REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są korzyści z posiadania akredytacji ICANN?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt
Akredytacja to niejako podpisanie umowy partnerskiej pomiędzy registrarem a ICANN.
Akredytacja to niejako podpisanie umowy partnerskiej pomiędzy registrarem a ICANN.

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorstwa, które decydują się na zakup firmowych domen często zastanawiają się jakie przyjąć kryteria wybierając rejestratora usług. Ze względu na nieznajomość struktury rynku domen mogą pominąć bardzo ważną kwestię jaką jest to, czy rejestrator posiada akredytację ICANN, czy korzysta z usług pośrednika w rejestracji domen globalnych. Często też dowiadując się o posiadaniu akredytacji przez danego rejestratora, przedsiębiorstwa nie wiedzą z czym się to wiąże, ani jakie wymierne korzyści przyniesie to dla nich.

Zanim przedsiębiorstwo rozpocznie żmudną analizę wszelkich aspektów związanych z wyborem rejestratora domen globalnych powinno sprawdzić, czy posiada on akredytację ICANN. Jest to organizacja zajmująca się nadzorem nad wszystkimi domenami oraz ich operatorami. Wybierając usługodawcę przedsiębiorstwo powinno zwrócić uwagę na jego pozycję na rynku, historię rozwoju, wysoką jakość oraz stabilność oferowanych usług. Tylko rejestratorzy, którzy reprezentują te wszystkie cechy mogą się poszczycić akredytacją ICANN.

REKLAMA

Jakie rozróżniamy domeny internetowe

Ze względu na dużą liczbę dostępnych domen przyjęto następującą klasyfikacje: wyróżnia się domeny najwyższego poziomu (ang. TLD – Top-Level Domain) oraz domeny niższego poziomu - cTLD.

Domenami najwyższego poziomu są domeny globalne (np. .com, .info, .biz), domeny krajowe (przykładowo dla Polski jest to .pl, a dla Niemiec .de) oraz domeny tzw. „kontynentalne” (np. azjatycka .asia, europejska .eu). Domeny niższego poziomu to końcówki, które powstały wskutek dodania członu do rozszerzeń najwyższego poziomu. Zasadniczo rozszerzenia niższego stopnia dzieli się na domeny regionalne danego kraju (polskie domeny regionalne to m.in. waw.pl, opole.pl, mazury.pl) lub też domeny funkcjonalne, dedykowane dla danego państwa, np. polska to com.pl, hiszpańska .com.es.

Jaka jest struktura rynku domen

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Na samym szczycie rynku domen internetowych znajduje się ICANN (ang. The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers – Internetowa Korporacja ds. Nadawania Nazw i Numerów). Organizacja ta zajmuje się nadzorem nad rejestracją domen na świecie oraz tworzeniem nowych rozszerzeń domen. Każda końcówka utworzona przez ICANN posiada operatora, np. w przypadku polskiej domeny .pl jest do NASK (Naukowa Akademicka Sieć Komputerowa), w przypadku domeny europejskiej .eu jest to EURid (European Registry of Internet Domain Names).

Regionalni operatorzy domen (krajowych lub kontynentalnych) nawiązują umowy partnerskie z rejestratorami z całego świata. Jednak w przypadku domen globalnych (np. .com, .net., .org) liczba pośredników wzrasta. Mniejsze firmy zazwyczaj nie rejestrują domen bezpośrednio u operatorów końcówek globalnych, a jedynie u pośredników. Jedynie firmy posiadające akredytację ICANN mogą rejestrować domeny globalne bezpośrednio u ich operatorów, np. domenę .com w VeriSign, .biz w Neulevel, a .org w Public Interest Registry. Taką firmą jest np. NetArt Registrar Sp. z o.o., pierwszy polski rejestrator posiadający akredytację ICANN.

Przeczytaj także: Jak zabezpieczyć się przed kradzieżą laptopa?

Na czym polega akredytacja

Akredytacja to niejako podpisanie umowy partnerskiej pomiędzy registrarem a ICANN. Umowa ta zezwala rejestratorowi na zamawianie domen bezpośrednio u operatorów, a także na pośredniczenie pomiędzy nimi a mniejszymi firmami, które takiej możliwości nie posiadają. W celu uzyskania akredytacji ICANN firma rejestrująca domeny musi przejść szereg testów. Przede wszystkim sprawdzana jest stabilność finansowa rejestratora. Każdy podmiot, który otrzymuje akredytację zobowiązany jest do wykupienia ubezpieczenia wartego milion dolarów. Dodatkowo firma musi przedstawić raport rynkowy, który obrazuje m.in. rozwój rejestracji domen TLD w swoim kraju, jego wielkość oraz trendy rozwoju.

Polecamy serwis Telefony komórkowe

Wymierne korzyści dla klientów

Klienci, którzy skorzystają z usług rejestratora, który posiada akredytacje ICANN, mogą być pewni wysokiej jakości oraz stabilności usług. Gwarantuje to szereg testów, które akredytowany registrar musi przejść z pozytywnym wynikiem u poszczególnych operatorów domen. Niezbędne jest również dostosowanie przez usługodawcę systemu rejestracji domen tak, aby był on kompatybilny z systemem operatorów domen. Zaletą jest także bezpieczeństwo prawne usług. Firmę rejestrującą domeny obowiązuje prawo tego kraju, w którym posiada zarejestrowana siedzibę. Dodatkowo, wszystkie transakcje dokonywane będą w oparciu o polską walutę, dzięki czemu poziom cen usług będzie stabilny.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA