REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rosną wymagania firm w zakresie bezpieczeństwa IT i finansowania

Pandemia sprawiła, że rozpędzona od wielu lat cyfrowa transformacja wrzuciła jeszcze wyższe obroty.
Pandemia sprawiła, że rozpędzona od wielu lat cyfrowa transformacja wrzuciła jeszcze wyższe obroty.
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów w tym czasie – IT i nowe technologie, doświadczyły zmian w zakresie oferowanych produktów i usług, które w kilku elementach poważnie przeobraziły rynek. Wśród nich warto wyróżnić rosnące oczekiwania konsumentów i firm wobec dostawców w zakresie usług dodanych w procesie sprzedaży.

Usługi IT - firmy zapłacą więcej

Według badań 70% klientów B2B oczekuje innowacyjnych produktów, usług i są w stanie zapłacić za nie wyższą cenę[1]. To pokazuje, że powszechnie znana prawda mówiąca o tym, że firmy chcą obecnie czegoś więcej niż samego rozwiązania, a dodatkowo usług z nim związanych, ma pokrycie w twardych danych. Pandemia Covid-19 sprawiła jednak, że kwestia wartości dodanych do produktów, zwłaszcza w obszarze IT, stała się jeszcze bardziej istotnym elementem transakcji. Dlaczego tak się stało?

REKLAMA

Więcej online’u – większe potrzeby

REKLAMA

Pandemia nowego koronawirusa sprawiła, że rozpędzona od wielu lat cyfrowa transformacja wrzuciła jeszcze wyższe obroty. W ciągu kilkunastu miesięcy byliśmy świadkami przejścia wielu firm do trybu pracy zdalnej, zdecydowanego wzrostu segmentu e-commerce w 2020 roku (prawie 26% r/r[2]) i zakupów, a co za tym idzie również rozbudowy cyfrowych kanałów sprzedaży[3]. Według badania na temat cyfryzacji firm w 2020 roku pandemia była powodem wdrażania rozwiązań z zakresu cyfrowej transformacji w przypadku niemal 1/3 badanych firm[4]. Ale to przecież nie wszystko. Nowy styl pracy, wykorzystanie home office oraz przenoszenie coraz większej liczby elementów biznesu do online’u spowodowało, że na tapetę trafiły rozwiązania związane z bezpieczeństwem i przeciwdziałaniem cyberatakom.

Rosnące portfolio potrzeb firm w obszarze IT sprawiło, że zmienić musiały się również portfolio dystrybutorów, resellerów i integratorów. Firmy od lat oczekują bardziej rozbudowanych usług niż dostarczania samego sprzętu, ale teraz, w związku z nowymi wyzwaniami, trend ten nabrał jeszcze bardziej wyraźnych kształtów.

- Od kilkunastu miesięcy zauważamy, że firmy poszukujące rozwiązań z obszaru IT oczekują profesjonalnych usług dodanych, wśród których ważne jest eksperckie wsparcie nie tylko w zakresie wyboru odpowiednich samych urządzeń, ich konfiguracji czy wdrożenia tak, by w pełni wykorzystywać potencjał, ale także wsparcia od strony bezpieczeństwa, zarówno w obszarze systemów, jak i procedur, oraz np. zapewnienia szkoleń merytorycznych z zakresu zaawansowanych rozwiązań IT. To jednak nie wszystko: w okresie pandemii jeszcze większe znaczenie jako wartości dodanej do usług mają modele finansowania dostępne dla firm. Co więcej, nowoczesne modele finansowania w dobie kryzysu pozwalają na dalsze funkcjonowanie przedsiębiorstw bez zbędnego mrożenia kapitałów w trudnych czasach – komentuje Tomasz Ciesielski Enterprise Channel Sales Manager w AB S.A.

Jakich szkoleń poszukują firmy?

Merytoryczne wsparcie z zakresu zaawansowanych rozwiązań IT dotyczą najczęściej takich tematów jak m.in. obsługa systemów operacyjnych, wirtualizacja, budowania rozwiązań chmury prywatnej, aplikacji serwerowych, oprogramowania narzędziowego, administracji i konfiguracji serwerów oraz pamięci masowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dystrybutorzy podkreślają, że coraz częściej klienci biznesowi oczekują również szkoleń z zakresu prawa, np. dotyczącego zamówień publicznych.

Firmy chcą więcej, ale w magazynach wciąż braki

REKLAMA

Jednocześnie rosnące wymagania firm w obszarze wartości dodanych do kupowanych sprzętów w obszarze bezpieczeństwa, finansowania czy wiedzy eksperckiej zderzają się z rzeczywistością braków… urządzeń. Przerwane łańcuchy dostaw, wyraźny wzrost popytu na urządzenia IT sprawiło, że na rynku powstała wielka luka, która dotyka przede wszystkim firmy planujące duże zamówienia.

- Ostatnie miesiące i rozpoczynające się lato daje pierwsze przebłyski optymizmu w kwestii dostępności sprzętów dla większych projektów. Sezonowe, letnie spowolnienie popytu pozwoli nadrobić w pewnym stopniu globalne rynkowe braki magazynowe, jednak wciąż na realizację dużych zamówień i bardziej złożonych projektów klasy enterprise trzeba poczekać kilka miesięcy. Mimo problemów logistycznych branży na całym świecie, wysoki popyt pokazuje również, jak wielka jest skala przeobrażeń w obszarze cyfryzacji polskich firm w okresie pandemii – dodaje Ciesielski.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

[1] Źródło: Raport „State of the Connected Customer”

[2] Źródło: Raport „Handel internetowy w Polsce 2020. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2020-2025”

[3] Źródło: https://zpp.net.pl/wp-content/uploads/2021/05/ZPP_e-commerce_raport-1.pdf

[4] Źródło: https://www.ey.com/pl_pl/raporty-analizy/transformacja-cyfrowa-firm-2020

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

REKLAMA

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA