REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są zalety posiadania CB radia przez firmę transportową?

Monika Serwatka
Aplikantka radcowska
CB radio służy kierowcom przede wszystkim do porozumiewania się z innymi kierowcami, może także okazać się skutecznym narzędziem komunikacji z odbiorcami towarów.
CB radio służy kierowcom przede wszystkim do porozumiewania się z innymi kierowcami, może także okazać się skutecznym narzędziem komunikacji z odbiorcami towarów.

REKLAMA

REKLAMA

Posiadanie CB radia nie wymaga uzyskania specjalnego pozwolenia, a jego posiadanie przy prowadzeniu niektórych rodzajów działalności gospodarczej może okazać się uzasadnionym kosztem. Taka sytuacja oznacza, że CB radio może zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.

Kiedy CB radio może być kosztem firmy?

Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym, za koszt podatkowy może zostać uznany taki wydatek, który został poniesiony w celu osiągnięcia przychodu, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodu. Zatem w przypadku prowadzenia określonej działalności gospodarczej wykazanie, że wydatki na CB radio zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodu, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodu okazuje się całkiem uzasadnione. Z pewnością nie będą mieć problemu z wykazaniem takiego związku przedsiębiorcy prowadzący działalność związaną z przewozami samochodowymi jak i transportowymi, firmy kurierskie i przewozowe oraz taksówkarze.

REKLAMA

Na czym może polegać wykorzystanie w firmie CB radia?

CB radio służy kierowcom przede wszystkim do porozumiewania się z innymi kierowcami, może także okazać się skutecznym narzędziem komunikacji z odbiorcami towarów. W firmach zajmujących się przewozem osób czy rzeczy informacje pozyskane za pomocą CB radia mogą okazać się przydane w celu ustalenia adresów miejsca doręczenia przesyłki czy też pozyskania informacji o utrudnieniach drogowych – a te z kolei informacje bezpośrednio mogą wpływać na osiągane przez przedsiębiorcę przychody.

Dowiedz się także: Umowa o kredyt konsumencki - krok po kroku

Jakie znaczenie przy wliczaniu koszty ma wartość zakupionego CB radia?

Sposób rozliczenia środków wydanych na zakup CB radia zależy od dwóch czynników: przewidywanego okresu użytkowania oraz wartości początkowej sprzętu. 

Polecamy serwis Leasing

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapewne w większości przypadków wydatek firmy na CB radio nie będzie przekraczał kwoty 3 500 zł, a z kolei kwota ta determinuje sposób zaliczania tego wydatku w koszty. Jeżeli zatem wartość CB radia w dniu jego przyjęcia do użytkowania nie przekracza kwoty 3 500 zł. – przedsiębiorca wydatki poniesione na zakup tego urządzenia zaliczy do kosztów uzyskania przychodu. W takim przypadku nie dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA