REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rosną wymagania firm w zakresie bezpieczeństwa IT i finansowania

Pandemia sprawiła, że rozpędzona od wielu lat cyfrowa transformacja wrzuciła jeszcze wyższe obroty.
Pandemia sprawiła, że rozpędzona od wielu lat cyfrowa transformacja wrzuciła jeszcze wyższe obroty.
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów w tym czasie – IT i nowe technologie, doświadczyły zmian w zakresie oferowanych produktów i usług, które w kilku elementach poważnie przeobraziły rynek. Wśród nich warto wyróżnić rosnące oczekiwania konsumentów i firm wobec dostawców w zakresie usług dodanych w procesie sprzedaży.

Usługi IT - firmy zapłacą więcej

Według badań 70% klientów B2B oczekuje innowacyjnych produktów, usług i są w stanie zapłacić za nie wyższą cenę[1]. To pokazuje, że powszechnie znana prawda mówiąca o tym, że firmy chcą obecnie czegoś więcej niż samego rozwiązania, a dodatkowo usług z nim związanych, ma pokrycie w twardych danych. Pandemia Covid-19 sprawiła jednak, że kwestia wartości dodanych do produktów, zwłaszcza w obszarze IT, stała się jeszcze bardziej istotnym elementem transakcji. Dlaczego tak się stało?

REKLAMA

Więcej online’u – większe potrzeby

REKLAMA

Pandemia nowego koronawirusa sprawiła, że rozpędzona od wielu lat cyfrowa transformacja wrzuciła jeszcze wyższe obroty. W ciągu kilkunastu miesięcy byliśmy świadkami przejścia wielu firm do trybu pracy zdalnej, zdecydowanego wzrostu segmentu e-commerce w 2020 roku (prawie 26% r/r[2]) i zakupów, a co za tym idzie również rozbudowy cyfrowych kanałów sprzedaży[3]. Według badania na temat cyfryzacji firm w 2020 roku pandemia była powodem wdrażania rozwiązań z zakresu cyfrowej transformacji w przypadku niemal 1/3 badanych firm[4]. Ale to przecież nie wszystko. Nowy styl pracy, wykorzystanie home office oraz przenoszenie coraz większej liczby elementów biznesu do online’u spowodowało, że na tapetę trafiły rozwiązania związane z bezpieczeństwem i przeciwdziałaniem cyberatakom.

Rosnące portfolio potrzeb firm w obszarze IT sprawiło, że zmienić musiały się również portfolio dystrybutorów, resellerów i integratorów. Firmy od lat oczekują bardziej rozbudowanych usług niż dostarczania samego sprzętu, ale teraz, w związku z nowymi wyzwaniami, trend ten nabrał jeszcze bardziej wyraźnych kształtów.

- Od kilkunastu miesięcy zauważamy, że firmy poszukujące rozwiązań z obszaru IT oczekują profesjonalnych usług dodanych, wśród których ważne jest eksperckie wsparcie nie tylko w zakresie wyboru odpowiednich samych urządzeń, ich konfiguracji czy wdrożenia tak, by w pełni wykorzystywać potencjał, ale także wsparcia od strony bezpieczeństwa, zarówno w obszarze systemów, jak i procedur, oraz np. zapewnienia szkoleń merytorycznych z zakresu zaawansowanych rozwiązań IT. To jednak nie wszystko: w okresie pandemii jeszcze większe znaczenie jako wartości dodanej do usług mają modele finansowania dostępne dla firm. Co więcej, nowoczesne modele finansowania w dobie kryzysu pozwalają na dalsze funkcjonowanie przedsiębiorstw bez zbędnego mrożenia kapitałów w trudnych czasach – komentuje Tomasz Ciesielski Enterprise Channel Sales Manager w AB S.A.

Jakich szkoleń poszukują firmy?

Merytoryczne wsparcie z zakresu zaawansowanych rozwiązań IT dotyczą najczęściej takich tematów jak m.in. obsługa systemów operacyjnych, wirtualizacja, budowania rozwiązań chmury prywatnej, aplikacji serwerowych, oprogramowania narzędziowego, administracji i konfiguracji serwerów oraz pamięci masowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dystrybutorzy podkreślają, że coraz częściej klienci biznesowi oczekują również szkoleń z zakresu prawa, np. dotyczącego zamówień publicznych.

Firmy chcą więcej, ale w magazynach wciąż braki

REKLAMA

Jednocześnie rosnące wymagania firm w obszarze wartości dodanych do kupowanych sprzętów w obszarze bezpieczeństwa, finansowania czy wiedzy eksperckiej zderzają się z rzeczywistością braków… urządzeń. Przerwane łańcuchy dostaw, wyraźny wzrost popytu na urządzenia IT sprawiło, że na rynku powstała wielka luka, która dotyka przede wszystkim firmy planujące duże zamówienia.

- Ostatnie miesiące i rozpoczynające się lato daje pierwsze przebłyski optymizmu w kwestii dostępności sprzętów dla większych projektów. Sezonowe, letnie spowolnienie popytu pozwoli nadrobić w pewnym stopniu globalne rynkowe braki magazynowe, jednak wciąż na realizację dużych zamówień i bardziej złożonych projektów klasy enterprise trzeba poczekać kilka miesięcy. Mimo problemów logistycznych branży na całym świecie, wysoki popyt pokazuje również, jak wielka jest skala przeobrażeń w obszarze cyfryzacji polskich firm w okresie pandemii – dodaje Ciesielski.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

[1] Źródło: Raport „State of the Connected Customer”

[2] Źródło: Raport „Handel internetowy w Polsce 2020. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2020-2025”

[3] Źródło: https://zpp.net.pl/wp-content/uploads/2021/05/ZPP_e-commerce_raport-1.pdf

[4] Źródło: https://www.ey.com/pl_pl/raporty-analizy/transformacja-cyfrowa-firm-2020

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

Prawdziwa rewolucja w prawie i ulga dla przedsiębiorców: Maksymalnie 6 dni w roku na kontrole w firmach

To ma być prawdziwa rewolucja w prawie gospodarczym, ale nie tylko. Deregulacja obejmująca uproszczenie działalności gospodarczej i prowadzenie firmy w Polsce ma objąć całe otoczenie prawne biznesu. Na początek zmiany w kontrolach, które w obecnym kształcie dezorganizują funkcjonowanie firm, pochłaniają czas i koszty a dodatkowo stresują właścicieli i pracowników.

REKLAMA

Przedsiębiorczość kobiet w praktyce. Parytety i reprezentacja kobiet w biznesie, luka płacowa i jawność wynagrodzeń [Wywiad]

O problemach polskich przedsiębiorców, w tym kobiet prowadzących własną firmę, o parytetach i reprezentacji kobiet w biznesie, luce płacowej i nowych przepisach w tym zakresie – rozmawiamy z Dominiką Reich, przedsiębiorczynią, członkinią Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku oraz jedyną przedstawicielką województwa podlaskiego w Stowarzyszeniu Sommelierów Polskich.

Lokalnych biznesów nie znajdziesz w sieci [Raport]

Tylko 25% firm lokalnych posiada strony internetowe, mimo że 68% Polaków szuka w internecie opinii o firmach przed dokonaniem zakupu. 27% użytkowników internetu regularnie czyta recenzje, a 41% robi to często. Najwięcej recenzji przeglądają mieszkańcy województw lubuskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i zachodniopomorskiego, a także osoby z niższym wykształceniem i dochodami.

REKLAMA