REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - biznesplan

Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego?
Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego?

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku zakładania biura pośrednictwa finansowego, sporządzanie biznesplanu ma szczególne znaczenie. Przystępując do analizy przedsięwzięcia masz świadomość, że już niebawem będziesz pomagał w sporządzaniu biznesplanów swoim klientom. Osobiste zaangażowanie emocjonalne i finansowe nie sprzyja chłodnym kalkulacjom, przy których pożądane jest spojrzenie z odpowiednim dystansem. Ekspert radzi jak dobrze przygotować biznesplan biura pośrednictwa finansowego.

Biznesplan jest to, mówiąc najprościej, analiza opłacalności biznesu w pewnym okresie czasu. Właśnie dlatego banki żądają od potencjalnych kredytobiorców przekonywującego biznesplanu, którego realizacja uprawdopodobni, że przedsiębiorca będzie w stanie spłacać raty kredytu. Warto również sporządzić biznesplan na etapie planowania przedsięwzięcia gospodarczego, aby nabrać pewności, że warto angażować w określoną działalność swoje pieniądze i czas.

REKLAMA

REKLAMA

Bez względu na cel, dla którego biznesplan zostaje sporządzony, należy pamiętać, że jest to jedynie prognoza, której trafność zależy od wielu czynników, często niemożliwych do przewidzenia. W przypadku działalności gospodarczej polegającej na pośredniczeniu w udzielaniu kredytów i pożyczek, na trafność biznesplanu składać się będzie wiele czynników.

W szczególności istotne jest, czy początkujący pośrednik kredytowy dysponuje siecią kontaktów, czy też musi sobie na nią zapracować. Ponadto nie bez znaczenia pozostaje polityka instytucji finansowych dotycząca udzielania pożyczek i kredytów. Jeśli będzie ona restrykcyjna, nasi klienci nie otrzymają finansowania, pośrednik zaś nie otrzyma prowizji.

Zanim sporządzisz biznesplan

REKLAMA

Zanim zaczniesz przelewać na papier swoje symulacje, warto zastanowić się nad celem, w jakim biznesplan ma zostać sporządzony. Jeśli wymaga tego bank lub inna instytucja, warto zorientować się, czy nie stawia on jakichś szczegółowych wymogów lub nie wymaga sporządzenia biznesplanu w przepisanej formie, np. na formularzu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dobry biznesplan

Biznesplan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość

Pamiętaj, że biznesplanem nie zaczarujesz rzeczywistości, dlatego powinien być zwięzły i zawierać tylko najpotrzebniejsze informacje.

Realizm

Jeśli sporządzasz zestawienie na własny użytek, proponuje krytyczne podejście, zwłaszcza w zakresie przychodów w pierwszych miesiącach działalności. Jeśli masz wątpliwości, skonsultuj się ze swoją księgową. Jest duże prawdopodobieństwo, że prowadzi obsługę firmy podobnej do Twojej i wie, jaki przychód uzyskiwała w pierwszych miesiącach istnienia na rynku. Jeśli nie masz dużego doświadczenia, musisz liczyć się z tym, że niektóre próby dotarcia do klienta mogą okazać się kosztowne i nieefektywne. Podobnie jest z partnerami biznesowymi. Nie każda instytucja finansowa będzie dla Ciebie wartościowym kontrahentem.

Wielu początkujących przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy np. z konieczności współpracy z księgową, uciążliwych obowiązków wobec Urzędu Skarbowego, ZUS itd. Prowadzi to do rozczarowań, zwłaszcza w pierwszych miesiącach działalności, kiedy nie ma jeszcze zysków, są natomiast uciążliwe obowiązki.

Logika

To co napisałeś, musi być ze sobą powiązane, spójne i logiczne. Warto w związku z tym przedłożyć taki biznesplan do krytycznej oceny znajomemu, najlepiej prowadzącemu działalność gospodarczą, który wytknie błędy.

Polecamy: Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - nawiązywanie współpracy

Biznesplan biura pośrednictwa finansowego "Jan Kowalski Twoje Pożyczki"

Firma "Jan Kowalski Twoje Pożyczki" została założona po to, aby zaspakajać zapotrzebowanie na pożyczki dla osób wykluczonych przez system bankowy. W tym celu Jan Kowalski zawarł umowy z firmami oferującymi tzw. pożyczki prywatne oraz ze Spółdzielczą Kasą Oszczędnościowo – Kredytową. Ponadto udziela także pożyczek dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Wynajął biuro o powierzchni 15 m2 w budynku zlokalizowanym na jednym z większych warszawskich osiedli mieszkaniowych.

Oferowane przez Jana Kowalskiego produkty finansowe można podzielić na:

  • Pożyczki "chwilówki" bez BIK;
  • Pożyczki konsolidacyjne;
  • Pożyczki dla osób prowadzących działalność gospodarczą;
  • Leasing bez BIK.

Ponadto Pan Jan Kowalski pomaga klientom negocjować restrukturyzację długów.

Rynek branżowy:

Firma Jana Kowalskiego nie jest innowacyjna. Osiedle, na którym działa jest oplakatowane reklamami firm o identycznym profilu. Mimo ogromnej konkurencji, ze względu na niesłabnące zapotrzebowanie na szybką gotówkę, w firmie Jana Kowalskiego ciągle dzwonią telefony.

Nabywcy:

Nabywcami pożyczek udzielanych przez Jana Kowalskiego są osoby wykluczone przez system bankowy, często z bogatą historią w Biurze Informacji Kredytowej, której jednak właściciel firmy nie sprawdza. Jan Kowalski nie ukrywa przed klientami, że oferowane przez niego pożyczki są drogie, a także że w razie problemów ze spłatą uzupełniony będzie weksel, stanowiący zabezpieczenie.

Zatrudnienie:

Jan Kowalski prowadzi biznes samodzielnie. Jego praca bywa obciążająca, nie chce w związku z tym angażować rodziny. Ze względu na skalę działalności zatrudnianie pracowników jest niecelowe.

Planowane koszty początkowe:

  • sprzęt biurowy : 3000 zł;
  • reklama wizualna na budynku: 3000 zł;
  • strona internetowa: 1500 zł;

Razem: 7500 zł.

Planowane koszty miesięczne:

  • czynsz: 1200 zł;
  • telefon: 100 zł;
  • księgowa: 250 zł;
  • ZUS: 700 zł;
  • Internet: 50 zł;
  • pozycjonowanie strony internetowej: 250 zł;
  • reklama: 1000 zł;

Razem: 3550 zł.

Reklama

Jan Kowalski nie oszczędza na reklamie swoich pożyczek. Ze względu na ogromną konkurencję nie może sobie pozwolić na to, żeby być niewidocznym. Zainwestował w związku z tym w tablicę LED, która wyświetla komunikaty reklamowe, które np. przypominają o możliwości pożyczenia pieniędzy na święta w grudniu.

Inwestuje także w:
1. Plakaty z wyrywanymi karteczkami
2. Ulotki
3. Ogłoszenia w gazetach
4. Pozycjonuje swoją stronę internetową.

Analiza SWOT:

Silne strony:

Słabe strony

- dobrze zlokalizowane biuro,

- agresywna kampania reklamowa,

- pożyczki, na które zawsze znajdą się chętni,

- możliwość uzyskiwania większych procentowo prowizji, niż przy oferowaniu innych produktów finansowych.

- duża liczba transakcji.

- duże koszty prowadzenia działalności

- negatywny odbiór społeczny

- niskie kwoty udzielanych pożyczek

- wynagrodzenie częściowo zależne od spłacalności pożyczek, co nie jest zależne od pośrednika.

W artykule został zaprezntowany biznesplan firmy udzielającej ryzykownych pożyczek. Jednakże należy pamiętać, że pośrednictwo finansowe daje znacznie większe możliwości. Jest wiele nisz, które czekają jeszcze na zagospodarowanie. Dodatkowo nie można zapomnieć, iż przygotowywanie takiego dokument na potrzeby instytucji finansowej lub Urzędu Pracy, w pierwszej kolejności wymaga zorientowania się, czy nie jest niezbędne sporządzenie zestawienia według określonych wytycznych lub na udostępnionym formularzu.

Polecamy: Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - pomysł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA