REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Święta w firmie a VAT

Tomasz Krywan
Tomasz Krywan
Doradca podatkowy; specjalista w zakresie prawa podatkowego. Autor wielu praktycznych odpowiedzi na pytania z zakresu prawa podatkowego i licznych publikacji na ten temat.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Okres przedświąteczny wiąże się w przypadku wielu podatników z różnymi świątecznymi zakupami, jak również ze świątecznymi świadczeniami. W poniższym tekście zostaną omówione skutki, jakie wywołują takie zdarzenia w VAT.

Zakupy towarów i usług związane z wystrojem świątecznym firmy

REKLAMA

REKLAMA

Część podatników w okresie przedświątecznym decyduje się na zorganizowanie w prowadzonej firmie świątecznego wystroju. Wydatki z tym związane stanowią przeważnie koszty reprezentacji, a więc od 1 stycznia 2007 r. nie stanowią kosztów uzyskania przychodu (na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 23 updof oraz art. 16 ust. 1 pkt 28 updop). W konsekwencji nie jest możliwe odliczenie podatku naliczonego od takich zakupów (ze względu na brzmienie art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT).

Nie wszystkie takie wydatki stanowią jednak koszty reprezentacji. Przyjmuje się bowiem, że reprezentacją w rozumieniu podatkowym są skierowane na zewnątrz działania polegające na kreowaniu pozytywnego wizerunku danego podmiotu. W konsekwencji, o ile wydatki związane ze świątecznym wystrojem firmy widoczne dla klientów czy potencjalnych klientów firmy są kosztami reprezentacji, o tyle wydatki związane ze świątecznym wystrojem pomieszczeń niedostępnych dla takich klientów (np. pomieszczeń, w których pracują pracownicy niemający kontaktu z klientami) nie są kosztami reprezentacyjnymi. W zakresie tym możliwe jest więc zaliczenie wydatków na przedświąteczny wystrój firmy do kosztów uzyskania przychodów (są to wydatki poprawiające nastrój pracowników, a więc efektywność ich pracy; w konsekwencji są to wydatki ponoszone w celu osiągnięcia przychodów) oraz odliczenie podatku naliczonego związanego z tymi wydatkami.

Organizacja imprez przedświątecznych

REKLAMA

Okres przedświąteczny to również okres, w którym organizowane są często różnego rodzaju spotkania i imprezy przedświąteczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeważnie takie spotkania i imprezy są organizowane przez podatników będących pracodawcami dla pracowników oraz ich rodzin. Przez długi czas istniały wątpliwości co do możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na organizację tego typu imprez (znaczna część organów podatkowych twierdziła, że nie ma takiej możliwości - zob. przykładowo pismo Naczelnika I Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z 13 lutego 2006 r. nr 1471/dpd2/423/150/05/MB/2). W ostatnim czasie przeważyło jednak stanowisko, że możliwość taka istnieje (przyczyniło się do tego w szczególności pismo Ministerstwa Finansów nr PB3/GN-8213-298/05/1680, w którym stwierdziło ono, że wydatki na zorganizowanie imprez integracyjnych oraz okolicznościowych dla pracowników pochodzące ze środków obrotowych firmy stanowią koszty uzyskania przychodów pracodawców).

Tytułem przykładu przytoczyć warto fragment postanowienia Naczelnika Urzędu Skarbowego w Zgierzu z 2 marca 2006 r. (nr I-1/415/5/06), w którym czytamy, że: „Spotkanie wigilijne pracowników nie zostało wymienione w art. 23 (...) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako wydatek niestanowiący kosztów uzyskania przychodów. Nie ma bezpośredniego wpływu na uzyskanie przychodu, ale występuje pośredni wpływ na osiągnięcie przychodów poprzez wzmacnianie więzi pracowników, co w efekcie ma przynieść wyniki widoczne w pracy, a więc i przychód firmy. (...) Zatem jeśli powyższy wydatek został poniesiony ze środków obrotowych firmy oraz nie miał na celu udzielenia pomocy socjalnej dla pracowników w tym spotkaniu uczestniczących, tj. nie mieści się w zakresie działalności socjalnej - to stanowi koszt uzyskania przychodów spółki”. Innymi przykładami wyjaśnień, w których organy podatkowe potwierdziły możliwość zaliczania do kosztów uzyskania przychodów koszty organizacji imprez okolicznościowo-integracyjnych, mogą być pismo: Naczelnika Urzędu Skarbowego w Brzegu z 28 maja 2007 r. (nr PD- -423/3/07/BK) czy pismo Naczelnika Lubelskiego Urzędu Skarbowego z 6 lipca 2007 r. (nr PD.423-34/07).

Oznacza to, że w zakresie zakupów towarów i usług związanych z organizacją dla pracowników spotkań przedświątecznych nie ma zastosowania wyłączenie prawa do odliczenia, o którym mowa w art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT. W konsekwencji możliwe jest, co do zasady, odliczanie podatku naliczonego przy zakupach towarów i usług związanych z organizacją takich spotkań (zakładając, że pracodawca prowadzi wyłącznie działalność opodatkowaną lub w spotkaniu uczestniczą wyłącznie pracownicy zatrudnieniu przy wykonywaniu czynności opodatkowanej. W przypadku organizacji spotkania dla pracowników zatrudnionych zarówno przy wykonywaniu czynności opodatkowanych, jak i zwolnionych odliczenie będzie możliwe w proporcji wynikającej ze stosowanej dla danego roku proporcji wstępnej).

Pamiętać jednak należy, że przepisy ustawy o VAT wyłączają możliwość odliczania podatku naliczonego przy nabywaniu usług gastronomicznych i noclegowych (art. 88 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT). W konsekwencji, w zakresie, w jakim zakupy związane z organizacją spotkań i imprez przedświątecznych są zakupami takich usług, prawo do odliczenia nie przysługuje. Przy czym trzeba podkreślić, że przez usługi gastronomiczne rozumie się wyłącznie usługi sklasyfikowane na gruncie PKWiU w grupowaniu 55.3. W konsekwencji istnieje możliwość odliczania podatku naliczonego, między innymi, przy nabywaniu usług cateringowych, tj. usług klasyfikowanych jako usługi przygotowywania i dostarczania posiłków dla odbiorców zewnętrznych - PKWiU 55.52.

Możliwość odliczania podatku naliczonego dotyczy wyłącznie zakupów finansowanych ze środków obrotowych podatników - pracodawców. W przypadku spotkań przedświątecznych finansowanych ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych koszty organizacji imprezy stanowią wydatki na działalność socjalną i nie są kosztami uzyskania przychodów na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 42 updof oraz art. 16 ust. 1 pkt 45 updop. W konsekwencji nie jest możliwe odliczanie podatku naliczonego ze względu na brzmienie art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT. Chyba że powołamy się na art. 88 ust. 2 pkt 3 ustawy, który pozwala na odliczenie VAT od zakupów, gdy wydatków na ich zakup nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Warunkiem jest, aby opodatkować nieodpłatne świadczenie usług. Przyjmuje się jednak, że to do podatnika należy wybór, czy takie przekazanie opodatkuje.

Wątpliwości budzi to, czy jeśli istniało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu (niektórych choćby) towarów i usług związanych z organizacją imprez i spotkań przedświątecznych dla pracowników, dochodzi do podlegającego opodatkowaniu nieodpłatnego świadczenia usług, to znaczy czy świadczenia w ramach takich imprez stanowią nieodpłatne świadczenia na cele osobiste pracowników oraz (w przypadku rodzin pracowników) inne nieodpłatne świadczenie usług, jeżeli nie jest ono związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa.

W mojej ocenie - tak. Jednocześnie jednak uważam, że podatnicy mogą zrezygnować z odliczania podatku naliczonego przy dokonywaniu takich zakupów, a następnie traktować organizację spotkań czy imprez jako nieodpłatne świadczenie usług niepodlegające opodatkowaniu VAT. Co prawda art. 8 ust. 2 ustawy o VAT uzależnia opodatkowanie nieodpłatnego świadczenia usług od istnienia prawa do odliczenia (z którego nie trzeba skorzystać), lecz uważam, że względy celowościowe przemawiają za przyjęciem wniosku, iż dobrowolna rezygnacja z prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabywaniu towarów i usług związanych z nieodpłatnie świadczonymi usługami skutkuje ich brakiem opodatkowania.

Niestety, istnieje ryzyko, że właściwy dla podatnika organ podatkowy zakwestionuje w takich przypadkach brak opodatkowania nieodpłatnego świadczenia usług. Dlatego też bezpieczniejszym rozwiązaniem jest jednak odliczanie podatku naliczonego przy zakupach towarów i usług związanych z organizacją imprez i spotkań przedświątecznych, a następnie traktowanie organizacji tych imprez jako nieodpłatnie świadczonych usług podlegających VAT. Podstawą opodatkowania jest w takim wypadku suma netto wydatków na wszystkie zakupy towarów i usług związanych z organizacją imprezy lub spotkania przedświątecznego.

Problem powyższy nie istnieje w przypadku organizacji imprez i spotkań przedświątecznych ze środków pochodzących z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. W takich przypadkach prawo do odliczenia przy dokonywaniu zakupów związanych z ich organizacją - jak zostało wskazane powyżej - nie przysługuje, a w konsekwencji nie dochodzi do opodatkowania nieodpłatnie świadczonych usług na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy o VAT. Chyba że podatnik zdecyduje się odliczyć i opodatkować świadczenie.

Imprezy i spotkania przedświąteczne organizowane mogą być nie tylko dla pracowników, ale również dla klientów (kontrahentów) czy potencjalnych klientów (kontrahentów) podatników. W takich przypadkach wydatki związane z organizacją imprez i spotkań są kosztami reprezentacji i nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Oznacza to również brak prawa do odliczenia przy zakupach związanych z organizacją takich imprez (art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT) oraz brak opodatkowania nieodpłatnego świadczenia usługi (art. 8 ust. 2 ustawy o VAT). Ponadto są to świadczenia związane z prowadzonym przedsiębiorstwem, więc nie podlegają VAT niezależnie od prawa do odliczenia.

Prezenty świąteczne

Zbliżające się święta motywują również podatników do przekazywania prezentów pracownikom czy innym podmiotom (klientom, kontrahentom).

Prezenty dla pracowników

Zasady rozliczania zakupów przeznaczanych dla pracowników budzą pewne wątpliwości. Z jednej strony można bowiem przyjąć, że zakupy (np. zakupy prezentów dla pracowników) takie są zakupami towarów pośrednio wykorzystywanych do wykonywania czynności opodatkowanych (zakładając, że podatnik wykonuje wyłącznie czynności opodatkowane), które dają prawo do odliczenia podatku naliczonego przy ich zakupie. Przyjęcie takiego wniosku oznacza, że przekazanie towarów (w tym prezentów świątecznych) pracownikom - jako przekazanie towarów na cele osobiste pracowników - podlega, co do zasady, opodatkowaniu VAT jako nieodpłatna dostawa towarów (art. 7 ust. 2 ustawy o VAT) i powinno być udokumentowane fakturą wewnętrzną. Wyjątek dotyczy przekazania pracownikom towarów (np. prezentów) mających status prezentów o małej wartości (przekazanie prezentów o małej wartości nie podlega opodatkowaniu na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy o VAT; pojęcie prezentów o małej wartości definiuje art. 7 ust. 4 ustawy o VAT).

Z drugiej jednak strony można przyjąć, że związek między zakupami towarów przeznaczonych dla pracowników, a wykonywanymi przez podatnika (pracodawcę) czynnościami opodatkowanymi jest zbyt pośredni, aby można było korzystać z prawa do odliczenia w tym zakresie. Przyjęcie takiego stanowiska powoduje, że przekazanie takich towarów pracownikom nie podlega opodatkowaniu VAT jako nieodpłatna dostawa towarów (opodatkowaniu VAT na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT podlega bowiem wyłącznie przekazanie towarów, przy których nabyciu/wytworzeniu przysługiwało prawo do odliczenia) i nie powinno być dokumentowane fakturą wewnętrzną.

W mojej ocenie prawidłowe jest pierwsze z zaprezentowanych stanowisk. Niemniej jednak uważam, że ze względu na niejasne przepisy w omawianym zakresie możliwe jest postępowanie na oba wskazane powyżej sposoby.

Na marginesie dodam, że przyjęcie drugiego z powyższych stanowisk jest korzystniejsze podatkowo. Powoduje bowiem, że wydatki na zakupy towarów przeznaczonych dla pracowników stanowić będą koszty uzyskania przychodów pracodawcy w kwotach brutto. W przypadku przyjęcia pierwszego stanowiska do kosztów uzyskania przychodów zaliczone mogą być jedynie koszty netto zakupu takich towarów, a jednocześnie nie jest możliwe zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów podatku należnego od przekazania towarów (np. prezentów) pracownikom (do kosztów uzyskania przychodu można jedynie zaliczyć podatek należny od przekazania towarów na cele reprezentacji i reklamy).

Prezenty dla kontrahentów

Prezenty świąteczne mogą być przekazywane nie tylko pracownikom, ale również innym osobom, w szczególności klientom obecnym (kontrahentom) i potencjalnym (kontrahentom). W takich przypadkach wydatki na zakup prezentów są kosztami reprezentacji i nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Oznacza to również brak prawa do odliczenia przy dokonywaniu takich zakupów (art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT) oraz brak ich opodatkowania jako nieodpłatnych dostaw towarów (art. 7 ust. 2 ustawy o VAT).

Analogicznie ma się rzecz w przypadku często praktykowanego przesyłania klientom obecnym (kontrahentom) i potencjalnym (kontrahentom) kartek czy listów z życzeniami świątecznymi. Wydatki związane z wysłaniem takich kartek nie stanowią - jako koszty reprezentacji - kosztów uzyskania przychodów i nie pozwalają na odliczanie podatku naliczonego. Nie dochodzi również w takim przypadku do wystąpienia podlegającej opodatkowaniu nieodpłatnej dostawy towarów.

Należy wspomnieć, że istnieje art. 88 ust. 2 pkt 3 ustawy, który pozwala na odliczenie VAT od zakupów, gdy wydatków na ich zakup nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Warunkiem tego jest, aby opodatkować nieodpłatne przekazanie. Przyjmuje się jednak, że to do podatnika należy wybór, czy takie przekazanie opodatkuje.

Przekazanie bonów towarowych

Zamiast prezentów rzeczowych pracownikom czy innym osobom (w szczególności klientom i kontrahentom) przekazywane mogą być bony towarowe. W związku ze sprzedażą czy przekazaniem bonów towarowych nie dochodzi do opodatkowania VAT. Bony towarowe (a także wszelkiego rodzaju kupony czy talony) nie są bowiem towarami w rozumieniu VAT.

Jak czytamy w piśmie Naczelnika II Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Kaliszu w piśmie z 29 listopada 2004 r. (nr DPP-005-160/04): „Bon nie mieści się w definicji towaru, lecz jest jedynie dokumentem uprawniającym do zakupu. Zastępuje on zatem środek pieniężny, który uprawnia do otrzymania w oznaczonym terminie pewnych towarów lub korzystania z usług”. Sprzedaż bonów towarowych nie stanowi również świadczenia usługi. W konsekwencji podatnicy kupujący bony towarowe w celu ich przekazania pracownikom czy innym osobom jako dokumenty stwierdzające sprzedaż nie powinni otrzymywać faktur, lecz noty obciążeniowe lub inne dokumenty księgowe (zob. pismo Naczelnika Łódzkiego Urzędu Skarbowego z 5 kwietnia 2005 r., nr ŁUS-III-2-443/1/05/AJ).

Z tych samych przyczyn opodatkowaniu VAT nie podlegają również nieodpłatne przekazania bonów towarowych.

Potwierdzają to organy podatkowe w udzielanych przez siebie wyjaśnieniach, czego przykładem może być pismo Naczelnika Opolskiego Urzędu Skarbowego z 17 lutego 2005 r. (nr PP/443-137-9-GK/04/05), w którym czytamy, że: „Przekazanie pracownikom bonów towarowych nie jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług”. Także zatem w przypadku nieodpłatnego przekazania bonów nie należy wystawiać faktury (w szczególności faktury wewnętrznej), lecz czynność tę dokumentować dowodem wewnętrznym (np. dowodem wydania bonu towarowego), bez wykazywania VAT.

• art. 2 pkt 6, art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 7 ust. 2-4, art. 8 ust. 2, art. 29 ust. 12, art. 86 ust. 1, art. 88 ust. 1 pkt 2, art. 88 ust. 1 pkt 4 oraz art. 106 ust. 7 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - Dz.U. Nr 54, poz. 535; ost.zm. Dz.U. z 2007 r. Nr 192, poz. 1382

• art. 23 ust. 1 pkt 23 i pkt 42 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych - j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176; ost.zm. Dz.U. z 2007 r. Nr 192, poz. 1387

• art. 16 ust. 1 pkt 28 i 45 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych - j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654; ost.zm. Dz.U. z 2007 r. Nr 176, poz. 1238

Tomasz Krywan

konsultant podatkowy

Źródło: Biuletyn VAT

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA