REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Manager

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak pokonać demona perfekcjonizmu?

Kobiety biznesu, chcą być nie tylko idealne we wszystkim co robią ale mają poczucie, że wszystko w firmie zależne jest od ich pracy, że one zrobią dane zadania najlepiej, że są niezastąpione i w efekcie nie delegują zadań i robią wszystko same. Nie zauważają jak wpadają w pułapkę „coraz większych wymagań”.

Jak sobie poradzić z perfekcjonizmem - porady

Możesz ich spotkać w domu, pracy, na ulicy. Potrafią stworzyć niezłe piekiełko dla siebie samych i otaczających ich ludzi. Perfekcjoniści, bo o nich mowa mają dużą łatwość w wywieraniu na siebie samych presji. Stawiają sobie poprzeczkę bardzo wysoko i dają sobie razy kiedy nie doskoczą. Krytykują produkty, krytykują otoczenie, w głowie krytykują siebie bo...oczekują od świata i od siebie samego zbyt wiele.

„Dream Team” - czyli jak utworzyć zespół liderów?

Siedząc sobie dzisiaj przy herbacie do głowy przyszedł mi amerykański Dream Team – olimpijska drużyna koszykówki sprzed dobrych paru lat. Niektórzy zawodnicy tego zespołu okrzyknięci najlepszymi koszykarzami w historii sportu. Każdy trener marzy o takim zespole, o takich zawodnikach, którzy znają grę od podszewki, mają talent, dyscyplinę oraz wolę walki i pragnienie osiągania sukcesów na najwyższym poziomie. Większość liderów o tym marzy, a jednocześnie większość sądzi, że nigdy się im to nie uda. Zastanawiałeś się jak utworzyć zespół liderów?

Jakie są pożądane cechy lidera?

Zastanawiałeś się kiedyś, co cechuje przywódcę? Czym charakteryzuje się lider? Ja od kilku lat zadaję sobie te pytania i chyb przyszedł czas na to, bym te cechy nazwała. Dlaczego? Trochę dla uporządkowania, trochę dla zobaczenia, trochę dla zmierzenia się z tematem. I przede wszystkim dlatego by móc tę moją klasyfikację modyfikować, zmieniać, doskonalić.

REKLAMA

Myśleć jak idealny manager

Pewnego pięknego dnia, w ośrodku w wysokich górach, kiedy rozpoczynałyśmy szkolenie z umiejętności managerskich, wydarzyło się Coś... Na szkoleniach zawsze się Coś dzieje. Ale to było Coś Innego. Witający nas Dyrektor w ramach wstępu, przytoczył kilka cytatów z jednej z gazet, która dokonała przedruku artykułu z innej gazety. Nosił on tytuł „Myśleć na pięć sposobów” i odpowiadał na pytanie: „Co to znaczy myśleć jak manager?”.

Refleksje coacha -Managerze coach’uj swoich pracowników

To hasło coraz częściej rozbrzmiewa na korytarza i w gabinetach różnych firm. Manager chce dobrze, ale nie zawsze wie, co to dokładnie znaczy… Często dochodzi więc do takich absurdów, które na długo pozostają w pamięci przecoachowanych pracowników i oczywiście managerów, jako wydarzenia traumatyczne. Dlatego najwyższy już czas rozpocząć dyskusję na temat managerów – coachów.
Masz ochotę?

Jak potrafisz zarządzać czasem?

Narzekasz na pracoholizm, spędzasz w biurze ponad 10 godzin dziennie i często zabierasz pracę do domu? Zazdrościsz innym, którzy po 8 godzinach wychodzą ze zrealizowanymi zadaniami? Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek jak potrafisz zarządzać czasem? Poniższy test odpowie Ci na to pytanie.

Co to jest coachingowy styl zarządzania?

Świadomy swojej wartości pracownik, to 200% „wyrobionej normy”. Wysoka samoocena, to efekt odpowiedniej motywacji, a skuteczne motywowanie, to pełnoetatowe zajęcie dla menedżera. Jednak rolą przełożonego jest także mierzenie się ze wszystkim innym, co dostarcza firmie wymiernych rezultatów biznesowych. Jak zatem sprawić, aby w tym zmieniającym się i pełnym wyzwań środowisku wywołać w zespole pełne zaangażowanie, inicjatywę i kreatywność?

REKLAMA

Jak menedżer powinien rekrutować dobrych handlowców?

Od wyborów menedżera działu sprzedaży zależy na ile będą generowane przez dział handlowy pożądane obroty. I nie dotyczy to tylko narzędzi zarządzania, tematu szkolenia, kanału dystrybucji, systemu motywacji. Dotyczy to również, a może przede wszystkim, jakiego wyboru dokona w trakcie procesu rekrutacji do swego działu. Podstawowe pytania jakie wtedy się nasuwają to: jak zadbać o obecność w dziale, osób zapewniających sprzedaż na odpowiednim poziomie? Jak dokonać właściwego wyboru w stosunkowo krótkim czasie?

Jaki powinien być idealny kandydat na menedżera?

Doświadczenie i skuteczność działania – to kluczowe czynniki brane pod uwagę przy wyborze menedżera. Kadrę kierowniczą poszukuje się obecnie najczęściej w sektorze IT, handlowym oraz bankowym.

Powody dla których wybieramy outsourcing

Kierownictwo firmy ma wciąż wrażenie, że konkurencja jest o 3 kroki do przodu, pomimo czynionych przez nie ciągłych wysiłków. Ciągła presja związana z redukcją kosztów … innymi słowy rzeczywistość, w której rozpoznaje się zapewne wiele firm z różnych sektorów.

Jaką metodą pracować, aby skutecznie działać?

Wiele jest różnych metod działania. Część z nich jest opisana w różnych publikacjach podpowiadających jaką obrać drogę działania, aby osiągnąć upragniony sukces. Recept jest wiele. Można znaleźć odpowiedzi na pytania: jak siebie motywować? jak motywować innych, aby grali z nami „do jednej bramki”? co zrobić aby inni chętnie z nami współpracowali? jak to robić, aby efekty były długotrwałe? Ile różnych odpowiedzi można znaleźć na takie pytania? Wiele.

Jak wyodrębniać procesy i działania do analizy opłacalności lub analizy rozwoju?

Oszczędzanie na procesach lub działaniach to jedyna dostępna możliwość – w końcu to właśnie tym zajmują się pracownicy w godzinach pracy.

Czy decyzje biznesowe są naprawdę podejmowane racjonalnie?

Mechanizmy obronne powodują, że człowiek co do zasady nie jest w stanie podejmować decyzji w 100% racjonalnych, podejmuje jedynie decyzje zadowalające.

Dlaczego pomiar dokonań jest ważny w działalności firmy?

Pomiar dokonań to czytelny miara sukcesu dla pracowników, dzięki czemu mogą nawet sami oceniać jakość swojej pracy – i od razu wprowadzać usprawnienia. Przed kierownictwami firm pojawiają się nowe zadania. Jakie?

Pokolenie Y wśród księgowych

Jak wynika z badania „Pokolenie Y: Świadomość potencjału” („Generation Y: Realising the potential”) przeprowadzonego przez międzynarodowe Stowarzyszenie Licencjonowanych Certyfikowanych Księgowych (Association of Chartered Certified Accountants – ACCA) oraz firmę doradczą Mercer, większość księgowych z pokolenia Y jest zadowolona ze swojej obecnej pracy, ale wyraża obawy dotyczące przyszłości. Alarmujący jest fakt, że aż połowa z nich uważa, że organizacje, w których są obecnie zatrudnieni, nie zapewnią im wystarczających możliwości rozwoju zawodowego.

Jak odróżnić motywowanie od manipulowania? – porady dla podwładnych i szefów

Niektórym menedżerom motywowanie myli się niekiedy z manipulowaniem. Gdyby uważnie przyjrzeć się ich poczynaniom, można zauważyć, że stosują typowe chwyty opisywane przez psychologów.

Reprymenda dla szefa

Pracownicy, mimo pozornego braku możliwości ku temu, potrafią dotkliwie „skarcić” swojego szefa. Poniżej najczęstsze przykłady zachowań, których źródło tkwi w szwankującej komunikacji na linii przełożony – pracownik.

Jak komunikować się z podwładnymi?

Istnieje szereg zachowań które blokują skuteczną komunikację. Gdy przełożony stosuje je wobec podwładnego to jego słowa, szczególnie krytyczne, nigdy nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

Trudna sztuka konstruktywnej krytyki - wskazówki

Gdy szef krytykuje podwładnego musi zadbać zarówno o treść jak i formę przekazywanych uwag. Inaczej zamiast pożądanych efektów wywoła tylko niezadowolenie, które w krótkim czasie może wpłynąć na cały zespół.

Konstruktywna krytyka – czego unikać

Tylko rzeczowa, konstruktywna krytyka pomaga pracownikom i jest „sprzymierzeńcem” przełożonego. Jej całkowitym zaprzeczeniem są poniższe zachowania i zwroty.

Jak zrekrutować menedżera?

Choć poszukiwanie kandydatów na kluczowe stanowiska nie zdarza się często, musimy być przygotowani. W procesie rekrutacji może pomóc wykwalifikowany doradca, więc warto jest dowiedzieć się jak wybrać dobrą agencję rekrutacyjną.

Czy znasz 5 elementów sztuki prezentacji, które chce zobaczyć twój klient

W pracy sprzedawców używamy wyrazu „prezentacja” do określenia co najmniej trzech różnych pojęć. Co zatem w sprzedaży oznacza prezentacja?

Płeć a inteligencja emocjonalna

Inteligencja emocjonalna nie jest równoznaczna z pozbyciem się kontroli nad uczuciami, ze spuszczeniem ich z wodzy. Oznacza odpowiednie i skuteczne ich wyrażane. Krótko mówiąc, emocje, które wyrywają się spod kontroli, mogą z mądrego zrobić głupiego.

Dlaczego ważne jest świętowanie sukcesów

Dobre wiadomości należy podawać dalej. Dzięki nim ludzie widzą, że warto się starać, że ktoś to widzi i docenia. W ten sposób buduje się zaangażowanie i pasję.

Jak udzielać reprymend?

Mimo że reprymenda może zostać odebrana jako reakcja negatywna, to jeśli zostanie udzielona z troskliwą szczerością może okazać się skutecznym narzędziem motywacyjnym dla wydajnych pracowników, którzy ostatnio, z jakiegoś powodu, nie pracują tak dobrze jak zwykle.

Budownie wspólnej płaszczyzny

Zgodnie z wielokrotnie udowodnioną regułą lubienia – zdecydowanie chętniej spełniamy prośby osób, które lubimy, a lubimy te osoby, które przejawiają podobne do nas poglądy czy też wygłaszają podobne opinie. Dlatego jednym z ważniejszych zadań, jakie stoją przed nami na drugim etapie pozyskiwania współpracy jest zbudowanie wspólnej płaszczyzny.

Czym jest przewodzenie na wysokim poziomie?

W świecie biznesu konieczność rozwoju ludzi odnosi się zarówno do pracowników, jak i do klientów. Słowem, dobro i rozwój osobisty tych, którym przewodzimy, są równie ważne – jeśli nie ważniejsze – jak cele, do których dążymy.

Jaka jest droga do kariery polskiej menedżerki?

Młode, ambitne, pełne wiary we własne siły kobiety stają u progu kariery nie wiedząc jeszcze jak długa droga przed nimi. Początek kariery zazwyczaj bywa trudny, co zatem wyróżnia Polki dążące do sukcesu i jakie błędy popełniają na początku kariery?

Ocena wyników: cele i środki

Zdecydowana większość przedsiębiorców zgadza się, że ocena wyników pracowników jest ważnym elementem w właściwie zarządzanej firmie. Jednak znacznie mniejsza liczba potrafi wymienić konkretne korzyści jakie ze sobą niosą, nie mówiąc o wprowadzaniu systemu ewaluacji w życie pracowników i wyciąganiu odpowiednich wniosków.

Organizowanie rozwoju firmy

Przedsiębiorstwo by sprostać wymaganiom narzuconym przez rynek musi być gotowe do stawiania kolejnych kroków w branży. Jednak by mówić o efektywnym rozwijaniu się, każdy przedsiębiorca powinien zadbać o wyznaczenie planu kierunków rozwoju i zapoznać się z narzędziami, które mu w tym pomogą.

Szefowie z piekła rodem

Czy chciałbyś pracować dla Mirandy Priestly z filmu „Diabeł ubiera się u Prady”, lub znaleźć się w ekipie dr House’a? Jak brzmiałaby Twoja odpowiedź?

Menedżer sprzedaży w roli Coacha

Wiatru nie widać, widać tylko jego efekty. Ta wielka siła może być destruktywna jak zmiatające wszystko z powierzchni ziemi tornada. Może też być wielce pomocna w realizacji pragnień i dążeń wypełniając żagle łodzi i okrętów. Pompatyczne? Może, ale łatwiej dzięki temu zobaczyć jak ważne jest odpowiednie wykorzystanie możliwości wywierania wpływu przez menedżera na swój zespół.

Precyzja w planowaniu szkolenia

Umiejętność odróżnienia rzeczy ważnych i ważniejszych jest bardzo ważna. Bez tego każde szkolenie będzie sprawiało wrażenie chaotycznego i niezaplanowanego.

Określ swoje oczekiwania wobec uczestników

Praca z dorosłymi jest specyficzna – istnieje ryzyko, że na to, co im się nie spodoba, zareagują agresją wymierzoną w prowadzącego. Określenie oczekiwań, celów, formuły szkolenia pozwoli na uniknięcie takich nieprzyjemnych sytuacji.

Aby szkolenie było udane…

Metod na udane szkolenie jest wiele i to prowadzący ostatecznie decyduje jak zyskać przychylność słuchaczy. Jednak logika wypowiedzi i unikanie monotonii to żelazne zasady każdego udanego wystąpienia.

Kultura coachingowa w firmie

Właściwie rozumiany i wdrażany coaching jest jednym z najefektywniejszych sposobów zarządzania pracownikami, a przede wszystkim najskuteczniejszym narzędziem rozwoju osobistego i zawodowego.

Coaching drogą do celu

Moc coachingu polega na skutecznym osiąganiu celów. Dział personalny wdrażając kulturę coachingową, powinien odnosić się do celów strategicznych firmy, powiązać kolejne etapy działań coachingowych z wypływającymi z nich celami działów, kadry zarządzającej, menedżerów liniowych.

Nie stawiaj za wysokich poprzeczek

Dążenie do perfekcji w pracy nie zawsze może przynieść oczekiwane rezultaty. Większy sukces odniesiesz wówczas, gdy pozwolisz swoim podwładnym współdecydować o tym, jak zwiększyć wydajność pracy zespołu.

Nowoczesne zarządzanie

Słowo renesans znają wszyscy. Wiedzę na temat tego okresu kultury europejskiej czerpiemy z podręczników, z podróży, zainteresowań…

Niepokój obniża efektywność pracy

W walce ze stresem przydaje się nie tylko usuwanie trudności, które wywołują lek. Pomocne jest także głębsze spojrzenie na wpływ niepokoju na wyniki Twojej pracy.

W rozwiązywaniu konfliktów ważne jest dopasowanie

W sytuacji rozwiązywania konfliktu, kiedy dwóm stronom zależy na satysfakcji i zażegnaniu sporu niezbędne jest branie pod uwagę ich interesów. Dlatego w „projektowaniu rezultatów” tak ważne jest dopasowanie.

Projektowanie, jako model rozwiązywania sporów

Projektowanie – czyli planowanie, wypracowanie czegoś zupełnie nowego. Stosując ten model rozwiązywania konfliktów gwarantujemy przeciwnikom innowacyjne podejście do przyczyn konfliktu i oferujemy wspólną pracę nad końcowym efektem.

Znalezienie źródła konfliktu nie zawsze przyspiesza rozwiązanie sporu

W sytuacjach konfliktowych i stresowych naturalną reakcją jest szukanie przyczyn i próby ich likwidacji. Okazuje się jednak, że takie rozwiązywanie problemów tylko pozornie jest najszybszą i najprostszą drogą.

Konflikt - idziemy na wojnę

Podejście do konfliktu jak do wojennej bitwy może wzniecić motywację i chęć „wygranej”. Jednak czy na pewno zawsze warto stawiać sprawę „na ostrzu noża”?

Pułapki negocjacji

Negocjacje są powszechnie uważane za bardzo dobry sposób rozwiązywania problemów. Jednak czasami przeradzają się w spór, w którym żadna strona nie chce ustąpić, a negocjator pełni jedynie rolę posłannika. Jak poradzić sobie z taką sytuacją?

Budowanie zaufania

Aby zwiększyć efektywność pracy menadżer musi wzbudzić zaufanie w sercach i umysłach pracowników. Nie mogą mieć wątpliwości, że jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu i że postępujesz uczciwie.

Dlaczego odczuwamy lęk w pracy ?

Odczucie lęku w pracy jest powszechnym zjawiskiem, gdyż - spójrzmy prawdzie w oczy - działalność zawodowa to ważna część naszego życia.

Oswoić lęk

Gdy pracujesz pod presją czasu, zabiegasz o nowe stanowisko czy dążysz do perfekcji odczuwasz lęk. Aby nie zlekceważyć pewnych oznak mówiących, że jesteś pod wpływem stresu warto jest poznać jakie działanie może wywierać niepokój.

Jak przekonać seniora do zakupu Twojego produktu

Menadżerowie odpowiedzialni za promocję marki w coraz większym stopniu zwracają uwagę na seniorów jako atrakcyjną grupę konsumentów. Jednak osoby w starszym wieku to specyficzna grupa odbiorców, która charakteryzuje się właściwym jej sposobem odbioru treści reklamowej.

REKLAMA