REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System zarządzania jakością – strategia firmy w systemie zarządzania jakością

 Kancelaria Prawna - Inkaso WEC S.A.
Obsługa wierzytelności
System zarządzania jakością
System zarządzania jakością
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podstawowym zadaniem menedżera jest realizacja celów przedsiębiorstwa. Warto jednak zauważyć, że realizowane cele powinny przede wszystkim zapewnić możliwie jak najdłuższy czas funkcjonowania firmy na najwyższym poziomie. Przyciągnięcie nowych klientów oraz utrzymanie dotychczasowych staje się warunkiem przetrwania przedsiębiorstwa w otoczeniu konkurencyjnym.

Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie ma gwarantować ciągłe doskonalenie wyrobów i usług (tj. podążanie za oczekiwaniami klientów) oraz tworzyć warunki do ciągłego i dynamicznego doskonalenia systemu zarządzania jakością. Podstawową domeną systemów zarządzania jakością jest ciągłe doskonalenie obejmujące zarówno sferę filozofii przedsiębiorstwa (jego wizję i misję),  politykę i jakość. Żadne przedsiębiorstwo nie przetrwa i nie rozwinie się bez długofalowej strategii działania, zaś wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością (SZJ) potwierdzonego odpowiednim dla działalności przedsiębiorstwa Certyfikatem zgodności, pozwala nie dopuścić do chaosu oraz utrzymywać na wysokim poziomie standard oferowanych produktów i usług.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Przyczyny ubiegania się firm o certyfikat jakości to najczęściej:

            - korzyści marketingowe,
            - poprawa wizerunku firmy,
            - zwiększenie motywacji pracowników.

Od systemu zarządzania jakością oczekuje się zastosowania jasnych uregulowań na poziomie strategicznym, np. poprzez zapewnienie niezbędnych środków i infrastruktury. Szczególnie ważną kwestią jest sformułowanie misji i celów organizacji, a następnie stworzenie warunków pozwalających na ich realizację. Wiele organizacji funkcjonuje bowiem z dnia na dzień, bez wizji swojego miejsca na rynku za trzy – pięć lat. System zarządzania jakością motywuje do stawiania sobie jasnych celów i daje szansę, że sformułowana strategia kształtowania jakości będzie skutecznie realizowana.
Ważnym motywem wprowadzania systemów zarządzania jakością, jest potrzeba rozpoznawania realizowanych w organizacji procesów, a następnie poprawiania ich spójności. System zarządzania jakością wymusza identyfikację i opisanie wszystkich procesów realizowanych w organizacji. Zostają ustalone punkty, w których procesy się przenikają i wzajemnie na siebie oddziałują.    
Jednym z najważniejszych elementów wdrażania systemu zapewnienia jakości jest sporządzenie Księgi Jakości, która stanie się wizytówką firmy. Księga Jakości zawiera zatwierdzoną przez kierownictwo firmy politykę jakości, a także określone minimalne wymagania i podjęte dyspozycje w ramach wybranego modelu np. normy ISO 9000.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rejestracja firmy - CEIDG i KRS

Posiadanie certyfikatu systemu zarządzania jakością nie jest równoznaczne z oferowaniem wysokiej klasy jakości dóbr czy usług. To zarówno od nastawienia kierownictwa, jak i zaangażowania pracowników organizacji będzie zależało, w jaki sposób system zarządzania jakością będzie pomagał w zapewnianiu jakości na każdym etapie istnienia produktu/usługi. Jest natomiast pewne, że jakość tego wyrobu/usługi będzie powtarzalna, a klient może spodziewać się, że zakupiony wyrób spełnia jego wymagania.

Samozatrudnienie - czy to mi się opłaca?


Niewątpliwie wdrożenie SZJ daje firmie wiele korzyści, do podstawowych można zaliczyć:

  • wyższą pozycję firmy z punktu widzenia marketingowego,
  • wzrost zainteresowania klientów,
  • elastyczność  i dostosowanie się do specyficznych wymagań klientów,
  • stworzenie partnerskich stosunków z klientami i dostawcami,
  • stwarzanie podstaw gwarancji wysokiej jakości produktów i usług,
  • usprawnienie zarządzania,
  • kształtowanie świadomości pracowników i ich osobisty rozwój poprzez pracę zespołową,
  • efektywniejsze wykorzystanie czasu pracy,
  • skrócenie czasu projektowania i wprowadzania na rynek nowych wyrobów i usług,
  • uzyskanie obniżki kosztów  złej jakości produktów i usług,
  • poprawa przepływu informacji wewnętrznej i zewnętrznej.

Kontrola firmy przez ZUS

Autor: Daria Cwen - Dyrektor Działu Windykacji B2B Kancelarii Prawnej Inkaso WEC S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA