REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-commerce, Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zmieniły się składki ZUS w 2011 roku? - krok po kroku

Od 1 stycznia 2011 obowiązuje nowe minimalne wynagrodzenie za pracę. Wzrosło o 69zł w stosunku do roku 2010 i obecnie wynosi 1386zł brutto. Zmiana ta jest szczególnie istotna dla przedsiębiorcy, dla którego wzrosną składki, które należy odprowadzić do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Przyspieszanie systemu – wymiana dużych aplikacji na mniejsze

Jeśli start systemu ciągnie się przez kilka minut, a nawet proste komendy komputer wykonuje ślamazarnie to pierwszy znak, że najwyższy czas na porządki. Wolno działający komputer w firmie to nie tylko źródło wielu problemów, nerwów i frustracji, to również spowolniona wydajność pracownika, który nie ze swojej winy nie może pracować szybciej. Jak na to zaradzić?

Jaka jest rola doradcy w biznesie?

Podejmując istotne dla siebie decyzje życiowe czy zawodowe, bardzo często zasięgamy rady innych. Sugerujemy się czyjąś opinią usłyszaną na podobny temat; albo pytając wprost kogoś z bliższego czy dalszego otoczenia; albo i nie wprost, sugerując w pytaniu, że chodzi o problem dotyczący kogoś innego lub wręcz problem teoretyczny. Nawet, gdy nie czynimy tak zawsze, to chyba trudno o pomyłkę, jeśli powiem, że czynimy tak wszyscy. Takie zachowanie jest po prostu naturalne i ułatwia nam podejmowanie ważnych decyzji, nawet, jak ostatecznie pozostajemy przy swoim własnym zdaniu.

Jak rozwiązać umowę najmu lokalu? - krok po kroku

Prowadzenie działalności gospodarczej często związane jest z zawieraniem umowy najmu lokalu. Co zrobić, gdy lokal, na który się zdecydowaliśmy nie spełnia naszych oczekiwań? W jaki sposób możemy doprowadzić do rozwiązania stosunku najmu? Przeczytaj porady eksperta.

REKLAMA

Ascom VoWiFi – firmowy kontakt bez abonamentu

Ascom Wireless Solutions zaprezentował swój nowy telefon VoWiFi (Voice over WiFi), który pozwala na komunikowanie się za pomocą sieci bezprzewodowych. Jest to świetne rozwiązanie i alternatywa dla telefonów komórkowych, szczególnie w firmie, gdzie pracownicy muszą komunikować się między sobą. Jeśli posiadamy duży magazyn lub rozległe biura, będzie to idealne rozwiązanie. Poznajmy bliżej to ciekawe urządzenie.

Kto uczestniczy w zamówieniu publicznym?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w systemie zamówień publicznych uczestniczyć mogą różne podmioty. Będzie to więc każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. Praktyka wprowadza jednak pewne ograniczenia. Kto więc faktycznie może być zamawiającym, a kto wykonawcą?

Czy zamówienia publiczne są przyjazne dla małych przedsiębiorców?


Ustawa Prawo zamówień publicznych statuuje zasadę równego traktowania wszystkich podmiotów na rynku. Czy oznacza to, że w praktyce zamówienia są przyjazne również dla małych firm?

Jak funkcjonuje system zamówień publicznych?

Przekazanie na rzecz organów administracji publicznej środków pieniężnych, które nie są ich własnością, wymaga funkcjonowania zabezpieczenia przed niewłaściwym ich wydatkowaniem. Rolę taką ma pełnić system zamówień publicznych. Jak funkcjonuje?

REKLAMA

Jakie bariery napotyka sektor MŚP przy zamówieniach publicznych?

Sektor małych i średnich przedsiębiorców nie posiada żadnych preferencji w przystępowaniu do zamówień publicznych. Dodatkowo, obowiązujące przepisy stawiają przed nim szereg barier dostępowych. W jaki sposób firmy mogą sobie z nimi poradzić?

Czy wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie publiczne?

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie publiczne w formie konsorcjum. Czym ono jest? Przeczytaj.

Czy zamówienie publiczne można podzielić na części?

Podział zamówienia publicznego na części jest dopuszczalny tylko w przewidzianych przez prawo sytuacjach. Powody gospodarcze, technologiczne czy związane ze zdolnością finansową zamawiającego stanowią jedynie niektóre z nich.

Czy zamówienia publiczne są dostępne dla innowacyjnych firm?

Współpraca zamawiającego z instytucjami odpowiedzialnymi za rozpoznawanie ofert oraz kierowanie się odpowiednim stosunkiem ceny do jakości – stosowanie tych zasad w zamówieniach publicznych pozwoli na korzystanie z nich firmom innowacyjnym. Co powinien zrobić zamawiający, aby wśród wykonawców mogli znaleźć się przedsiębiorcy drażający nowe rozwiązania?

Jak rozwinąć firmę w branży budowlanej?

Mimo trwającego kryzysu, rok 2010 obfitował w ważne wydarzenia dla branży budowlanej. Firmy należące do tego segmentu gospodarki podjęły wyzwania stawiane jej przez rynek. Większość przedsiębiorców zdecydowała postawić na bezpośrednią komunikację z klientami. Jakimi innymi sposobami można rozwijać firmę budowlaną?

Sony Ericsson Xperia Arc – wreszcie udany następca?

Nie jest wielką tajemnicą, że telefonom Sony Ericsson Xperia z Androidem brakowało blasku ich konkurentów. Obudowy Xperii były trochę nieporęczne, materiały nie sprawiały wrażenia najwyższej jakości, a aktualizacje spóźniały się jak nasze pociągi. Nie twierdzimy, że były to telefony złe, ale nie dało się ukryć, że wzbudzały pewne rozczarowanie. Na szczęście nowy Sony Ericsson Xperia Arc prezentuje się o wiele lepiej.

ViewSonic ViewPad 4 – tablet w skórze smartphone’a?

Po ostatnich targach CES 2011, które odbyły się w Las Vegas na rynku pojawiło się wiele nowości. Niektóre przełomowe, niektóre lekko zaskakujące i innowacyjne. Niektóre nowinki jednak nieco rozczarowują, oferując niewiele więcej niż to, co już od dawna dostępne jest na rynku. Do nowych gadżetów przedstawionych w Las Vegas możemy dorzucić urządzenie firmy ViewSonic – smartphona współpracującego z systemem operacyjnym Android. Czy nowość zaoferuje nam coś ciekawego?

Dell Venue – nowe urządzenie z Androidem oficjalnie zaprezentowane

Firma Dell zaprezentowała podczas minionych targów CES 2011 w Las Vegas nowego smartphona. Nowość nosi nazwę Venue i jest siostrzanym modelem dla Venue Pro. Czym różni się od starszego modelu i czy warto zwrócić na tę nowość uwagę?

Czy przedsiębiorca zapłaci odszkodowanie za agresywnego ochroniarza?

Pracownicy firm ochroniarskich nie mogą bezprawnie naruszać dóbr osobistych odwiedzających sklep klientów. Ofiary agresji ze strony ochrony mogą wystąpić o odszkodowanie do przedsiębiorcy, który jest właścicielem placówki.

Do kiedy przedsiębiorca musi przeprowadzić inwentaryzację?

Przedsiębiorca musi zakończyć inwentaryzację do 15 stycznia. W przypadku rozliczenia ujawnionych różnic termin upływa 25 marca.

Jak serwer wpływa na strony WWW

Jak wiesz, to na serwerze znajdują się elementy konieczne do stworzenia strony WWW, jak i elementy systemowe, niezbędne do funkcjonowania serwisu. Znajduje się na nim również poczta elektroniczna firmy. Dlatego też niezwykle ważne jest by przy wyborze właściwego serwera zwrócić uwagę na parametry usługi. Jakimi zatem czynnikami kierować się przy wyborze serwera - podpowiadamy w dalszej części artykułu.

Wybór drukarki do firmy – pojęcia związane z drukarką

Dla wielu osób pojęcia i skróty związane z drukarkami i samym drukowaniem są niezrozumiałe i obce. Wbrew pozorom nie ma w tym nic szczególnie skomplikowanego, a znajomość przynajmniej części z tych pojęć może pozwolić na znaczne zredukowanie kosztów czy jakości drukowania. Poznajmy więc kilka z pojęć, dzięki którym poprawimy jakość i wydajność drukowania.

Najistotniejsze pojęcia związane z drukarkami – co warto wiedzieć?

Istnieje wiele pojęć związanych z drukarkami. Wybór drukarki do firmy to trudne zadanie, szczególnie jak nie zna się przynajmniej części definicji słów i symboli, które pojawiają się w broszurach reklamowych i na opakowaniach. Warto więc poznać podstawowe pojęcia związane z drukarkami aby znacząco ułatwić sobie wyprawę do sklepu po nowe urządzenie dla firmy.

Drukarki specjalistyczne do nietypowych zastosowań – czym się charakteryzują?

Wybór tradycyjnej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do firmy nie jest prostym zadaniem. Decyzja powinna składać się z wielu przemyślanych posunięć, aby wybrany sprzęt spełniał w pełni pokładane w nim zadania i nadzieje. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy musimy wybrać nietypowe urządzenie. Jest to nieuniknione, jeśli prowadzimy firmę specjalizującą się w druku wielkoformatowym lub detalicznym. Poznajmy więc podstawowe charakterystyki drukarek o wyspecjalizowanych możliwościach.

Jaka stawka VAT dla książek?

Firmy trudniące się sprzedażą książek przeżywają okres licznych zmian stawek VAT, w zależności od rodzaju stojących na półkach pozycji. Jak nie zgubić się w gąszczu przepisów i wybrać odpowiednią stawkę?

Jak szybko uzyskać odszkodowanie?

Wiele firm narzeka na wydłużone okresy oczekiwania na wypłatę odszkodowania. Wbrew pozorom można jednak uniknąć i uzyskać pieniądze szybko i sprawnie. Wystarczy trzymać się prostych zasad, którym ten artykuł będzie poświęcony.

Jakie są sposoby ochrony działalności gospodarczej?

Pożar, powódź czy huragan mogą przydarzyć się w każdej firmie. W prowadzenie działalności wpisane jest ryzyko wystąpienia nieszczęśliwych wypadków. Z pewnością żaden przedsiębiorca nie chciałaby na własnej skórze przekonać się jakie są faktyczne skutki niespodziewanych wypadków i siły wyższej.

Acer beTouch E210 – ekran dotykowy i klawiatura QWERTY w tradycyjnej obudowie

System Android jest domeną przede wszystkim telefonów z dotykowym wyświetlaczem. Raczej nieczęsto można spotkać eksperymenty i wariacje na temat tego systemu w połączeniu z telefonami innych typów. Na szczęście jedną z takich niecodziennych wariacji jest model Acer beTouch E210, którego prezentacja obyła się podczas trwających w Las Vegas targów CES 2011. Czym zaskakuje nas nowe urządzenie firmy Acer?

Motorola CLIQ 2 – tradycyjne wnętrze, nietypowa obudowa

Motorola, po zaprezentowaniu modeli ATRIX nie zwalnia tempa i prezentuje nowe urządzenie o nazwie CLIQ 2. O ile ogólny zarys konstrukcyjny nie powinien nikogo dziwić – kolejny telefon z wysuwaną klawiaturą QWERTY – to już sam kształt klawiszy i całego telefonu może wzbudzać zainteresowanie. I o to chodzi! W dobie telefonów, które różnią się między sobą jedynie znaczkiem firmowym producenta, jakakolwiek próba wybicia się z tłumu jest już na starcie bardzo chwalona.

Motorola ATRIX – ponadprzeciętne możliwości konfiguracji

Motorola zaprezentowała swój najnowszy smartfon 4G. ATRIX opiera się na platformie Tegra 2, a w wyposażeniu znajdziemy m.in. 4-calowy ekran oraz 5-megapikselowy aparat. Niby nie są to imponujące parametry, szczególnie aparat fotograficzny, ale nie w tym tkwi sedno. Największą atrakcją mają być dodatki. Co to będzie? Zacznijmy jednak od danych technicznych.

HTC Thunderbolt – zaawansowany telefon dla grupy biznesowej

W sieci krąży wiele informacji na temat telefonu HTC Thunderbolt. Wiele z tych informacji to typowe plotki – zarówno te prawdziwe jak i przekolorowane i wyssane z palca. Pojawiało się również wiele informacji na temat niebotycznych danych technicznych. Niedawno jednak producent oficjalnie zaprezentował nowy telefon i wszystko wyszło na jaw. Poznajmy więc prawdziwe dane techniczne telefonu HTC Thunderbolt.

Aparaty cyfrowe z zaawansowaną optyką – czy to się opłaca?

Podobnie jak w przypadku aparatów kieszonkowych, tak i ta grupa okupuje niemal wszystkie półki cenowe. Najtańsze modele godne uwagi można znaleźć już w cenie około 300 złotych. Urządzenia tego typu nadal cieszą się ogromną popularnością, szczególnie, że lustrzanki są niezwykle drogie. Czym więc charakteryzują się aparaty cyfrowe z zaawansowaną optyką?

Kieszonkowe aparaty cyfrowe – czy poradzą sobie z firmowym wyzwaniem?

Kieszonkowe aparaty cyfrowe opanowały praktycznie każdą wysokość półek cenowych. Jeśli nie zależy nam na jakości, możemy kupić takie urządzenie już za niewiele ponad 100 złotych. Jeśli jednak chcemy wydać 500, 600 i więcej złotych, również znajdziemy odpowiedni model. Poznajmy więc wszystkie aspekty, na które warto zwracać uwagę udając się do sklepu po taki aparat.

Wybieramy aparat fotograficzny dla firmy – na co zwracać uwagę?

Planując kupno aparatu kompaktowego stoimy przed wyborem dziesiątek najróżniejszych modeli. Większość różni się między sobą ceną i jakością wykonania oferując praktycznie to samo. Są jednak modele, które wyróżniają się na tle konkurencji i właśnie na nie warto zwrócić uwagę. Właściwe określenie potrzeb pozwoli nam precyzyjnie wybrać odpowiedni model. Przed kupnem warto również poznać cechy charakterystyczne aparatów kompaktowych, aby mieć pojęcie o tym, co widnieje na opakowaniu w broszurce reklamowej lub na etykiecie przy cenie. Pamiętajmy, że nie istnieje zasada, w myśl której kompaktowe aparaty cyfrowe z danego przedziału cenowego powinny mieć określone cechy budowy czy parametry techniczne. W każdej kategorii cenowej można znaleźć coś dla siebie.

Na co zwracać uwagę kupując aparat kompaktowy dla firmy?

Aparat fotograficzny przyda się w każdej firmie. O ile kamera wideo może nie być konieczna, aparat z pewnością będzie świetnym towarzyszem spotkań, imprez integracyjnych czy firmowych wyjazdów. Przed kupnem aparatu, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów. Nawet, jeśli nie jesteśmy miłośnikami fotografii, warto poznać podstawowe funkcje i aspekty aparatów fotograficznych.

Formaty zapisu wideo – na co zwracać uwagę kupując kamerę?

Kupując kamerę wideo mamy zamiar nagrywać za jej pomocą różne filmy. Oczywiście chcemy, aby nasze dzieło obejrzeli inni na telewizorze, komputerze lub telefonie. Z pewnością nikt nie kupuje kamery z myślą o oglądaniu nagranych filmów na wbudowanym wyświetlaczu LCD. Jeśli więc chcemy, aby nasze dzieło dało się edytować i odtwarzać na PC, smartphonie czy telewizorze, musimy sprawdzić jakie formaty obsługuje nasza kamera. Poznajmy tajniki kilku formatów wideo.

Na co zwracać uwagę, a co pominąć podczas wyboru kamery do firmy?

Jeśli chcemy wybrać odpowiednią kamerę wideo, musimy zapoznać się z jej specyfikacją techniczną. Jest ona bardzo pomocna i pozwala znacząco zawęzić wybór do kilku modeli, jednak nie tłumaczy wszystkiego. Możemy na przykład wykorzystać cenę kamery dodając do tego inne specyfikacje, jak rozmiar LCD, waga, czy typ mikrofonu. W tym celu będziemy w stanie odrzucić te modele, które nas nie interesują i nie chcemy dopłacać za niepotrzebny nam drogi dodatek. Sprawdźmy więc, co może nam się przydać, a co może okazać się zbędne.

Na co zwracać uwagę kupując kamerę cyfrową do firmy?

Wiemy już, jak wybierać kamerę kontrolując ekran LCD i czym kierować się wybierając kamerę pod kątem obiektywu. To główne aspekty, na jakie powinniśmy zwrócić uwagę na samym początku. Oczywiście to nie wszystko i jeśli mamy zamiar dokonać w 100 procentach dobrego zakupu, zapoznajmy się z dodatkowymi pojęciami, które warto znać jeszcze przed zakupem.

Jak wybrać kamerę wideo do firmy – na co zwracać uwagę?

Jeśli stoimy przed wyborem kamery cyfrowej do firmy, najczęściej nie mamy łatwego zadania. Ogrom rozmaitych funkcji, wielkie przedziały cenowe, różne zastosowania, formaty, złącza i inne, dla wielu osób niezrozumiałe pojęcia potrafią przyprawić o zawrót głowy. Poznajmy więc zasady, jakimi powinniśmy kierować się podczas wyboru kamery cyfrowej.

Profesjonalne kamery cyfrowe – czym się charakteryzują?

Profesjonalne kamery wideo z najwyższej półki charakteryzują się ogromnymi możliwościami i niestety ogromną ceną. Jeśli jednak chcemy zacząć lub już zajmujemy się produkcją filmów, zakup takiej kamery jest niezbędną inwestycją. Na rynku można znaleźć niezliczona liczbę modeli zaprojektowanych specjalnie pod konkretne warunki kręcenia filmów. Jednak tak naprawdę niezależnie od wybranego modelu otrzymamy najwyższą jakość dostępną w kategorii cyfrowych kamer wideo. Na szczególną uwagę zasługują najwyższej jakości obiektywy oraz możliwość modyfikacji wszelkich cech filmu w trakcie kręcenia. Czego jeszcze możemy się spodziewać?

Cyfrowa lustrzanka z możliwością nagrywania wideo – alternatywa dla kamery?

Często zdarza się tak, że w firmie potrzebna jest kamera wideo na jeden raz. Kupno drogiego sprzętu wydaje się wtedy złym pomysłem. Jeśli w firmie znajduje się aparat fotograficzny, lub jeśli kupno aparatu fotograficznego byłoby lepszym pomysłem, można skorzystać z opcji nagrywania wideo w takim urządzeniu. Wbrew pozorom nie jest to tak zły pomysł, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Najnowsze lustrzanki są jak najbardziej zdolne kręcić wideo wysokiej jakości, jak również robić zdjęcia. Modele z wyższej półki posiadają olbrzymie analizatory obrazu, jak również świetne obiektywy, więc użytkownik bez problemów może kręcić doskonałe wideo w HD. Czy to się sprawdzi?

Czy półprofesjonalna kamera HD przyda się w firmie?

W niektórych firmach proste i niedrogie kamery kieszonkowe z nawiązką spełniają swoje zadanie, w innych zaś konieczny jest zakup jednej lub nawet kilku profesjonalnych kamer HD – wszystko zależy od branży i wymagań potencjalnych użytkowników. Nie jest tajemnicą, że profesjonalna kamera HD nie przyda się amatorowi, gdyż ten po prostu nie będzie w stanie wykorzystać nawet połowy z tego, co oferuje taki sprzęt. Jeśli jednak mamy spore doświadczenie w tej materii, warto zainteresować się sprzętem, który uwydatni nasze zdolności.

Tradycyjne kamery HD – wysoka jakość za rozsądną cenę

Jeśli kamera kieszonkowa jest dla nas za mała i nie spełnia podstawowych oczekiwań, urządzenie SD to dla nas relikt przeszłości. Jeśli liczy się dla nas większa ilość opcji i chcemy, żeby sprzęt był jednocześnie wygodny i w rozsądnej cenie, to tradycyjna kamera ogólnego zastosowania będzie dla nas idealnym rozwiązaniem. Sprawdźmy, jakie zalety mają kamery HD.

Kamery Standard-Definition – czy stary format sprawdzi się w firmie?

Ostatnio w świecie RTV najczęściej powtarzanym skrótem jest chyba HD. Format High Definition to obecnie praktycznie standard w telewizorach, kinie domowym czy kamerach wideo. Nawet niektóre telefony oferują taką rozdzielczość wyświetlaczy. Czemu więc w ogóle rozważać zakup kamery w starym formacie SD? Podobnie jak w przypadku kamer kieszonkowych, tak samo kamery SD są przeznaczone dla tych, którzy nie szukają niesamowitych efektów lub profesjonalnych funkcji. Jeśli chcemy kupić urządzenie na długie lata, oczywiście lepiej zainwestować w urządzenie HD, jeśli jednak nie mamy funduszy, a kamera jest nam potrzebna „na wczoraj”, urządzenie SD będzie najlepszą alternatywą.

Kamera kieszonkowa – czy sprawdzi się w firmie?

Mamy XXI wiek i żyjemy w kraju z wolnym rynkiem. Daje to praktycznie nieograniczone możliwości w wyborze towarów. Obecnie bez znaczenia, czy potrzebujemy podręcznego urządzenia do nagrywania krótkich filmików dla siebie, czy może żyjemy i utrzymujemy się z nagrywania i produkowania filmów o profesjonalnej jakości, na rynku bez problemu znajdziemy kamerę odpowiednią dla siebie. Zacznijmy może od modeli, które przeznaczone są dla osób, które chcą je schować do kieszeni, a cena dopasuje się do każdego portfela. Na początek poznajmy kamery kieszonkowe

Jak wybrać właściwą kartę SD do firmowej kamery?

Jeśli zdecydowaliśmy się kupić kamerę cyfrową, której pamięć będzie oparta na kartach SD, będziemy musieli dokupić osobną przestrzeń na filmy i zapisane materiały. Co prawda do zestawu wraz z kamerą bardzo często producent dołącza zestaw startowy z kartą SD, jednak zazwyczaj jest to karta o niewielkiej pojemności. Poznajmy więc najważniejsze kryteria decydujące o wyborze odpowiedniej karty pamięci. Zacznijmy może od początku, czyli od formatów kart SD.

Jak uruchamiać programy z klucza USB?

W systemach Windows standardowo działa funkcja Autorun. Dzięki niej, po włożeniu płyty do napędu CD/DVD zostaje ona automatycznie odtworzona, oczywiście w zależności od tego, co jest zawartością płyty (muzyka, film, programy etc.). Jeśli jest to płyta z programami, zazwyczaj zostaje uruchomiony plik wykonywalny .exe. Po uruchomieniu najczęściej pokazuje się nam menu oferujące możliwość przejrzenia zdjęć znajdujących się na płycie czy też uruchomienia albo zainstalowania jakiegoś programu. Większość osób nie wie jednak, że identyczny efekt można osiągnąć w przypadku pamięci USB. Jak to zrobić?

Jak pozyskać stałych klientów?

Każdy przedsiębiorca, niezależnie od swojej branży, wie, jak ważne jest pozyskanie lojalnych klientów. Podstawowymi czynnikami określającymi wartość danego klienta jest: stałość i systematyczność w korzystaniu z oferowanych przez firmę usług lub w kupowaniu sprzedawanych produktów. Poniżej przedstawiamy 8 sposobów pozyskiwania lojalnych klientów.

Jakie dotacje dla przedsiębiorców w 2011 roku?

Rok 2011 będzie kolejnym rokiem wdrażania funduszy unijnych w ramach perspektywy finansowej 2007-2013. Będzie to kolejny rok w ramach, którego przedsiębiorcy będą mogli starać się o unijne dotacje dla swoich firm. Konkursy będą organizowane zarówno w ramach krajowych jak i regionalnych programów operacyjnych. Gdzie szukać dotacji dla przedsiębiorców w 2011 roku – o tym w artykule.

Czy przedsiębiorca może być inwestorem giełdowym?

Właściciele firm wielokrotnie cierpią na deficyt wolnego czasu. Czy wobec tego, przedsiębiorcy w ogóle powinni myśleć o inwestowaniu na giełdzie?

Kiedy powtórnie firma skorzysta ze zwolnienia VAT?

Prawo do skorzystania ze zwolnienia w zakresie podatku VAT przysługuje podatnikom, którzy dokonali rejestracji dla potrzeb podatku VAT w 2010 r. Ustawodawca wymaga jednak, aby kwota obrotu w 2010 r. przekroczyła 100 000 zł, ale nie przekroczyła 150 000 zł.

Jak bezpiecznie zarejestrować domenę?

Najczęściej nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele cennych informacji, łatwo może paść łupem osób, wykorzystujących je dla osiągnięcia zysku. Przykładem mogą być dane identyfikacyjne podawane przy rejestracji domeny, które następnie zamieszczane są w bazach WHOIS. Informacje takie, np. odnośnie domen globalnych są łatwo dostępne dla każdego.

REKLAMA