| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Podatki

Podatkowe konsekwencje zbycia majątku trwałego firmy

Aktualizacja: 08.02.2011

Nasza spółka ma zamiar zbyć samochód osobowy i dwa samochody ciężarowe. Jak powinniśmy ustalić dochód ze zbycia? Czy jest różnica przy ustalaniu dochodu ze zbycia samochodu osobowego oraz ciężarowego? »

Dokumentowanie importu usług fakturami wewnętrznymi

Aktualizacja: 15.02.2011

Spółka dokonuje importu usług i w celu jego rozliczenia wystawia faktury wewnętrzne dla każdego kontrahenta oddzielnie za dany miesiąc. Spółka dla danego kontrahenta w danym miesiącu wystawia dwie faktury wewnętrzne – jedna to faktura na VAT należny, druga zaś to faktura na VAT naliczony. Obie są przez spółkę księgowane i wprowadzane do odpowiednich rejestrów. Posiadają oddzielną numerację. Czy spółka prawidłowo postępuje, wystawiając dwie faktury dotyczące importu usługi od kontrahenta w danym miesiącu? Czy taki sposób rozliczania rodzi ryzyko podatkowe? Czy może spółka powinna wystawiać tylko jedną fakturę wewnętrzną, za to w dwóch egzemplarzach – oryginał i kopię? »

Sprzedaż dokonana w trakcie zawieszenia działalności

Aktualizacja: 01.02.2011

Czy w trakcie zawieszenia działalności można dokonać sprzedaży środka trwałego i wyposażenia (np. komputera)? Czy trzeba w takim przypadku rozliczyć VAT? »

Czy złożenie deklaracji po terminie uprawnia do odliczenia VAT

Aktualizacja: 20.01.2011

W naszej firmie została przeprowadzona kontrola. Urzędnicy twierdzą, że powinniśmy się zarejestrować jako podatnicy VAT już w 2008 r. ze względu na przekroczenie obrotów. Czy wolno nam będzie odliczyć VAT naliczony od 2008 r.? Czy mamy zapłacić należny VAT z odsetkami bez odliczania podatku naliczonego i czy grożą nam jakieś kary? »

Jak odliczyć podatek naliczony, rozpoczynając sprzedaż mieszaną

Aktualizacja: 12.01.2011

Niebawem będę prowadził sprzedaż opodatkowaną i zwolnioną. Sprzedaż zwolniona będzie wynosiła około 2% sprzedaży ogółem. Czy powinienem pisać wniosek o proporcję, czy odliczać cały VAT z faktur dotyczących obydwu rodzajów sprzedaży? »

Jak jest opodatkowana sprzedaż samochodu osobowego używanego w działalności

Aktualizacja: 20.12.2010

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Jestem czynnym podatnikiem VAT. Chcę sprzedać osobie fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej samochód osobowy, całkowicie zamortyzowany, zakupiony do mojej firmy na podstawie faktury VAT, z której było odliczone 60% VAT. Samochód był używany w firmie przez 3 lata. Czy mogę go sprzedać na podstawie umowy sprzedaży? Jak rozliczyć podatek dochodowy oraz VAT? »

Jak ustalić podstawę opodatkowania przekazanych na cele reprezentacji towarów nabytych z rabatem

Aktualizacja: 16.12.2010

Firma w zamian za wysokie obroty kupiła alkohol z rabatem w atrakcyjnej cenie 0,10 zł, który zostanie przeznaczony na cele reprezentacji. Czy jeśli alkohol ten zostanie wręczony kontrahentowi, to jego wartość powinno się ustalić według faktury czy według ceny rynkowej (jego wartość sklepowa przewyższa 300 zł)? Od tego zależy, czy trzeba wystawić fakturę wewnętrzną i odprowadzić należny VAT. »

Czy opłatę za kurs szkoleniowy osoby zatrudnionej na umowę zlecenia można zaliczyć do kosztów podatkowych

Aktualizacja: 13.12.2010

Nasza spółka z o.o. zatrudnia pracownika na umowę zlecenia. Chcemy go wysłać na kurs szkoleniowy podwyższający jego kwalifikacje. Czy możemy opłaty za kurs zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? »

Czy można ponownie skorzystać z ulgi za zakup kasy rejestrującej

Aktualizacja: 09.12.2010

Kupiliśmy kasę fiskalną w maju 2010 r. Ulgę odliczaliśmy przez cztery miesiące. Teraz kupiliśmy drukarkę fiskalną, czyli kasę fiskalną połączoną z modułem magazynowym. Czy możemy znowu skorzystać z ulgi? Nie zgłosiliśmy, że kupimy dwie kasy. Czy w przypadku gdy nie możemy skorzystać z ulgi, musimy zgłosić kasę do urzędu i dokonywać przeglądów? »

Czy za niezawiadomienie o przejściu do dużego urzędu skarbowego jest sankcja

Aktualizacja: 03.12.2010

Podatnik do 15 października nie złożył informacji do urzędu skarbowego, że przechodzi do dużego urzędu skarbowego. Co teraz powinien zrobić? Jakie są konsekwencje uchybienia temu obowiązkowi i czy da się ich jakoś uniknąć? »

Czy można zaliczyć do kosztów środek trwały kupiony kilka lat temu

Aktualizacja: 22.11.2010

W 2004 r. kupiłem samochód osobowy za kwotę 61 000 zł. Obecnie chcę go wprowadzić do ewidencji środków trwałych prowadzonej działalności gospodarczej. Jego wartość rynkowa wynosi 14 000 zł. Czy mogę ten samochód przyjąć do środków trwałych i poddać go amortyzacji? Jeżeli tak, to jak ustalić jego wartość początkową? »

Czy podwyżka limitu w 2011 r. wpływa na prawo do zwolnienia podmiotowego z VAT w 2010 r.

Aktualizacja: 17.11.2010

Prowadzę działalność gospodarczą od 2008 r. Korzystam ze zwolnienia podmiotowego. Z prowadzonej ewidencji sprzedaży wynika, że w listopadzie lub grudniu br. przekroczę kwotę limitu obrotów uprawniającą do korzystania ze zwolnienia podmiotowego w 2010 r., czyli 100 000 zł. W 2011 r. limit ten jest wyższy i wynosi 150 000 zł. Na pewno go nie przekroczę w tym roku. Czy mogę w 2010 r. nadal korzystać ze zwolnienia podmiotowego? Czy będę mógł korzystać ze zwolnienia podmiotowego w 2011 r.? »

Czy wspólnicy spółki osobowej mogą wybrać różne formy opodatkowania swoich dochodów

Aktualizacja: 08.11.2010

Zamierzam wraz ze znajomym rozpocząć działalność gospodarczą w formie spółki osobowej. Czy jako wspólnicy obaj musimy wybrać taką samą formę opodatkowania? Czy jeden z nas może się rozliczać na zasadach ogólnych, zaś drugi skorzystać z opodatkowania podatkiem liniowym? Jakie są warunki opodatkowania podatkiem liniowym? »

Kto wystawia informację PIT-11 przejętym pracownikom

Aktualizacja: 02.11.2010

Od 1 października br. spółka z o.o. stała się właścicielem zorganizowanej części przedsiębiorstwa, wyodrębnionej z innej spółki z o.o. (wykupiono oddział). Nastąpiło przejęcie 10 pracowników w trybie art. 231 Kodeksu pracy. Kto ma obowiązek wystawić tym pracownikom PIT-11 za okres od stycznia do września? Jak wygląda sprawa z wystawieniem deklaracji PIT-4R? »

Co zrobić w przypadku wystawienia paragonu na kwotę wyższą niż właściwa

Aktualizacja: 28.10.2010

Co zrobić, jeżeli na paragon z kasy fiskalnej zamiast kwoty 700 zł została nabita kwota 18 000 zł? Czy trzeba ten błąd zgłaszać do urzędu skarbowego? Czy wystarczy napisać oświadczenie i dołączyć je do innych dokumentów księgowych? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Deloitte

Audyt, konsulting, zarządzanie ryzykiem, doradztwo finansowe i podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK