdego zlecenia to proces składający się z wielu elementów. Jeśli klient zleci nam tłumaczenie z języka angielskiego na chiński o objętości 15 000 słów z terminem realizacji na następny dzień, nie można tego porównać z żądaniem, aby zwiększyć liczbę pracowników do zapakowania większej niż standardowo liczby pudełek – mówi Łukasz Słowikowski, Marketing Manager z agencji tłumaczeń i szkoły językowej Skrivanek Sp. z o.o. – Agencja tłumaczeń musi zlecić poszczególnym wykonawcom przetłumaczenie ponadstandardowej liczby słów (za normalną dzienną średnią uważa się 1500–2000 słów). Ekspresowe tempo pracy oznacza dla tłumaczy dodatkowy stres, a czasem pracę w nietypowych porach (weekendy, noc). W sytuacji, w której nie wiadomo ile osób będzie potrzebnych do terminowej realizacji zlecenia (ponieważ klient na etapie zlecania nie zna jeszcze końcowej objętości zlecenia), agencja może być zmuszona do zapewnienia dyżuru specjalistów i tłumaczy, którym będzie zobowiązana zapłacić za dostępność. Ponadto zlecenia tłumaczeniowe wymagają realizacji określonych czynności zawsze w tej samej kolejności.

Kiedy i jak wynagradzać pracowników za przestój w pracy

Warto dodać, że zlecenia ekspresowe nie powinny być na porządku dziennym. Jeśli w danej firmie często pojawiają się zamówienia z terminem na wczoraj, które nie zostały zlecone odpowiednio wcześniej, warto przyjrzeć się wewnętrznej organizacji pracy. Może wówczas okazać się, że na przykład wyznaczenie własnym działom bezwzględnie obowiązujących i wczesnych terminów przygotowania produktu/usługi pozwoli zaoszczędzić wielu kłopotów i obniżyć koszty.

Klienci powinni pamiętać, że we wszystkich branżach pracownicy wykonujący pracę ekstra otrzymują wynagrodzenie za godziny nadliczbowe. Jeśli więc oczekują, że ich współpraca z usługodawcą będzie opierać się na zaufaniu, muszą być przygotowani na dodatkowe opłaty z tytułu skróconych terminów realizacji.

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem (PDF)

Skrivanek sp. z o.o.
Skrivanek sp. z o.o. jest jedną z największych firm tłumaczeniowych i szkół językowych w Europie Środkowej i Wschodniej.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA