REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak uzyskać certyfikat akredytacji w zakresie obronności i bezpieczeństwa

Potwierdzeniem udzielenia akredytacji OiB jest certyfikat wydany jednostce na okres 3 lat.
Potwierdzeniem udzielenia akredytacji OiB jest certyfikat wydany jednostce na okres 3 lat.

REKLAMA

REKLAMA

Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa pozwala prowadzić działalność związaną z oceną zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa. W jaki sposób uzyskuje się certyfikat akredytacji?

Projekt decyzji przedkładany do podpisu Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji jest wcześniej opiniowany przez Departament Prawny oraz parafowany przez Podsekretarza Stanu MSWiA, sprawującego nadzór nad Departamentem Analiz i Nadzoru.

REKLAMA

REKLAMA

Dyrektor Departamentu Analiz i Nadzoru kieruje wniosek do Szefa Gabinetu Politycznego Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji wnoszący o udzielenie jednostce certyfikującej akredytacji OiB. Załącznikiem do wniosku jest projekt decyzji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, certyfikat akredytacji OiB oraz zakres akredytacji jednostki certyfikującej. Potwierdzeniem udzielenia akredytacji jest OiB wydany jednostce certyfikującej na okres 3 lat.

Certyfikat akredytacji zawiera:
• oznaczenie organu udzielającego akredytacji OiB;
• oznaczenie jednostki organizacyjnej i jej siedziby (adres);
• wskazanie Polskiej Normy, określającej system zarządzania jakością, posiadany przez jednostkę;
• zakres udzielonej akredytacji OiB;
• okres ważności akredytacji OiB;
• datę wydania;
• podpis organu wydającego certyfikat akredytacji OiB.

Polecamy: Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa - jakie dokumenty złożyć?

Załącznikiem do certyfikatu akredytacji jest zakres akredytacji określający grupy i nazwy wyrobów, badane cechy wyrobów, metody badawcze, programy certyfikacji oraz dokumenty stosowane do wykazania zgodności wyrobu ze specyfikacją techniczną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odmowa udzielenia akredytacji OiB przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji następuje w trybie decyzji administracyjnej.

Podstawą podjęcia decyzji o odmowie udzielenia akredytacji jest uzasadnienie, które zawiera opis przebiegu procesu akredytacji oraz potwierdzenie, że jednostka certyfikująca nie spełnia wymagań akredytacyjnych. W uzasadnieniu zamieszcza się również informację dotyczącą nie wykonanych korekcji lub/i działań korygujących, które powinny zostać wykonane w uzgodnionym terminie, w celu usunięcia niezgodności stwierdzonych podczas audytu.

Polecamy: Audyt akredytacji w zakresie obronności i bezpieczeństwa - porada

Projekt decyzji przedkładany do podpisu Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji jest wcześniej opiniowany przez Departament Prawny oraz parafowany przez Podsekretarza Stanu MSWiA, sprawującego nadzór nad Departamentem Analiz i Nadzoru.

Źródło: MSWiA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

Dlaczego premiera kontraktów na Ethereum jest ważną chwilą dla kryptowalut

Debiut funduszy ETF na największą z kryptowalut, czyli bitcoin, okazał się absolutnym sukcesem. Premiera tego instrumentu inwestycyjnego opartego o kryptowalutę pozwoliła na dostęp do zakupów BTC inwestorom instytucjonalnym, a to podbiło cenę do kryptowaluty do rekordowych poziomów. Choć regulacyjna saga i batalia banków inwestycyjnych oraz emitentów funduszy trwała kilka lat, zakończyła się sukcesem. W marcu bitcoin osiągnął rekordową cenę ponad $73 000 i choć od tamtej pory jego kurs uległ korekcie, to nadal utrzymuje się powyżej $63 000, a więc znacznie wyżej niż w ubiegłych latach. 

Zadbaj o siebie i swoje przywództwo, czyli wyzwania współczesnego menedżera

Dzisiejszy świat zarządzania wymaga od menedżerów nieustannej ewolucji. Hasło „menedżer od nowa” może oznaczać zarówno rozpoczęcie czegoś od początku, jak i wprowadzenie zmian poprawiających istniejący stan rzeczy. W obliczu dzisiejszych wyzwań, pełnych zawirowań i rozlicznych ścieżek, nowoczesne zarządzanie staje się sztuką balansowania między tradycją a innowacją.

REKLAMA

Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

REKLAMA