REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Kodeks pracy, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dlaczego zwlekamy z realizacją niektórych planów?

Jak powszechnie wiadomo, dużo łatwiej jest planować, niż działać. Często zdarza nam się nasze postanowienia odwlekać i obiecywać, że zaczniemy od jutra, od poniedziałku czy nawet od nowego roku. Mało kto zdaje sobie sprawę, co jest prawdziwą przyczyną takiego stanu rzeczy i jak niewiele trzeba, by zamierzenia po prostu zacząć wcielać w życie.

Na czym polegają testy psychometryczne?

Podczas procesu rekrutacji pracodawca chce jak najlepiej poznać przyszłego pracownika. Obecnie podczas rekrutacji przestaje wystarczać samo CV kandydata do pracy i rozmowa kwalifikacyjna. Rekruterzy coraz częściej szukają nowych rozwiązań, jakimi są testy psychometryczne. Na czym polegają i jaki jest cel takich testów?

Szkolenie "Prawo Pracy w 2014 roku z uwzględnieniem ostatnich zmian" - 26 maja 2014 r.

Zapraszamy na szkolenie "Prawo Pracy w 2014 roku z uwzględnieniem ostatnich zmian", które odbędzie się 26 maja 2014 r. w Katowicach.

Zestaw nawyków, które pozwolą zaoszczędzić mnóstwo czasu

Marzeniem wielu zapracowanych osób jest magiczne wydłużenie doby. Jesteśmy niemal pewni, że jeśli tylko dostalibyśmy kilka dodatkowych godzin, uporalibyśmy się z wszystkimi służbowymi obowiązkami i w końcu moglibyśmy poświęcić się sprawom rodzinnym. Scenariusz ten jest jednak mało prawdopodobny, gdyż w większości przypadków straty czasu wynikają z kiepskiej organizacji. A zmienić ją może wyłącznie zestaw odpowiednich nawyków.

REKLAMA

Wady Lean Management

Wdrażanie szczupłego zarządzania - lean management - staje się popularne. To bardzo dobrze, bo koncepcja ta zasługuje aby być zrozumianą oraz szeroko stosowaną nie tylko w świecie biznesu. Służba zdrowia; służby mundurowe; samorządy; szkolnictwo i inne, znajdą w tej metodyce wiele pożytecznego.

Dni wolne od pracy w 2015 roku

Dni wolne od pracy w 2015 przedstawione w postaci tabeli z podkreśleniem dni, które wypadają w weekendy, dzięki czemu widać, za które dni przysługuje możliwość odbioru wolnego dnia kiedy indziej. Ustalenia dotyczące szczegółów odbioru tego dnia nie są szczegółowo unormowane w ustawie.

Komunikacja z pracownikami - cztery drogi, by uniknąć problemu, który może zabić Twój biznes

Wielu pracowników z niechęcią myśli o rozmowie ze swoim menedżerem. Tymczasem unikanie takich spotkań przez personel niższego szczebla może mieć poważne konsekwencje dla pracodawcy. Firma nie ma bowiem szans wykorzystać istotnych informacji i wiedzy, a także kreatywnych i innowacyjnych pomysłów i rozwiązań swoich pracowników, jeśli zwyczajnie nie wie o ich istnieniu.

Obowiązkowe przerwy w pracy dla pracowników

Regulacje kodeksu pracy przyznają pracownikowi prawo do co najmniej 15 minutowej przerwy, jeżeli jego dobowy wymiar czasu pracy wynosi co najmniej 6 godzin. Wskazana przerwa wliczana jest do czasu pracy i przysługuje niezależnie od ustalonego dla niego wymiaru czasu pracy.

REKLAMA

Wymiar czasu pracy w 2015 r.

Czas pracy stanowi maksymalna liczba godzin, w których pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy, w obowiązującym go okresie rozliczeniowym. Jaki będzie wymiar czasu pracy w 2015 r.? Jak obliczyć wymiar dla trzymiesięcznego okresu rozliczeniowego?

System zarządzania jakością – strategia firmy w systemie zarządzania jakością

Podstawowym zadaniem menedżera jest realizacja celów przedsiębiorstwa. Warto jednak zauważyć, że realizowane cele powinny przede wszystkim zapewnić możliwie jak najdłuższy czas funkcjonowania firmy na najwyższym poziomie. Przyciągnięcie nowych klientów oraz utrzymanie dotychczasowych staje się warunkiem przetrwania przedsiębiorstwa w otoczeniu konkurencyjnym.

Zarządzanie czasem poprzez nawyki i narzędzia

Projektowanie własnego czasu z całą pewnością nie należy do zadań łatwych. Organizacja dnia, która w znaczący sposób poprawi produktywność wymaga bowiem zarówno wiedzy, doświadczenia, jak i konsekwencji w jej przestrzeganiu. Pomocne mogą się jednak przy tym okazać nawyki tworzące naszą codzienność, wzmocnione zestawem określonych narzędzi.

Jak stereotypy wpływają na relacje w pracy?

W firmach międzynarodowych stereotypy nierzadko utrudniają nawiązywanie i utrzymywanie relacji między członkami wielokulturowych zespołów. Celem badania przeprowadzonego przez Carlosa Rodríguez-Lluesmy z IESE Business School oraz Paula M. Leonardiego z Uniwersytetu Northwestern było ustalenie, co skłania nas do wyrabiania sobie opinii o współpracownikach na podstawie ich przynależności kulturowej.

Odpowiedzialność pracownika za mienie powierzone

Pracownik ponosi szczególną odpowiedzialność za szkodę powstałą w mieniu powierzonym mu przez pracodawcę. Jest to rodzaj surowej odpowiedzialności i charakteryzuje się domniemaniem winy, wobec czego pracodawca nie musi jej udowadniać. Pracownik odpowiada zatem w pełnej wysokości za powstałą szkodę.

Szkolenie "Prawo pracy w małej firmie" - 11 kwietnia 2014 r.

Zapraszamy na szkolenie "Prawo pracy w małej firmie", które odbędzie się 11 kwietnia 2014 r. w Łodzi.

Szkolenie "Prawo pracy w 2014 roku z uwzględnieniem ostatnich zmian" - 8 kwietnia 2014 r.

Zapraszamy na szkolenie "Prawo pracy w 2014 roku z uwzględnieniem ostatnich zmian", które odbędzie się 8 kwietnia 2014 r. w Warszawie.

Wyznacz swój cel i nie marnuj więcej czasu

Ilość zadań, która stoi przed nami każdego dnia niekiedy sprawia, że przestajemy się nad nimi zastanawiać. W pewnym momencie najzwyczajniej w świecie zaczynamy mechanicznie wykonywać kolejne obowiązki, nie próbując nawet ocenić, jak wpłyną one na naszą przyszłość. To bez wątpienia błąd, bowiem takie działanie sprawi, że z efektów naszej pracy korzystać będą inni – ci, którzy potrafili wyznaczyć sobie cele.

Zabezpieczenie interesów przedsiębiorcy – kary umowne

Strony umowy cywilnoprawnej mogą zastrzec w umowie o wykonanie zobowiązań o charakterze niepieniężnym- kary umowne. Kara umowna uregulowana w artykułach 483-486 kodeksu cywilnego pełni funkcję odszkodowawczą za niewykonanie lub nienależne wykonanie zobowiązań wynikających z umowy. Kara umowna nie może być jednak zastosowana w umowach o pracę na rzecz pracodawcy.

Projekt zmian w kodeksie pracy – obowiązek wręczania umów na piśmie

W obecnym stanie prawnym pracodawca nie ma obowiązku wręczania na piśmie umowy o pracę przed rozpoczęciem przez pracownika pracy. Posłowie chcą wprowadzić w życie projekt zmian w kodeksie pracy zakładający wprowadzenie takiego obowiązku.

Wielozadaniowość – mit czy umiejętna organizacja czasu?

Jak wykazują liczne badania, większość z nas żyje w przekonaniu, że nie da się pracować skupiając się wyłącznie na jednym zadaniu na raz. Wydaje nam się, że kluczem do sukcesu jest dziś wielozadaniowość, pozwalająca oszczędzić dużo czasu. W praktyce jednak przeskakiwanie z czynności na czynność obniża naszą efektywność i koncentrację. Zamiast tego lepiej pomyśleć więc o prawidłowej organizacji czasu pracy.

O co nie należy pytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Rozmowa kwalifikacyjna jest zawsze stresująca zarówno dla kandydata, jak i pracodawcy. Należy odpowiednio się do niej przygotować pod względem merytorycznym oraz być przygotowanym na szereg pytań nie do końca związanych z podejmowanym zatrudnieniem. Jakich pytań pracodawca nie może zadać podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Czy kandydat może odmówić odpowiedzi na nie?

Metoda na satysfakcję z pracy

Satysfakcja z wykonywanej pracy wpływa bezpośrednio na motywację i efektywność pracownika. Jest wiele narzędzi, którymi pracodawcy mogą zwiększać satysfakcję swoich pracowników, ale należy dobierać je indywidualnie do potrzeb firmy oraz osób w niej pracujących. Pomocną dziedziną jest corporate wellness.

Szkolenie "Rozliczanie czasu pracy w praktyce w 2014 roku" - 18 marca 2014 r.

Zapraszamy na szkolenie "Rozliczanie czasu pracy w praktyce w 2014 roku", które odbędzie się 18 marca 2014 r. w Poznaniu.

Upoważnienie do dokonywania czynności z zakresu prawa pracy

Pracodawca może upoważnić zatrudnionych pracowników do dokonywania określonych czynności z zakresu prawa pracy. Upoważnić można również osoby fizyczne spoza zakładu pracy bądź jednostki organizacyjne, np. zewnętrzne firmy doradcze.

Cechy lidera: zarządzanie czasem własnym i zespołu

By osiągnąć duży sukces w pracy zespołowej, niezbędny będzie efekt synergii uzyskany z kilku różnych czynników. Na pierwszym miejscu bez wątpienia powinien stać lider, który nakreśli kierunek rozwoju danego przedsięwzięcia. Drugim elementem jest grupa pracowników, którzy z całą pasją i zdwojoną energią podążą za nakreśloną im wizją. A wszystkie te działania powinny dodatkowo zostać umiejętnie zaplanowane w czasie.

Miejsce wypłaty wynagrodzenia – jak określić?

Miejscem wypłaty wynagrodzenia będzie wskazany przez pracodawcę adres, pod którym musi stawić się pracownik w celu odebrania wypłaty. Co w przypadku, gdy miejsce nie jest określone w regulaminie pracy? Jak prawidłowo powinno się je określić?

Dopuszczalna praca w niedzielę i święta

Prezydent podpisał nowelizację kodeksu pracy wprowadzającą zmiany w wykonywaniu pracy w niedzielę i święta. Zamiany wpłyną znacząco na tworzenie nowych miejsc pracy wzmacniając konkurencyjność rynku pracy.

Szkolenie "Przywództwo transformacyjne"

Szkolenie "Przywództwo transformacyjne" odbędzie się w Warszawie w dniach 4-5 marca 2014 r. Przywództwo transformacyjne charakteryzuje się między innymi tym, że menedżer posiada charyzmę, poprzez którą może oddziaływać na zespół nie wprost – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.

Jak rozliczać godziny nadliczbowe?

Ważny projekt, nadmiar obowiązków, brak czasu i niezadowolony pracodawca – to tylko niektóre z codziennych zmagań przeciętnego pracownika. W wielu przypadkach wymagają one szeregu nadgodzin. Jak rozliczać godziny nadliczbowe? Jakie prawa przysługują wtedy pracownikowi?

Zmiany w kodeksie pracy związane z pracą w niedzielę i święta

Planowane zmiany w kodeksie pracy obejmujące pracę w niedziele i święta pomogą obniżyć koszty funkcjonowania wielu firm, dzięki czemu powstaną nowe miejsca pracy. W jaki sposób firmy skorzystają na zmianach przepisów?

Szkolenie „Prawo Pracy w 2014 roku ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy oraz ochrony rodzicielskiej w świetle najnowszych zmian”

Zapraszamy na szkolenie „Prawo Pracy w 2014 roku ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy oraz ochrony rodzicielskiej w świetle najnowszych zmian”, które odbędzie się 14 lutego 2014 r. w Krakowie.

Szkolenie "Zarządzanie zespołem - sztuka delegowania i motywowania pracowników"

Zapraszamy na szkolenie "Zarządzanie zespołem - sztuka delegowania i motywowania pracowników", które odbędzie się w dniach 20-21 lutego 2014 r. w Warszawie.

Czy zabierasz pracę do domu?

Zdarza się, że w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej pada pytanie o to, czy zabierasz zaległą pracę do domu? Czy wiesz, jak poprawnie i dyplomatycznie odpowiedzieć na to pytanie? Czy warto udzielać odpowiedzi twierdzącej?

Jak zwiększyć swoją szansę na sukces? - postanowienia noworoczne

Większość z nas, mając na uwadze chęć nieustannego rozwoju i stawania się coraz lepszym w każdej dziedzinie życia, nowy rok rozpoczyna z solidną porcją postanowień. Najczęściej planujemy poprawę swojego stanu zdrowia, pozbycie się złych nawyków czy pogłębianie relacji rodzinnych. By tym razem zobowiązania te nie pozostały w sferze marzeń, warto już dziś dowiedzieć się, co może zadecydować o naszym ewentualnym sukcesie i jakie zagrożenia czekają na nas po drodze.

Urlop wychowawczy – zmiany od października 2013 r.

1 października 2013 r. weszła w życie ustawa z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy – Dz. U. z 2013 r., poz. 1028., w związku z czym obecne przepisy dotyczące urlopu wychowawczego uległy zmianie i zostały dostosowane do prawa Unii Europejskiej. Co się zmieniło? Rodzice zyskali jeden dodatkowy miesiąc urlopu, który mogą wykorzystać do 5. roku życia dziecka, ponadto nie przedawni się ich urlop wypoczynkowy.

Konferencja "Knowledge Management - jak skutecznie zarządzać wiedzą w przedsiębiorstwie"

Zapraszamy na konferencję Knowledge Management - umiejętne wykorzystanie wiedzy kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa", która odbędzie się 15 stycznia 2014 r. w Warszawie.

Controlling operacyjny - kto go potrzebuje?

Sprawne zarządzania swoją działalnością jest koniecznością w dzisiejszych czasach. Sposobem na zdiagnozowanie nieprawidłowości może być controlling operacyjny. Pozwala on na kontrolę nad rentownością i wynikami finansowymi firmy. Poznają także jej słabe strony i wprowadzają efektywne zmiany.

W jaki sposób pogodzić życie zawodowe z prywatnym?

W ciągle zmieniającym się świecie łatwo stracić równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Wbrew pozorom jednak nigdy nie stoimy przed wyborem: coś kosztem czegoś. A kluczem do sukcesu może być efektywne zarządzanie czasem.

Spory wynikające ze stosunku pracy

Pracownik może dochodzić roszczeń na drodze sądowej wynikających ze stosunku pracy w przypadku, gdy został potraktowany przez pracodawcę w sposób niezgodny z przepisami kodeksu pracy.

Wchodzą w życie przepisy dotyczące ochrony miejsc pracy

21 listopada wchodzi w życie ustawa o szczególnych rozwiązaniach dotyczących ochrony miejsc pracy. Nowe regulacje przewidują znaczne wsparcie dla przedsiębiorców. Kto skorzysta na nowych założeniach?

W jaki sposób zastosować skrócony okres wypowiedzenia?

Pracodawca może skrócić okres wypowiedzenia umowy o pracę jednostronnie bądź na podstawie porozumienia stron. Jednakże skrócenia można dokonać jedynie z przyczyn niedotyczących pracownika i może dotyczyć tylko 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Wysokość odpisu na ZFŚS w 2014 r.

Odpis na ZFŚS nalicza się w stosunku do przeciętnej liczby osób zatrudnionych w danym roku kalendarzowym. Na jednego zatrudnionego wysokość odpisu wynosi 37,5% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w roku poprzednim lub w drugim półroczu roku poprzedniego. Jaka będzie jego wysokość w 2014 r.?

Jaką odpowiedzialność ponoszą pracownicy?

Każda osoba podejmująca się zatrudnienia powinna przestrzegać zasad organizacji i porządku pracy w danym zakładzie. W przypadku niedostosowania się do obowiązujących reguł pracodawca może zastosować wobec pracownika kary. Jaką odpowiedzialność ponoszą pracownicy?

Ogólnopolska Konferencja Prawa Pracy „Najnowsze przepisy prawa pracy – konsekwencje dla przedsiębiorcy”

Ogólnopolska Konferencja Prawa Pracy „Najnowsze przepisy prawa pracy – konsekwencje dla przedsiębiorcy” odbędzie się w dniach 2-3 grudnia 2013 r. w hotelu Mercure w Warszawie.

Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy

Najnowsze zmiany dotyczące urlopów rodzicielskich oraz czasu pracy – praktyczne aspekty stosowania nowych przepisów.

Modern Employer - Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników? - zaproszenie na konferencję

Już 2 października odbędzie się największe wydarzenie łączące zagadnienia z zakresu HR, Employer Branding i psychologii biznesu. „Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników"? - konferencja Modern Employer będzie stanowiła odpowiedź na to pytanie. Wyjdziemy poza rodzime ramy i pokażemy światowe standardy budowania marki „nowoczesnego pracodawcy". Pomogą nam w tym znamienici eksperci.

Temperatura w miejscu pracy

Pracodawca ma obowiązek zapewnienia odpowiedniej temperatury w miejscu pracy. W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18°C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Jaka powinna byc temperatura w miejscu pracy?

7 zasad efektywnych spotkań biznesowych

Jak dużo czasu tygodniowo spędzacie na meetingach, komitetach, kreatywkach itp.? Zakładając, że przeciętnie menedżer na różnych spotkaniach spędza od 3 do 8 godzin tygodniowo, można łatwo policzyć, że rocznie zajmuje mu to od 20 do 50 dni roboczych (miesiąc do dwóch i pół miesiąca). W skali kariery zawodowej uzbiera się od półtora roku do trzech lat spędzonych na zebraniach.

Dobra atmosfera w pracy sposobem na lepszą efektywność pracowników

Relacje między pracownikami znacznie wpływają na ich wydajność. Jak pokazały badania odpowiednia atmosfera w pracy zapewnia równowagę jednocześnie zwiększając zyski pracodawcy. Jakie są sposoby na stworzenie zdrowej atmosfery?

Test Q12

Kiedy w 1987 roku Paul O'Neill, jako Dyrektor Generalny światowego potentata w branży aluminium, miał wygłosić pierwsze przemówienie do najważniejszych inwestorów właśnie objętej przez siebie w zarządzanie korporacji Alcoa, inwestorzy ci oczekiwali zapewne, że opowie im jak zamierza poprawić niepokojąco pogarszające się wyniki ekonomiczne i podnieść zyski z kapitałów jakie zainwestowali w akcje firmy. Jak poprawi rentowność i zmniejszy koszty. Które fabryki tego giganta zrestrukturyzuje, które sprzeda i jakie, nowe, zamierza pozyskać. A przy okazji opowie kilka dowcipów o sobie, co należy do rytuału tego typu przemówień w Stanach Zjednoczonych. Tak się jednak nie stało.

Idealna praca - jak odpowiedzieć na to pytanie?

Aby poznać kandydata i zdiagnozować jego motywację oraz potrzeby, rekruterzy zadają szereg rozmaitych pytań. Z poniższego artykułu dowiesz się, jak reagować na pytania dotyczące wymarzonej pracy.

REKLAMA