REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Podatki 2018, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co zawrzeć we wniosku o wpis do rejestru usług detektywistycznych?

Ze świadczeniem usług detektywistycznych łączy się konieczność uzyskania wpisu w rejestrze działalności detektywistycznej. Co powinno znaleźć się we wniosku o wpis?

Czy zagraniczni przedsiebiorcy mogą wykonywać usługi detektywistyczne w Polsce?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność detektywistyczną z innych państw członkowskich UE mogą świadczyć usługi bez konieczności uzyskiwania wpisu do rejestru działalności regulowanej. Na jakiej podstawie świadczą więc usługi? Przeczytaj.

Jak firmy mogą chronić dane?

Ochrona danych w firmach to dla przedsiębiorców drażliwy temat. Administrator danych jest zobowiązany nie tylko odpowiednio chronić dane, ale także usuwać je po ustaniu czasu i celu ich przetwarzania. W jaki sposób robić to najlepiej?

Jak uzyskać certyfikat akredytacji w zakresie obronności i bezpieczeństwa

Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa pozwala prowadzić działalność związaną z oceną zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa. W jaki sposób uzyskuje się certyfikat akredytacji?

REKLAMA

Audyt akredytacji w zakresie obronności i bezpieczeństwa - porada

Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa umożliwia prowadzenie działalności związanej z oceną zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa. Jak przebiega jej audyt?

Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa - jakie dokumenty złożyć?

Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa umożliwia prowadzenie działalności związanej z oceną zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa z wymaganiami określonymi w specyfikacji technicznej. Jakie należy złożyć dokumenty, aby uzyskać akredytację?

Jak firma może wpisać się na listę podmiotów wykonujących działalność lobbingową?

Jeżeli prowadzisz firmę, której przedmiotem ma być zawodowa działalność lobbingowa, powinieneś wystąpić z wnioskiem o wpis na listę podmiotów wykonujących działalność lobbingową prowadzoną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Jak to zrobić? Przeczytaj.

Jak złożyć wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorstw składowych?

Działalność gospodarcza w zakresie prowadzenia przedsiębiorstwa składowego jest działalnością regulowaną i wymaga wpisu do rejestru przedsiębiorstw składowych. Jakie elementy należy w nim zawrzeć?

REKLAMA

Jaka formę opodatkowania może wybrać przedsiębiorca prowadzący działaność kantorową?

Przedsiębiorca prowadzący działalność kantorową nie ma możliwości wyboru formy opodatkowania. Przepisy wskazują opodatkowanie wyłącznie na zasadach ogólnych. Ekspert wyjaśnia w jaki sposób powinna zostać ustalona wysokość zobowiązania podatkowego.

Wystąpienie wspólnika ze spółki cywilnej - porada

Przez umowę spółki cywilnej wspólnicy zobowiązują się dążyć do osiągnięcia wspólnego celu gospodarczego przez działanie w sposób oznaczony, w szczególności przez wniesienie wkładów. Skutkiem wystąpienia wspólnika ze spółki jest ustanie umowy wobec wspólnika opuszczającego spółkę. Ekspert wyjaśnia zasady wystąpienia wspólnika ze spółki cywilnej.

Odpowiedzialność za zobowiązania a udział w stratach spółki cywilnej - porada

Zasady odpowiedzialności panujące w spółce z cywilnej mogą zniechęcać wspólników do zakładania własnej firmy w tej właśnie formie. Czy rozwiązaniem problemu odpowiedzialności za zobowiązania może być wyłączenie od udziału w stratach?

Podpis elektroniczny - jak uzyskać?

Podpis elektroniczny, po spełnieniu pewnych warunków, traktowany jest na równi z podpisem złożonym własnoręcznie przez osobę, która się nim posługuje. Korzystanie z podpisu elektronicznego gwarantuje wygodę i szybkość dokonywania transakcji oraz zawierania umów. Odpowiedni podpis elektroniczny jest również dla osoby, która się nim posługuje oraz dla jej kontrahentów, gwarancją bezpieczeństwa. Jaki podpis elektroniczny uznaje się za bezpieczny? Poniżej przytaczamy opinię wydaną przez Ministerstwo Gospodarki.

Czy Cloud Computing nadaje sie do małej firmy?

Rozwiązania oparte na modelu SaaS (Software-as-a-Service) dostarczają oprogramowanie jako usługi. Ekspert opisuje jakie mają wady i zalety tego typu aplikacje.

Czym jest przedsiębiorstwo w ustawach podatkowych?

Ustawy podatkowe, zaś w szczególności ustawa o VAT i ustawy o podatku dochodowym, często uzależniają skutki podatkowe danego zdarzenia gospodarczego od kwalifikacji prawnej składników majątku, będących jego przedmiotem. Najczęściej uznanie określonej masy majątkowej za przedsiębiorstwo spowoduje brak opodatkowania. Dlatego tak istotna jest wstępna ocena zbywanych składników majątkowych, jako mogących lub nie mogących stanowić funkcjonalnie związanych ze sobą elementów, które łącznie mogą pełnić określone zadania. Ekspert wyjaśnia czym jest przedsiębiorstwo w rozumieniu ustaw podatkowych?

Przekazanie towaru pracownikowi (VAT) - porada

Począwszy od wejścia w życie ostatniej nowelizacji (tj. od dnia 1 kwietnia 2011 r.) coraz większe wątpliwości powoduje nowe brzmienie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT. Ekspert wyjaśnia jakie zasady rządzą przekazaniem towaru pracownikowi.

Jakie są uprawnienia stron w toczącym się postępowaniu administracyjnym?

Strony postępowania administracyjnego są wyposażone na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego (k.p.a.) w konkretne uprawnienia procesowe. Dzięki nim, mają możliwość wpływania na korzystną treść decyzji administracyjnej. Ekspert wyjaśnia z jakich praw mogą podczas procedury korzystać przedsiębiorcy.

Własna firma czy etat - co się bardziej opłaca?

Płatny urlop i ochrona socjalna to podstawowe zalety stosunku pracy. Jednak jedną trzecią tego, co zarobisz musisz oddać fiskusowi. Alternatywą jest założenie własnej firmy. Niższa przez pierwsze dwa lata składka ZUS pozwala na oszczędności już przy dochodach 1500 zł brutto. Ekspert podpowiada co opłaca się bardziej - etat, czy własna działalność.

Jak działa Mystery Shopping w praktyce małych i średnich przedsiębiorstw?

„Mystery Shopping”; „tajemniczy klient”; „klient testowy”. To synonimy. Najbardziej odpowiada mi określenie „klient testowy”, ale chętnie też posługuję się angielską nazwą tej techniki. Prekursorem „mystery shoppingu” są Stany Zjednoczone. W latach czterdziestych ubiegłego wieku, duże sklepy i sieci handlowe wykorzystywały detektywów do kontroli swoich sprzedawców. Szybko jednak poznano się na faktycznie najcenniejszych walorach tej metody działania. Ekspert wyjaśnia krok po kroku na czym polegają.

Jak przebiega badanie obszaru „Rzeczowe aktywa trwałe” sprawozdania finansowego?

Lepiej dwa razy sprawdzić niż raz się pomylić – ta praktyczna prawda sprawdza się w przypadku telewizorów, kurków z gazem i kranów z wodą tuż przed wakacyjnym wyjazdem na lazurowe plaże rodem z folderów biur podróży. Równie dobrze sprawdza się w przypadku analizy sprawozdań finansowych. Oto 33 obszary które warto sprawdzić, badając „Rzeczowe aktywa trwałe”.

9 popularnych błędów w sprawozdaniach finansowych – rzeczowe aktywa trwałe

Popełnić błąd – ludzka rzecz, zdarza się każdemu. Jednak specjalistom od finansów firmy błędy nie przystoją. Odpowiedzialność jest zbyt wielka. Lepiej więc wiedzieć zawczasu w którym miejscu na ścieżce ukryta jest wielka dziura niż wpaść w nią jak pierwszy lepszy amator.

CEIDG i działalność regulowana

Z dniem 1 lipca 2011 r. rozpocznie funkcjonowanie Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Zastąpi ona rozrzucone po całej Polsce rejestry zawierające dane osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą prowadzone obecnie przez urzędy miast i gmin. Jak jednak istnienie tego ogólnopolskiego rejestru będzie się miało do prowadzonych przez odrębne organy rejestrów działalności regulowanej? Poniżej odpowiadamy na to pytanie.

Czy podwykonawca może żądać zapłaty od inwestora?

Podwykonawca, po wykonaniu prac, może żądać zapłaty nie tylko od wykonawcy, ale również od inwestora. Warunkiem koniecznym jest jednak zgoda inwestora na prace danego podwykonawcy. W jakich sytuacjach może do tego dojść? W jakiej formie musi być wyrażona zgoda by roszczenie było zasadne oraz jakie okoliczności wpływają na możliwość żądania zapłaty od inwestora?

Czy spółka cywilna może posiadać własny majątek?

Wielu przedsiębiorców preferuje prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej. Jest to rozwiązanie korzystniejsze ze względów podatkowych. Zaletą jest także brak konieczności prowadzenia pełnej rachunkowości, a więc znaczne oszczędności na obsłudze księgowej w stosunku do spółek z o.o. Prowadzenie działalności w tej formie niesie za sobą jednak również pewne ograniczenia. Ekspert odpowiada na pytanie, czy spółka cywilna może posiadać własny majątek.

Jakie formy opodatkowania mogą wybrać wspólnicy spółek osobowych?

Jeżeli masz zamiar zostać wspólnikiem spółki osobowej, zastanów się, którą z nich wybrać. Twoja decyzja będzie miała wpływ na późniejszą możliwość skorzystania z formy opodatkowania. Ekspert wyjaśnia jakie formy opodatkowania dostępne są dla poszczególnych rodzajów spółek osobowych.

Na czym polegają niedozwolone klauzule w umowach o świadczenie usług turystycznych?

Powszechną praktyką biur podróży jest posługiwanie się w relacjach z klientami nienegocjowalnymi wzorcami umów. Wzorce te powinny być zgodne z prawem i nie zawierać postanowień uznanych na niedopuszczalne. Zawartość rejestru niedozwolonych klauzul umownych jasno świadczy jednak o nagminnym wykorzystywaniu przez branżę turystyczną silniejszej pozycji przedsiębiorcy względem konsumenta.

Czy wyciąg z cennika jest niedozwoloną reklamą leków recepturowanych?

Reklama leków, podobnie jak np. alkoholu, ze względu jej społeczne znaczenie podlega szczególnym uregulowaniom prawnym zawartym w ustawie Prawo farmaceutyczne. Specjalne obostrzenia ustawodawca przewidział w przypadku reklamy leków wydawanych wyłącznie na receptę. Nie oznacza to jednak, że właściciele aptek całkowicie stracili możliwość zabiegania o klienta.

Kiedy ZUS może kontrolować firmę?

Przedsiębiorcę może kontrolować ponad 40 podmiotów. Jednym z nich jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Ekspert wyjaśnia kiedy i na jakich zasadach firma zostanie poddana kontroli przez ZUS.

Czy podpis elektroniczny może zabezpieczać transakcje dokonywane przez spółki?

Ustawa o podpisie elektronicznym obowiązuje od dnia 16 sierpnia 2002 roku i z tym dniem bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu został zrównany z podpisem własnoręcznym w zakresie wywoływanych skutków prawnych.Czy podpis elektroniczny można stosować w przypadku stosunków między spółkami?

Czy stawka CIT w Polsce jest za wysoka?

Polska znalazła się na siódmym miejscu wśród państw członkowskich Unii Europejskiej w zestawieniu wysokości obowiązującej stawki podatku dochodowego od osób prawnych (CIT). Czy stawka jest korzystna dla rodzimych firm?

Czy przedsiębiorca może nagrywać rozmowy telefoniczne z kontrahentami?

Przedsiębiorcy w celu ochrony swoich interesów coraz częściej nagrywają ustalenia z kontrahentami. Czy są to działania zgodne z prawem? Ekspert opisuje prawne aspekty rejestrowania rozmów telefonicznych oraz rozmów za pomocą dyktafonu w stosunkach między przedsiębiorcami.

Jak działają hurtownie danych?

Do niedawana używane jedynie przez największe firmy, obecnie dostępne także dla mniejszych przedsiębiorców. Czym tak naprawdę są hurtownie danych? Ekspert wyjaśnia ich zasady działania.

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - formalności

Jeżeli zamierzasz rozkręcić biznes w zakresie pośrednictwa finansowego, musisz, jak każdy inny świeżo upieczony przedsiębiorca, przebrnąć przez formalności związane z rejestracją działalności gospodarczej. Wbrew obiegowej opinii nie nastręcza to większych trudności. Niniejszy artykuł, pomyślany jako przewodnik dla osób rozpoczynających działalność, pomoże przejść przez wszystkie etapy rejestracji.

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - biznesplan

W przypadku zakładania biura pośrednictwa finansowego, sporządzanie biznesplanu ma szczególne znaczenie. Przystępując do analizy przedsięwzięcia masz świadomość, że już niebawem będziesz pomagał w sporządzaniu biznesplanów swoim klientom. Osobiste zaangażowanie emocjonalne i finansowe nie sprzyja chłodnym kalkulacjom, przy których pożądane jest spojrzenie z odpowiednim dystansem. Ekspert radzi jak dobrze przygotować biznesplan biura pośrednictwa finansowego.

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - nawiązywanie współpracy


Niezależnie od tego, w jakiej branży chcesz prowadzić działalność, niezwykle istotne jest posiadanie kontaktów biznesowych. W pośrednictwie finansowym nabierają one szczególnego znaczenia. U początkujących przedsiębiorców odbywanie spotkań biznesowych, zmierzających do nawiązania kontaktów, może się wiązać z silnymi emocjami. Ekspert podpowiada w jaki sposób można nawiązać współpracę z podmiotami w branży pośrednictwa finansowego.

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - pomysł

Osoby poszukujące pomysłu na biznes, którego rozkręcenie nie niesie za sobą konieczności dokonania wysokich inwestycji na początkowym etapie i ponoszenia znacznych kosztów miesięcznych, powinny w pierwszej kolejności rozważyć wszelkie formy pośrednictwa handlowego. Ekspert omawia branżę pośrednictwa finansowego.

Jak sporządzić umowę sprzedaży drewna?

W obrocie gospodarczym bardzo często zawierane są umowy dotyczące sprzedaży drewna. Wynika to z łatwości i powszechności pozyskiwania tego surowca, jak również z ogromnej ilości jego zastosowań. Drewno jest potrzebne m.in. w budownictwie, przemyśle meblarskim, rzemiośle i w sztuce. W domach i mieszkaniach coraz częściej pojawiają się kominki i kozy, co sprzyja popularności drewna kominkowego. Ekspert wskazuje na co należy zwrócić szczególną uwagę zawierając umowę sprzedaży drewna.

Planowanie strategii marketingowej sklepu internetowego – najważniejsze zasady i wskazówki

Proces planowania strategii sklepu internetowego tylko z pozoru wydaje się banalnym zadaniem. W praktyce zaś każdy etap jest równie ważny i tworzy z pozostałymi elementami spójną całość. Tak jak w wielkiej maszynie, jeden niepotrzebny lub wadliwy komponent hamuje działanie, doprowadza do awarii i katastrofy. Jakie znaczenie ma strategia sklepu internetowego?

Promocja – dźwignia dla każdego sklepu internetowego

Jeśli poważnie myślimy o zaistnieniu w e-biznesie musimy być świadomi tego, że bez odpowiedniej akcji promocyjnej klienci do nas nie trafią. W dzisiejszych czasach to przedsiębiorca powinien wyjść do klientów, a nie odwrotnie. W dobie ostrej konkurencji na niemal każdym szczeblu rynku, odpowiednio dobrana akcja promocyjna może przynieść sukces.

Realizacja zamówień i wizerunek sklepu internetowego – jak wszystko zaplanować?

Jeśli mamy już określoną strategię cenową i towarową, warto zaplanować kolejne etapy funkcjonowania sklepu internetowego. Niezwykle ważne w tym przypadku są prawidłowe relacje między obsługą sklepu, a klientem. W tym przypadku liczy się nie tylko obsługa klienta, ale również relacje przed i po sprzedaży. Jak to wszystko połączyć?

Jakie dokumenty do wydania zezwolenia na transport drogowy osób?

Jakie dokumenty powinieneś przedstawić ubiegając się o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu drogowego osób?

Czym jest przewóz wykonywany na potrzeby własne?

Prowadzenie działalności gospodarczej może odbywać się w bardzo wielu dziedzinach, w tym w zakresie szeroko rozumianego transportu. Należy jednak pamiętać, że z działalnością tego rodzaju związanych jest wiele kwestii. Wśród nich pojawia się kwestia przewozów wykonywanych na potrzeby własne oraz zwolnień od uzyskania zezwoleń na wykonywanie tego typu działalności.

Na czym polega gwarancja zapłaty za roboty budowlane?

Firmy działające w branży remontowo – budowlanej są szczególnie narażone na utratę płynności finansowej spowodowaną niewywiązaniem się ze zobowiązania, czy też, mówiąc prościej, niezapłaceniem za usługę przez inwestora. Warto w związku z tym znać różne możliwości zabezpieczenia się przed taką sytuacją. Ekspert przybliża wprowadzoną do kodeksu cywilnego 16 kwietnia 2010 r. instytucję, jaką jest gwarancja zapłaty za roboty budowlane.

Jakie są procedury wydawania zezwoleń przewoźnikom międzynarodowym?

Przedsiębiorca trudniący się prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób, może wykonywać ją w różnoraki sposób. Przewóz może więc odbywać się zarówno w kraju, jak też może przebiegać przez kraje Unii Europejskiej. W zależności od zakresu prowadzonego transportu inaczej kształtują się procedury.

Jakie są zasady obrotu walutami przez Internet?

Czy przedsiębiorca może prowadzić sprzedaż i kupno walut za pośrednictwem Internetu bez konieczności uzyskania zezwolenia? Eksperci wyjaśniają jakie zasady rządzą obrotem walutami dokonywanym przez podmioty prowadzące działalność kantorową.

Jak pozyskać kapitał dzięki akcjom, udziałom lub obligacjom?

Zdobycie kapitału w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej to życzenie wielu małych i średnich firm. Jedną z metod jego spełnienia jest emisja akcji, udziałów lub obligacji. Ekspert radzi w jaki sposób zarobić decydując się na takie rozwiązanie.

Czy nieodpłatne świadczenie usług nie związane z działalnością jest opodatkowane?

Od 1 kwietnia 2011 zmieniło się brzmienie art. 7 ust 2 i 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Przekazywanie towarów na cele własne przedsiębiorstwa, cele związane z prowadzeniem własnej działalności, będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT.

Jakie będą nowe regulacje dla sektora funduszy inwestycyjnych? - UCITS IV

W najbliższym czasie polski sektor funduszy inwestycyjnych czekają duże zmiany, które dotyczyć będą nie tylko funduszy i towarzystw, które nimi zarządzają, ale także inwestorów. Zmiany te wprowadza nowa Dyrektywa Parlamentu Europejskiego, tzw. UCITS IV, która jest kolejną, po Bazyeli II i MiFID inicjatywą regulacyjną ukierunkowaną na standaryzację procesów zarządzania ryzykiem w europejskich instytucjach finansowych.

Jak obniżyć podatek prowadząc firmę w mieszkaniu?

Jeżeli prowadzisz firmę we własnym mieszkaniu na zasadzie samozatrudnienia, to zaliczysz do kosztów podatkowych część wydatków na media i czynsz. Podobnie z odsetkami od kredytu mieszkaniowego i prywatnym samochodem.

Kiedy firma może ubiegać się o pojazdy uprzywilejowane?

Zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na używanie pojazdów samochodowych jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym wydawane są w przypadkach wykorzystywania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia. Kiedy więc przedsiębiorca będzie uprawniony do używania pojazdu uprzywilejowanego?

ISO 9000 - co to takiego?

ISO 9000 jest to nazwa zbioru norm stworzonego przez Międzynarodową Agencję Normalizacyjną, dotyczących standardów zarządzania jakością w organizacjach, w tym także przedsiębiorstwach. Czy warto zdecydować się na uzyskanie certyfikatu?

REKLAMA