REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obowiązują nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

REKLAMA

8 czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Od teraz będzie możliwy wybór formy, w jakiej będzie składana reklamacja.

Co się zmieni?

Mamy wybór

Od 8 czerwca składając reklamację do dostawcy usługi telekomunikacyjnej sami będziemy mogli wybrać w jakiej formie ma nam zostać udzielona odpowiedź (na piśmie czy drogą elektroniczną). Dotychczas niezależnie od formy złożenia reklamacji (ustnie, pisemnie lub elektronicznie) usługodawca był zobowiązany do udzielenia odpowiedzi „na papierze”.

REKLAMA

Jeśli nie dokonamy wyboru, odpowiedź dotrze do nas tą drogą, którą złożyliśmy reklamację. Tym samym kontakt z usługodawcą będzie dopasowany do naszych preferencji, a nie narzucany przez regulacje prawne.

Zmiana służy usprawnieniu komunikacji między użytkownikami i dostawcami usług telekomunikacyjnych, ułatwiając wymianę informacji i dostosowując jej formę do tego, jaki sposób kontaktu jest dla nas najbardziej intuicyjny.

Zapisz się na nasz newsletter

Niższe opłaty za ogłaszanie w Monitorze wpisów do KRS

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Będzie szybciej i pewniej

REKLAMA

Korzystając z korespondencji e-mail lub elektronicznego biura obsługi abonenta w krótszym czasie uzyskamy odpowiedź na wniesioną reklamację (niż tradycyjną pocztą), a po odpowiedź o odrzuceniu reklamacji nie będziemy już musieli iść na pocztę. Co więcej, jeśli odpowiedź usługodawcy do nas nie dotarła, będziemy mogli zażądać ponownego wysłania odpowiedzi, jej kopii lub duplikatu.

Dzięki zmienionym przepisom skorzystają zarówno abonenci jak i przedsiębiorcy telekomunikacyjni, którzy będą mogli zaoszczędzić na obsłudze korespondencji papierowej i listach poleconych. Postępowanie reklamacyjne będzie też przebiegało sprawniej.

Dbamy o środowisko

Coraz więcej z nas korzysta z komunikacji drogą elektroniczną i chętnie zrezygnujemy z mnożenia papierowych dokumentów. To dodatkowa i długoterminowa korzyść z wprowadzenia nowego rozporządzenia regulującego zasady składania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Oszczędzamy czas i cenne leśne zasoby!

Rozporządzenie jest dostępne pod linkiem: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/284/1

Nowe wzory formularzy w sprawach celnych

Źródło: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA