REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W dobie rosnących kosztów firm transportowych i spowolnienia gospodarczego ekonomiczna jazda przestała być zjawiskiem sporadycznym, a stała się koniecznością i jednym ze sposobów na redukcję wydatków. Jakie są więc najważniejsze zasady ekonomicznej jazdy?
Bezpieczeństwo w Internecie to w dzisiejszych czasach podstawa. W Unii Europejskiej obowiązuje nowy akt o usługach cyfrowych (Digital Services Act, DSA). Również w Polsce będą obowiązywały nowe przepisy. To bardzo ważne, ponieważ wiele osób zastanawia się: jak zachowywać się bezpiecznie w Internecie? Jak chronić swoje bezpieczeństwo w sieci? Jakie są zagrożenia w Internecie? Jak chronić się przed zagrożeniami w Internecie? Przepisy będą dotyczyły przedsiębiorców jak i osób fizycznych. Nowe przepisy mają poprawić bezpieczeństwo użytkowników w sieci, wspierać walkę z nielegalnymi treściami w Internecie, uregulować zagadnienia dot. moderowania treści. Nie będzie już tak łatwo manipulować użytkownikami, "śledzić ich" działań w sieci, profilować, wysyłać tzw. ciasteczek (pliki cookie). Będzie większa ochrona przed pedofilią. To będzie prawdziwa rewolucja dla przedsiębiorców działających w Internecie. Akt o usługach cyfrowych stosuje się od dnia 17 lutego 2024 r.
Wszechobecne aplikacje chmurowe pozwalają firmie z Warszawy bez wysiłku współpracować z zespołem z Londynie, organizując spotkania wideo, podczas których analizuje się dane, a nawet realizować skomplikowane zadania związane z zarządzaniem projektami.
Sektor logistyczny w ostatnich latach musiał mierzyć się z wieloma problemami. Pandemia, niepokoje geopolityczne, wzrosty cen surowców, inflacja, recesja. W co powinny inwestować przedsiębiorstwa, aby wzmocnić łańcuch dostaw i uczynić go bardziej przewidywalnym?
REKLAMA
Jedna trzecia firm sektora transportu, logistyki i motoryzacji planuje w I kw. 2024 r. zatrudnienie nowych pracowników. 15 proc. przewiduje konieczność redukcji etatów. Tak przedstawia się raport "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia".
Branża TSL jest najszybciej rozwijającym się sektorem gospodarki. Najważniejszą składową tego sukcesu jest transport, który w ciągu ostatnich 10 lat zwiększył zatrudnienie o blisko ćwierć miliona osób (najnowszy raport „Transport drogowy w Polsce 2023”). Skąd zatem biorą się finansowe wyzwania i problemy tej branży? Chociażby z długich terminów płatności.
Jeden z najszybciej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki to sektor TSL (transport, spedycja, logistyka). Jak się okazuje, bardzo istotną częścią transportu drogowego w Polsce są busy do 3,5 t. Raport “Transport drogowy w Polsce 2023” podaje, że blisko połowa przychodów branży transportu drogowego pochodzi od transportu nierejestrowanego o DMC do 3,5 t.
W obliczu rosnącej liczby tragicznych wypadków w leśnictwie, przedsiębiorcy leśni wzywają do pilnej reakcji ze strony państwa. Postulują o zwiększenie nadzoru nad Lasami Państwowymi, odpolitycznienie kadr oraz opracowanie strategii dla sektora leśno-drzewnego. Ale czy ich głos zostanie wysłuchany?
REKLAMA
Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego, sztuczna inteligencja w branży transportowej zautomatyzuje wiele procesów, co ma szansę przełożyć się na oszczędności. „Wymaga to jednak odpowiednich regulacji, standardów bezpieczeństwa, a zarazem odpowiedzialnych praktyk w implementacji i użytkowaniu sztucznej inteligencji” – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.
Inicjatywa na światowym rynku logistyki kontraktowej od lat należy do regionu Azji i Pacyfiku i tak pozostanie przynajmniej do 2027 r. Do tego czasu operatorzy z Europy i Ameryki Płn. utracą na rzecz dalekowschodnich firm aż 4% udziałów w globalnych przychodach, ale wciąż będą się rozwijać. W Europie wzrost zapewni zwłaszcza handel internetowy, na którym skorzysta także Polska. Kluczową dla nas kwestią będzie także utrzymanie dynamiki na rynku magazynowym.
Wdrożenie depozytorów na klucze i przedmioty powinno być poprzedzone dokładną analizą, bowiem chodzi o ważną materię: bezpieczeństwo w obiektach. W niniejszej publikacji skupimy się na kryteriach, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze sprzętu i dostawcy.
Priorytet dla przeładunku surowców takich jak węgiel i zboże, zerwanie łańcuchów dostaw, kryzys energetyczny, który spowodował, że logistyka musiała znacznie ograniczyć swoje koszty. Wojna w Ukrainie dla sektora TSL to bolesne doświadczenie porównywalne z pandemią koronawirusa.
Ryanair, Alicja Wójcik-Gołębiowska: Nie zrezygnowaliśmy z lotniska Modlin, cały czas latamy, cały czas jest dostępna oferta na lato 2023 [PODCAST].
Łańcuch dostaw. W ostatnim roku na działanie firm produkcyjnych największy wpływ miały niedobory komponentów i materiałów. Problematyczne były również opóźnienia w dostawach spowodowane brakiem kierowców i zbyt małą przepustowością portów. W konsekwencji zyski firm mogły być nawet o 13% niższe.
O bezpieczeństwo danych osobowych obawia się ponad 60 proc. Polaków - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów. Ofiarą ich wycieku lub kradzieży padło 15 proc. rodaków, a 40 proc. doświadczyło próby ich wyłudzenia.
REKLAMA