REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak serwer wpływa na strony WWW

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Daniel Korytas
NetArt
Przed podjęciem ostatecznej decyzji korzystnie jest przetestować usługę.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji korzystnie jest przetestować usługę.

REKLAMA

REKLAMA

Jak wiesz, to na serwerze znajdują się elementy konieczne do stworzenia strony WWW, jak i elementy systemowe, niezbędne do funkcjonowania serwisu. Znajduje się na nim również poczta elektroniczna firmy. Dlatego też niezwykle ważne jest by przy wyborze właściwego serwera zwrócić uwagę na parametry usługi. Jakimi zatem czynnikami kierować się przy wyborze serwera - podpowiadamy w dalszej części artykułu.

Jaka powierzchnia dyskowa?

REKLAMA

Powierzchnia dyskowa jest jednym z decydujących parametrów przy wyborze usługi. Przestrzeń serwera to inaczej ilość danych, które można na nim umieścić. Mogą to być zarówno pliki konieczne do stworzenia i funkcjonowania strony WWW, jak i bazy danych czy konta pocztowe pracowników firmy. Warto sprawdzić, czy powierzchnią dyskową serwera można dysponować dowolnie. Jest to ważna cecha, gdyż umożliwia dostosowanie podziału do potrzeb firmy (niektóre przedsiębiorstwa mają bardziej rozbudowaną stronę WWW, inne natomiast stawiają na komunikację z klientem za pośrednictwem poczty e-mail itp.). Ponadto, swoboda w dysponowaniu miejscem na serwerze, jest korzystna jeśli chodzi o konta firmowej poczty elektronicznej. Możliwe jest tworzenie kont e-mail (np. dla pracowników) bez ograniczeń. 

Co z transferem danych i liczba domen?

REKLAMA

Inną, kluczową cechą serwera jest transfer. Jest to ilość danych, które mogą zostać przesłane do i z serwera w określonym okresie. W większości przypadków rozliczenia transferu dokonuje się w skali roku. Jest to najlepsze rozwiązanie dla klienta. Czasem jednak transfer podany jest w skali roku, a rozliczany miesięcznie, przy czym niewykorzystana ilość danych, które można przesłać nie przechodzi na kolejny miesiąc. W takim przypadku straty ponosi klient, zwłaszcza, gdy odwiedzalność firmowej strony WWW jest sezonowa (zmienia się zależnie od okresu w roku lub przeprowadzanych przez przedsiębiorstwo akcji marketingowych, reklamowych). Jeśli więc transfer serwera, rozliczany jest miesięcznie, a nie rocznie, istnieje zagrożenie przekroczenia go w niektórych miesiącach lub niewykorzystania w pozostałych.

Warto również zwrócić uwagę na liczbę domen, które mogą zostać przypisane do serwera. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest usługa, na którą można przekierować nieograniczoną liczbę domen. Pozwala to nie tylko na przypisanie wielu adresów internetowych do jednej strony WWW, ale również umieszczenie kilku serwisów WWW na jednym serwerze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Najistotniejsze pojęcia związane z drukarkami – co warto wiedzieć?

Jakie parametry bezpieczeństwa?

Przed dokonaniem wyboru serwera warto zapoznać się z listą parametrów bezpieczeństwa serwera, gdyż są one gwarancją stabilności usług. Mimo iż, parametry serwera są ważne dla klientów, niektórzy hostingodawcy nie udostępniają takich danych. Świadczy to o nieprofesjonalnym podejściu do klientów firm oferujących usługi hostingowe. Jawność parametrów znacząco ułatwia przemyślany wybór takiej usługi oraz wykorzystanie jej w pełni.

Jakie zabezpieczenia i filtry?

REKLAMA

Równie ważne, jak wszystkie wyżej wymienione cechy, jest bezpieczeństwo danych znajdujących się na serwerze. Usługodawca powinien zapewnić swoim klientom ochronę antywirusową i antyspamową na najwyższym poziomie, a odpowiedni zapis o nich umieścić w regulaminie oraz opisie usługi. Jest to o tyle ważne, iż gwarantuje ochronę firmowych danych przed niepożądanymi działaniami z zewnątrz.

Czynniki zewnętrzne (np. wirusy) to nie jedyne zagrożenie czyhające na dane znajdujące się na serwerze. Bardzo łatwo bowiem o przypadkowe wykasowanie plików przez użytkowników. W celu zabezpieczenia danych, przed tego typu wypadkami, firmy hostingowe wykonują kopie bezpieczeństwa (tzw. backup'y), czyli kopie danych zapisanych na serwerze. Wybierając serwer należy więc sprawdzić jak często są one wykonywane, jak długo przechowywane oraz czy dostęp do nich jest odpłatny.

Usługodawca powinien w umowie zapewnić również tzw. Service Level Agrement (SLA), czyli utrzymanie i systematyczne poprawianie ustalonego między klientem a nim poziomu jakości usługi. Dodatkową informacją, która powinna być zamieszczona w regulaminie, to dostępność serwera w skali roku. Czyli inaczej odpowiedni zapis dotyczący tego, przez jaki czas serwer może być niedostępny w ciągu dnia, miesiąca, czy roku.

Jakie oprogramowanie?

W celu ułatwienia i usprawnienia klientom korzystania z usług, firmy hostingowe oferują specjalne, autorskie oprogramowania do obsługi serwerów oraz kont pocztowych. Takie narzędzia powinny być łatwe i intuicyjne w obsłudze. Warto sprawdzić podczas okresu testowego, czy spełniają te warunki. Najskuteczniejszym sposobem pełnej weryfikacji, czy oprogramowanie jest odpowiednie dla użytkownika, jest wykonanie przez niego kilku czynności testowych (np. założenie bazy danych, przekierowanie domeny na serwer, założenie konta e-mail).

Polecamy serwis Programy dla firm

Test usługi - konieczny

Przed podjęciem ostatecznej decyzji korzystnie jest przetestować usługę. Większość firm hostingowych oferuje 14-dniowy test, a niektóre nawet umożliwiają zupełnie darmowe korzystanie z serwera przez 6 miesięcy. Dzięki temu można ocenić, czy dana usługa odpowiada wymaganiom przedsiębiorstwa oraz zapoznać z jej oprogramowaniem (programami do zarządzania serwerem oraz do obsługi poczty e-mail).

Odpowiedni serwer dla firmy

Podczas wyboru usług, wszystkie parametry należy odnieść do tego, w jaki sposób będą one wykorzystywane. Wybór usługi, o odpowiedniej dla potrzeb serwisu powierzchni dyskowej oraz transferze, zależy od tego, jakie pliki będą się na nim znajdować. Jeśli na stronie będzie wiele plików multimedialnych (np. dźwiękowych lub graficznych) nieodzowny będzie wybór serwera o większej powierzchni. Od tego, jakie dane zgromadzone będą w ramach usługi, zależy również wysokość transferu. Ważna jest również częstotliwość aktualizacji strony WWW, natężenia kontaktu z klientami za pośrednictwem poczty e-mail itd.

Jeżeli przedsiębiorstwo nie posiada jeszcze serwisu internetowego korzystnym wyjściem będzie zakup serwera wraz z gotową stroną. Integracja tych usług daje pewność, że ich parametry będą do siebie dopasowane.

Serwer a strona

Właściwy dobór serwera WWW do firmowego serwisu internetowego gwarantuje jego bezawaryjne działanie przez 7 dni w tygodniu 24h/dobę. Znacząco ułatwia to kontakt klienta z firmą, zapewnia swobodny dostęp do informacji o produktach. Dzięki temu klienci mogą skorzystać z oferty przedsiębiorstwa niemal zawsze. Przekłada się to na satysfakcję klientów firmy, a co za tym idzie, wzrost sprzedaży oraz dochód przedsiębiorstwa. Wpływa również korzystnie na budowę wizerunku stabilnej i profesjonalnej firmy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA