REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ataki na łańcuchy dostaw, automatyzacja - trendy cyberbezpieczeństwa 2023

Subskrybuj nas na Youtube
cyberbezpieczeństwo 2023
cyberbezpieczeństwo 2023
Getty Images

REKLAMA

REKLAMA

Organizacje będą musiały stawić czoła większej liczbie nieznanych ryzyk cybernetycznych Pogłębiający się niedobór kadrowy, przełoży się na przeciążenie i wypalenie analityków. Organizacje są bardziej podatne na włamania. Zbiór prognoz

Łańcuchy dostaw na celowniku hakerów

Kontynuowane będą ataki na łańcuch dostaw, ale hakerzy będą wykraczać poza utarty schemat. Napastnicy będą nadal dokonywać maksymalnych zakłóceń atakując łańcuch dostaw, ale niekoniecznie będą atakować kluczowych dostawców, skupiając się, na przykład na współpracujących z nimi firmach prawnych lub księgowych. Sytuacje tę może pomóc odwrócić holistyczne podejście: łańcuch dostaw oznacza partnerstwo – partnerstwo oznacza współpracę i wzajemne wspieranie się. Firmy mogą prosperować w gospodarce cyfrowej tylko jako wzajemnie połączona struktura „siatki” o jednolitej odporności. Obejmuje to zapewnienie przeglądu zasad bezpieczeństwa wszystkich podmiotów w łańcuchu.

REKLAMA

Automatyzację do odzyskiwania danych

 Organizacje będą wykorzystywać automatyzację do odzyskiwania danych po atakach ransomware. Tradycyjne procedury przywracania danych po ataku ransomware są zarówno kosztowne, jak i czasochłonne dla organizacji; dlatego w 2023 r., aby skrócić przestoje organizacje będą dążyć do automatyzacji.

Może zabraknąć ekspertów do ochrony przed hakerami

Rosnące zmęczenie i rezygnacje analityków będą miały wpływ na zmianę podejścia do ochrony. W miejsce „nieprzekraczalnych” barier pojawi się wykrywanie i reakcja. Napastnicy nieprzerwanie uderzają w firmowe systemy, a ciągłe próby zablokowania niekończących się ataków wywołują zmęczenie i ostatecznie rezygnację wśród specjalistów ds. bezpieczeństwa cybernetycznego. W miejsce pracy nad zapobieganiem takim atakom i zapobieganiem wypaleniu pracowników, zobaczymy potrzebę skupienia się na zmniejszeniu skutków ataku. Oznacza to budowanie odporności w organizacji obejmującej ludzi, procesy i technologię oraz skupienie się na wczesnym wykrywaniu i właściwym reagowaniu, w przeciwieństwie do ochrony i zapobiegania. Kluczem stanie się zdolność wykrywania ataku nim przeniknie do wrażliwych danych i systemów.

Zaszyfrowane dane nie zawsze bezpieczne  

Przetwarzanie kwantowe – napastnicy zaczną wykradać i przechowywać zaszyfrowane dane w celu odszyfrowania ich w świecie komputerów kwantowych. Łatwo jest poznać motyw cyberataku w przypadku incydentów takich jak ransomware, ale co z incydentami, których nie wykrywamy, lub dotyczą danych, co do których mamy pewność, że są bezpiecznie zaszyfrowane? Postępy w komputerach kwantowych zmuszą liderów bezpieczeństwa do myślenia o wrażliwych danych zaszyfrowanych w świecie postkwantowym. Hakerzy, zamiast omijać zaszyfrowane dane, które były wcześniej chronione, będą próbować je przechwycić i sprzedać lub przechować w celu późniejszego odszyfrowania.

Źródło: vectra.ai

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA