REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Sprzedaż

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Trwają prace nad projektem o ograniczeniu sprzedaży alkoholu

W czwartek w Sejmie odbyło się drugie czytanie projektu nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz niektórych innych ustaw. Projekt wprowadza m.in. możliwość ograniczenia przez gminy nocnej sprzedaży alkoholu w sklepach i zakaz picia alkoholu w miejscu publicznym, za wyjątkiem wyznaczonych do tego miejsc.

Black Friday - poradnik UOKiK dla konsumentów

W piątek 24 listopada sklepy będą kusić wyprzedażami. Zanim ulegniesz szałowi zakupów, sprawdź, czy okazja naprawdę jest okazją. Towar kupiony w atrakcyjnej cenie także możesz reklamować.

Niezarejestrowanie sprzedaży na kasie fiskalnej będzie wykroczeniem

Projekt przygotowany przez Ministerstwo Finansów przewiduje, że niezarejestrowanie drobnej sprzedaży na kasie fiskalnej, czy niewydanie paragonu ma być wykroczeniem zagrożonym grzywną, a użycie oleju opałowego w transporcie może skutkować utratą licencji przewozowej.

Zezwolenie na sprzedaż alkoholu – warunki uzyskania

Prowadzenie działalności gospodarczej opartej na sprzedaży napojów alkoholowych wymaga zgromadzenia odpowiednich zezwoleń i uprzednio wystosowania o nie wniosków do właściwych organów. Choć cała procedura nie jest nadmiernie skomplikowana, dla początkujących przedsiębiorców formalności mogą stać się lekkim utrapieniem. Warto zatem przewertować przepisy w celu uniknięcia grzywny czy też zakazu kontynuowania obrotu.

REKLAMA

Jak dotrzeć do klienta reklamą mobilną?

Czy wiesz, że wyszukiwania mobilne stanowią ponad połowę wyszukań w wyszukiwarce Google? Urządzenia mobilne – smartfony, tablety, są naszymi nieodłącznymi towarzyszami prawie tak, jak laptopy czy tradycyjne komputery. Ciężko wyobrazić sobie dziś człowieka, który z nich nie korzysta.

Reklamy wideo i mobile z największym wzrostem

Według raportu PwC w 2016 roku wydatki na reklamę internetową po raz pierwszy przekroczą wielkość rynku reklamy telewizyjnej. W Polsce dojdzie do tego dopiero w 2020 roku, a wartość reklamy internetowej osiągnie wtedy wartość 1,17 mld dolarów.

Podatek handlowy od 1 września 2016 r.

Dnia 1 września 2016 r. weszła w życie ustawa o podatku od sprzedaży detalicznej, tzw. podatek handlowy. W głównej mierze obejmie zagraniczne sieci handlowe. W założeniach, podatek ma przynieść budżetowi 1,6 mld zł wpływów.

Skutki podatkowe sprzedaży po cenie wyższej od ceny zakupu

Czy cena sprzedaży powinna być wyższa niż wydatki poniesione na zakup? W jakich sytuacjach niezastosowanie się do cen rynkowych nie zostanie zakwestionowane przez organy podatkowe?

REKLAMA

Sprzedaż towaru za pośrednictwem firmy komisowej

Firmy coraz częściej wykorzystują umowę komisu do sprzedaży towarów handlowych, np. książek, obuwia itd. Umowa ta wymaga stosowania szczególnych zasad rozliczeń w podatkach i ewidencji księgowej komitenta. Przedstawiamy zasady opodatkowania takiej transakcji podatkami VAT i dochodowym oraz proponowaną ewidencję księgową.

Sprzedaż przez internet - marketing ukierunkowany na kobiety

Obecnie w Polsce z sieci internetowej korzysta 24,82 mln użytkowników, z czego 10,98 mln to kobiety. Połowa internautek wykorzystuje sieć, by dowiedzieć się więcej o markach i cenach, a jedna trzecia – by dokonać zakupu ulubionego produktu kosmetycznego. Dokonując sprzedaży przez internet, na pewno warto prowadzić marketing online ukierunkowany na kobiety.

Szkolenie "The Challenger sale - sprzedaż prowokacyjna"

Zapraszamy do udziału w szkoleniu "The Challenger sale - sprzedaż prowokacyjna", które odbędzie się 22 kwietnia w Warszawie. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl.

Internet narzędziem wspierającym sprzedaż

Każde przedsiębiorstwo handlowo-usługowe korzysta z oprogramowania, które wspiera sprzedaż. Od czasów kiedy Internet nie był jeszcze tak powszechny, sporo się jednak zmieniło. Przeskok na programy okienkowe był dużym krokiem w przyszłość i przyniósł szereg korzyści, bez których dzisiaj nie wyobrażamy sobie pracy. Jednym z takich plusów jest możliwość zdalnego dostępu do bazy danych, z każdego miejsca na świecie. I to zarówno przez przedsiębiorcę oraz jego pracowników, jak i przez kontrahentów.

Nowy obowiązek informacyjny sklepów internetowych 2016

W 2016 r. w polskim prawie pojawią się dwie znaczące zmiany mające na celu propagowanie alternatywnych metod rozwiązywania sporów w tym mediacji. Prócz obowiązku sklepów internetowych i ODR od 1 stycznia 2016 r. zmianie uległo również postępowanie cywilne.

Sprzedażowy Dream Team: od rekrutacji po motywację

Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w dniach 19-20 listopada odbyło się w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Język korzyści, czyli zwroty ułatwiające sprzedaż

Język korzyści jest bardzo ważną techniką w komunikacji z konsumentem, bowiem ułatwia sprzedaż oraz pozwala budować pozytywne relacje z klientami. Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej.

Nowe obowiązki dla firm w ustawie o reklamacjach

Nowa ustawa o reklamacjach i rzeczniku finansowym wprowadza szereg obowiązków dla firm, które powinny szybko zapoznawać się z tymi przepisami, bowiem dostosowanie dotychczasowych rozwiązań korporacyjnych do nowych przepisów wynosić będzie tylko 30 dni - podkreślają eksperci z Konfederacji Lewiatan.

O czym należy pamiętać przed urlopem?

Żeby zapewnić sobie udany wypoczynek, powinniśmy zadbać o bezpieczeństwo i dobrze zaplanować wyjazd. Noclegi, transport, wizy, ubezpieczenie, szczepienia, leki – to tylko część spraw, które musimy załatwić zanim wyruszymy na wakacje.

Polski a europejski konsument - gwarancja i reklamacja

Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze gwarancji i reklamacji? Informacje na ten temat można znaleźć w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”.

Kiedy przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne?

Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy z umową. Przedsiębiorca odpowiada za wady fizyczne sprzedanej rzeczy.

Aplikacje do obsługi reklamacji

Okazuje się, że ponad 90 proc. konsumentów składa reklamacje bezpośrednio w miejscu zakupu. Około 10 minut zajmuje pracownikowi przyjęcie zgłoszenia oraz przekazanie sposobu rozpatrzenia zdarzenia. Następny krok, czyli stworzenie papierowego protokołu rejestrującego reklamację - kolejne 30 minut. Jak rozwiązać problemy czasowo-ekonomiczne salonów sprzedaży w Polsce? Jak rynek oprogramowania ERP i ECM reaguje na te potrzeby?

Odpowiedzialność przedsiębiorcy za wady fizyczne po 25 grudnia 2014 r.

Przedsiębiorca odpowiada za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. Od dnia 25 grudnia 2014r. wada fizyczna rzeczy doczekała się definicji legalnej zamieszczonej w Kodeksie cywilnym.

Jak zareklamować choinkę?

Choinka, jak każdy inny produkt, powinna być w taki sposób oznaczona ceną, by kupujący nie miał żadnej wątpliwości co do jej wysokości. Przed zakupem warto też upewnić się, czy podana kwota to cena za całe drzewko, czy np. za metr. Po transakcji należy poprosić o potwierdzenie zakupu – nie musi być to paragon fiskalny, wystarczy kartka z podpisem lub pieczątką. Bez tego w razie ewentualnej reklamacji trudno będzie udowodnić, że to tu zostało zakupione drzewko świąteczne.

Konsekwencje dla przedsiębiorców wprowadzenia zmian w prawach konsumenta

Już 25 grudnia 2014 r. wejdzie w życie ustawa o prawach konsumenta, której celem jest zwiększenie ochrony osób prywatnych zawieranych z przedsiębiorcami, w szczególności poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość. Nowe przepisy będą jednak mniej korzystne dla małych przedsiębiorców.

Konsekwencje przejęcia pracowników przez nowego pracodawcę

Nie do rzadkości w obrocie gospodarczym należy przejęcie, sprzedaż czy fuzja firmy. Przepisy kodeksu pracy regulują kwestię przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę pod kątem sytuacji pracowników. Z mocy prawa nowy pracodawca staje się stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. Czy umowy o pracę ulegają rozwiązaniu? Co dzieje się ze zleceniobiorcami?

Umowa sprzedaży samochodu osobowego - przykładowe postanowienia

Umowa sprzedaży samochodu, często mylnie nazywana umową kupna – sprzedaży, powinna zawierać dane sprzedawcy, kupującego oraz samochodu. Jakie konieczne elementy powinny znaleźć się w umowie sprzedaży samochodu?

Opodatkowanie handlu kwiatami i zniczami nawet w ramach działalności

Na przełomie października i listopada znacznie rośnie sprzedaż kwiatów i zniczy. W okolicach cmentarzy handlują głównie osoby, które zajmują się sprzedażą sezonową. Taki rodzaj handlu można traktować jako działalność gospodarczą a to oznacza, że sprzedaż powinna być opodatkowana.

Kim jest merchandiser?

Stanowiska merchandisera najlepiej szukać w branży produkcyjnej oraz w firmach dystrybucyjnych. Osoba zatrudniona jako merchandiser zajmuje się ekspozycją towaru, organizacją akcji promocyjnych w celu zwiększenia sprzedaży.

Rośnie wartość sprzedaży bezpośredniej

Rynek sprzedaży bezpośredniej warty jest już ponad 2,7 mld zł. i wciąż rośnie. Wartość sprzedaży bezpośredniej wzrosła o 4 proc. w stosunku do 2013 r. Najprężniej działa branża kosmetyczna, ale inne również odnotowały wzrost w sprzedaży bezpośredniej.

Jak otrzymać koncesję na alkohol?

Prowadzenie sklepu bądź lokalu gastronomicznego wydaje się prawie niemożliwe bez możliwości sprzedaży alkoholi. Przedsiębiorca, który podejmuje się sprzedaży powinien pamiętać o konieczności uzyskania koncesji. Zezwolenie takie wydaje wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Co należy zrobić, aby uzyskać koncesję na alkohol?

Odpowiedzialność operatora za jakość transferu internetowego

Twoje łącze internetowe działa wolno? Transfer danych jest znacznie wolniejszy, niż wynikałoby z wybranego planu taryfowego? Takie sytuacje się zdarzają i nie są wcale wyjątkowe. Koniecznie przeczytaj poniższy tekst, aby dowiedzieć się, co możesz z tym zrobić.

Reklamacja rachunku telefonicznego – płacić czy nie?

Gdy rachunek telefoniczny okazuje się wyższy niż sądziliśmy, mamy możliwość reklamacji. Czy w trakcie postępowania reklamacyjnego należy opłacić kwestionowany rachunek?

Wezwanie do wykonania umowy

Wezwanie do wykonania umowy powinno zawierać termin oraz sposób realizacji umowy. W jaki sposób domagać się wykonania umowy sprzedaży pokazujemy na przykładzie zakupu mebli.

Kiedy sprzedawca może odmówić sprzedaży?

W dyskoncie spożywczym klientce odmówiono sprzedaży produktów, które wybrała. Jako powód podano, że towary nie były umieszczone w przeznaczonym do tego koszyku sklepowym, włożyła je do przyniesionej ze sobą torby. Czy sprzedawca miał prawo odmówić sprzedaży produktów?

Specjalne formy sprzedaży

Sprzedaż jest najbardziej powszechną umową, z którą każdy spotyka się przynajmniej kilka razy w tygodniu. Nie zawsze jednak jest dokonywana w sposób ogólnie przyjęty, czasem własność na kupującego przechodzi dopiero po spełnieniu dodatkowego warunku lub upływie określonego czasu.

Reklamacja za poparzenia w solarium

Poparzenia w solarium są podstawą złożenia reklamacji. W jaki sposób klienci solarium mogą reklamować usługę opalania w solarium?

Reklamacja zabiegu u stomatologa

Po wizycie u stomatologa, możesz być niezadowolony, albo nadal odczuwać ból. Czy można reklamować zabieg u stomatologa?

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Idziemy do fryzjera, oczekujemy pięknej fryzury, a po strzyżeniu jesteśmy zrozpaczeni. Czy niezadowolony klient może zareklamować nieudaną fryzurę? Czy możliwa jest reklamacja usługi fryzjerskiej?

Sprzedaż premiowa – opodatkowanie cz. II

Sprzedaż premiowa jest najczęściej wykorzystywana w prawie marketingu i reklamy. Nie została jednak zdefiniowana odpowiednio przez ustawodawcę, wobec czego organy podatkowe nie mogą zająć jednolitego stanowiska w zakresie opodatkowania tego rodzaju sprzedaży. Kiedy sprzedaż premiowa jest zatem opodatkowana?

Sprzedaż premiowa – opodatkowanie cz. I

Sprzedaż premiowa jest najczęściej wykorzystywana w prawie marketingu i reklamy. Nie została jednak zdefiniowana odpowiednio przez ustawodawcę, wobec czego organy podatkowe nie mogą zająć jednolitego stanowiska w zakresie opodatkowania tego rodzaju sprzedaży. Kiedy sprzedaż premiowa jest zatem opodatkowana?

Odpowiedzialność sprzedawcy przy sprzedaży ratalnej

Umowa sprzedaży na raty charakteryzuje się tym, że zapłaty ceny za rzecz ruchomą dokonuje się w określonych ratach. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady rzeczy, którą można ograniczyć lub wyłączyć.

Urodzaj owoców i warzyw obniży ich ceny

Prawie wszystkie owoce i warzywa są tańsze niż przed rokiem. Wszystko przez wysoką podaż, której sprzyjały warunki pogodowe. To powoduje, że producenci nie są w stanie pokryć z zysków poniesionych kosztów. Sytuacji dodatkowo zaszkodzi wprowadzony przez Rosję zakaz importu prawie wszystkich owoców i warzyw z Polski.

Rękojmia za wady fizyczne rzeczy sprzedanej

Nawet po dokonaniu sprzedaży kupujący ma prawo egzekwować od sprzedającego jego obowiązki dotyczące właściwości rzeczy. W pierwszej kolejności powinien domagać się naprawienia rzeczy lub wymiany na nową, lecz w szczególnych okolicznościach może nawet całkowicie odstąpić od umowy.

Czy e-sklep może powołać się na błąd?

Zakupy w sklepie internetowym są formą zawarcia umowy na odległość, która może ułatwić konsumentom wybór towaru i uzyskanie odpowiedniej ceny, lecz także potrafi nieść za sobą sporą dozę ryzyka. Zazwyczaj to kupujący jest bardziej chroniony przez prawo, jednak istnieją sytuacje, gdy e-sklep może nie zrealizować umowy, powołując się na błąd.

Nowe prawa dla kupujacych przez internet z półrocznym opóźnieniem

Z półrocznym opóźnieniem zaczną w Polsce obowiązywać nowe przepisy o prawach konsumenta kupującego m.in. w sieci. Zgodnie z dyrektywą powinny one wejść w życie w połowie czerwca, jednak odpowiednią ustawę dopiero podpisał prezydent. Nowe przepisy w ocenie ekspertów mają przyczynić się do rozwoju handlu w internecie. Zyskają przede wszystkim klienci, którzy będą mieli większą jasność, co i po jakiej cenie zamawiają, będą też mogli łatwiej reklamować towar. Dla przedsiębiorców początkowo będzie to oznaczało konieczność przystosowania się do nowych wymogów, ale w konsekwencji wzajemne relacje sklepów i klientów będą łatwiejsze.

Obowiązują nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

8 czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Od teraz będzie możliwy wybór formy, w jakiej będzie składana reklamacja.

Korygowanie ksiąg z powodu zwrotów i reklamacji

Korygowanie ksiąg z powodu zwrotów i reklamacji przysparza wiele problemów dla przedsiębiorców. Każde takie zdarzenie musi zostać odnotowane w księgach rachunkowych. Jak prawidłowo skorygować księgi z powodu

Zasady rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe

Konsument ma prawo do składania reklamacji w związku z niewłaściwie świadczonymi usługami przez instytucje finansowe. Proces rozpatrywania reklamacji powinien zostać przeprowadzony bezzwłocznie, a także powinien cechować się rzetelnością, wnikliwością, obiektywizmem oraz poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dobrych obyczajów.

Rusza kolejna edycja akcji "Weź paragon"

Ministerstwo Finansów uruchamia kolejną, zimową edycję ogólnopolskiej akcji informacyjnej "Weź paragon". Akcja ma na celu zmianę zwiększenie świadomości obywateli w stosunku do korzyści płynących z pobierania paragonów. Akcja będzie prowadzona w okresie od 20 stycznia do 2 marca 2014 r.

Można reklamować produkty kupione na wyprzedaży

W czasie trwania zimowych wyprzedaży warto pamiętać, że jeżeli produkt zakupiony na wyprzedaży okaże się wadliwy, klient ma takie same prawa do jego zwrotu, jak gdyby go kupił po regularnej cenie.

Reklamacja towarów promocyjnych i gratisów

Towary kupowane po promocyjnej cenie oraz gratisy to najczęstsze sposoby naciągania klientów. Sklepy często nie przyjmują zwrotów zakupionych towarów, ale – jak przypomina UOKiK – to zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Kiedy można reklamować towary promocyjne oraz gratisy?

REKLAMA