REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są zalety posiadania CB radia przez firmę transportową?

Monika Serwatka
Aplikantka radcowska
CB radio służy kierowcom przede wszystkim do porozumiewania się z innymi kierowcami, może także okazać się skutecznym narzędziem komunikacji z odbiorcami towarów.
CB radio służy kierowcom przede wszystkim do porozumiewania się z innymi kierowcami, może także okazać się skutecznym narzędziem komunikacji z odbiorcami towarów.

REKLAMA

REKLAMA

Posiadanie CB radia nie wymaga uzyskania specjalnego pozwolenia, a jego posiadanie przy prowadzeniu niektórych rodzajów działalności gospodarczej może okazać się uzasadnionym kosztem. Taka sytuacja oznacza, że CB radio może zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.

Kiedy CB radio może być kosztem firmy?

Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym, za koszt podatkowy może zostać uznany taki wydatek, który został poniesiony w celu osiągnięcia przychodu, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodu. Zatem w przypadku prowadzenia określonej działalności gospodarczej wykazanie, że wydatki na CB radio zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodu, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodu okazuje się całkiem uzasadnione. Z pewnością nie będą mieć problemu z wykazaniem takiego związku przedsiębiorcy prowadzący działalność związaną z przewozami samochodowymi jak i transportowymi, firmy kurierskie i przewozowe oraz taksówkarze.

REKLAMA

Na czym może polegać wykorzystanie w firmie CB radia?

CB radio służy kierowcom przede wszystkim do porozumiewania się z innymi kierowcami, może także okazać się skutecznym narzędziem komunikacji z odbiorcami towarów. W firmach zajmujących się przewozem osób czy rzeczy informacje pozyskane za pomocą CB radia mogą okazać się przydane w celu ustalenia adresów miejsca doręczenia przesyłki czy też pozyskania informacji o utrudnieniach drogowych – a te z kolei informacje bezpośrednio mogą wpływać na osiągane przez przedsiębiorcę przychody.

Dowiedz się także: Umowa o kredyt konsumencki - krok po kroku

Jakie znaczenie przy wliczaniu koszty ma wartość zakupionego CB radia?

Sposób rozliczenia środków wydanych na zakup CB radia zależy od dwóch czynników: przewidywanego okresu użytkowania oraz wartości początkowej sprzętu. 

Polecamy serwis Leasing

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapewne w większości przypadków wydatek firmy na CB radio nie będzie przekraczał kwoty 3 500 zł, a z kolei kwota ta determinuje sposób zaliczania tego wydatku w koszty. Jeżeli zatem wartość CB radia w dniu jego przyjęcia do użytkowania nie przekracza kwoty 3 500 zł. – przedsiębiorca wydatki poniesione na zakup tego urządzenia zaliczy do kosztów uzyskania przychodu. W takim przypadku nie dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA