REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Manager, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak firma może udzielić pożyczki pracownikom?

Firma może udzielić swoim pracownikom pożyczki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, ze środków obrotowych czy innych funduszy przeznaczonych do tych celów. Pożyczka udzielona przez pracodawcę jest znacznie korzystniejsza od udzielanej przez instytucje finansowe. Strony pożyczki zobowiązane są zawrzeć umowę cywilnoprawną.

Jak rozliczyć z ZUS-em osobę współpracującą?

Przedsiębiorca prowadzący firmę wraz z osobą współpracującą, np. żoną bądź matką, z którymi pozostaje we wspólnym gospodarstwie będzie rozliczał się z ZUS-em na innych zasadach. Osoby współpracujące będą określane w ZUS jako współpracownicy.

Kiedy pracodawca opłaci wczasy pracownika?

Pracodawca zobowiązany jest opłacić wczasy pracownika w przypadku, gdy zaistnieje wyjątkowa i niespodziewana sytuacja w firmie, która zobowiąże pracownika do przesunięcia urlopu pomimo ustaleń w harmonogramie. Jakie obowiązki spoczywają wówczas na pracodawcy?

Czy zakup soczewek kontaktowych dla pracownika jest opodatkowany?

Pracodawca, który zwróci pracownikowi koszty zakupu soczewek kontaktowych nie potrąci składek do ZUS i nie zapłaci zaliczki na podatek dochodowy, jeżeli ich noszenie zostało zalecone przez lekarza medycyny pracy po przeprowadzeniu badań.

REKLAMA

Więcej funduszy dla firm na ochronę środowiska

Od 10 lipca 2014r. obowiązuje rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych warunków udzielania horyzontalnej pomocy publicznej na niektóre cele z zakresu ochrony środowiska.

Nowa bezpłatna aplikacja dla przedsiębiorców

Aplikacja „Warszawa dla Biznesu” ma za zadanie ułatwić przedsiębiorcom dostęp do informacji o aktualnych usługach wsparcia oferowanych przez instytucje otoczenia biznesu działające na terenie Warszawy.

Czy grzywnę i mandat przedsiębiorca zalicza w koszty?

Przedsiębiorca, który zostanie obciążony jakąś sankcją finansową, w tym mandatem bądź grzywną za spóźnienie w zapłacie podatku, nie będzie mógł zaliczyć tych wydatków w koszty. W efekcie nie będzie mógł obniżyć należnego podatku.

Polski eksport w pierwszej połowie 2014 r. – podsumowanie

Dynamika eksportu w dwóch pierwszych kwartałach 2014 r. rosła na poziomie 15%. Rozbudziło to bardzo pozytywne nastroje w gospodarce. Niestety, tempo wzrostu polskiego eksportu od połowy roku najprawdopodobniej zacznie hamować.

REKLAMA

Korzyści z zatrudnienia na praktykę absolwencką

Przedsiębiorcy coraz chętniej szukają osób do pracy z jednoczesnym zmniejszeniem kosztów zatrudnienia. Najczęściej poszukują praktykantów bądź absolwentów. Umowa absolwencka pozwana zdobyć pracownika, bez konieczności wypłacania mu wynagrodzenia, a absolwentowi pozwala znaleźć niezbędne doświadczenie. Dla obu stron umowa ta jest korzystna.

Czy osoba niepełnoletnia może być przedsiębiorcą?

Przedsiębiorcą może być osoba fizyczna, osoba prawa bądź jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przyznana jest zdolność prawna. Czy zatem osoba niepełnoletnia może prowadzić własną działalność? Jak rozwiązać tę kwestię w przypadku odziedziczenia firmy?

Będą ułatwienia w prowadzeniu działalności gospodarczej

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o ułatwieniu prowadzenia działalności gospodarczej. Nowe rozwiązania mają pomóc w funkcjonowaniu małych i średnich przedsiębiorstw.

Firmy z dodatnim wynikiem finansowym

Główny Urząd Statystyczny podał, iż w I kwartale 2014 r. przychody średnich i dużych przedsiębiorstw wzrosły o 2,7 proc. Wynik finansowy firm w tym roku wyniósł 21,3 mld zł, czyli o 3,6 mld zł wyższy niż w roku ubiegłym, w tym samym okresie.

Zestaw nawyków, które pozwolą zaoszczędzić mnóstwo czasu

Marzeniem wielu zapracowanych osób jest magiczne wydłużenie doby. Jesteśmy niemal pewni, że jeśli tylko dostalibyśmy kilka dodatkowych godzin, uporalibyśmy się z wszystkimi służbowymi obowiązkami i w końcu moglibyśmy poświęcić się sprawom rodzinnym. Scenariusz ten jest jednak mało prawdopodobny, gdyż w większości przypadków straty czasu wynikają z kiepskiej organizacji. A zmienić ją może wyłącznie zestaw odpowiednich nawyków.

Zagraniczne firmy chętnie zatrudniają Polaków

Coraz więcej zagranicznych firm decyduje się na zatrudnianie polskich pracowników i prowadzenie działalności w Polsce. Powodem są zacznie mniejsze koszty utrzymania pracowników, a dzięki temu sektor gospodarczy w Polsce dynamicznie się rozwija.

Cold calling – rozmowa (handlowa) z osobą nam nieznaną

Werbalizacja naszych potrzeb to podstawa naszych kontaktów z otoczeniem. Dzięki rozmowie przekazujemy emocje, wrażenia, potrzeby, oddajemy uczucia, ostrzegamy się wzajemnie przed niebezpieczeństwem, zachęcamy do zrobienia czegoś… W ten sposób powstaje społeczność, sieć kontaktów. Dlatego na gruncie biznesowym rozmowy handlowe, a szczególnie rozmowy przez telefon stanowią fundament każdej firmy.

Odszkodowanie dla byłego pracownika to koszt firmy

NSA orzekł, że pracodawca może zaliczyć w koszty firmy odszkodowanie wypłacone byłemu pracownikowi, z którym nie wiąże go już stosunek pracy - sygn. akt II FSK 1122/12.

Kiedy kontrakt menedżerski będzie opodatkowany VAT?

Kontrakt menedżerski to umowa o świadczenie usług, do której mają zastosowanie przepisy o zleceniu według art. 750 Kodeksu cywilnego. Stronami takiej umowy są przedsiębiorca oraz osoba fizyczna bądź osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, lub osoba prawna. Kiedy kontrakt menedżerski będzie opodatkowany VAT?

Ułatwienia dla firm w dopłatach do zatrudnienia niepełnosprawnych

Firmy coraz chętniej chcą zatrudniać osoby niepełnosprawne w związku z rozwijającym się tzw. otwartym rynkiem pracy. Od kwietnia obowiązują zmienione przepisy, które gwarantują zrównanie dopłat dla firm z otwartego rynku pracy z tymi dla Zakładów Pracy Chronionej.

Polska na szczycie przedsiębiorczych krajów

Z badań Komisji Europejskiej wynika, iż Polska znajduje się na szczycie najbardziej przedsiębiorczych krajów Unii. Prężnie rozwijany jest sektor małych i średnich przedsiębiorstw, a w skali roku osiągamy wysoki przyrost wszystkich firm.

SSE doskonałym instrumentem dla rozwoju przedsiębiorstwa

Projekt zmian ustawy o Specjalnych Strefach Ekonomicznych zawiera korzystne regulacje dla osób współpracujących ze środowiskiem akademickim. SSE jest odpowiednim instrumentem wspierającym rozwój przedsiębiorstw.

Czy portale społecznościowe mają wpływ na proces rekrutacji?

W dobie Internetu coraz częściej znaczącą rolę odgrywają portale społecznościowe. Nie chodzi tu jedynie o relacje międzyludzkie, ale również o kontakty handlowe czy rozwój firm. W efekcie portale stanowią istotne źródło informacji przydatnych szczególnie w procesie rekrutacji. Przyszli pracodawcy często zwracają uwagę na informacje zamieszczane przez kandydatów w Internecie.

Cechy lidera: zarządzanie czasem własnym i zespołu

By osiągnąć duży sukces w pracy zespołowej, niezbędny będzie efekt synergii uzyskany z kilku różnych czynników. Na pierwszym miejscu bez wątpienia powinien stać lider, który nakreśli kierunek rozwoju danego przedsięwzięcia. Drugim elementem jest grupa pracowników, którzy z całą pasją i zdwojoną energią podążą za nakreśloną im wizją. A wszystkie te działania powinny dodatkowo zostać umiejętnie zaplanowane w czasie.

Fundusze unijne - nawet 100 tys. złotych na rozpoczęcie działalności

Chętnych na rozpoczęcie działalności gospodarczej jest bardzo wielu, jednak nie wszyscy wiedzą, że posiadają możliwość jednorazowego ubiegania się o dofinansowanie z Unii Europejskiej w kwocie aż 100 tys. zł. Jak uzyskać unijne dofinansowanie na założenie firmy?

Nigdy nie lekceważ ryzyka wypalenia zawodowego

O wypaleniu zawodowym z całą pewnością większość z nas słyszała niejednokrotnie. W większości przypadków bagatelizujemy jednak to zagadnienie, uznając, że nas z całą pewnością ono nie dotyczy. To bez wątpienia błąd, ponieważ pierwsze symptomy wypalenia wcale nie są spektakularne, a długo ignorowany problem szybko może osiągnąć poziom, na którym nie obejdzie się bez pomocy psychologa. Jak zatem uniknąć wypalenia zawodowego?

Czy zabierasz pracę do domu?

Zdarza się, że w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej pada pytanie o to, czy zabierasz zaległą pracę do domu? Czy wiesz, jak poprawnie i dyplomatycznie odpowiedzieć na to pytanie? Czy warto udzielać odpowiedzi twierdzącej?

Sprawozdania Z-06 i Z-10 – kary za spóźnienie

Jakie kary grożą za późne złożenie rocznego sprawozdania o pracujących, wynagrodzeniach i czasie pracy (Z-06) oraz o warunkach pracy (Z-10)?

Praca w stresowych warunkach może poprawiać efektywność

Jak pokazują liczne badania, odpowiedni poziom stresu w pracy jest właściwie niezbędny. Bez niego stojące przed nami zadania szybko okazują się być nużące. Zbyt duże obciążenie wywołuje jednak skutek odwrotny do zamierzonego – zamiast poprawy efektywności dotknąć nas może uniemożliwiający jakiekolwiek działanie paraliż psychiczny. Co zatem zrobić, by stworzyć warunki sprzyjające zwiększonej wydajności?

W jaki sposób pogodzić życie zawodowe z prywatnym?

W ciągle zmieniającym się świecie łatwo stracić równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Wbrew pozorom jednak nigdy nie stoimy przed wyborem: coś kosztem czegoś. A kluczem do sukcesu może być efektywne zarządzanie czasem.

Modern Employer - Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników? - zaproszenie na konferencję

Już 2 października odbędzie się największe wydarzenie łączące zagadnienia z zakresu HR, Employer Branding i psychologii biznesu. „Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników"? - konferencja Modern Employer będzie stanowiła odpowiedź na to pytanie. Wyjdziemy poza rodzime ramy i pokażemy światowe standardy budowania marki „nowoczesnego pracodawcy". Pomogą nam w tym znamienici eksperci.

Podział spółki kapitałowej przez wydzielenie

Spółka kapitałowa może zostać podzielona na dwie bądź więcej spółek kapitałowych. Jednym z rodzajów podziału jest przeniesienie części majątku spółki dzielonej na istniejącą spółkę lub na spółkę nowo zawiązaną, czyli tzw. wydzielenie.

Kontrakt menedżerski - na czym polega?

Kontrakt menedżerski nie jest opisany w kodeksie cywilnym. Do jego regulacji stosuje się zapisy dotyczące umowy zlecenia. Istotą kontraktu menadżerskiego jest zarządzanie przedsiębiorstwem przez menedżera. Zarządzanie przez menedżera odbywa się w imieniu oraz na rzecz i ryzyko zatrudniającego. Jakie cechy ma kontrakt menedżerski?

Założenie własnej firmy - utrudnienia w prowadzeniu biznesu

Wielu Polaków na etacie niejednokrotnie zastanawiało się nad założeniem własnej firmy. Jednak tym, co odstrasza są nie tylko procedury założenia, konieczność zaznajomienia się z prawem podatkowym i samodzielnego rozliczania z urzędem skarbowym. Negatywne światło na założenie i prowadzenie własnej firmy rzucają także urzędnicy i ich - często absurdalne - wymagania.

Jak założyć agencję zatrudnienia?

Prowadzenie agencji zatrudnienia polega na świadczeniu usług w zakresie pośrednictwa pracy, doradztwa personalnego, poradnictwa zawodowego bądź pracy tymczasowej. Aby założyć agencję zatrudnienia należy spełnić określone warunki oraz złożyć wniosek o wpis do rejestru prowadzonego przez marszałka województwa.

Jak efektywnie poprowadzić zebranie?

Efektywne poprowadzenie zebrania może być kluczem do sukcesu. Nie tylko zainteresowanie uczestników spotkania jest trudne. Również poprowadzenie zebrania w taki sposób, aby przedstawić wszystkie zaplanowane punkty w racjonalnym czasie może przysporzyć kłopotów.

Jak dobrze wypaść podczas wystąpienia publicznego?

Jak dobrze wypaść podczas wystąpienia publicznego? – to pytanie często pada tuz przed samym wystąpieniem. Wystąpienia są znamienne choćby dla pełnienia funkcji kierowniczych. Poniżej kilka wskazówek, jak przygotować się do wypowiedzi przed swoimi pracownikami.

7 zasad efektywnych spotkań biznesowych

Jak dużo czasu tygodniowo spędzacie na meetingach, komitetach, kreatywkach itp.? Zakładając, że przeciętnie menedżer na różnych spotkaniach spędza od 3 do 8 godzin tygodniowo, można łatwo policzyć, że rocznie zajmuje mu to od 20 do 50 dni roboczych (miesiąc do dwóch i pół miesiąca). W skali kariery zawodowej uzbiera się od półtora roku do trzech lat spędzonych na zebraniach.

Dobra atmosfera w pracy sposobem na lepszą efektywność pracowników

Relacje między pracownikami znacznie wpływają na ich wydajność. Jak pokazały badania odpowiednia atmosfera w pracy zapewnia równowagę jednocześnie zwiększając zyski pracodawcy. Jakie są sposoby na stworzenie zdrowej atmosfery?

Test Q12

Kiedy w 1987 roku Paul O'Neill, jako Dyrektor Generalny światowego potentata w branży aluminium, miał wygłosić pierwsze przemówienie do najważniejszych inwestorów właśnie objętej przez siebie w zarządzanie korporacji Alcoa, inwestorzy ci oczekiwali zapewne, że opowie im jak zamierza poprawić niepokojąco pogarszające się wyniki ekonomiczne i podnieść zyski z kapitałów jakie zainwestowali w akcje firmy. Jak poprawi rentowność i zmniejszy koszty. Które fabryki tego giganta zrestrukturyzuje, które sprzeda i jakie, nowe, zamierza pozyskać. A przy okazji opowie kilka dowcipów o sobie, co należy do rytuału tego typu przemówień w Stanach Zjednoczonych. Tak się jednak nie stało.

Jak wybrać nazwę dla firmy?

Wybór nazwy dla firmy to bardzo ważna decyzja. Nie jest to bowiem jednorazowe nadanie imienia - wybrana nazwa będzie funkcjonowała na fakturach, wizytówkach, pieczątkach, a także w mediach. Co więcej, mimo iż decyzja w tej kwestii w praktyce należy wyłącznie do przedsiębiorcy, to jednak firma musi spełniać także pewne przepisowe kryteria. Jak wybrać nazwę dla firmy?

Dlaczego zdawałoby się dobry pomysł upadł i co z tym ma wspólnego cykl Deminga?

Nie tak dawno, od przewodniczącego rady nadzorczej w pewnej spółce usłyszałem, że według jego doświadczenia, przysłowiowe osiem biznesowych pomysłów na dziesięć, jakie ma menager, nie udaje się zakończyć sukcesem. To nie jest odosobniona opinia i pewnie wielu praktyków będzie skłonnych się z nią zgodzić. Mnie również zastanawia dlaczego jest tak wiele pomysłów, które nie spełniają pokładanych w nich nadziei i czy musi ich być aż tyle?

Samorozwój - inwestuj w siebie

Każdy z nas czasami pragnie rozpocząć coś nowego, zmienić swoje życie i iść w innym kierunku. Do tego niezbędny jest zapał i chęć nauki. Samorozwój jest kluczem do twojego sukcesu. W jaki sposób się przekwalifikować i zmienić diametralnie swoje życie?

Mężczyźni zdobywają władzę, kobiety budują i utrzymują siłę firm

Kobiety w biznesie stosują inne taktyki wywierania wpływu niż mężczyźni. Kobiety menedżerki budują lojalność pracowników, zwiększają ich zaangażowanie i promują samodzielność. Wzmacniana przez nie kultura otwartości wspiera innowacyjność. Ich taktyki wywierania wpływu na innych tworzą trwałą wartość organizacji, niezależnie od krótkoterminowych celów biznesowych.

Od pracownika szeregowego do menedżera – jak budować karierę?

Chociaż wielu wydają się być nieosiągalne, to wciąż kuszą. Tak, tak - mowa o stanowiskach menedżerskich. Na ile prawdziwa jest wizja zawodowego raju utraconego? I czy nie jest tak, że aby zostać menedżerem, wystarczy jasne wyznaczenie sobie celów i systematyczne do nich dążenie poprzez uczciwą pracę?

Jestem dumny, że jestem menadżerem.

Kilka lat temu osób posiadających odpowiednie kwalifikacje do zarządzania moglibyśmy szukać ze świecą w ręku. Jednak całkowita ewaluacja, nie tylko naszego myślenia, ale także placówek odpowiedzialnych za „wypuszczanie” dobrych liderów w świat biznesu, przyczyniły się do podwyższenia standardów.

Więcej, szybciej, lepiej

„Wszystko wymaga czasu. Jest to jedyny prawdziwie uniwersalny warunek. Każda praca odbywa się w określonym czasie i pochłania czas. Jednakże większość ludzi bierze za pewnik to wyjątkowe, niewymienne i niezbędne bogactwo. I być może nic innego nie powinno wyróżniać skutecznego menedżera tak jak jego troska o czas”.

Czym jest tutoring?

Nazwa metody szkolenia liderów zwana tutoringiem wywodzi się od pojęcia tutora - rozumianego jako opiekun nieletnich, wychowawca. Na anglosaskich uniwersytetach i kolegiach tutorzy byli wychowawcami, mającymi nadzór nad studiami przydzielonej im grupy studentów. Współcześnie tutoring ściśle łączy się z pierwotną definicją. Jest pojmowany jako zaplanowany proces rozwoju lidera, który następuje we wspierającej relacji z drugą osobą - tutorem. Tutoring ponadto jest metodą elitarną. Nie opiera się na masowym kształceniu, może w niej uczestniczyć jedynie niewielka liczba uprzywilejowanych osób.

Jak być asertywnym menedżerem?

Asertywność jest pojęciem, które każdy z nas kojarzy z wyświechtaną regułką - „umiejętność mówienia „nie”. Jednakże definicji tej nie możemy użyć do sprecyzowania, na czym polega postawa asertywna, którą powinien przyjmować każdy dobry menedżer. Jej podstawą jest indywidualny wysiłek dojścia do źródła swojej siły i oparcie się na własnym potencjale.

Kluczowe rady dla dobrego mówcy

Wystąpienie publiczne i sztuka przemawiania to chleb powszedni każdego Trenera. Doskonały Trener, poza świetnym przygotowaniem merytorycznym, potrafi uczestnikom swoich szkoleń sprzedać wiedzę, którą ma w głowie. To niezmiernie ważne, aby przemawiać do nich w sposób, który zaangażuje ich w przebieg szkolenia i zmotywuje do wprowadzania w życie nowo zdobytych umiejętności. Zasady dobrego mówcy - trenera można sprowadzić do 7 kluczowych wskazówek.

Żądza władzy najlepszą motywacją menedżera

Pragnienie osiągnięcia dobrych wyników, czy identyfikacja z zespołem – co jest najlepszą motywacją dla menedżera? Okazuje się, że ani jedno, ani drugie – najbardziej efektywni menedżerowie dążą do władzy!

Różnice pokoleniowe w zarządzaniu zespołem

Konflikt pokoleniowy to normalna sprawa w społeczeństwie i jest to problem stary jak świat. Tymczasem konflikt międzypokoleniowy nabrał innego charakteru, zmniejszył swój zasięg, jego bohaterowie kryją się pod wyrazistymi literami alfabetu „X” i „Y”, a nie płaszczem historii.

REKLAMA