REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Koszty podatkowe, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kosztowe następstwa ugody - porada

W praktyce często występują sytuacje, gdy kontynuowanie określonej umowy jest dla jednej ze stron gospodarczo nieuzasadnione. Strony mogą się wtedy porozumieć, iż umowa zostanie rozwiązana przedwcześnie, za zapłatą określonej kwoty odszkodowania przez jedną ze stron.

Czy wydatki na remont w firmie to koszt podatkowy?

Ustawodawca nie wyklucza możliwości rozliczenia w kosztach firmy wydatków na remont. Natomiast ulepszenie środka trwałego powoduje zwiększenie jego wartości początkowej. Jako koszt wystąpi więc w postaci odpisów amortyzacyjnych.

Co składa się na koszty kredytu hipotecznego i koszty transakcji?

Jeżeli bank uznał, że stać Ciebie na zakup własnego mieszkania, powinieneś przygotować się na rozmaite wydatki, związane nie tylko z kosztem kredytu. Eksperci zwracają uwagę na to, że będziesz musiał ponieść również koszty transakcji. Dowiedz się, w co tak naprawdę trzeba zainwestować.

Jak oszczędzić na podatku? - nieodpłatna pożyczka


Jeżeli planujesz rozpocząć działalność gospodarczą i nie masz wystarczających środków na zakup niezbędnych sprzętów i urządzeń postaraj się o nieodpłatną pożyczkę. Jeśli udzieliłaby Ci jej osoba z rodziny, jest szansa, że od takiego przychodu nie zapłacisz podatku. Poniesione wydatki będziesz mógł natomiast potraktować jako koszty.

REKLAMA

Na czym polega strategia w zakresie zarządzania kosztami podatkowymi?

Osoby prawne za koszty podatkowe mogą uznawać wszystkie koszty bezpośrednio lub pośrednio związane z prowadzoną działalnością. W celu minimalizacji zobowiązania podatkowego mogą dokonywać przenoszenia kosztów osobistych na koszty działalności przedsiębiorstwa. Proces podatkowego zarządzania kosztami jest jednak o wiele bardziej złożony.

Jakie są zalety i wady chmury antywirusowej?

Chmura antywirusowa to jedna z alternatywnych metod wykrywania i blokowania dzisiejszych zagrożeń. Czy jest skuteczna? Jakie są jej wady? Przeczytaj poradę eksperta.

Czy umowa pożyczki musi być zawarta na piśmie?

W podręcznikach ekonomicznych i prawniczych opisanych jest bardzo wiele, często nowatorskich sposobów pozyskiwania kapitału. Osoby fizyczne mogą w tym celu na przykład korzystać z hipoteki odwróconej czy sponsoringu. Źródłem finansowania firm mogą być fundusze venture capital, dotacje z UE itd. W praktyce jednak, wskazane wyżej źródła kapitału mają marginalne znaczenie w porównaniu z umową pożyczki.

Według jakich zasad prowadzić firmę w 2011 roku?

Na przełomie 2010 i 2011 roku stawiane jest pytanie o inwestycje, kredyty, oczekiwania wobec sprzedaży. Jakie kroki biznesowe warto podejmować, aby rok 2011 zakończył się dla firmy sukcesem? Zobacz, co radzi ekspert.

REKLAMA

Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w 2011 roku?

Zmiany w legislacji, usunięcie barier administracyjnych, a może zmiany w zakresie podejścia ustawodawcy do sposobu w jaki stanowione jest prawo? Przeczytaj czego może spodziewać się mały przedsiębiorca w 2011 roku?

Kiedy poręczyciel musi spłacić dług?

Poręczenie jest najczęstszym sposobem zabezpieczenia pożyczek i kredytów udzielanych przez banki. Często jesteśmy proszeni o udzielenie poręczenia lub sami musimy znaleźć osoby, które zgodzą się w ten sposób zabezpieczyć, np. zaciąganą przez nas pożyczkę. Życie daje jednak wiele przykładów, które mogą stanowić przestrogę przed tego rodzaju uprzejmościami. Czym jest poręczenie? Przeczytaj, co radzi ekspert.

Jak można się bronić podczas kontroli w firmie?

Przepisy ustawy o swobodzie działalności gospodarczej ograniczają czas trwania kontroli u przedsiębiorcy (w zależności od ilości zatrudnionych pracowników) do 12, 18, 24 lub 48 dni roboczych. Jakie są wyjątki od tych reguł? Przeczytaj co radzi ekspert.

Do kiedy przedsiębiorca musi przeprowadzić inwentaryzację?

Przedsiębiorca musi zakończyć inwentaryzację do 15 stycznia. W przypadku rozliczenia ujawnionych różnic termin upływa 25 marca.

Kiedy zarząd spółki z ograniczoną odpowiedzialnością odpowiada za naruszenie umowy spółki?

W niektórych sytuacjach członkowie zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością odpowiadają za naruszenie umowy spółki. Kiedy ma to miejsce i jak kształtuje się taka odpowiedzialność?

Czy Fundusz Świadczeń Socjalnych jest kosztem firmy?

Jeśli zatrudniasz na dzień 1 stycznia co najmniej 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty musisz utworzyć Zakładowego funduszu Świadczeń Socjalnych. Gdy zatrudniasz mniej niż 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty, masz dwie możliwości. Jakie? Czytaj w poniższym artykule.

Kiedy wydatki na mieszkanie są kosztem firmy?

Prowadząc firmę wydatki związane z bieżącą eksploatacją mieszkania, w którym prowadzisz działalność gospodarczą zalicza się do kosztów uzyskania przychodów. Jakie konkretnie wydatki zalicza się do kosztów bieżących? A co w sytuacji, kiedy w mieszkaniu w którym prowadzisz działalność jednocześnie mieszkasz?

Czy członkowskie składki są kosztem firmowym?

Decyzja o uczestniczeniu w organizacjach zrzeszających przedsiębiorców łączy się z koniecznością opłacania składek. Z uwagi na to, że przynależność do nich nie jest obowiązkowa,  to wydatki na nie uznawane są za koszty jedynie w części.

Koszty i wydatki w księgowości polskiej, unijnej i amerykańskiej

Koszty i wydatki w dużym stopniu wpływają na finanse firmy, ponieważ zmniejszają kwotę od której oblicza się należy podatek dochodowy.

Jakie są zalety posiadania CB radia przez firmę transportową?

Posiadanie CB radia nie wymaga uzyskania specjalnego pozwolenia, a jego posiadanie przy prowadzeniu niektórych rodzajów działalności gospodarczej może okazać się uzasadnionym kosztem. Taka sytuacja oznacza, że CB radio może zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.

Jak ustalić właściwego naczelnika urzędu skarbowego?

Jeżeli masz zamiar prowadzić działalność gospodarczą nieunikniona okaże się wizyta w Urzędzie Skarbowym. Warto już teraz dowiedzieć się jaki urząd będzie właściwy w sprawie ewidencji podatników, płatników podatków i płatników składek ubezpieczeniowych także postępowania w sprawie nadania NIP.

Czy można wrzucić w koszt opłatę wstępną w leasingu

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego nie wpłynął na urzędy skarbowe, które w dalszym ciągu utrzymują, że opłaty wstępnej w umowie leasingu nie można wrzucić w koszty firmy jednorazowo. Jest jednak sposób na pogodzenie interesów przedsiębiorców i fiskusa.

Co to jest pomoc de minimis i kto może z niej skorzystać

Ogólne zasady przyznawania pomocy publicznej w zakresie podatków zawarte są w Ordynacji podatkowej (rozdział 7a). Przepisy te przewidują możliwość przyznawania pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie wszystkich podatków.

Czy wydatki na catering są kosztem uzyskania przychodu?

Spotkania prezentujące produkty, czy usługi danej firmy, jak również organizowane przez firmę szkolenia wymagają niejednokrotnie skorzystania z usług cateringowych. Przy spełnieniu kilku warunków istnieje możliwość zaliczenia tego rodzaju wydatków do kosztów uzyskania przychodów firmy.

Czy polisa OC jest kosztem uzyskania przychodu

Niemal każdy przedsiębiorca wykorzystuje do celów prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej samochód – czy to będący środkiem trwałym stanowiącym majątek firmy, czy też na podstawie różnych umów dzierżawy lub najmu – oraz opłaca przynajmniej polisę odpowiedzialności cywilnej. Czy wobec tego polisa OC jest kosztem uzyskania przychodu?

Wydatki na rzecz udziałowca jako koszty uzyskania przychodów

Wspólnik był członkiem zarządu spółki, natomiast z chwilą nabycia uprawnień emerytalnych zakończył pracę w spółce. Spółka powierzyła mu jednak pewne zadania (m.in. koordynacja inwestycji oraz programu rozwoju spółki, nadzór nad pracami, organizowanie współpracy z zagranicznymi inwestorami), ściśle związane z prowadzoną przez spółkę działalnością. W zamian za wykonanie tych zadań, wspólnikowi zostaną zwrócone wydatki (udokumentowane) poniesione na eksploatację samochodu służbowego, telefonu komórkowego, delegacje – czy wydatki te będą stanowiły koszty uzyskania przychodu dla Spółki?

Czy prowadząc działalność wszystko wliczymy w koszty

Często  spotykamy się ze stwierdzeniem, że prowadząc własną działalność gospodarczą praktycznie wszystko możemy „wrzucić w koszty”. Ale czy w tym przypadku mamy do czynienia z faktem, a może raczej kolejnym mitem towarzyszącym zakładaniu własnej firmy?

Czy można sprzedawać towary poniżej kosztów ich wytworzenia?

W systemie gospodarki wolnorynkowej, przedsiębiorcy rozpoczynający własną działalność często starają się przyciągnąć klientów przez obniżanie cen. Czasami stworzenie polityki cenowej korzystniejszej niż konkurencja niesie za sobą konieczność sprzedaży poniżej kosztów wytworzenia danego produktu lub świadczenia usługi. Czy takie działanie jest dopuszczalne?

Ewidencja wydatków poniesionych na samochód

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystywania samochodu osobowego. W firmach jednoosobowych najczęściej używany jest prywatny samochód dla celów służbowych, z kolei w większych podmiotach samochód może stanowić majątek firmy albo może być leasingowany lub użytkowany na podstawie innych umów cywilnoprawnych.

Optyk – pozwolenia

Salon optyczny uruchomić może praktycznie każdy. Niepotrzebne są żadne specjalne uprawnienia ani fachowa wiedza. Nie trzeba kończyć studiów medycznych. Wystarczy dobry lokal i odpowiednio dużo pieniędzy.

Zakup drukarki komputerowej przy braku komputera a koszty

W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie firmę bez minimum jednego komputera, drukarki a często również innych tego typu sprzętów.

Możesz wręczyć klientowi prezent nie droższy niż 200 zł bez PIT-8C

Do 200 złotych (czyli o 100 zł więcej) wynosić będzie od 20 maja 2010 r. limit wartości upominków (i innych świadczeń) wręczanych w celach promocyjnych i reklamowych przez przedsiębiorców swoim klientom i kontrahentom.

Czy koszty ubezpieczenie samochodu są kosztami podatkowymi?

Co do zasady odpowiedź na pytanie tytułowe jest twierdząca. Koszty ubezpieczenia samochodu firmowego przedsiębiorca może wrzucić do kosztów uzyskania przychodu. Są jednak wyjątki od tej zasady.

Podróże lotnicze przełożonego

Jeśli Twój szef często lata służbowo najczęściej linie lotnicze proponują przeloty w klasie business, która zapewnia wysoki standard podróży.

Przykład rozliczenia delegacji

Wyjazd służbowy wiąże się z pewnymi obowiązkami pracodawcy, który musi m.in. rozliczyć się z pracownikiem i zwrócić mu koszty poniesione na przejazdy. Poniżej przedstawiamy jeden ze sposobów takiego rozliczenia.

Choroba podczas delegacji służbowej

W przypadku zachorowania za granicą w trakcie odbywania podróży służbowej, pracownikowi należy się zwrot udokumentowanych kosztów leczenia – na podstawie rachunku ze szpitala, rachunku za wizytę u lekarza itp.

Dokumentowanie kosztów uzyskania przychodów

Właściwe udokumentowanie wydatku zabezpiecza podatnika przed kwestionowaniem jego zaliczenia do kosztów podatkowych przez organy skarbowe.

Jak zlikwidować spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością?

Proces likwidacji spółki jest etapem końcowym jej funkcjonowania. Obowiązek przeprowadzenia wskazanego postępowania został nałożony przez ustawodawcę na przedsiębiorców ze względu na konieczność zapewnienia należytej ochrony wierzycielom spółki. W tej fazie istnienia spółki dochodzi do uporządkowania oraz doprowadzenia do końca wszelkich spraw spółki.

Za używanie przez pracownika samochodu służbowego do celów prywatnych trzeba się rozliczyć

Występujące na szeroką skalę używanie przez pracowników samochodów służbowych, bardzo często jest związane z charakterem wykonywanej pracy. Problem pojawia się w sytuacji, gdy pracownik uzyskuje od pracodawcy zgodę na wykorzystywanie samochodu służbowego do celów prywatnych.

Zwrot kosztów używania przez pracownika prywatnego samochodu do celów służbowych zwolniony z PIT

Prowadzę małą firmę i zatrudniam jednego pracownika. Z pracownikiem tym podpisałem umowę o używanie samochodu osobowego do celów służbowych. Pracownik wyjeżdża poza siedzibę firmy średnio trzy razy w tygodniu w celu obsługi klientów. Na podstawie przedstawionej ewidencji przebiegu pojazdu wypłacam pracownikowi zwrot kosztów używania jego samochodu. Czy zwracane pracownikowi kwoty z tytułu używania samochodu są zwolnione z PIT?

Korzyści wynikające z zastosowania amortyzacji jednorazowej

Amortyzacja jednorazowa jest to zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów całości ceny nabycia środka trwałego. Jednorazowo można wrzucić w koszty wydatki na zakup środków trwałych z grup 3-8 Klasyfikacji Środków Trwałych z wyłączeniem samochodów osobowych.

Wybór źródła finansowania a koszty uzyskania przychodu

Zamierzam kupić pojazd i potrzebuję kosztów - z jakiego produktu powinienem skorzystać ?

Pożyczki udziałowców jako istotne źródło finansowania spółki

W okresie zwiększonego zapotrzebowania na kapitał obrotowy znaczenia nabiera finansowanie działalności spółek przez ich udziałowców w formie pożyczek. Jak powinna być udzielona taka pożyczka?

Tytułowanie w protokole dyplomatycznym

W kontaktach dyplomatycznych podczas przedstawiania osób, nawiązywania i prowadzenia rozmowy ważna jest wiedza, jak zwracać się do poznanych osób. Na tym polu, niestety, często zdarzają się błędy. W obrębie własnego państwa błędy zostaną prawdopodobnie łatwiej wybaczone, niż w kontaktach międzynarodowych, gdzie istnieje większe niebezpieczeństwo, że niewłaściwa forma nie zostanie odczytana jako pomyłka wynikająca z braku wiedzy, ale zamierzone działanie, mające na celu zdeprecjonować osobę.

Jak zaliczyć do kosztów urządzenie UPS

Kupiliśmy urządzenie UPS podtrzymujące zasilanie w sytuacjach awaryjnych. Czy można zaliczyć ten wydatek bezpośrednio do kosztów?

Telefon prywatny do kosztów firmy

Jestem przedsiębiorcą. Czy koszty rozmów w sprawach firmowych z prywatnego telefonu mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów firmowych?

Zasiedzenie służebności przesyłu - aktualne stanowisko Sądu Najwyższego

Przez ostatnie lata pojawiło się szereg orzeczeń sądowych, które pozwalały przedsiębiorstwom energetycznym (na zasiedzenie służebności przesyłu . Instytucja ta pozwala (pozwalała) przedsiębiorstwu energetycznemu (innemu przedsiębiorstwu przesyłowemu) na uzyskanie trwałego tytułu prawnego do korzystania z części nieruchomości, na której to przedsiębiorstwo wybudowało urządzenie w taki sposób i w takim zakresie, w jaki czyniłaby to osoba, której przysługuje służebność.

BSA radzi: Osiem krokow do wdrożenia systemu zarzadzania oprogramowaniem

BSA - organizacja powołana aby chronić prawa producentów oprogramowania stworzyła system ośmiu kroków, które ułatwią każdemu przedsiębiorcy kontrolę nad legalnością oprogramowania w jego firmie.

Ryzyko związane z piractwem w firmie

Jak wynika z badań zleconych przez BSA, 1/5 małych i średnich firm europejskich uważa, że „nie istnieje ryzyko” związane z instalowaniem, ściąganiem lub używaniem oprogramowania bez licencji . Jednak takie podejście nieodłącznie niesie ze sobą wiele niebezpieczeństw biznesowych. Nie licząc aspektów prawnych i finansowych istnieją również inne istotne zagrożenia.

Jak zmiejszyć ryzyko piractwa

Kontrola policji w firmie - co należy zrobić aby taka wizyta nie zakończyła się bolesnym zaskoczeniem dla pracodawcy? Istnieje wiele sposobów zredukowania do minimum zagrożenia związanego z używaniem oprogramowania bez licencji.

Salon fryzjerski - biznes plan

Prezentujemy przykładowy biznes plan dla nowego salonu fryzjerskiego.

Leasing samochodów w świetle przepisów o podatku VAT

Firmy oferujące samochody i pojazdy w leasingu, m.in. Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dostrzegają potrzebę zmian w przepisach o podatku VAT. krytycznie oceniana jest skomplikowana definicja samochodu, dająca podstawę do odliczenia podatku VAT.

REKLAMA